"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
عالی بود ❤️😄
👍38😁167🥰7🍓2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
مادر بودن به ذات زیباست،اما راستش را بگویم مثل مادران ما،مثل زنانی که نسل مادران ما را تشکیل دادند دیگر براحتی نخواهد آمد .
من مادر نشده ام ،خودم را انسان بدی نمیدانم تصور می‌کنم مادر بدی هم نمی‌شوم اما می‌دانم که هرگز ،هرگز مادری به خوبی مادر خودم نخواهم شد .
نمیدانم ذات این مادران چه بود ،چه نجابتی ،چه صبری چه مهربانی و عشقی در تارو پودشان نهفته بود ‌.فقط یک چیز را می‌دانم که ما ،حتی امروز هرچیز زیبایی که در این زندگی های لعنتی خسته کننده داریم از برکت وجود این زن هاست .
این مادرانی که خدا یکبار خلق شان کرد و بعد حیف دانست دوباره تکرارشان کند .
#عادله_زمانی
@adelehz
44🥰5👍4💔3😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مهاجرت داستان غریبی ست ،هر که می‌خواهد باشد از هر نقطه ی جهان .
فرقی ندارد همین که مجبور باشی خاطرات، دلبستگی ها،خانواده، دوستان و حتی عشق و نفرتت را بچپانی توی یک چمدان و بزنی زیر بغلت
و در بهترین حالت سوار هواپیماهای غول پیکر بشوی یا شبانه گوشه ی مرزها کز کنی تا صبح زود با قاچاق چی های بی رحم انسان بزنی به دل آنچه نمیدانی چیست.مهاجری...
مهاجر مظلوم ست ،نه چون حقی در هیچ خاکی ندارد چون مهاجر ست و خاک خودش را گم کرده است .
چیزی را از دست داده که هیچ سرزمین دیگری به او نمی تواند بدهد ‌‌.
شادی، ثروت و امنیت می آید اما ریشه ...
ریشه گمان نمی‌کنم.
درختی که از خاکی بریده می‌شود تا در خاک دیگری جوانه بدهد هرگز شبیه آن درخت سرزمین مادری نخواهد بود.
گرچه درختان بسیاری در سرزمین‌های دیگری بالیده اند اما جنگل‌ها گواهی می دهند که آنها هرشب با رویای خاکی که ترکش کردند به خواب می روند ..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
💔2018👍7🕊4
دقت کردید گربه‌ها همیشه صرفا درحال رفتنن؟ کجا میرن؟

💬Sab
Artikal

@adelehz
😁38🥰7👍2🕊1
همه چیز به دیدگاه شما بستگی دارد.
@adelehz
32👍12🥰1
43🕊10🥰2😢1
بگذار برایت قصه ای بگویم تا به خواب روی ..
عشقی که در آن خوابت از چشمانت دزدیده شود شاید عشقی ویرانگر باشد و خاصیت عشق مگر نباید سازندگی باشد ؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
21💔4🥰3👍2
در سالن ورزشی که هستم خانمی حضور دارد مبتلا به اختلال شیدایی افسردگی
اختلالی روانی که طی آن شخص دوره های افسردگی شدید و سرخوشی شدید را بشکل دورانی تجربه می‌کند.
مدتی قبل ناپدید شد ،خواهرش که همیشه همراهش ست گفت که در بیمارستان روانی بستری شده ست .
بعد از گذران دوره اش دوباره به سالن برگشته ،سرشار از انرژی ،خوشحال دستبند های طلای مورد علاقه اش را انداخته و مدام با دیگران درحال بگو بخند ست .انگار نه انگار مدتی قبل بخاطر افسردگی شدید و احتمال خودکشی در بیمارستان روانی بستری شده ست .
این احتمالا حرف درستی از طرف کسی که روانشناسی خوانده نیست اما بگذار کمی خارج از چهارچوب‌ها حرف بزنم .
وقتی هر صبح آنهایی را می‌بینم که تا دیشب در عمیق ترین نقطه ی اقیانوس اندوه دفن شده بودند و صبح اراسته در حال خندیدن با همکارانشان هستم .با خودم می‌گویم نکند ما در دنیای موازی همگی افسردگی شیدایی داریم ..غرق در در دوره های شبانه ی اندوه صبح با سرخوشی میخندیم و دستبند های طلای زیبای مان را به دست می اندازیم .
نکند اندوه می‌تواند ما را غرق کند و خفه کند انتهای عمق اقیانوسش...
نکند ما غرق شده ایم و بی‌خبریم....
#عادله_زمانی
@adelehz
😢26💔96👍4👎1
شاید زندگی همین باشد
لذت بوسیدن پوست لطیف کودکی که پاک تر از برگ گل ست.
فلسفه های طولانی برای شناخت زندگی لازم نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
18🥰7👍2🍓2
دوستم داشته باش
سر بر شانه ی حوصله که بگذارم
تو را کنارِ هر واژه
به صراحتِ ، می‌‌سرایم

#نيكى_فيروزكوهي
@adelehz
16🕊5👍1
‏فکر می‌کردم اگه دو نفر همیشه به هم راست بگن، یعنی عین حقیقت رو بگن، باید خیلی صمیمی باشن.
‏ولی الان می‌بینم برای حفظ صمیمیت، انگار مجبوری بعضی جاها دروغ هم بگی...

📕 #نام_من_سرخ
✍🏻 #اورهان_پاموک
@adelehz
👍16💔10😢91
عزیزدلم 🥺❤️

لطفاً اگر هم تونستید بگید که اگه تونستن نفری صلواتی بفرستن🙏❤️

لطفا دعا یادتون نره برای این بچه های گل ❤️
38🥰4😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدا منو ببخشه که اینقدر به این خندیدم😁
😁182
عارفی ۴۰ شبانه روز چله گرفته بود تا خدا را زیارت کند ، تمام روزها روزه بود.
در حال اعتکاف.
از خلق الله بریده بود.
صبح به صیام و شب به قیام.
زاری و تضرع به درگاه او

شب سی و ششم ندایی در خود شنید که می گفت: ساعت ۶ بعد از ظهر، بازار مسگران، دکان فلان مسگر برو خدا را ز یارت خواهی کرد

عارف از ساعت ۵ در بازار مسگران حاضر شد و در کوچه های بازار از پی دکان می گشت...

می‌گوید: پیرزنی را دیدم دیگ مسی به دست داشت و به مسگران نشان می داد،

قصد فروش آنرا داشت...

به هر مسگری نشان می داد، وزن می کرد و می گفت: ۴ ریال و ۲۰ شاهی

پیرزن می گفت:نمیشه۶ریال بخرید؟

مسگران می گفتند: خیر مادر، برای ما بیش از این مبلغ نمی صرفد. پیرزن دیگ را روی سر نهاده و در بازار می چرخید و همه همین قیمت را می دادند.

بالاخره به مسگری رسید که دکان مورد نظر من بود.
مسگر به کار خود مشغول بود که پیرزن گفت: این دیگ را برای فروش آوردم به ۶ ریال می فروشم، خرید دارید؟

مسگر پرسید چرا به ۶ ریال؟؟؟

پیر زن سفره دل خود را باز کرد و گفت: پسری مریض دارم، دکتر نسخه ای برای او نوشته است که پول آن ۶ ریال می شود!

مسگر دیگ را گرفت و گفت: این دیگ سالم و بسیار قیمتی است. حیف است بفروشی،

امّا اگر اصرار داری من آنرا به ۲۵ ریال می خرم!!!

پیر زن گفت: مرا مسخره می کنی؟!!!
مسگر گفت: ابدا"
دیگ را گرفت و ۲۵ ریال در دست پیرزن گذاشت!!!

پیرزن که شدیدا متعجب شده بود؛ دعا کنان دکان مسگر را ترک کرد و دوان دوان راهی خانه خود شد.

من که ناظر ماجرا بودم و وقت ملاقات فراموشم شده بود، در دکان مسگر خزیدم و گفتم: انگار تو کاسبی بلد نیستی؟!!! اکثر مسگران بازار این دیگ را وزن کردند و بیش از ۴ ریال و ۲۰ شاهی ندادند

آنگاه تو به ۲۵ ریال می خری؟!!!

مسگر پیر گفت: من دیگ نخریدم!!!

من پول دادم نسخه فرزندش را بخرد، پول دادم یک هفته از فرزندش نگهداری کند، پول دادم بقیه وسایل خانه اش را نفروشد، من دیگ نخریدم...
از حرفی که زدم بسیار شرمسار شدم در فکر فرو رفته بودم که

ندایی با صدای بلند گفت:

با چله گرفتن و عبادت کردن کسی به زیارت ما نخواهد آمد!!!
دست افتاده ای را بگیر و بلند کن، ما خود به زیارت تو خواهیم آمد !
@adelehz
👍7421😢4
اینقدر که این مدت تو اینستا تو بله برون های مردم شرکت کردم تو زندگی واقعی نکردم😒
😁32👍3🥰1
Son Arzum ( GandomMusic.ir )
Nilüfer
اگر واپسین روز زندگی‌ام نیز فرارسد
[و] مرگ مرا در آغوش خویش بگیرد
روزی که با تو گذرانده‌ام
در برابر چشمان‌ام است
بعد از تو قلب‌ام را
تسلیم علاقه‌هایم کردم
من آن روز با تو بودن را
چون هزار سال با تو گذراندم
و اگر آخرین آرزویم را از من بخواهند
به چشمان‌ام خیره گشته و همه چیز را بخوانند
ناکام از دنیا نخواهم رفت حتا اگر اجل به سراغ‌ام بیاید
گوش‌هایم زنگ می‌خورند از حرفهایت که من را توصیف می‌کردند
کاری به عشق‌ام نداشته باش بگذار همان‌طور بماند
تا بفهمند عشق حقیقی چیست، آن‌هایی که عشق را نمی‌فهمند
@adelehz
23👍4
آنگونه که دوستت داشتم...
تو تاریخ عشق برای من بودی
تاریخ در شهر دل من دوباره تکرار نخواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔26👍31