This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادر پیر هم شود
عشقش جوان باقی می ماند
پیامبر دین عشق زن است
نامش را مادر نهادند .
#عادله_زمانی
@adelehz
عشقش جوان باقی می ماند
پیامبر دین عشق زن است
نامش را مادر نهادند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30💔4🕊1💋1
روز بابات بفهمه بیرونی غوغا بپا میکنه ،درحالی که بابا جلوی تلوزیون داره خروپف میکنه مبارک😊
@adelehz
@adelehz
😁43❤4👍2
.
نوجوان که بودم همکلاسیای داشتم که هر روز مسیر مدرسه تا خانه را با هم میرفتیم. ما توی راه با هم گپ میزدیم، درباره معلمها و همکلاسیها و اتفاقهایی که آن روز افتاده بود حرف میزدیم تا برسیم به خانه.
خانهی آنها یک کوچه قبل از خانه ما بود. دوستم خانواده پرجمعیتی داشت، از آن خانوادهها که اگر قرار بود هرکسی میرود و میآید درِ خانه را ببندد باید یک دربان استخدام میکردند تا مدام در را برای کسی که در میزند باز کند. به خاطر همین درِ خانهشان همیشه باز بود و اگر هم بسته بود طنابی مثل سرِ مار از سوراخی کنار در سرک کشیده بود که میشد بکشیاش و اتومات در باز شود.
هر روز جلوی خانهشان که میرسیدیم دوستم بیخداحافظی میرفت توی خانه!
یعنی برایش فرق نداشت کجای حرفیم، برای آخرین جملهمان نقطه گذاشتهایم یا نه، همین رسیدن جلوی در برای دوستم این معنا را داشت که باید پردهی ورودی را بزند کنار و برود تو، بیحتی یک "خداحافظ" خشکوخالی.
من برعکس، آدم "سلام برسون، فردا میبینمت، مراقب خودت باش، خداحافظ رفیق" بودم، و دوستم که اینطوری بیهوا میرفت همهی این حرفها توی دهانم میماسید.
اوایل از این شکل رفتنش جا میخوردم و متاسفانه اواخر هم جا میخوردم! این مدل رفتن هیچوقت برایم عادی نشد و همین باعث شد دوستیمان را تمام کنم.
او دوست خوبی بود، ما کلی گفتنی داشتیم با هم، مشاعره میکردیم، جوکهای جدید میساختیم و رمزهایی داشتیم که فقط خودمان دوتایی از آن سر درمیآوردیم.
اما خلاء خداحافظی، هر روز، مثل این بود که بعد از یک ضیافت شاهانه، من را با اردنگ انداخته باشند بیرون.
اینها را برای دلِ حیران دوستی مینویسم که صبح شنوای درد دلش بودم. دوستم، نون عزیز! بعد از مدتها بیخبری، تازه وقتی تصویرِ "دیگری" را دیده، جایی نزدیک یکی از سازههای معروف آنطرف آب، فهمیده که کسی که کلی با هم خاطره داشتهاند، رفته که رفته، بیخداحافظی.
هنوز برای من "ادب خداحافظی" یکی از مهمترین فاکتورهاست برای ارزشگذاری روی آدمها.
مرام داشته باشید؛ آدمها را بدون خداحافظیای که لایقش هستند ترک نکنید. مرام داشته باشید؛ طوری بروید که مانده بتواند برگردد به زندگیاش، نه اینکه معلق بماند بین زمین و آسمان.
#سودابه_فرضی_پور
@adelehz
نوجوان که بودم همکلاسیای داشتم که هر روز مسیر مدرسه تا خانه را با هم میرفتیم. ما توی راه با هم گپ میزدیم، درباره معلمها و همکلاسیها و اتفاقهایی که آن روز افتاده بود حرف میزدیم تا برسیم به خانه.
خانهی آنها یک کوچه قبل از خانه ما بود. دوستم خانواده پرجمعیتی داشت، از آن خانوادهها که اگر قرار بود هرکسی میرود و میآید درِ خانه را ببندد باید یک دربان استخدام میکردند تا مدام در را برای کسی که در میزند باز کند. به خاطر همین درِ خانهشان همیشه باز بود و اگر هم بسته بود طنابی مثل سرِ مار از سوراخی کنار در سرک کشیده بود که میشد بکشیاش و اتومات در باز شود.
هر روز جلوی خانهشان که میرسیدیم دوستم بیخداحافظی میرفت توی خانه!
یعنی برایش فرق نداشت کجای حرفیم، برای آخرین جملهمان نقطه گذاشتهایم یا نه، همین رسیدن جلوی در برای دوستم این معنا را داشت که باید پردهی ورودی را بزند کنار و برود تو، بیحتی یک "خداحافظ" خشکوخالی.
من برعکس، آدم "سلام برسون، فردا میبینمت، مراقب خودت باش، خداحافظ رفیق" بودم، و دوستم که اینطوری بیهوا میرفت همهی این حرفها توی دهانم میماسید.
اوایل از این شکل رفتنش جا میخوردم و متاسفانه اواخر هم جا میخوردم! این مدل رفتن هیچوقت برایم عادی نشد و همین باعث شد دوستیمان را تمام کنم.
او دوست خوبی بود، ما کلی گفتنی داشتیم با هم، مشاعره میکردیم، جوکهای جدید میساختیم و رمزهایی داشتیم که فقط خودمان دوتایی از آن سر درمیآوردیم.
اما خلاء خداحافظی، هر روز، مثل این بود که بعد از یک ضیافت شاهانه، من را با اردنگ انداخته باشند بیرون.
اینها را برای دلِ حیران دوستی مینویسم که صبح شنوای درد دلش بودم. دوستم، نون عزیز! بعد از مدتها بیخبری، تازه وقتی تصویرِ "دیگری" را دیده، جایی نزدیک یکی از سازههای معروف آنطرف آب، فهمیده که کسی که کلی با هم خاطره داشتهاند، رفته که رفته، بیخداحافظی.
هنوز برای من "ادب خداحافظی" یکی از مهمترین فاکتورهاست برای ارزشگذاری روی آدمها.
مرام داشته باشید؛ آدمها را بدون خداحافظیای که لایقش هستند ترک نکنید. مرام داشته باشید؛ طوری بروید که مانده بتواند برگردد به زندگیاش، نه اینکه معلق بماند بین زمین و آسمان.
#سودابه_فرضی_پور
@adelehz
👍36❤15💔11😢2
شمس گفت: تقدیر به آن معنا نیست که مسیر زندگیمان از پیش تعیین شده.
به همین سبب اینکه انسان گردن خم کند
و بگوید" چه کنم! تقدیرم این بوده،" نشانهٔ جهالت است.
تقدیر همهٔ راه نیست، فقط تا سر دو راهی هاست .
گذرگاه مشخص است اما انتخاب در دست مسافر است.
پس نه بر زندگی ات حاکمی و نه محکوم آنی ...
📕 #ملت_عشق
✍🏻 #الیف_شافاک
@adelehz
به همین سبب اینکه انسان گردن خم کند
و بگوید" چه کنم! تقدیرم این بوده،" نشانهٔ جهالت است.
تقدیر همهٔ راه نیست، فقط تا سر دو راهی هاست .
گذرگاه مشخص است اما انتخاب در دست مسافر است.
پس نه بر زندگی ات حاکمی و نه محکوم آنی ...
📕 #ملت_عشق
✍🏻 #الیف_شافاک
@adelehz
👍24❤3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و زمینی که برای صلح خلق شده است .
@adelehz
@adelehz
🥰23❤11😁2👍1
خیلی سادهست؛ اگر اذیت شدن شما اونو اذیت نمیکنه، دوستتون نداره. اصلا هم دوستتون نداره. به خودتون دروغ نگید و خودتونو توجیه نکنید...
@adelehz
@adelehz
💔34👍18
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به نور سلامی دوباره
به نور که پهنای سخاوتش گستره ی زمین ست
که بی محابا می تابد بدون آنکه بداند بر دامن کی فرو می آید...
بر نور ،آیت روشنایی و زیبایی
سلامی دوباره
#عادله_زمانی
@adelehz
به نور که پهنای سخاوتش گستره ی زمین ست
که بی محابا می تابد بدون آنکه بداند بر دامن کی فرو می آید...
بر نور ،آیت روشنایی و زیبایی
سلامی دوباره
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21👍1
دیگران تنها شادیات را میپسندند؛ اما من دوست دارم غمگینترین بخش از وجودت را در آغوش بکشم؛ زیرا که غمهایت مقدار بیشتری از تو را در خود دارند...
@adelehz
@adelehz
👍22❤12🥰9💔5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاش همچین مادر بزرگی بشم🥺😍
@adelehz
@adelehz
❤35🥰9
سرم را به پشتی صندلی تکیه داده ام چشمانم را بسته ام نمی دانم کجاست .
مترو،اتوبوس،مطب دکتر یا در یک اداره ی دولتی چه فرقی دارد؟ در مکانی عمومی نشسته ام.
کسی کنارم مینشیند، نمی بینمش اما ریتم ملایم نفسهایش که حرارت از آن حس میشود به گوشممی رسد . کسی کنارم نشسته ست .
بوی مام یا عطر ارزان قیمتش مشامم را پر کرده ست .
من کی هستم ؟ بزرگترین عطر فروش شهر یا کارآزموده ترین لوازم آرایش فروش محله؟
از کجا میتوانم تشخیص دهم که این عطر ارزان ست ؟ این مام یا بادی اسلش یا هرچی نامش را میدانی و میگذاری ارزان ست .
در حقیقت هیچکدامش نیستم اما حدسم درست ست .
چشم که باز میکنم زنی را میبینم با ظاهری ساده
انسانهای ارزان هم مثل همین عطرهای ارزان خوشایند نیستند اما قادرند تمام زندگیت را به خودشان آغشته کنند و هرجا بروی حتی اگر کسی تورا نبیند نشان دهند که تو با یک آدم ارزان دم خوری .
ولو دوست باشد یا همسر و پارتنر
آدمهای ارزان میتوانند تورا در همان سطح ارزان بودن معرفی کنند .حتی اگر ذاتا گران باشی حتی اگر آدمی بیهوده و بی ارزش نباشی .
عطر و دوست و پارتنر تان را با دقت انتحاب کنید اگر دوست و پارتنری گران پیدا نکردید به نوع ارزانش راضی نشوید . آدم بدون عطر زدن هم می تواند به زندگی ادامه دهد .
#عادله_زمانی
@adelehz
مترو،اتوبوس،مطب دکتر یا در یک اداره ی دولتی چه فرقی دارد؟ در مکانی عمومی نشسته ام.
کسی کنارم مینشیند، نمی بینمش اما ریتم ملایم نفسهایش که حرارت از آن حس میشود به گوشممی رسد . کسی کنارم نشسته ست .
بوی مام یا عطر ارزان قیمتش مشامم را پر کرده ست .
من کی هستم ؟ بزرگترین عطر فروش شهر یا کارآزموده ترین لوازم آرایش فروش محله؟
از کجا میتوانم تشخیص دهم که این عطر ارزان ست ؟ این مام یا بادی اسلش یا هرچی نامش را میدانی و میگذاری ارزان ست .
در حقیقت هیچکدامش نیستم اما حدسم درست ست .
چشم که باز میکنم زنی را میبینم با ظاهری ساده
انسانهای ارزان هم مثل همین عطرهای ارزان خوشایند نیستند اما قادرند تمام زندگیت را به خودشان آغشته کنند و هرجا بروی حتی اگر کسی تورا نبیند نشان دهند که تو با یک آدم ارزان دم خوری .
ولو دوست باشد یا همسر و پارتنر
آدمهای ارزان میتوانند تورا در همان سطح ارزان بودن معرفی کنند .حتی اگر ذاتا گران باشی حتی اگر آدمی بیهوده و بی ارزش نباشی .
عطر و دوست و پارتنر تان را با دقت انتحاب کنید اگر دوست و پارتنری گران پیدا نکردید به نوع ارزانش راضی نشوید . آدم بدون عطر زدن هم می تواند به زندگی ادامه دهد .
#عادله_زمانی
@adelehz
👍29👎8❤1😢1
بعَضی از نوشته های من و خیلی نوشته های زیباتر و میتونید توی این پیج اینستا ببینید
https://www.instagram.com/amn.nejati?igsh=bzY5NzF1cGJvbmJ2
https://www.instagram.com/amn.nejati?igsh=bzY5NzF1cGJvbmJ2
❤8👎3😢1
جالبه بدونید که روباهها عاشقترین حیوونهای جهان هستن چرا که تحقیقات نشون داده وقتی زوج روباهها فوت میکنه، اونا دیگه هیچ وقت تا آخر عمرشون با روباه دیگهای نمیمونن.
@adelehz
@adelehz
❤60👍7👻3🕊2
همه ی ما یک روز برای آخرین بار از همکلاسی هایمان خداحافظی کردیم به خانه آمدیم و هرگز دوباره به مدرسه برنگشته ایم .
همه ی ما یک روز برای آخرین بار دوستی صمیمی را دیده ایم و دیگر هرگز اورا ملاقات نکردیم .
همه ی ما یک روز برای آخرین بار کیف مدرسه ی مان را خالی کردیم و دوباره پرش نکردیم .
همه ی ما یک روز برای آخرین بار عروسک محبوبمان را بوسیده ایم و دیگر او را در آغوش نگرفتیم .
و جالبتر این است که یا نمیدانستیم این آخرین بار است یا حتی اگر میدانستیم امروز بیاد نداریم که آخرین بار چه شکلی بوده است .
اینکه بی خداحافظی آنچه ما را تا اعماق قلب شاد نگاه می داشته است از دست می دهیم دردناک ست .حتی اگر بیاد نیاوریم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
همه ی ما یک روز برای آخرین بار دوستی صمیمی را دیده ایم و دیگر هرگز اورا ملاقات نکردیم .
همه ی ما یک روز برای آخرین بار کیف مدرسه ی مان را خالی کردیم و دوباره پرش نکردیم .
همه ی ما یک روز برای آخرین بار عروسک محبوبمان را بوسیده ایم و دیگر او را در آغوش نگرفتیم .
و جالبتر این است که یا نمیدانستیم این آخرین بار است یا حتی اگر میدانستیم امروز بیاد نداریم که آخرین بار چه شکلی بوده است .
اینکه بی خداحافظی آنچه ما را تا اعماق قلب شاد نگاه می داشته است از دست می دهیم دردناک ست .حتی اگر بیاد نیاوریم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔48❤2👍2😢1💋1
اینستاگرام عامل احساس حقارت و بدبختی!
مجله آمریکایی «تایم» در گزارشی نوشت:
نتايج یک مطالعه بر روى جوانان و نوجوانان نشان میدهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است.
طبق این تحقیق، کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳درصد بیشتر از کاربران دیگر شبکههای اجتماعی احساس بدبختی میکنند.
پ.ن میزان استفاده از این شبکه رو محدود کنید.
@adelehz
مجله آمریکایی «تایم» در گزارشی نوشت:
نتايج یک مطالعه بر روى جوانان و نوجوانان نشان میدهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است.
طبق این تحقیق، کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳درصد بیشتر از کاربران دیگر شبکههای اجتماعی احساس بدبختی میکنند.
پ.ن میزان استفاده از این شبکه رو محدود کنید.
@adelehz
👍37💔1