"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
واقعیت این ست که پدرها یا مادرها فرزندان حاصل عشق را بیشتر دوست دارند. نمی‌خواهم مهر مادری یا پدری را زیر سوال ببرم ولی تابحال با پدرومادرهای بدخلق و بی حوصله با فرزندان روبرو شدید ؟ اکثرشان با همسران هم دچار اختلاف هستند شاید حتی اختلافی که بوی تنفر بدهد .
البته که ناقض این هم زیاد وجود دارد ولی من روی همان امکان اندک حرف میزنم.
اصلا تصورش را بکن آدم مگر می‌تواند فرزند کسی که عاشقش هست را دوست نداشته باشد یا دلش را بشکند ؟
اصلا می‌شود فرزندی که بوی آنکه عاشقش هستی را می‌دهد که شبیه او می‌خندند و چشمانش کپی کوچکتری از چشمان اوست را نخواست؟
همین ست که می‌گویند وقتی با کسی که عاشقش هستی ازدواج میکنی او تورا دوباره به دنیا خواهد آورد.
سالهای دبیرستان معلمی داشتم که همیشه با خنده به ما میگفت دخترها با مردی که خوشگل ست ازدواج کنید تا بچه تان خوشگل شود .شاید حرفش را باید اینگونه میگفت بچه ها با مردی که عاشق وجودش هستید ازدواج کنید تا یکی دیگر هم شبیه خودش از وجودش نصیب تان شود.
القصه اینکه اگر عاشق کسی نیستید با او بچه دار نشوید. اگر بچه دارید شریک زندگی تان را ازخودتان بیزار نکنید .
بگذارید او هربار کودک تان می‌خندد دوباره عاشق شود .
چون بی گناه ترین آدم این قصه همان کودک ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
40👍17💔12👎2👻1
چرا وقتی یه دنیا کار ریخته سرم نشستم تو اکسپلور اینستا تام‌و جری میبینم اخه ؟😔
😁36🥰7😢3
دچار افسردگی بود. می‌دانی افسردگی یعنی چه؟ تا به حال کسوف دیده‌ای؟ خب، این هم مثل همان است؛ ماه جلوی قلب می‌آید و قلب‌ دیگر نوری از خودش نمی‌پراکند. روز روشن تبدیل به شب تاریک می‌شود ..

📕 #دیوانه_وار
✍🏻 #کریستین_بوبن

@adelehz
💔36👍7😢2
کی گفته همه ی عملهای زیبایی بده؟
@adelehz
👍71🥰16👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهشت انجاست که آزاری نباشد
کسی را با کسی کاری نباشد
29🥰7👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
10👍1
دو قدم مانده که پاییز به یغما برود
این همه رنگ ِ قشنگ از کف ِ دنیا برود
هرکه معشوقه برانگیخت گوارایش باد......
دل ِ تنها به چه شوقی پی ِ یلدا برود؟ 
گله هارابگذار!
ناله هارابس كن!
روزگارگوش ندارد كه تو هی شِكوه كنی!..
فریدون مشیری



@adelehz
👍135
اینکه من یک دقیقه بیشتر با تو بودن را جشن میگیرم یعنی آنقدر برایم عزیزی اندازه هزار شب یلدا .
#عادله_زمانی
یلدا مبارک.
29👎1
شب بخیر عشقا❤️
33👍1
ولی اوضاع ما دیگه با فال حافظ جوابگو نیست باید انوری و ایرج میرزا رو امتحان کنیم😒
😁46👍10😢2💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
احتیاج دارم امشب برف ببارد
و من کودکی ۸ ساله باشم که از شوق تعطیلی پاکیزه ی فردای مدرسه مان خوابم نبرد .همین اندازه شاد و ساده و دلخوش
#عادله_زمانی
29😢16🥰5💔3👍1
خداوند هیچگاه تو را
دست خالی رها نخواهد کرد،
اگر از تو میخواهد که
چیزی را زمین بگذاری
به این دلیل است که
میخواهد چیز بهتری را برداری...
@adelehz
👍3019💔5🕊3
من به باغی باغبانی می‌کنم با چشمِ تر

کز درختش دیگران گُل های رنگین می‌برند...

🖋 فروغی
@adelehz
20💔3🥰2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نارین
زنی که در مزار مولانای جان هر هفته شکلات پخش می‌کند.
زنی که روزگاری معشوق و همسر مردی عاشق بود .با نفسهایش نفس کشید و با چشمانش جهان را دید .
روزی هر دو تصادف کردند و نارین به کما رفت .
در عالم کما نارین نفهمید که همسر و فرزندش به فاصله ای کوتاه اورا در جهان گذرا رها کرده اند و به منزلی واقعی پیوستند .
نارین بعد از ۷ سال از کما بیرون آمد اما جانان سالها بود رفته بود .
هر هفته نارین در مزار امام عاشقان ،مولانای شمس شکلات پخش می کند می‌گویند هرکس اورا ببیند در چشمانش غرق می‌شود.
چشمان نارین گویا کهکشانی ست که در آن مردی عاشق خوابیده ست و این عشق تا آن روز که این چشمان بسته شود تا آن روزی که نارین در آن دشت جادویی ،جایی که مولانای جان وصفش کرده بود به آغوش معشوق برسد ادامه خواهد یافت .
چه خوش رقصی اگر پایانش افتادن به دامان معشوق باشد
معشوقی که سالها منتظر دیدن چشمانش باشی ..
خوشا شراره ی عشقی که شد زندگانی
#عادله_زمانی
43💔25👍9
آخرین برگهای بی‌جان پاییز زده که بریزد من دوباره به بهار امید میبندم .
به اینکه دوباره همه چیز جوانه بزند سبزی بیاید و همه چیز شروع شود.
و گمان می‌کنم ما تمام عمر دنبال پیدا کردن شروعی دوباره ایم حتی در پایان ها حتی در زرد شدن و ریختن ها ...
#عادله_زمانی
عکس؛خانم نادری جون❤️
@adelehz
👍104😢1
بچه ها هر کدوم تون نوشته های من و پیت میکنید تو اینستا بهم اطلاع بدید که پست تون و استوری کنم .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
🥰4
"زنی که‌گم کردم "
https://t.me/Moochidooni
این شیرینی ها هنر یه کوچلوی دوست داشتنی ۱۲ ساله ست . حتما به کانالش سر بزنید بچه ها❤️
🥰6🕊2