"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من آدم برجای مانده ای هستم .
از آن جهت که براحتی نمیتوانم هنرمندان جدیدی را دوست داشته باشم دوستان جدیدی پیدا کنم،آهنگهای سبک جدیدی گوش بدم ،هر مدی را پیروی کنم و هر روز چیزی را در خودم آپدیت کنم .
نوستالژی باز هستم ،آهنگهای هنرمندان قبل از بدنیا آمدنم را می‌شنوم.
تیپهای کلاسیک را می‌پسندم، فیلم‌های قدیمی را بارها میبینم رمان‌هایی که سده ها قبل را به تصویر کشیده اند با ولع می‌خوانم و در مغازه های خاک خورده بدنبال عتیقه های کوچک میگردم .
این خوب است یا نه نمی دانم .
میدانم اما که قدیم ترها خیلی چیزها جان دار تر بود،مایه دار بود خیلی از قدیمی ها ارزش دفاع کردند داشتند.
که بخواهی از بودن شان یا حتی از رایج بودنشان دفاع کنی و دنبالشان بگردی .
این ست که من عشق را اولین بار واقعی میدانم دوستی که ده سال پیش پیدا کرده ام را هیچ جوره از دست نمی دهم .
عطرهای جدید را به اندازه ی عطرهای قدیمی و اصل اغوا گر نمی دانم .
و دهها شب این روزها را با آن شبهایی که ۵ ساله بودم و کنار مادرم روی پشت بام دراز کشیده بودم در حالی که پدرم طالبی را پاره می کرد و عضلات مردانه اش زیر،زیرپوش رکابی اش خودنمایی می کرد ،عوض نمیکنم.
آدمهایی مثل من دو زندگی را هم زمان پیش می برند و احتمالا بعد از ،ازجهان رفتن دوبار می میرند .
یک زندگی امروز و برحال
و دیگری زندگی در سالهایی دور که گرچه تمام شده اما در وجود آدمهایی مثل من به پایان نرسیده ست .
که من از هرچه کهنه ترش را بیشتر دوست دارم.
از عشق،دوست،خانه،شراب یا حتی خوابهایی که می دیدم ..

#عادله_زمانی
@adelehz
👍267💋1👻1
هیچ وقت آدم‌ها را
با انتظار امتحان نکنید؛
انتظار،
آدم‌ها را عوض می‌کند ...

#پابلو_نرودا

@adelehz
👍18💔11😢5
برنگرد
اگر برگردی دیگر مرا نمیشناسی
چون من دیگر شبیه وقتی ترکم کرده ای نیستم .
نه که بخواهم عوض شوم ناخواسته تغییر کردم .
درختی که در بهار ترکش کرده ای در زمستان نمی‌تواند سبز بماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔31👍16😢61
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک عمر نشستیم غصه خوردیم چی شد ؟
کسانی که رفته بودند برگشتند؟
آنچه از دست دادیم دوباره به دست آوردیم؟
دردها درمان شدند ؟
دقیقا از غصه خوردن و زانوی غم بغل گرفتن ما چه چیزی عوض شد ؟
کجای کار ما درست شد جز اینکه بدترش به سرمان آمد ؟
پس رها کن برود رفیق
بگذار زندگی هر غلطی تا حالا نکرده بکند و برود پی کارش گل های تازه بچین
شکلاتهای جدید را امتحان کن
زیر باران راه برو
از خیس شدن نترس
و برقص ...
که رقص همان نقطه ی اتصالت به دنیای خوشحال هاست .
برقص رفیق همانطور که جهان را رها کرده ای رفته است پی کارش
#عادله_زمانی
@adelehz
👍156💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی همه چیز را به خدا بسپاری
در نهایت خدا را در همه چیز خواهی یافت....



صبح بخیر
@adelehz
🥰107
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎀دیانا گفت : آنــــــــه من دوستت دارم...

آنه : آه این خیلی باشکوه است، مثل روزنه نوری که تا ابد در مسیر تاریکی که ما رو از هم جدا کرد، خواهد درخشید...

@adelehz
13👍3
شمس گفت: تقدیر به آن معنا نیست که مسیر زندگیمان از پیش تعیین شده.
به همین سبب اینکه انسان گردن خم کند
و بگوید" چه کنم! تقدیرم این بوده،" نشانهٔ جهالت است.
تقدیر همهٔ راه نیست، فقط تا سر دو راهی هاست .
گذرگاه مشخص است اما انتخاب در دست مسافر است.
پس نه بر زندگی ات حاکمی و نه محکوم آنی ...

📕 ملت_عشق
✍🏻 #الیف_شافاک
@adelehz
17👍6🕊3🍓1
روز دانشجو
این روز را به تمام دانشجویان امروز و دیروز تبریک می‌گویم.
دانشجویانی که سالها پشت صف کنکور ایستادند و با ساعتها بیخوابی،ریزش مو،اکنه های عصبی بلاخره پشت صندلی کلاسهای دانشگاه مدنظرشان نشستند.
ساعتها در محوطه ی دانشگاه با همکلاسی های جدید گفتند و خندیدند ،در آن راهروهای عریض در عبور دو بدن از کنار هم عاشق شدند ‌.جرات نکردند این عشق را به زبان آورند و شبها لابلای ورق زدن کتاب‌ها به چشمان آن یار نیافته فکر کردند.
پسران و دختران جوانی که آینده ی درخشان را در پاس کردن درسها می دیدند و بعد از پایان آن درسها تازه فهمیدند ماست جهان چقدر کره دارد که کره اش به آسانی درس خواندن بدست نمی آید.
تمام دانشجویانی که درسهایشان را تمام نکردند و همکلاسی هایشان را تنها گذاشتند و به گونه رفتند که بازگشتی باقی نماند .
و آنان که پرواز کردند و در سرزمین های دیگر فرود آمدند و شبها توی تخت شان بیاد روزهای قشنگ سرزمین مادری شان اشک ریختند.
من می‌خواهم به تمام دختران و پسران کوچکی که هنوز سودای دانشگاه برسر دارند بگویم عزیزانم با تمان وجود تلاش کنید تا وارد دانشگاه شوید نه اینکه بعد فارغ التحصیلی الزاما پرفسور خواهید بود چون دانشگاه شما را خواهد ساخت .
دنیای قبل از دانشجویی هرگز شبیه دنیای بعد آن نیست .
بخش بزرگی از خاطرات شما در این روزها خلاصه می‌شود.
دوستانی که در دانشگاه پیدا می‌کنید اگر واقعی باشند ،واقعی ترین دوستانتان خواهند بود .
و استادانی که حتی سالها بعد مرگ شان آن ها را فراموش نمی‌کنید.
روز دانشجو بر تمام دانشجویان امروز و دیروز مبارک ..دانشجویانی که تلاش کردند خودشان را رشد دهند چه توانستند و چه نتوانستند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
22👍5🥰5🕊2
تو محل حرف افتاده بود که دایی عاشق شده
سنم کم بود نفهمیدم چی میگن
از مادرم پرسیدم : دایی عاشق شده یعنی چی؟
مامان با کلی اخم گفت : هیچی نیست بابا داییت زده به سرش دیوونه شده دیوونه
با خودم فکر کردم ای بابا بیچاره داییم دیوونه شده
کمی که گذشت فهمیدم دختر خان هم دیوونه شده درست مثل داییم همزمان با هم
داییم دیر می اومد خونه هر وقتم می اومد حسابی به هم ریخته بود
دلم برای مادربزرگم میسوخت تک پسرش دیوونه شده بود
چند ماه بعد مادرم سر سفره گفت واسه دختر خان خواستگار اومده دختره داره خودشو از گریه میکشه
تعجب کردم اخه مگه دیوونه ها هم ازدواج میکنن
شب که داییم به خونه اومد نمیدونم چی شد که از دهنم پرید و گفتم باید می بودید و می دید خودشو به در و دیوار میزد
درست مثل اون کبوتری که با پسر اصغر نونوا در حیاط با تیر کمون چوبی زدیمش کبوتره افتاد زمین هنوز جون داشت ولی از حرکاتش معلوم بود درد داره داییم انگار درد داشت هی به خودش میپیچید
با خودم گفتم ای وای دیوونه شدنم مکافاتی داره ها باید مواظب باشم دیوونه نشم
خیلی طول کشید که بفهمم داییم از این ناراحت بود که میخواستن دختر دیوونه خان رو شوهر بدن با خودم گفتم حق داره داییم میخوان مردک و بدبخت کنن که چی بشه؟
شب عروسی دختر خان که رسید مادرمو مادربزرگمو پدرم دایی رو تو اتاق زندونی کردن که نیاد عروسی دختر دیوونه رو خراب کنه
داییم مدام خودشو به در میکوبید و فحش میداد
رفتیم عروسی
دخترک دیوونه بود دیوونه برعکس همه عروس ها که میخندند این گریه میکرد تموم زحمات شمسی ارایشگر رو هم به باد داده بود مادرمم ناراحت بود فکر کنم همه دلشون به حال پسرک میسوخت اخه از رفتارش معلوم بود دیوونه نیست و سالمه
شب که برگشتیم خونه مامان با اضظراب کلید انداختو در اتاق دایی رو باز کرد
داییم کف اتاق خوابش برده بود
مادرم بالای سرش رفتو...
داییم رنگش شده بود عین کچ مادرم جیغ میزد به سر و صورتش میکوبید همسایه ها همه اومدن
قلب داییم وایستاده بود
اونروز بود که فهمیدم دیوونه ها قلب ضعیفی دارن دیوونه های عاشق قلبشون زود از کار می افتد.
@adelehz
💔62😢169👍1
یکی به بابام گفته باید پایی که درد میکنه رو بیست بار با الکل سفید ماساژ بده بعد روغن زیتون بزنه .
پدر و مادرم در حال تست این روش جدید روی خودشون توی سالن نشستن و منی که توی اتاق دارم این دیالوگ رو میشنوم :
مال من ۵ بار
مال تو چند؟
من ۷ بار
نه بابا مال تو ۶ بار بود
قاطی نکنیم
مال من چندبار شد ؟
نه بابا زن من و به اشتباه ننداز
حالا فایده داره؟
منو به حرف نگیر
چندتا شد؟
مال من یا مال تو؟؟؟😁😂
@adelehz
😁616👍4🥰1
هرچی بزرگتر میشوم بهتر درک میکنم آنچه قدیمی ترها گفتن بی حکمت نبوده است .
زنی که خرج ندارد ارج ندارد .
احترام هرکس دست خودشه
دوری و دوستی
زیاد که باشی زیادی میشی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
👍668💔2👻1
آدم‌هایی که از رابطه‌های طولانی بیرون می‌آیند خطرناکند ...

چرا که آن‌ها می‌فهمند می‌شود یک چیزهایی را از دست داد و نمرد...!

#ژوان_هریس

@adelehz
👍40💔93
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
که اگر ناامید شویم دیگر زنده نخواهیم‌ماند .
امید مثل کبریتی کوچک در شبی سرد مارا گرم نگه می‌دارد .حتی اگر کوچک باشد امت قدرت زیادی دارد .
نمی‌خواهم ناامید شوم اما توهم کمکم کن به امید باور کنم ‌.
حتی اگر لحظه ی آخر دستم را بگیری .
#عادله_زمانی
شب بخیر
@adelehz
🕊146
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اما اگر بدانی کسی هستی که خدا با تمام بزرگی اش برای آرام کردن قلبت،برای دلداری دادن بتو به شب و روزش قسم می‌خورد ،آیا بازهم می‌گذاری هر بی مقداری دلت را بشکند؟آیا اجازه می‌دهی خوردت کنند ؟
راستی هیچ وقت برای فهمیدن ارزشت دیر نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
31👍2🕊2👎1
⭕️روزی که فرزندی داشته باشم:

- وقتی درحال گریه بود بهش میگم "اگه دوست داری بیا بغلم"
به جای" گریه نکن بچه"

- نمیذارم از همون کودکی حس کنه احساساتش مهم نیست‌. میخوام حس ارزشمند بودن داشته باشه

- وقتی درس هنر یا ورزشش خوبه و ریاضیش ضعیف، به جای معلم ریاضی گرفتن براش، معلم هنر و ورزش می گیرم .....🚶🏻‍♂️
+چه استعداد هایی که پر پر شد....

- وقتی با ذوق و‌ شوق اومد گفت "۱۹ شدم"
نمی گم چرا "بیست  نشدی؟!"
نمی گم ولی اون دوستت ۲۰ شد....
+سمت کمال گرایی پرتش نمی‌کنم

- انقدر بهش سخت نمی گیرم و‌کنترلش نمی کنم که ازش یه آدم مضطرب و  وسواسی بسازم که مدام به خودش سخت می گیره و هیچ لذتی از موفقیت هاش نمی بره یا تبدیل به یه آدم لجباز و فراری از کار بشه

- اگه اشتباهی کرد بجای ترسوندن و اضطراب دادن بهش با حرف هایی مثل دیگه پدر/مادرت نیستم، دیگه دوست ندارم..."
بهش آموزش درست میدم!
+چه اضطراب و ترس جدایی هایی که توی روابط الان ریشه‌ش توی همون حرفاست

و در آخر؛
- میدونم فرزندم اونی نمیشه که دوست دارم، اونی میشه که خودم هستم
پس روی خودم کار می کنم!

💬mohamad.vzs

@adelehz
27👍14💔2
نارنجی❤️🦊
🥰15👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما بلاخره یک صبح به یک طلوع دوباره خواهیم رسید ‌.خورشید را در آغوش خواهیم گرفت و برای شبهایی که با گریه خوابمان برده بود غزل خداحافظی خواهیم خواند .
یک صبح از صبحهای پر نور خدا یاد خواهیم گرفت که عشق را در سینه بکاریم و نور را بر آن مهمان کنیم ..و چرا آن صبح امروز نباشد ..
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
34🕊5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه می شد با خوراکیا ازدواج کرد من الان زن شکلات بودم🥺😏
@adelehz
👍1915😁11🥰4🍓2