آدم گاهی از یک سرزمین مهاجرت میکند،
گاهی از یک فرهنگ، گاهی از یک رشتهی تحصیلی
و البته گاهی از یک آدم.
«مهاجرت از آدمها»
شاید سختترین نوع مهاجرت باشد؛
باید از یک گوشهی قلب خودت به گوشهای دیگر از قلبت مهاجرت کنی؛ به آن گوشهی کوچک خلوتی پناه ببری که کسی آنجا نیست،
پناه به خویشتن از دست خویشتن ..
✍🏼 ابراهیم سلطانی
گاهی از یک فرهنگ، گاهی از یک رشتهی تحصیلی
و البته گاهی از یک آدم.
«مهاجرت از آدمها»
شاید سختترین نوع مهاجرت باشد؛
باید از یک گوشهی قلب خودت به گوشهای دیگر از قلبت مهاجرت کنی؛ به آن گوشهی کوچک خلوتی پناه ببری که کسی آنجا نیست،
پناه به خویشتن از دست خویشتن ..
✍🏼 ابراهیم سلطانی
💔33❤12👍8😢6🥰1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
اسفند مظلوم ترین ماه سال ست .تصور کن باشی اما کسی نبیندت چون همه منتظر پایانت هستند.هیچ کس نخواهد که طولانی شوی..
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤44👍13💔4
"زنی کهگم کردم "
و تو هر لحظه به واسطه ی نور احاطه شده ای حتی در تاریک ترین لحظات حتی در هنگامی که خودت بی خبری به روشنایی نور الهی اعتماد کن. #عادله_زمانی @adelehz
طبیعیه که هربار اینو میبینم بغض میکنم؟
👍17😢9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گفتم امروز که برف و سرماست حس خوب کودکانه بگیرید.
@adelehz
@adelehz
❤25👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خبر آورده اند رفته ای ...
دست در دست کسی از پیچ کوچه ای پیچیده ای و از تیررس نگاه من که پشت پنجره ایستاده بودم ناپدید گشته ای...
سکوت کرده امو خیره شدم
و به این فکر میکنم که آن دیگری خواهد توانست تو را دوست بدارد ..
بقدری که روزگاری من دوست می داشتم...
خانه از سکوت پر میشود
کسی برای پاسخ دادن نیست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
دست در دست کسی از پیچ کوچه ای پیچیده ای و از تیررس نگاه من که پشت پنجره ایستاده بودم ناپدید گشته ای...
سکوت کرده امو خیره شدم
و به این فکر میکنم که آن دیگری خواهد توانست تو را دوست بدارد ..
بقدری که روزگاری من دوست می داشتم...
خانه از سکوت پر میشود
کسی برای پاسخ دادن نیست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔20❤7😢4👍3
تحسین از آنِ زنانی ست
که اندامهایشان آنها را تعریف نکرده است!
و
برای عمیقتر شناختن ماهیتشان به عنوان یک فرد تلاش میکنند
نه یک جنس...
👤 #پونه_مقیمی
@adelehz
که اندامهایشان آنها را تعریف نکرده است!
و
برای عمیقتر شناختن ماهیتشان به عنوان یک فرد تلاش میکنند
نه یک جنس...
👤 #پونه_مقیمی
@adelehz
👍59❤11🥰1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بچه ها
وفا خیلی چیز قشنگیه خیلی باارزشه
خیلی گرون قیمته
دست هرکسی نمیدن
از هرکسی انتظار شو نداشته باشین.
آدم باوفا کمیابه عین الماس دیدین تاحالا تو خیابون همه الماس دستشون باشه؟
نیست ،نمیشه
فقط یسری معدود الماس دارند .
چرا از همه انتظار وفا دارید و وقتی میفهمید بویی ازش نبردن ناامید میشید؟
عزیزای من وفا رو به هرکس نمیدن
روزی صدبار تکرارش کنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
وفا خیلی چیز قشنگیه خیلی باارزشه
خیلی گرون قیمته
دست هرکسی نمیدن
از هرکسی انتظار شو نداشته باشین.
آدم باوفا کمیابه عین الماس دیدین تاحالا تو خیابون همه الماس دستشون باشه؟
نیست ،نمیشه
فقط یسری معدود الماس دارند .
چرا از همه انتظار وفا دارید و وقتی میفهمید بویی ازش نبردن ناامید میشید؟
عزیزای من وفا رو به هرکس نمیدن
روزی صدبار تکرارش کنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤48👍21💔4
عمیقا از تو رنجیده ام .
از همان نقطه که عمیقا دوستت داشتم از همان نقطه رنجیده ام .
انگار یک بشقاب از زیباترین گلش ترک بخورد .
دوست داشتن عمیق حال انسان را خوب می کند و رنجیدن عمیق انسان را فرو می پاشد .
و کاش این را نمی دانستم.
#عادله_زمانی
@adelehz
از همان نقطه که عمیقا دوستت داشتم از همان نقطه رنجیده ام .
انگار یک بشقاب از زیباترین گلش ترک بخورد .
دوست داشتن عمیق حال انسان را خوب می کند و رنجیدن عمیق انسان را فرو می پاشد .
و کاش این را نمی دانستم.
#عادله_زمانی
@adelehz
💔49👍8
❤37🕊8👍2
هنوز هم ته حس نوستالژیکی که تلاش میکند در کودکی گمشده ام زنده بماند شوق نوروز و عید را با ماهی قرمزها گره زده ست.
ماهی قرمزهایی که بوی عید می دهند ،بوی کودکی بوی ذوق بوی خوب زندگی وقتی هنوز خیلی چیزها قشنگ بود .
#عادله_زمانی
@adelehz
ماهی قرمزهایی که بوی عید می دهند ،بوی کودکی بوی ذوق بوی خوب زندگی وقتی هنوز خیلی چیزها قشنگ بود .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21💔4
یا همه...
یا هیچ!
راضی به بودنهای نصفه و نیمهی هیچکس
در زندگیتان نباشید،
حتی با بهانهای به نام عشق!
@adelehz
یا هیچ!
راضی به بودنهای نصفه و نیمهی هیچکس
در زندگیتان نباشید،
حتی با بهانهای به نام عشق!
@adelehz
👍31
ارسالی یکی از خانمهای عزیز کانال 😁
کرمعلی سی سال قبل ازدواج کرده بود و از زندگیش خیلی خوشحال و از همسرش خیلی خیلی راضی بود .
روزی از روزها سگی زنشو گاز گرفت ،
و بر اثر گاز گرفتگی زنش مریض شد و بعداز مدتی فوت کرد
کرمعلی خیلی مغموم و دلشکسته شد ،
و هیچوقت از منزلش خارج نمیشد ،
و کلا در انزوا فرو رفت.
بچه های کرمعلی به پدر پیرشان پیشنهاد ازدواج مجدد دادند.
اما پیرمرد قبول نکرد و به عشق اولش پایبند بود،از طرف بچه ها اصرار و از طرف کرمعلی انکار.
بعد از مدتی اصرار فرزندان نتیجه داد و پیرمرد قبول کرد که ازدواج کند.
بچه ها هم گشتند و یه دختر بیست ساله و خوشگل برای پدرشان انتخاب کردند
جشن مفصلی هم گرفتند و عروس خانوم رو به خونه پیرمرد قصه ما بردند .
عروس خانوم از همه لحاظ خیلی به کرمعلی میرسید ،
و تلاش میکرد پیرمرد را خوشحال کند.
چند روز که گذشت پیرمرد خوشحال و سرمست از ازدواجش،
بچه هاشو صدا زد و گفت:
به شکرانه ازدواجش پنج گوسفند 🐑 را قربانی کنند.
و دو گوسفند را بین فقرا...
یک گوسفند را بین خواهر و برادراش ،
و یک گوسفند را برای شام خودش و همسرجوانش بیاورند.
بچه ها گفتند :
پدرجان گوسفند پنجم را چیکار کنیم؟
کرمعلی گفت :
گوسفند پنجم را برای سگی که مادرتان را گاز گرفته ببرید.
خدا به این سگ خیر بدهد،
انگار اون مصلحت منو بهتر از خودم میدونست......
�
عزیزان
قدر خودتون بدونید
دم عیدی به خودتون ظلم نکنید
به خودتون ستم نکنید
بلند نشید بشورید بسابید
ازما گفتن
یخورده ب فکر خودتون و سلامت و زیبایی پوستتون واضافه وزنتون باشید .
همه ی مردها مثل کرمعلی هستند🤣😒
@adelehz
کرمعلی سی سال قبل ازدواج کرده بود و از زندگیش خیلی خوشحال و از همسرش خیلی خیلی راضی بود .
روزی از روزها سگی زنشو گاز گرفت ،
و بر اثر گاز گرفتگی زنش مریض شد و بعداز مدتی فوت کرد
کرمعلی خیلی مغموم و دلشکسته شد ،
و هیچوقت از منزلش خارج نمیشد ،
و کلا در انزوا فرو رفت.
بچه های کرمعلی به پدر پیرشان پیشنهاد ازدواج مجدد دادند.
اما پیرمرد قبول نکرد و به عشق اولش پایبند بود،از طرف بچه ها اصرار و از طرف کرمعلی انکار.
بعد از مدتی اصرار فرزندان نتیجه داد و پیرمرد قبول کرد که ازدواج کند.
بچه ها هم گشتند و یه دختر بیست ساله و خوشگل برای پدرشان انتخاب کردند
جشن مفصلی هم گرفتند و عروس خانوم رو به خونه پیرمرد قصه ما بردند .
عروس خانوم از همه لحاظ خیلی به کرمعلی میرسید ،
و تلاش میکرد پیرمرد را خوشحال کند.
چند روز که گذشت پیرمرد خوشحال و سرمست از ازدواجش،
بچه هاشو صدا زد و گفت:
به شکرانه ازدواجش پنج گوسفند 🐑 را قربانی کنند.
و دو گوسفند را بین فقرا...
یک گوسفند را بین خواهر و برادراش ،
و یک گوسفند را برای شام خودش و همسرجوانش بیاورند.
بچه ها گفتند :
پدرجان گوسفند پنجم را چیکار کنیم؟
کرمعلی گفت :
گوسفند پنجم را برای سگی که مادرتان را گاز گرفته ببرید.
خدا به این سگ خیر بدهد،
انگار اون مصلحت منو بهتر از خودم میدونست......
�
عزیزان
قدر خودتون بدونید
دم عیدی به خودتون ظلم نکنید
به خودتون ستم نکنید
بلند نشید بشورید بسابید
ازما گفتن
یخورده ب فکر خودتون و سلامت و زیبایی پوستتون واضافه وزنتون باشید .
همه ی مردها مثل کرمعلی هستند🤣😒
@adelehz
😁58👍40❤8👎2🕊1
دعا کنید اگر پیر میشوید اینگونه باشد که پخته تر شوید،حلیم تر کم حرف تر و بخشنده تر
که جهان پیرامون تان هاله ای از صلح و سلام باشد نه تنش و بحران
که دیگران شما را برکت ببینند نه باعث کسالت
من اعتقاد دارم پیر شدن،پا به سن گذاشتن اینگونه زیباست .
وگرنه که پیر شوی اما نفهمی چه را کجا بگویی ،دل بشکنی و جز کینه از کلامت نتراود چه ارزشی دارد.
بزرگی که به سن نیست به منش ست .
به اصالت و ریشه داری
#عادله_زمانی
@adelehz
که جهان پیرامون تان هاله ای از صلح و سلام باشد نه تنش و بحران
که دیگران شما را برکت ببینند نه باعث کسالت
من اعتقاد دارم پیر شدن،پا به سن گذاشتن اینگونه زیباست .
وگرنه که پیر شوی اما نفهمی چه را کجا بگویی ،دل بشکنی و جز کینه از کلامت نتراود چه ارزشی دارد.
بزرگی که به سن نیست به منش ست .
به اصالت و ریشه داری
#عادله_زمانی
@adelehz
❤49👍19😢4
دوست دارم آرزو کنم خوشبخت شوی اما دروغ نمیگویم، نمی توانم.
آنقدر رنجیده ام که دلم میخواهد تو هم طعم زهری که نثار لحظاتم کردی را بچشی
نه اینکه بدجنس باشم .دلم آزرده ست پیش دلم فرو ریخته ام .
و نمیتوانم دیکر قانعش کنم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
آنقدر رنجیده ام که دلم میخواهد تو هم طعم زهری که نثار لحظاتم کردی را بچشی
نه اینکه بدجنس باشم .دلم آزرده ست پیش دلم فرو ریخته ام .
و نمیتوانم دیکر قانعش کنم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔53👍11😢4❤3
گاهی آدم میماند بین بودن یا نبودن
به رفتن که فکر میکنی، اتفاقی میافتد که منصرف میشوی؛
میخواهی بمانی، رفتاری میبینی که انگار باید بروی
و این بلاتکلیفی خودش جهنم است.
#سیمین_دانشور
📚 @adelehz
به رفتن که فکر میکنی، اتفاقی میافتد که منصرف میشوی؛
میخواهی بمانی، رفتاری میبینی که انگار باید بروی
و این بلاتکلیفی خودش جهنم است.
#سیمین_دانشور
📚 @adelehz
💔63👍19
پرسیدم حس میکنی بهار می آید؟
گفت: بهار؟
مگه حالا در زمستانیم؟؟؟
گفتم مگر نمیفهمی و نمیبینی؟
گفت : نه
گفتم اما چشمهایت که باز است .
گفت چشم دلم که بسته شده ..خیلی وقت ست مگر خبر نداری؟
#عادله_زمانی
@adelehz
گفت: بهار؟
مگه حالا در زمستانیم؟؟؟
گفتم مگر نمیفهمی و نمیبینی؟
گفت : نه
گفتم اما چشمهایت که باز است .
گفت چشم دلم که بسته شده ..خیلی وقت ست مگر خبر نداری؟
#عادله_زمانی
@adelehz
💔29❤10👍7😢2