"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
امسال دلم پیش پیش هوای ماه رمضون کرده انگار دوباره ده ساله شدم ،غروب از مدرسه توی برف و سرما اومدم خونه مامانم آش رشته پخته تا لباسمو عوض میکنم و کنار بخاری خودمو گرم میکنم صدای ربنای شجریان و بعدش اذان میپیچه توی خونه ..
لذت چایی گرم و بامیه توی دهنم بعد یک روز تشنگی آرومم میکنه ..
بعد افطار کنار مادرم دراز میکشم و سریال‌های عطاران و میبینم و یه دل سیر می‌خندم...
ما مگه چی از دنیا می‌خواستیم که دلخوشی هامون اینقدر سریع از دست رفت ...ما که به کوچکترین چیزها راضی بودیم.

#عادله_زمانی
💔5013👎7🥰2👍1💋1
.

در مغازه خواربار فروشی عمده زنی مو سرخ جلوم ایستاده بود که جای یک کیسه خرما و یک کیسه بادام چندین کیسه کوچک بادام و چندین کیسه کوچک خرما داشت.
در ذهن محیط‌زیست پرستم قضاوتش کردم بابت مصرف کیسه زیاد و الکی. حتی فکر کردم جای اینکه بره یک جعبه کیسه فریزر بخره لابد اومده نیم کیلو بادومش رو ده‌تا کیسه کرده که کیسه‌هاش رو استفاده کنه برای گوشت و مرغ. صندوقدار هم راضی نبود از این وضع.
پرسید همه یک جور بادومه؟ و با اینکه زن گفت بله و همه رو باهم وزن کن، کماکان گوش نکرد و دانه دانه می گذاشت روی ترازو .
زن از در مغازه اومد بیرون و به چند زن و مرد بی خانمان و معتادی که سرچهارراه نشسته بودند نفری یک کیسه کوچک خرما و یک کیسه کوچک بادوم داد. بعد برگشت و کنار من ایستاد.
کیسه‌های خرید من در جیب بزرگ پالتوم بود.
زن هیچ کیسه‌ای نداشت. ایستاد زیر سقف ایستگاه اتوبوس و با شرمندگی انگار که کار بدی کرده باشه و مجبوره برام توضیح بده گفت همه براشون غذاهای آماده یا سرخ شده و فست فود، می‌خرن فکر کردم اینا سالمتره.
و من که کنار امیرالمومنین مو سرخ خیابان ایستاده بودم.

ناشناس
#شما_فرستادید
@adelehz
58👍1🕊1
جهان به گونه ای که می‌خواهی پیش نخواهد رفت.
آدمهای مهربان همیشه سر و کله شان پیدا نخواهد شد.
همه چیز با تو مهربان نخواهد بود .
آه عزیز کوچکم!
این ها واقعیاتی ست که باید بدانی و بدانی
و بعد از دانستن،تک تک‌شان را به خاطر بسپاری..
جهان همیشه با تو مهربان نخواهد بود اما این به ان‌معنا نیست که بعضی شبها سرش گرم باده نباشد و بیشتر با تو گرم‌ نگیرد..
جهان گاهی وقتها بی آنکه بداند به تو لبخند خواهد زد .و تورا سالها بعد به امید همان لبخند مستانه اش منتظر خواهد گذاشت...
که این خاصیت جهان،این جادوگر کوچک ست‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍24💔42
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
8😁6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🥰7😁6👍1
نگفته بودمت از میان‌ "من" "تو" جوانه زده ای؟
و تو ریشه دواندی در خشت خشت پوسیده ی تنم .
آنگاه که همه خیال می کردند سرنوشت من بر پا مردن ست .
تو آمدی تا نشان دهی حیات در رگهای زمخت سنگی ام‌ هنوز جریان دارد.
خوش آمدی آیه ی حیات ،که آمدنت بس مبارک است.
#عادله_زمانی
@adelehz
🕊217🥰5👍1🍓1💋1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حالا فامیلای ما بودن همشون باهم قهر بودن😒
@adelehz
😁19🥰5👍2
من همینقدر با خوشحالی های شما ذوق میکنم .مرسی که هستید با زنی که گم کرده ام،قند و عسلا😘❤️
37🍓3👍2🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
احتیاج دارم امشب برف ببارد
و من کودکی ۸ ساله باشم که از شوق تعطیلی پاکیزه ی فردای مدرسه مان خوابم نبرد .همین اندازه شاد و ساده و دلخوش
#عادله_زمانی
52😢8👍3🥰3💋1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر میخواهی شادی را بیابی، به آنان که در رنج هستند کمک کن. مهر ورزیدن حتی کوچک، مثل یک موج تا ابد در جهان منتشر میشود و راه خود را برای بازگشت به تو پیدا خواهد کرد...

👤#ساندرا_راجرز

@adelehz
22👍4🕊3
عادله ی قشنگم سلاااام
یار روزهای سخت و تنهایی سلاااام
عادله جانم
یک ماه سخت بود که درگیر بیماری عجیب و دردناکی بودم
حتی توانایی پختن غذا برای دلبندانمو نداشتم
بماند که تو این یک ماه همه ی عزیزانم هوامو داشتند
اماااااا
بعد یک ماه
امشب کنار دوتا پسرام و همسرم
این شام پختم
و از حس خوبش.......🥹🥹🥹
عادله قشنگم یار زنی که گم کرده ام، بماند به
یادگار، تصویر لبخند امشبمان.....🥹🥹🥰
72👍2
صبح است تنت همیشه سبز و زیبا
آیات دل تو دلکش و روح افزا

بر دفتر زندگی نگارد تقدیر
امروز بکام تو بگردد دنیا

فاطمه لشکری

@adelehz
24👍4🥰4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوش اومدی ماه قشنگم
😊😍
بهمن
@adelehz
7🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
8🥰1
@zhuanchannel
خصوصیات متولدین بهمن

در زمان تولد شما خورشید در ماه بهمن و سیاره اورانوس هادی کهکشان باوده است ستاره شناسان ماه بهمن را یکی از بهترین ماه های سال ومتولدین بهمن را جز بهترین ها می دانند در واقع گفته شده است که بین آدم های مشهور متولدین بهمن ماه فراوانتر از هر ماه دیگری یافت می شوند
به شما یک فکر درخشان و توانایی مافوق عادی برای اختراع و خلاقیت داده شده
طبیعت شما بسیار غریزی است و بندرت خطا می کند این موضوع باعث می شود که درک خیره کننده ای از زندگی و مردم داشته باشید
علاوه بر این شما به مسایل اسرار آمیز علاقه مندید و از انجام دادن کارهای سری لذت می برید همواره به ندای درونی خود که هدیه ستارگان است گوش کنید بگذارید این صدا یا غریزه شما را در انتخاب دوستان و طرح ریزی برای زندگی شغلی تان راهنمایی کند

شما نقشه ها و برنامه های خود را انجام شده خواهید یافت صمیمانه بگویم هدایایی که ستارگان به شما داده اند عالی است ولی طبیعت همیشه راهی برای بالا و پایین کردن این هدایا پیدا می کند به این ترتیب شما دو اشکال عمده هم دارید.

اشکال اول (که راجع به آن کاری نمی توانید بکنید) این است که باید اکثرا انتظار برخورد با موانع و محضوراتی را بر سر راه خود داشته باشید
اشکال دوم که می توانید آن را کنترل کنید
تمایل قوی شما به رویا بافی به جای عمل کردن است.

یکی از مشخصات ماه تولد شما منفعل بودن است. اگر خودتان را وادار به عمل نکنید بسیاری از فرصتهای باشکوه از بین انگشتانتان خواهند لغزید.

همیشه به یاد داشته باشید که اگر بخواهید بر موانعی که بر سر راه شما ظاهر می شوند غلبه کنید باید کوشش فوق العاده ای به کار ببرید. خودتان را وادار کنید که هوشیار, مترقی و گوش به زنگ باشید.

با تمایل طبیعی خود به عقب نشینی و صبر کردن برای اینکه دنیا در پی کشف استعداد های بزرگ شما را تشخیص بدهد, بجنگید.
بر این اشکالات می توان غلبه کرد.
زندگی ادیسون یک کوشش مداوم برای غلبه بر موانع بود که مهمترینش کر بودن او بود.
فرانکلین روزولت بهمن ماهی دیگری است که بر یک نقص طبیعی یعنی فلجی خود غلبه کرد.

بسیاری از اوقات شهرت به آسانی به سوی بهمن ماهی ها می آید, البته آن عده از متولدین بهمن که استعدادهای خود را گسترش داده خیلی زود در زندگی به هدف های خود پی برده اند.

هنرهای شگفت انگیز چارلز لیندبرگ, نمونه مشخصی از قوای خیره کننده ای است که به کسانی که تحت نفوذ این امواج, نیرومند شده اند, اعطا گردیده است.

به یاد داشته باشید که شرایط ایجاب می کند همیشه مواظب باشید پایتان روی زمین باشد, به این معنی که عملی فکر کنید و به طرف هدفی که در نظر دارید پیش بروید.
سعی کنید بین قسمت عملی و ایده آلی طبیعت خودتان هماهنگی بوجود بیاورید. خودتان را درگیر کارهای عملی و مفید بکنید, جایی که هدایای بزرگ فکری و روحی شما بتواند به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد.


رازهای رفتاری متولد بهمن
بهمنی ها حساس و نکته سنج هستند؛ متولدین بهمن ماه برای ارضای خواسته‌های خود، نیاز به شریکی ماجراجو دارند.
آنها برای پیشرفت و موفقیت به فضای عمل گسترده‌ای نیاز دارند وگرنه غمگین و افسرده میشوند.

آنها از درگیر شدن در علت‌ها و معلول‌ها لذت میبرند پس، طوری عمل کنید که نشان دهید که به این علاقه‌شان اهمیت میگذارید.

آنها از چیزهای پیش‌بینی نشده و غیرمترقبه لذت میبرند و دوست دارند که گاه و بیگاه غافلگیر شوند؛ آنها در کل از هر چیز نامتعارف و منحصر به فردی به وجد می‌آیند.

آنها از صحبت و گفت و گو لذت میبرند، پس در هنگام صحبت‌شان، آنها را تشویق به ادامه دادن کنید.

نسبت به آنها خیلی سخت‌گیر و موشکافانه عمل نکنید وگرنه دست و پای خود را گم میکنند
در هنگام صحبت از آنها حسابی مراقب سخنانی باشید که به زبان می‌آورید، چون بیش از حد نکته‌سنج هستند

کلی:
بدون ریا، انسان واقعاْ خوب، دانا، خونسرد، رک گو، روی خودش بیش از دیگران حساب می کند
مستقل، منطقی، عاشق بشریّت و انسانیّت، فکر دیگران را می خواند، ثابت قدم، آرامش دوست، کمک رسان، دارای حسّ ششم قوی، علاقه مند به دوستان، آزادیخواه، بلند پرواز، رام نشدنی. دوستان بسیار زیادی دارد، رازدار.فرشته خو، از تعریف لذّت می برد، راه و روش خود را به طور دائم تغییر میدهد، کم علاقه به اصول سنتّی

عنصر وجود: هوا
سنگ خوش یمن: آمتیست یشم
سنگ ماه: یاقوت کبود، یشم، لاجورد، سفیر، فیروزه
سیّاره: اورانوس
فلز وجود: اورانیم
شخصیّت:بی توجه، آزاد، مستقل
رنگ محبوب: آبی آسمانی
فعّال و پیشرو متفکّر
13👍4💋3
فهمیده شد من بهمنی ام ؟😁❤️
55🥰12😁7👍4🕊2💋2👻1
آن زمانها تلفن کم بود.اما آدمهای زیادی بودند که دلمان میخواست بهشان زنگ بزنیم و یک دل سیر حرف بزنیم.
حالا تلفن ها زیاداست اما آدمهای معدودی هستندکه دلمان حرفهایشان رامیخواهد...

#عادله_زمانی
@adelehz
👍2411😢4🕊2