This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادرم شاید هرگز باخبر نبود که من شبهای زیادی به خودکشی،مهاجرت یا رها کردن همه چیز فکر کردم و تنها به خاطر او بود که از آن افکار خجالت کشیدم .
که هربار به رها کردن و رفتن از هر نوعش فکر کردم مادرم را دیدم که عاشقانه در خانه چرخ می زند و بوی غذایش تمام محله را پر کرده است . که هربار به خاطر گرمای آغوشش به زندگی روزانه برگشتم .
بقول آقا حمید دعا کن سالم باشیم تا مادران مان خوشحال باشند.
همین
#عادله_زمانی
که هربار به رها کردن و رفتن از هر نوعش فکر کردم مادرم را دیدم که عاشقانه در خانه چرخ می زند و بوی غذایش تمام محله را پر کرده است . که هربار به خاطر گرمای آغوشش به زندگی روزانه برگشتم .
بقول آقا حمید دعا کن سالم باشیم تا مادران مان خوشحال باشند.
همین
#عادله_زمانی
❤57👍6😢6💔3
بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی شاعر، محقق و ادیب ایرانی به مناسبت انتقال پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن به ایران نامه او به محمود افشار را منتشر کرده است که در بخشی از آن آمده «بنده هم مانند جنابعالی راجع به افغانستان علاقهمند هستم و این کشور را که شبیهترین کشور به ایران است دوست میدارم.»
در این نامه که ۲۵ اسفند/حوت ۱۳۵۹ نوشته شده او از چهار سفرش در دورههای مختلف به افغانستان یاد میکند و مینویسد «زمانی اشتیاقم آن بود که زمینی در پغمان بخرم و باغچهای تهیه کنم؛ زیرا نقطهای بود که چهل سال پیشِ ایران، یعنی دوران کودکی مرا به یاد میآورد.»
او در ادامه نوشت «متأسفانه ایران و افغانستان در دوران اخیر روابط بسیار ناهمواری داشتند. خود من پس از بازگشت از سفر اول افغانستان سفرنامۀ کوتاهی انتشار دادم که کوشش بنده در جهت یادآوری مشترکات دو کشور بود.»
«صفیر سیمرغ» نام سفرنامه آقای ندوشن به افغانستان است.
در این نامه که پس دریافت کتاب «افغاننامه» اثر محمود افشار نوشته شده است آمده: « کتاب جنابعالی برای بنده مقداری تجدید خاطرۀ افغانستان ایجاده کرده و کوشش شما قابل ستایش است.»
محمدعلی اسلامی ندوشن، ادیب و پژوهشگر فقید ایرانی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹۷ سالگی در کانادا درگذشت و پیکر او موقتا در کانادا دفن و صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ به تهران رسید و پس از استقبال در پایتخت به نیشابور منتقل و امروز ۲ آذر/ قوس به خاک سپرده شد.
پغمان در شمال کابل از مکانهای تاریخی افغانستان است. شاه امانالله اولین جشن سالگرد استقلال این کشور را در سال ۱۲۹۸ در دره پغمان گرفت.
در کنار اینکه پادشاهان افغانستان در این محل چندین قصر اعمار کردهاند. پغمان بعد از جشن استقلال چندین بار شاهد گردهماییهای تاریخی دیگرهم بوده است؛ از جمله لویهجرگه(مجلس بزرگان) تصویب نخستین قانونی اساسی افغانستان که در سال ۱۳۰۷/۱۹۲۸ در این محل برگزار شد.
📷ایرنا
@adelehz
در این نامه که ۲۵ اسفند/حوت ۱۳۵۹ نوشته شده او از چهار سفرش در دورههای مختلف به افغانستان یاد میکند و مینویسد «زمانی اشتیاقم آن بود که زمینی در پغمان بخرم و باغچهای تهیه کنم؛ زیرا نقطهای بود که چهل سال پیشِ ایران، یعنی دوران کودکی مرا به یاد میآورد.»
او در ادامه نوشت «متأسفانه ایران و افغانستان در دوران اخیر روابط بسیار ناهمواری داشتند. خود من پس از بازگشت از سفر اول افغانستان سفرنامۀ کوتاهی انتشار دادم که کوشش بنده در جهت یادآوری مشترکات دو کشور بود.»
«صفیر سیمرغ» نام سفرنامه آقای ندوشن به افغانستان است.
در این نامه که پس دریافت کتاب «افغاننامه» اثر محمود افشار نوشته شده است آمده: « کتاب جنابعالی برای بنده مقداری تجدید خاطرۀ افغانستان ایجاده کرده و کوشش شما قابل ستایش است.»
محمدعلی اسلامی ندوشن، ادیب و پژوهشگر فقید ایرانی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹۷ سالگی در کانادا درگذشت و پیکر او موقتا در کانادا دفن و صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ به تهران رسید و پس از استقبال در پایتخت به نیشابور منتقل و امروز ۲ آذر/ قوس به خاک سپرده شد.
پغمان در شمال کابل از مکانهای تاریخی افغانستان است. شاه امانالله اولین جشن سالگرد استقلال این کشور را در سال ۱۲۹۸ در دره پغمان گرفت.
در کنار اینکه پادشاهان افغانستان در این محل چندین قصر اعمار کردهاند. پغمان بعد از جشن استقلال چندین بار شاهد گردهماییهای تاریخی دیگرهم بوده است؛ از جمله لویهجرگه(مجلس بزرگان) تصویب نخستین قانونی اساسی افغانستان که در سال ۱۳۰۷/۱۹۲۸ در این محل برگزار شد.
📷ایرنا
@adelehz
❤9🕊2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و لحظاتی ست که هیچ چیز نداری جز امید
و آن لحظاتی ست که از همیشه غني تر هستی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
و آن لحظاتی ست که از همیشه غني تر هستی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26👍5😢1🕊1
اگر کاسهی خود را بیش از اندازه پر کنید؛
لبریز میشود.
چاقوی خود را بیش از حد تیز کنید؛
کند میشود.
در پیِ پول و راحتی باشید،
دلتان هرگز آرام نمیگیرد.
دنبال تایید دیگران باشید؛
برده آنها خواهید بود.
کار خود را انجام دهید،
سپس رها کنید.
این تنها راه آرامش یافتن است ...
✍🏻 لائوتسه
@adelehz
لبریز میشود.
چاقوی خود را بیش از حد تیز کنید؛
کند میشود.
در پیِ پول و راحتی باشید،
دلتان هرگز آرام نمیگیرد.
دنبال تایید دیگران باشید؛
برده آنها خواهید بود.
کار خود را انجام دهید،
سپس رها کنید.
این تنها راه آرامش یافتن است ...
✍🏻 لائوتسه
@adelehz
👍18❤1
Son Arzum ( GandomMusic.ir )
Nilüfer
اگر واپسین روز زندگیام نیز فرارسد
[و] مرگ مرا در آغوش خویش بگیرد
روزی که با تو گذراندهام
در برابر چشمانام است
بعد از تو قلبام را
تسلیم علاقههایم کردم
من آن روز با تو بودن را
چون هزار سال با تو گذراندم
و اگر آخرین آرزویم را از من بخواهند
به چشمانام خیره گشته و همه چیز را بخوانند
ناکام از دنیا نخواهم رفت حتا اگر اجل به سراغام بیاید
گوشهایم زنگ میخورند از حرفهایت که من را توصیف میکردند
کاری به عشقام نداشته باش بگذار همانطور بماند
تا بفهمند عشق حقیقی چیست، آنهایی که عشق را نمیفهمند
@adelehz
[و] مرگ مرا در آغوش خویش بگیرد
روزی که با تو گذراندهام
در برابر چشمانام است
بعد از تو قلبام را
تسلیم علاقههایم کردم
من آن روز با تو بودن را
چون هزار سال با تو گذراندم
و اگر آخرین آرزویم را از من بخواهند
به چشمانام خیره گشته و همه چیز را بخوانند
ناکام از دنیا نخواهم رفت حتا اگر اجل به سراغام بیاید
گوشهایم زنگ میخورند از حرفهایت که من را توصیف میکردند
کاری به عشقام نداشته باش بگذار همانطور بماند
تا بفهمند عشق حقیقی چیست، آنهایی که عشق را نمیفهمند
@adelehz
❤17😢5👍1🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گفتم صبح تون و با نارنجی شروع کنید 😍🦊
@adelehz
@adelehz
🥰19❤3👍3😁1💔1🍓1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
زندگی همین ست ،شیشه ی عطری که خالی شده نامه ای که کاغذش زرد شده ست .
یک انگشتر قدیمی
یا ساعتی که دیگر باتری اش کار نمی کند .
هرکدام کوچک ولی با انبوهی از معانی...
جهان اینگونه می گذرد
جهان با یادگاری ها برجا مانده ست .
با پیراهن هایی که هنوز بوی آنهایی را می دهد که رفته اند .
با خانه هایی که در قلبمان خالی مانده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک انگشتر قدیمی
یا ساعتی که دیگر باتری اش کار نمی کند .
هرکدام کوچک ولی با انبوهی از معانی...
جهان اینگونه می گذرد
جهان با یادگاری ها برجا مانده ست .
با پیراهن هایی که هنوز بوی آنهایی را می دهد که رفته اند .
با خانه هایی که در قلبمان خالی مانده اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21💔4🕊3👍1😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا ...
شاد کن دلی که گرفته
و دلتنگه
بی نیاز کن کسی را
که به درگاهت نیازمنده ...
امیدوار کن کسی را که
ناامید به آستانت آمده است ...
بگیر دستانی که
بسوی تو بلند است 🍃🙏🌹
شاد کن دلی که گرفته
و دلتنگه
بی نیاز کن کسی را
که به درگاهت نیازمنده ...
امیدوار کن کسی را که
ناامید به آستانت آمده است ...
بگیر دستانی که
بسوی تو بلند است 🍃🙏🌹
❤32🕊5👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سنگ صبور ها سالهاست در شهر قصه ها گم شده اند،کسی سنگ صبور کسی نمیشود کسی درد کسی را به جان نمیخرد
تا دلت بخواهد سنگ دل ها زیاد شده اند که درد می دهند و درمان نه
#عادله_زمانی
@adelehz
تا دلت بخواهد سنگ دل ها زیاد شده اند که درد می دهند و درمان نه
#عادله_زمانی
@adelehz
💔29😢2👍1