"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جالبه بدونید که روباه‌ها عاشق‌ترین حیوون‌های جهان هستن چرا که تحقیقات نشون داده وقتی زوج روباه‌ها فوت میکنه، اونا دیگه هیچ وقت تا آخر عمرشون با روباه دیگه‌ای نمیمونن.
@adelehz
60👍7👻3🕊2
همه ی ما یک روز برای آخرین بار از همکلاسی هایمان خداحافظی کردیم به خانه آمدیم و هرگز دوباره به مدرسه برنگشته ایم .
همه ی ما یک روز برای آخرین بار دوستی صمیمی را دیده ایم و دیگر هرگز اورا ملاقات نکردیم .
همه ی ما یک روز برای آخرین بار کیف مدرسه ی مان را خالی کردیم و دوباره پرش نکردیم .
همه ی ما یک روز برای آخرین بار عروسک محبوبمان را بوسیده ایم و دیگر او را در آغوش نگرفتیم .
و جالب‌تر این است که یا نمیدانستیم این آخرین بار است یا حتی اگر می‌دانستیم امروز بیاد نداریم که آخرین بار چه شکلی بوده است .
اینکه بی خداحافظی آنچه ما را تا اعماق قلب شاد نگاه می داشته است از دست می دهیم دردناک ست .حتی اگر بیاد نیاوریم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔482👍2😢1💋1
اینستاگرام عامل احساس حقارت و بدبختی!

مجله آمریکایی «تایم» در گزارشی نوشت:

نتايج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است.

طبق این تحقیق، کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳درصد بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند.

پ.ن میزان استفاده از این شبکه رو محدود کنید.

@adelehz
👍37💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زنی که ترکش کردی شبیه زنی که روزی دوباره اورا خواهی دید نیست .
دختری که عاشقش ماندی هم‌شبیه دختری که پیدایش کردی نیست .
اولی غریبه تر و دومی عاشق تر ست .
میبینی همه چیز بشمول عشق و نفرت بازهم به تو برمی‌گردد مرد کوچک
#عادله_زمانی
@adelehz
41💔10👍2💋2👎1
آرزو می کنم
کتاب های خوب بخوانی،
آهنگ های خوب گوش کنی،
عطر های خوب ببویی،
با آدم های خوب حرف بزنی
و فراموش نکنی
که هیچ وقت دیر نیست
بودن چیزی که دوست داری باشی!

•روزبه معین
@adelehz
23🕊3😢1
بعَضی از نوشته های من و خیلی نوشته های زیباتر و میتونید توی این پیج اینستا ببینید

https://www.instagram.com/amn.nejati?igsh=bzY5NzF1cGJvbmJ2
4🥰4
اگر کاسه‌ی خود را بیش از اندازه پر کنید؛
لبریز می‌شود.
چاقوی خود را بیش از حد تیز کنید؛
کند می‌شود.
در پیِ پول و راحتی باشید،
دلتان هرگز آرام نمی‌گیرد.
دنبال تایید دیگران باشید؛
برده آنها خواهید بود.
کار خود را انجام دهید،
سپس رها کنید.
این تنها راه آرامش یافتن است ...

✍🏻 #لائوتسه

@adelehz
👍2312😁1
جایی که تو دستت نمی رسد خدا شاخه ها را پایین می آورد.
پیش خدا آرزوها نمیمیرند...
@adelehz
55👍6💔5🥰3
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
همین :)
شبتون بخیر
@adelehz
26
به شب
موسم دوباره جوانه زدن سلام
آنگاه که از میان بالش خیس اشکت رویایی دوباره جوانه می زند .
و از لابلای سیاهی که احاطه کرده تورا نور بیرون می دود ..
به شب گاهِ دوباره عاشق شدن
سلام
#عادله_زمانی
@adelehz
16👍5💔5
"زنی که‌گم کردم "
Afshin Moghadam – Zemestoon
انگار مثلا سه متر برف اومده😒
😁8😢3
@zhuanchannel
میگویند در ۱۰۰ سال پیش در بازار تهران واقعه عجیبی اتفاق افتاد و آن این بود که یکی از دکانداران به نام حاج شعبانعلی عزم سفر کربلا نموده و دکان را به دو پسرش سپرده و روانه میشود.
بعد از چند ماه که مراجعت میکند میبیند که پسرانش دکان را از وسط تیغه کشیده اند و هر نیمی را یکی برداشته و به کسب و کار مشغول است.
چون خواست داخل شود راهش ندادند و در سوال و جواب و گفت و گو که این چه کاری است که شما کردید پسرانش میگویند:
حوصله نداشتیم تا مردن تو صبر بکنیم سهممان را جلو جلو برداشتیم.
از قضای روزگار به سالی نمیکشد که در بلوای مشروطیت یکی از پسران جلوی میدان بهارستان تیر خورده و دیگری چندی بعد به مرض وبا که آن موقع در تهران مسری شده بود از دنیا رفته و دو مرتبه دکان دست حاجی میافتد و تیغه را از وسط برداشته و کسب خود را از سر میگیرد....

تهران در قرن سیزدهم - جعفر شهری
💔25👍102👎2😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نشد
عشق آن طور که باید رخنه نکرد در زندگی مان
اگر رخنه کرد ماندگار نماند .
تن و بدنمان با دیدن یک نفر نلرزید
اگر لرزید، گم شد .
خانه آراممان نکرد
اگر کرد رهایش کردیم و رفتیم.
نشد که بشود
بعضی شبها باید قبول کنی نشد .
حتی اگر تمام روز خودت را گول زده باشی که می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔3012👍11😢4🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر زودتر عاشقت میشدم
اگر زودتر پیدایم میکردی
مثلا قبل از جنگ یا پیش از آنکه مزه ی همه چیز خراب شود.
یا در آن روزهایی که هنوز زمستان‌ها برف می بارید.
زندگی زیباتر میشد .
بعد من جایی از شهرهایی که بوی زندگی میداد پیدایت میکردم .
یا در تهران یا در کابل
شاید در هرات یا گوشه ای از شیراز
اما حالا...
حالا عاشق شدن سخت ست .
پیدا کردن آن که می‌توان عاشقش بود سخت تر ...
حالا که نه برف می بارد
نه زمستان ،زمستان ست
نه هیچ چیز بوی زندگی می دهد.
#عادله_زمانی
@delehz
😢19💔14👍119🥰2🕊1👻1
هیچ اشکالی ندارد احساساتی داشته باشیم 
که دیگران چیزی از آن درک نکنند؛
هر کسی سفر خودش را می‌رود ...

✍🏻 جوجو مویز

@adelehz
35👍12💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
👍1