This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا ...
شاد کن دلی که گرفته
و دلتنگه
بی نیاز کن کسی را
که به درگاهت نیازمنده ...
امیدوار کن کسی را که
ناامید به آستانت آمده است ...
بگیر دستانی که
بسوی تو بلند است 🍃🙏🌹
شاد کن دلی که گرفته
و دلتنگه
بی نیاز کن کسی را
که به درگاهت نیازمنده ...
امیدوار کن کسی را که
ناامید به آستانت آمده است ...
بگیر دستانی که
بسوی تو بلند است 🍃🙏🌹
❤32🕊5👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سنگ صبور ها سالهاست در شهر قصه ها گم شده اند،کسی سنگ صبور کسی نمیشود کسی درد کسی را به جان نمیخرد
تا دلت بخواهد سنگ دل ها زیاد شده اند که درد می دهند و درمان نه
#عادله_زمانی
@adelehz
تا دلت بخواهد سنگ دل ها زیاد شده اند که درد می دهند و درمان نه
#عادله_زمانی
@adelehz
💔29😢2👍1
من هیچوقت نفهمیدم چی شد که اینقدر مرگ مرتضی پاشایی دل مردم و به آتیش کشید .
اصلا فوت این بچه یه غربت عجیبی داشت .نمیدونم شاید هنوز اونقدر مرگ برامون عادی نشده بود
از ته قلب مردم اشک می ریختن سه میلیون نفر در تشییع جنازه ی این بچه حاضر شدن
و فکر میکنم اون حس کلا دیگه تکرار نشد ..
خداوند ایشون و تمام اسیران خاک رو در این شب جمعه قرین رحمت کنه ..
اصلا فوت این بچه یه غربت عجیبی داشت .نمیدونم شاید هنوز اونقدر مرگ برامون عادی نشده بود
از ته قلب مردم اشک می ریختن سه میلیون نفر در تشییع جنازه ی این بچه حاضر شدن
و فکر میکنم اون حس کلا دیگه تکرار نشد ..
خداوند ایشون و تمام اسیران خاک رو در این شب جمعه قرین رحمت کنه ..
❤64😢9👍8🕊7💔7
حتما با این جملات انگیزشی روبرو شدهاین: «اگر کسی فقیر به دنیا بیاید، تقصیر خودش نیست؛ ولی اگر فقیر از دنیا برود، این دیگر تقصیر خودش است!»
احتمالا با خودتون فکر کردهاین که این جمله اشتباهه. من جمله رو به ChatGPT دادم و هفت خطای فکری در اون پیدا کرد که در پایین میبینید:
1. سادهسازی بیش از حد: در این جمله، مسائل پیچیده اقتصادی-اجتماعی نادیده گرفته میشن. فقر دلایل متعددی داره، که بسیاری از اونا از کنترل فرد خارج هستن، مثل فرصتهای آموزشی، ساختار اجتماعی، و سیستم اقتصادی.
2. سرزنش قربانی: این جمله میگه که افرادی که فقیر میمونن، فقط خودشون مسئول شرایطشون هستن. این در حالیه که سرزنش قربانی بابت مشکلش کار صحیحی نیست.
3. دوگانه جعلی: این جمله شرایط رو سیاه و سفید رو به تصویر میکشه، چون میگه که یا یک نفر کامل به فقر غلبه میکنه، یا این که کاملا مسئول فقر خودشه. این در حالیه که اولا شرایط اقتصادی یک طیفه، و ثانیا پیشرفت درجات مختلفی داره.
4. نادیده گرفتن مسائل سیستماتیک: در این جمله، مسائلی مانند نژادپرستی، تبعیض، و امکان پویندگی اجتماعی نادیده گرفته میشه.
5. مغالطه بومشناختی: این بحث مفصلیه، ولی در حالت کلی موضوع اینه که از یه نمونه، یک رابطه علّی اشتباه نتیجه گرفته شده.
6. سوگیری بازماندگی: در این جمله تنها افرادی در نظر گرفته میشن که از فقر نجات پیدا کردن، در حالی که افراد زیادی هستن که تلاش کردن از فقر نجات پیدا کنن و نتونستن. اما اینا دیده نمیشن. مثل همون که میگن بیل گیتس از دانشگاه انصراف داد و موفق شد، پس انصراف از دانشگاه کلید موفقیته.
7. فقدان همدلی: در این جمله، اثری از همدلی و درک اوضاع افراد فقیر نیست.
جالب اینه که ChatGPT تونسته هفت خطا (که البته همپوشانی دارند) رو در یک جمله تشخیص بده، که شاید همهشون در نگاه اول به چشم نمیاومدن.
Hamidreza Keshavarz.
@adelehz
احتمالا با خودتون فکر کردهاین که این جمله اشتباهه. من جمله رو به ChatGPT دادم و هفت خطای فکری در اون پیدا کرد که در پایین میبینید:
1. سادهسازی بیش از حد: در این جمله، مسائل پیچیده اقتصادی-اجتماعی نادیده گرفته میشن. فقر دلایل متعددی داره، که بسیاری از اونا از کنترل فرد خارج هستن، مثل فرصتهای آموزشی، ساختار اجتماعی، و سیستم اقتصادی.
2. سرزنش قربانی: این جمله میگه که افرادی که فقیر میمونن، فقط خودشون مسئول شرایطشون هستن. این در حالیه که سرزنش قربانی بابت مشکلش کار صحیحی نیست.
3. دوگانه جعلی: این جمله شرایط رو سیاه و سفید رو به تصویر میکشه، چون میگه که یا یک نفر کامل به فقر غلبه میکنه، یا این که کاملا مسئول فقر خودشه. این در حالیه که اولا شرایط اقتصادی یک طیفه، و ثانیا پیشرفت درجات مختلفی داره.
4. نادیده گرفتن مسائل سیستماتیک: در این جمله، مسائلی مانند نژادپرستی، تبعیض، و امکان پویندگی اجتماعی نادیده گرفته میشه.
5. مغالطه بومشناختی: این بحث مفصلیه، ولی در حالت کلی موضوع اینه که از یه نمونه، یک رابطه علّی اشتباه نتیجه گرفته شده.
6. سوگیری بازماندگی: در این جمله تنها افرادی در نظر گرفته میشن که از فقر نجات پیدا کردن، در حالی که افراد زیادی هستن که تلاش کردن از فقر نجات پیدا کنن و نتونستن. اما اینا دیده نمیشن. مثل همون که میگن بیل گیتس از دانشگاه انصراف داد و موفق شد، پس انصراف از دانشگاه کلید موفقیته.
7. فقدان همدلی: در این جمله، اثری از همدلی و درک اوضاع افراد فقیر نیست.
جالب اینه که ChatGPT تونسته هفت خطا (که البته همپوشانی دارند) رو در یک جمله تشخیص بده، که شاید همهشون در نگاه اول به چشم نمیاومدن.
Hamidreza Keshavarz.
@adelehz
👍19❤9🥰2
-أعان الله قلبًا تمنى ما ليس مكتوبًا له...
-خدا يارى كند قلبى را كه در آرزوى چيزى ست كه تقديرش نيست...
@adelehz
-خدا يارى كند قلبى را كه در آرزوى چيزى ست كه تقديرش نيست...
@adelehz
❤35💔14😢8👍2🥰1🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من گاهی به صبر الهی فکر میکنم به شکوه این صبر ،به اینکه چقدر باید توانمند و خاص بود تا توانست عصیان یک موجود حقیر،کوچک را که خودت خلقش کرده ای تحمل کنی .
و این موجود کوچک بی مقدار آنقدر خودش را در مرکز زمین ببیند که پا روی پا ییندازد و بگوید من با دلیل اثبات میکنم خالقی وجود ندارد !
این صبر ،این قدرت تحمل بسیار با شکوه ست ،شکوهی که برای من قابل تصور نیست .
که اگر چنین قدرتی اراده کند تا بسوزاند چطور خواهد سوزاند !؟
تصورم از خدا وجودی بی نهایت باوقار ست ،دقت کنید من چنین صبری را مصداق کامل وقار میبینم .
کسی که قادر ست تورا از ریشه،از بن بسوزاند نابودت کند نیستت کند ولی بازهم در برابرعصیانت سکوت کرده ست .
حق دارم اگر از درک خدا عاجز گردم درک چنین شکوه، ابهت و وقاری چگونه در حجم کوچک وجود من میگنجد؟
#عادله_زمانی
@adelehz
و این موجود کوچک بی مقدار آنقدر خودش را در مرکز زمین ببیند که پا روی پا ییندازد و بگوید من با دلیل اثبات میکنم خالقی وجود ندارد !
این صبر ،این قدرت تحمل بسیار با شکوه ست ،شکوهی که برای من قابل تصور نیست .
که اگر چنین قدرتی اراده کند تا بسوزاند چطور خواهد سوزاند !؟
تصورم از خدا وجودی بی نهایت باوقار ست ،دقت کنید من چنین صبری را مصداق کامل وقار میبینم .
کسی که قادر ست تورا از ریشه،از بن بسوزاند نابودت کند نیستت کند ولی بازهم در برابرعصیانت سکوت کرده ست .
حق دارم اگر از درک خدا عاجز گردم درک چنین شکوه، ابهت و وقاری چگونه در حجم کوچک وجود من میگنجد؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤33👍10🕊4
من آدم برجای مانده ای هستم .
از آن جهت که براحتی نمیتوانم هنرمندان جدیدی را دوست داشته باشم دوستان جدیدی پیدا کنم،آهنگهای سبک جدیدی گوش بدم ،هر مدی را پیروی کنم و هر روز چیزی را در خودم آپدیت کنم .
نوستالژی باز هستم ،آهنگهای هنرمندان قبل از بدنیا آمدنم را میشنوم.
تیپهای کلاسیک را میپسندم، فیلمهای قدیمی را بارها میبینم رمانهایی که سده ها قبل را به تصویر کشیده اند با ولع میخوانم و در مغازه های خاک خورده بدنبال عتیقه های کوچک میگردم .
این خوب است یا نه نمی دانم .
میدانم اما که قدیم ترها خیلی چیزها جان دار تر بود،مایه دار بود خیلی از قدیمی ها ارزش دفاع کردند داشتند.
که بخواهی از بودن شان یا حتی از رایج بودنشان دفاع کنی و دنبالشان بگردی .
این ست که من عشق را اولین بار واقعی میدانم دوستی که ده سال پیش پیدا کرده ام را هیچ جوره از دست نمی دهم .
عطرهای جدید را به اندازه ی عطرهای قدیمی و اصل اغوا گر نمی دانم .
و دهها شب این روزها را با آن شبهایی که ۵ ساله بودم و کنار مادرم روی پشت بام دراز کشیده بودم در حالی که پدرم طالبی را پاره می کرد و عضلات مردانه اش زیر،زیرپوش رکابی اش خودنمایی می کرد ،عوض نمیکنم.
آدمهایی مثل من دو زندگی را هم زمان پیش می برند و احتمالا بعد از ،ازجهان رفتن دوبار می میرند .
یک زندگی امروز و برحال
و دیگری زندگی در سالهایی دور که گرچه تمام شده اما در وجود آدمهایی مثل من به پایان نرسیده ست .
که من از هرچه کهنه ترش را بیشتر دوست دارم.
از عشق،دوست،خانه،شراب یا حتی خوابهایی که می دیدم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
از آن جهت که براحتی نمیتوانم هنرمندان جدیدی را دوست داشته باشم دوستان جدیدی پیدا کنم،آهنگهای سبک جدیدی گوش بدم ،هر مدی را پیروی کنم و هر روز چیزی را در خودم آپدیت کنم .
نوستالژی باز هستم ،آهنگهای هنرمندان قبل از بدنیا آمدنم را میشنوم.
تیپهای کلاسیک را میپسندم، فیلمهای قدیمی را بارها میبینم رمانهایی که سده ها قبل را به تصویر کشیده اند با ولع میخوانم و در مغازه های خاک خورده بدنبال عتیقه های کوچک میگردم .
این خوب است یا نه نمی دانم .
میدانم اما که قدیم ترها خیلی چیزها جان دار تر بود،مایه دار بود خیلی از قدیمی ها ارزش دفاع کردند داشتند.
که بخواهی از بودن شان یا حتی از رایج بودنشان دفاع کنی و دنبالشان بگردی .
این ست که من عشق را اولین بار واقعی میدانم دوستی که ده سال پیش پیدا کرده ام را هیچ جوره از دست نمی دهم .
عطرهای جدید را به اندازه ی عطرهای قدیمی و اصل اغوا گر نمی دانم .
و دهها شب این روزها را با آن شبهایی که ۵ ساله بودم و کنار مادرم روی پشت بام دراز کشیده بودم در حالی که پدرم طالبی را پاره می کرد و عضلات مردانه اش زیر،زیرپوش رکابی اش خودنمایی می کرد ،عوض نمیکنم.
آدمهایی مثل من دو زندگی را هم زمان پیش می برند و احتمالا بعد از ،ازجهان رفتن دوبار می میرند .
یک زندگی امروز و برحال
و دیگری زندگی در سالهایی دور که گرچه تمام شده اما در وجود آدمهایی مثل من به پایان نرسیده ست .
که من از هرچه کهنه ترش را بیشتر دوست دارم.
از عشق،دوست،خانه،شراب یا حتی خوابهایی که می دیدم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
👍26❤7💋1👻1
👍18💔11😢5
برنگرد
اگر برگردی دیگر مرا نمیشناسی
چون من دیگر شبیه وقتی ترکم کرده ای نیستم .
نه که بخواهم عوض شوم ناخواسته تغییر کردم .
درختی که در بهار ترکش کرده ای در زمستان نمیتواند سبز بماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر برگردی دیگر مرا نمیشناسی
چون من دیگر شبیه وقتی ترکم کرده ای نیستم .
نه که بخواهم عوض شوم ناخواسته تغییر کردم .
درختی که در بهار ترکش کرده ای در زمستان نمیتواند سبز بماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔31👍16😢6❤1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک عمر نشستیم غصه خوردیم چی شد ؟
کسانی که رفته بودند برگشتند؟
آنچه از دست دادیم دوباره به دست آوردیم؟
دردها درمان شدند ؟
دقیقا از غصه خوردن و زانوی غم بغل گرفتن ما چه چیزی عوض شد ؟
کجای کار ما درست شد جز اینکه بدترش به سرمان آمد ؟
پس رها کن برود رفیق
بگذار زندگی هر غلطی تا حالا نکرده بکند و برود پی کارش گل های تازه بچین
شکلاتهای جدید را امتحان کن
زیر باران راه برو
از خیس شدن نترس
و برقص ...
که رقص همان نقطه ی اتصالت به دنیای خوشحال هاست .
برقص رفیق همانطور که جهان را رها کرده ای رفته است پی کارش
#عادله_زمانی
@adelehz
کسانی که رفته بودند برگشتند؟
آنچه از دست دادیم دوباره به دست آوردیم؟
دردها درمان شدند ؟
دقیقا از غصه خوردن و زانوی غم بغل گرفتن ما چه چیزی عوض شد ؟
کجای کار ما درست شد جز اینکه بدترش به سرمان آمد ؟
پس رها کن برود رفیق
بگذار زندگی هر غلطی تا حالا نکرده بکند و برود پی کارش گل های تازه بچین
شکلاتهای جدید را امتحان کن
زیر باران راه برو
از خیس شدن نترس
و برقص ...
که رقص همان نقطه ی اتصالت به دنیای خوشحال هاست .
برقص رفیق همانطور که جهان را رها کرده ای رفته است پی کارش
#عادله_زمانی
@adelehz
👍15❤6💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎀دیانا گفت : آنــــــــه من دوستت دارم...
آنه : آه این خیلی باشکوه است، مثل روزنه نوری که تا ابد در مسیر تاریکی که ما رو از هم جدا کرد، خواهد درخشید...
@adelehz
آنه : آه این خیلی باشکوه است، مثل روزنه نوری که تا ابد در مسیر تاریکی که ما رو از هم جدا کرد، خواهد درخشید...
@adelehz
❤13👍3
شمس گفت: تقدیر به آن معنا نیست که مسیر زندگیمان از پیش تعیین شده.
به همین سبب اینکه انسان گردن خم کند
و بگوید" چه کنم! تقدیرم این بوده،" نشانهٔ جهالت است.
تقدیر همهٔ راه نیست، فقط تا سر دو راهی هاست .
گذرگاه مشخص است اما انتخاب در دست مسافر است.
پس نه بر زندگی ات حاکمی و نه محکوم آنی ...
📕 ملت_عشق
✍🏻 #الیف_شافاک
@adelehz
به همین سبب اینکه انسان گردن خم کند
و بگوید" چه کنم! تقدیرم این بوده،" نشانهٔ جهالت است.
تقدیر همهٔ راه نیست، فقط تا سر دو راهی هاست .
گذرگاه مشخص است اما انتخاب در دست مسافر است.
پس نه بر زندگی ات حاکمی و نه محکوم آنی ...
📕 ملت_عشق
✍🏻 #الیف_شافاک
@adelehz
❤17👍6🕊3🍓1