"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جدی یلدا نزدیکه؟
من چرا اصلا حس ندارم !
👍55🍓3💔2🥰1
از نرسیدن نترس
قدم بردار
ممکن ست برسی و ممکن ست نرسی اما چیزی که قطعی ست این ست که مسیر را میبینی دنیا را کشف میکنی واین خود یعنی به مقصد رسیدن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
👍22💔32🥰1
تو زیبایی فقط کافی ست
جایی که متعلق به تو نیست قرار نگیری
کنار آنکه تحسینت نمی‌کند باقی نمانی
و خودت را بیشتر از همیشه دوست داشته باشی .
#عادله_زمانی
@adelehz
29👍8💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه که‌نشود می شود ولی جانِ من بقول حافظِ بدون شاخه نبات آری شود ولیکن به خون جگر شود.
می شود اما هزار بار این دل خون می‌شود .هزار بار آتش می افتد به خرمنت ،هزار بار، بارِ بلور دلت هُری می ریزد و هزار تکه بلور شکسته ی نوک تیز فرو می رود به جگرت.
می شود اما هزار بار می میری و زنده میشوی .
می شود اما روزی که شد دیگر مثل روز اول نیستی .
روزی که آنکه گذاشته و رفته بر می‌گردد
روزی که یک‌آرزوی قدیمی به واقعیت می پیوندد
روزی که می شود ..
تو دیگر آن آدم قبلی نیستی .
آری می شود جانِ من ولی تا بشود هزار بار شکسته ای و دوباره بهم جوش خورده ای ..
آری می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔22👍6🕊43😢3
واقعیت این ست که پدرها یا مادرها فرزندان حاصل عشق را بیشتر دوست دارند. نمی‌خواهم مهر مادری یا پدری را زیر سوال ببرم ولی تابحال با پدرومادرهای بدخلق و بی حوصله با فرزندان روبرو شدید ؟ اکثرشان با همسران هم دچار اختلاف هستند شاید حتی اختلافی که بوی تنفر بدهد .
البته که ناقض این هم زیاد وجود دارد ولی من روی همان امکان اندک حرف میزنم.
اصلا تصورش را بکن آدم مگر می‌تواند فرزند کسی که عاشقش هست را دوست نداشته باشد یا دلش را بشکند ؟
اصلا می‌شود فرزندی که بوی آنکه عاشقش هستی را می‌دهد که شبیه او می‌خندند و چشمانش کپی کوچکتری از چشمان اوست را نخواست؟
همین ست که می‌گویند وقتی با کسی که عاشقش هستی ازدواج میکنی او تورا دوباره به دنیا خواهد آورد.
سالهای دبیرستان معلمی داشتم که همیشه با خنده به ما میگفت دخترها با مردی که خوشگل ست ازدواج کنید تا بچه تان خوشگل شود .شاید حرفش را باید اینگونه میگفت بچه ها با مردی که عاشق وجودش هستید ازدواج کنید تا یکی دیگر هم شبیه خودش از وجودش نصیب تان شود.
القصه اینکه اگر عاشق کسی نیستید با او بچه دار نشوید. اگر بچه دارید شریک زندگی تان را ازخودتان بیزار نکنید .
بگذارید او هربار کودک تان می‌خندد دوباره عاشق شود .
چون بی گناه ترین آدم این قصه همان کودک ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
40👍17💔12👎2👻1
چرا وقتی یه دنیا کار ریخته سرم نشستم تو اکسپلور اینستا تام‌و جری میبینم اخه ؟😔
😁36🥰7😢3
دچار افسردگی بود. می‌دانی افسردگی یعنی چه؟ تا به حال کسوف دیده‌ای؟ خب، این هم مثل همان است؛ ماه جلوی قلب می‌آید و قلب‌ دیگر نوری از خودش نمی‌پراکند. روز روشن تبدیل به شب تاریک می‌شود ..

📕 #دیوانه_وار
✍🏻 #کریستین_بوبن

@adelehz
💔36👍7😢2
کی گفته همه ی عملهای زیبایی بده؟
@adelehz
👍71🥰16👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهشت انجاست که آزاری نباشد
کسی را با کسی کاری نباشد
29🥰7👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
10👍1
دو قدم مانده که پاییز به یغما برود
این همه رنگ ِ قشنگ از کف ِ دنیا برود
هرکه معشوقه برانگیخت گوارایش باد......
دل ِ تنها به چه شوقی پی ِ یلدا برود؟ 
گله هارابگذار!
ناله هارابس كن!
روزگارگوش ندارد كه تو هی شِكوه كنی!..
فریدون مشیری



@adelehz
👍135
اینکه من یک دقیقه بیشتر با تو بودن را جشن میگیرم یعنی آنقدر برایم عزیزی اندازه هزار شب یلدا .
#عادله_زمانی
یلدا مبارک.
29👎1
شب بخیر عشقا❤️
33👍1
ولی اوضاع ما دیگه با فال حافظ جوابگو نیست باید انوری و ایرج میرزا رو امتحان کنیم😒
😁46👍10😢2💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
احتیاج دارم امشب برف ببارد
و من کودکی ۸ ساله باشم که از شوق تعطیلی پاکیزه ی فردای مدرسه مان خوابم نبرد .همین اندازه شاد و ساده و دلخوش
#عادله_زمانی
29😢16🥰5💔3👍1
خداوند هیچگاه تو را
دست خالی رها نخواهد کرد،
اگر از تو میخواهد که
چیزی را زمین بگذاری
به این دلیل است که
میخواهد چیز بهتری را برداری...
@adelehz
👍3019💔5🕊3