"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
روباهِ مادر در حال قربون صدقه رفتنِ بچه‌اش

#نارنجی
😍🦊
49💋3👍1😢1🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این صدای زیبای ام‌کلثوم معروف به ستاره شرق هست که خیلی ها صدای هایده را معادل صدای وی در زبان فارسی می دانستند .
فقط به زیبایی این صدا و مناجات توجه کنید جان تان را تازه می‌کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
34👍6🥰1
در نقطه ای از زندگی آنقدر بالغ میشوید که همه چیز را رها می‌کنید و به خدا می گوید من هیچ نمیدانم‌.
تو که دانایی بر همه چیز،درِ خیر را برویم باز کن.
من آن مرحله شریف از زندگی را رهایی می نامم.
#عادله_زمانی
@adelehz
53👍15🕊14🥰2
بابا لنگ درازِ عزیزم

کسی که در زندگی ‌اش کسی را از ته قلبش دوست دارد همیشه نگران است!
نگران غذا خوردنش
نگران ماشین‌هایی ‌که به او نزدیک می‌شوند و بوق شان خراب است؛
نگران ویروس‌هایی که دور او می‌چرخند!
اما بابای عزیزم ...
این‌ها از شیرین‌ترین نگرانی‌‌های دنیا هستند!
از شیرین‌ترین های آن‌ها ...

📕 #بابا_لنگ_دراز
✍🏻 #جین_وبستر
@adelehz
👍1817💔5🕊4🥰3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داشتم فکر می کردم اگر انسان قدرت رویاپردازی را نمی داشت.اگر زندگی فقط همین خط صاف پیش رو بود و نمیشد خودت را در قالب هیچ زندگی دیگری دربیاوری، آیا همه چیز بی اندازه کسالت بار نمیشد؟
دوست دارم از این موهبت به عمیق ترین شکلش استفاده کنم مثلا خودم را در قالب هر دوره ی تاریخی که دلخواهم ست جا بزنم یا بروم به دیدار آنها که از دستم خارجند.
من این تصورات را با ولع می بلعم در روزهایی که نیاز به آنها دارم ،انگار که سعی میکنم از بخش ناپسند واقعیت به آن پناه ببرم.
من اینجا ایستاده ام ،اما امروز قادرم پشت دروازه های کاخی افسانه ای در سرزمینی شرقی آن طرف کوهها بروم و به پنجره ی اتاق شاهی خیره شوم که گم شده ای دارد .
گم شده ای که هر شامگاه بر درب کاخش می ایستد آوازی حزن انگیز می خواند و بی آنکه او پادشاه را و پادشاه اورا بشناسند از آن رهگذر عبور می کند ...
این لذت دانستن ست ،حتی اگر وجود نداشته باشد حتی اگر خیال باشد حتی اگر مرا از واقعیت ملموس زندگیم دور کند .
خیال،پرنده ی کوچک مرموز؛مرا با خود ببر به آنجا که جز خودم و تو ندانیم کجاست .
که سخت به آن تشنه ام
#عادله_زمانی
@adelehz
17👍9👎1
از من خواستی یک رویای زیبا را تصویر کنم‌.و من به این اندیشیدم که باهم به یک سفر برویم .
نه یک‌سفر عادی
سفری خاص که تلالو رویا پیرامون مان چون هاله ای از عشق بدرخشد .
رویای ناتمام من اگر تو نیستی چیست؟
اصلا مگر نباید رویای کسی بود ؟
مگر زندگی اینگونه زیباتر نیست؟
#عادله_زمانی
@adelehz
32
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سیزده بدر آن سال‌های دور 🍀🌱
@adelehz
😢184🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گره های زندگی و دلتون گشوده باد❤️
@adelehz
35
آدمهایی که روزی برام مهم بودند یه جوری گذاشتن رفتن و از زندگیم‌محو شدند که گاهی حس میکنم شاید یه رویا یا سراب بودند ‌.
چطور میشه اینطور راحت محو شد؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔64👍8😢85
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گفتم براتون تراپی بیارم❤️
@adelehz
56🥰15💋7🍓5👍2
نور بمان،
نه به خاطر خودت
به خاطر آنهایی که به آنها می‌تابی...

@adelehz
🕊25🥰97💔7👍6
کلا لول زندگی تو ایران خیلی باحاله😁❤️

@adelehz
😁25💔1
از حادثه‌ی جهانِ زاینده مترس
وز هرچه رسد چو نیست پاینده مترس

این یکدم عمر را غنیمت میدان
از رفته میندیش وز آینده مترس…

مولانای جان

@adelehz
👍206🥰5🍓3
بعد از بیست سال زندگی مشترکِ پر از درد و فشار و سختی و غربت و سیاهی و اشک و اندوه ،بالاخره اراده کردم خودم و بچه هامو از این فلاکت نجات بدم ..
لطفا به حرمت قلب‌های پاکی که همراه کانال دوست داشتنی ت هستن و دل مهربون و پرنور خودت  برامون دعا کنید که این برهه از زندگی مون هم به خوبی و راحتی بگذره و وارد فصل جدید زندگی بشیم و بچه هام بتونن روی خندان روزگار رو ببینن و خوشبختی رو تجربه کنن🙏🩵🪴
همسر من معتاد بود و دروغگو و مقروض و پر ادعا ..که هیچ خاطره خوشی رو برای من نگذاشته 😔

#شما_فرستادین
@adelehz
🕊80💔36👍26😢14
نمیدانم اثر بزرگ شدن ست یا بی حس شدن!
اما از یک جایی به بعد دیگر هیچ خبری حتی خبری فوری،متعجب مان نکرد ما را از جا نپراند.
فقط با بی تفاوتی گفتیم: عجب!
راست میگویی؟
و بعدش هم رفتیم تا به ادامه آن زندگی بی حس ادامه دهیم .
نمیدانم از کی و کجا اما رخ داد .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍37💔73😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نزار جایی نوشته است خداوند وقتی زنان را میان مردان تقسیم کرد، تورا به من بخشید.
نمی‌گوید تورا نصیب من کرد می‌گوید تورا به من بخشید ،یعنی توی نزار یک نعمت باشد ،نعمتی ارزشمند آن قدر ارزشمند که خدا خودش اورا بکسی ببخشد .
اگر هر زنی یک نزار در زندگیش داشت دیگر کجا زن های بدخلق و بی حوصله پیدا میشدند؟ هیچ جا!
کاش همه نزاری داشتند تا عشق همواره جاری باقی می ماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍28🥰7😢32💔1
اینستا رو باز میکنی ریمیکس هایده و اَدل میخوره تو صورتت😑
😁30👍4💔1
آدمی هر صبح پرونده ی گریه های شب قبل را می بندد.صفحه ای جدید ره باز می کند و به امید دوباره ادامه می دهد‌.
اگر این قدرت شروع دوباره ی صبحگاهی نبود ،اگر این میل به دوباره برخاستن ،گم کردن غصه های دیشب لابلای دغدغه های روز نبود ،انسان می توانست دوباره روی پا برخیزد .
این نور صبحگاهی ،امید دوباره جوانه زدن بستن پرونده ی گریه های دیشب...
#عادله_زمانی
صبح بخیر و نور
@adelehz
30👍3👎3