"زنی که‌گم کردم "
4.37K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
👍13🥰54💔2
تو برای من اون نوری هستی که وقتی به هیچی امید ندارم تو زندگیم می‌تابه.
تو برای من اون گل خشک لای کتابی که هر وقت ببینمش لبخند میزنم.
تو برای من اون آهنگی که بارها و بارها بهش گوش میدم و ازش خسته نمیشم.
تو برای من اون فکر قشنگی که وقتی میاد تو سرم، همه متوجه لبخندم میشن.
تو به همه چیز معنی میدی!
مثل واژه به شعر، مثل قلب به جسم، مثل ماه به شب، مثل خودت به زندگیم.
در واقع تو برای من همون دلیلی هستی که مدت‌ها دنبالش می‌گشتم، تا به خاطرش زندگی کنم.

@adelehz
🕊83👎3👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تمام لحظات حساس زندگیم همیشه ابلهانه به کسی جز تو دل بستم .
به امید بنده های ناچیزیت وقتی تو با آن عظمت اینجا ایستاده بودی .
میبینی چقدر احمق بوده ام؟
نگذار هرگز احمق بمانم
مرا به خودم وا مگذار
من می‌خواهم همه چیز را در دستان تو بگذارم و چشمهایم را ببندم .
من می‌خواهم بجز تو به هیچکس اعتماد نکنم.
کمکم کن که همین باشم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
42👍4💔2🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ثروتمند کسی است
که بتواند از ارزانترین چیزها
لذت ببرد.

#هنری_دیوید
صبح بخیر
زیباترین چیزی که میتوانید ببینید ❤️
25👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بی هیچ‌کلامی فقط خواهش میکنم ببینید .
@adelehz
40👍5😢3🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وای وای من عاشق این و عکس العملاش شدم😁❤️
صبح جمعه تون بخیر
@adelehz
😁44👍61
دلتنگ شده ام .
در غلظت تاریکی نیمه شب
در حجمی باورنکردنی از سکوت
آنگاه که به گوشه ی تنهایی ام برگشته ام در را بسته ام و چراغ را کشته ام.
از جنگی که برای فراموش کردنت در طول روز براه انداخته بودم خسته به آخرین پناهگاه برگشته ام ..
دلم برای بودنت تنگ شده ست و می‌دانم حتی اگر باشی چیزی عوض نمی‌شود.
تو در من به پایان رسیدی درحالی که هنوز ادامه داری .
و این تضاد هرشب بعد از نیمه شب خودش را چون زخمی خوب شده اما باقی مانده بر جان بر من می نمایاند.
دلتنگت شده ام
و میدانم هرگز،هیچ شبی
باخبر نخواهی شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔36👍5😢2
جالب بود .
@adelehz
👍74🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زمانی هنر انسانی در چنین شاهکارهایی تعریف میشد .
@adelehz
👍18🥰75
‏دو بیمار زیر در کتابهای منبع همواره برایم تداعی‌گر قدرت و کارکرد ذهن و روان انسان است:
به بیمار آب مقطر می‌دهند و می‌گویند،مورفین است، تعداد آب مقطرها که زیاد می‌شود بیمار اوردوز می‌کند؛ با تمام مشخصات اوردوز مثل مردمکهای کوچک شده، نفس ‌های منقطع و... و در نهایت مجبور می‌شوند با ‏داروهای ضدمخدر مثل نالوکسان بیمار را برگردانند وگرنه بیمار بلافاصله فوت می‌شد.
دوم بیمار با حاملگی کاذب (Pseudocyesis) است که زنیست که فکر می‌کند حامله شده و تمام مراحل حاملگی مثل قطع پریود و بزرگ شدن شکم و حتی دردهای زایمان را بطور واقعی تجربه می‌کند ولی رحم خالیست و نوزادی ‏وجود ندارد.
این شاهکار روان انسان است که می‌تواند تا حد مرگ و زایش، انسان را بفریبد. چراکه از مهمترین کارهای روان،همخوان کردن اجزای روان با هم است حتی به کمک دروغ گفتن یا پذیرفتن دروغ.
به همین خاطر همواره کسی که بتواند اجزای آشفته‌ی روان جامعه‌ای را حتی با دروغ یکپارچه کند، مورد ‏استقبال خواهد بود.یکپارچگی یاCoherence بودن به معنی کنارهم قراردادن اجزا به نوعی است که یک واحد و مجموعه را شکل بدهد، مثل قرارگرفتن آجر،مصالح و ستونها در کنارهم و ساختن خانه است و در روان انسان ناپخته،همیشه وحدت دروغین(خانه‌ی پوشالی)آرامش بخش‌تر از تفرقه‌ی راستین(اصالت اجزا)است.

💬روح الله صدیق

@adelehz
👍26💔3🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در این سرزمین و در زندگی های قبلی،زنی که معشوقه ی معماری بوده بی گمان زنی خوشبخت بوده است،من قرن ها بعد ناز چشمان آن زن را نقش زده بر دیوارها ،طره ی مویش را حک کرده بر طاق ها و آیینه ی درخشان چشمانش را بر حوض های فیروزه ای عمارت‌های قدیمی دیده ام .
تمام آنچه که فریاد می زند مردی عاشق خلق شان کرده است دستان مردی که در جنگل گیسوان آن معشوقه پیج و تاب خورده باشد قادر خواهد بود چنین قوسی بر سقف ها بیافریند .
و پنجره ها،پنجره های چنین عمارت هایی همان چشمان زیبای معشوق است که دنیایت را روشن می کند و گمان می‌کنم معشوقه ی آن معمار کهن کار چشمانی دلفریب تر از آهو داشته است .
کاش اگر مردی عاشق می‌شود اینگونه در عشق بیفتد ..که از او خلقی زیبا باقی بماند آنگونه که صدها سال بعد نیز با نگاه به خلقش به زیبایی و شور معشوقش پی برد .
کاش نسل معماران عاشق چون درختان فراخ بر هر سرزمین ریشه دوانند...
#عادله_زمانی
#کاخ_گلستان
@adelehz
17👍3
چرا هر کلیپی تو اینستا میبینم اشکم می ریزه ‌...چمون شده که اینقدر دنبال بهانه برای اشک ریختنیم؟
💔46👍15
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی کوچکتر بودیم یکسری لذت‌های کوچک و ارزان داشتیم که هرزگاهی به آنها می رسیدیم و غرق خوشی می شدیم .
کلا نسل قانعی بودیم .قناعت به ما کمک می‌کرد تا بسادگی خوشحال شویم و این موهبت بزرگی ست که بتوانی به راحتی لبخند بزنی.
از جمله آن لذت‌های کوچک ،نشستن پای بساط قندشکنی مادر و یواشکی تکه های نرم قند ها را توی دهان گذاشتن بود .
آخ که آن شیرینی چقدر تکرار نشدنی بود انگار بعد آن هرگز قندی به آن طعم نخوردیم ...
سختی زیاد کشیدیم اما خوشبخت بودیم که شادی هایمان گرو اما و اگر نبود همینکه اراده میکردیم بهانه ای برای خوشی می یافتیم .
راستش آن روزها طعم خوبی داشت
طعم قند مکرر...
#عادله_زمانی
@adelehz
43👍7😢3🍓3🥰2
مدامم مست می‌دارد نسیمِ جَعدِ گیسویت
خرابم می‌کند هر دَم، فریبِ چشمِ جادویت

پس از چندین شکیبایی شبی یا رب توان دیدن
که شمعِ دیده افروزیم در محرابِ ابرویت

👤#حافظ

@adelehz
27
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
12🥰2💋1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پاییز اینجوریه که همه کارهایی که همیشه تنهایی انجام میدادی رو دلت میخواد دونفره انجام بدی، از قدم زدن بگیر تا فیلم دیدن، کتاب خوندن، سیگار کشیدن، آهنگ گوش دادن...

@adelehz
👍12😢1