مادربزرگم میگوید قلب آدم نباید خالی بماند اگر خالی بماند مثل گلدان خالی زشت است و آدم را اذیت میکند.
برای همین هم مدتیست دارم فکر میکنم این قلب کوچولو را به چه کسی باید بدهم یعنی، راستش چطور بگویم؟
دلم میخواهد تمام تمام این قلب کوچولو را مثل یک خانه قشنگ کوچولو به کسی بدهم که خیلی خیلی دوستش دارم یا نمیدانم کسی که خیلی خوب است، کسی که واقعا حقش است توی قلب خیلی کوچولو و تمیز من خانه داشته باشد.
پدرم میگوید قلب مهمانخانه نیست که آدمها بیایند دو سه ساعت یا دو سه روز توی آن بمانند و بعد بروند.
قلب، لانهء گنجشک نیست که در بهار ساخته بشود و در پاییز باد آن را با خودش ببرد. قلب، راستش نمیدانم چیست اما این را میدانم که فقط جای آدمهای خیلی خیلی خوب است ـ برای همیشه...
✍🏻 نادر ابراهیمی
#دلبرانه_های_پاییز
Germany, Ofenbach
برای همین هم مدتیست دارم فکر میکنم این قلب کوچولو را به چه کسی باید بدهم یعنی، راستش چطور بگویم؟
دلم میخواهد تمام تمام این قلب کوچولو را مثل یک خانه قشنگ کوچولو به کسی بدهم که خیلی خیلی دوستش دارم یا نمیدانم کسی که خیلی خوب است، کسی که واقعا حقش است توی قلب خیلی کوچولو و تمیز من خانه داشته باشد.
پدرم میگوید قلب مهمانخانه نیست که آدمها بیایند دو سه ساعت یا دو سه روز توی آن بمانند و بعد بروند.
قلب، لانهء گنجشک نیست که در بهار ساخته بشود و در پاییز باد آن را با خودش ببرد. قلب، راستش نمیدانم چیست اما این را میدانم که فقط جای آدمهای خیلی خیلی خوب است ـ برای همیشه...
✍🏻 نادر ابراهیمی
#دلبرانه_های_پاییز
Germany, Ofenbach
❤18🥰8👍4🕊3
تو برای من اون نوری هستی که وقتی به هیچی امید ندارم تو زندگیم میتابه.
تو برای من اون گل خشک لای کتابی که هر وقت ببینمش لبخند میزنم.
تو برای من اون آهنگی که بارها و بارها بهش گوش میدم و ازش خسته نمیشم.
تو برای من اون فکر قشنگی که وقتی میاد تو سرم، همه متوجه لبخندم میشن.
تو به همه چیز معنی میدی!
مثل واژه به شعر، مثل قلب به جسم، مثل ماه به شب، مثل خودت به زندگیم.
در واقع تو برای من همون دلیلی هستی که مدتها دنبالش میگشتم، تا به خاطرش زندگی کنم.
@adelehz
تو برای من اون گل خشک لای کتابی که هر وقت ببینمش لبخند میزنم.
تو برای من اون آهنگی که بارها و بارها بهش گوش میدم و ازش خسته نمیشم.
تو برای من اون فکر قشنگی که وقتی میاد تو سرم، همه متوجه لبخندم میشن.
تو به همه چیز معنی میدی!
مثل واژه به شعر، مثل قلب به جسم، مثل ماه به شب، مثل خودت به زندگیم.
در واقع تو برای من همون دلیلی هستی که مدتها دنبالش میگشتم، تا به خاطرش زندگی کنم.
@adelehz
🕊8❤3👎3👍1
"زنی کهگم کردم "
تو برای من اون نوری هستی که وقتی به هیچی امید ندارم تو زندگیم میتابه. تو برای من اون گل خشک لای کتابی که هر وقت ببینمش لبخند میزنم. تو برای من اون آهنگی که بارها و بارها بهش گوش میدم و ازش خسته نمیشم. تو برای من اون فکر قشنگی که وقتی میاد تو سرم، همه متوجه…
این و گذاشتمتا بهتون بگم این نقطه آغاز بیچارگیه
بخاطر هیچکس به زندگی ادامه ندید
بخاطر خودتون زندگی کنید.ادمها تا ابد دلیل زندگی تون نمیمونن
بخاطر هیچکس به زندگی ادامه ندید
بخاطر خودتون زندگی کنید.ادمها تا ابد دلیل زندگی تون نمیمونن
👍35💔9❤2👻1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تمام لحظات حساس زندگیم همیشه ابلهانه به کسی جز تو دل بستم .
به امید بنده های ناچیزیت وقتی تو با آن عظمت اینجا ایستاده بودی .
میبینی چقدر احمق بوده ام؟
نگذار هرگز احمق بمانم
مرا به خودم وا مگذار
من میخواهم همه چیز را در دستان تو بگذارم و چشمهایم را ببندم .
من میخواهم بجز تو به هیچکس اعتماد نکنم.
کمکم کن که همین باشم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
به امید بنده های ناچیزیت وقتی تو با آن عظمت اینجا ایستاده بودی .
میبینی چقدر احمق بوده ام؟
نگذار هرگز احمق بمانم
مرا به خودم وا مگذار
من میخواهم همه چیز را در دستان تو بگذارم و چشمهایم را ببندم .
من میخواهم بجز تو به هیچکس اعتماد نکنم.
کمکم کن که همین باشم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤42👍4💔2🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ثروتمند کسی است
که بتواند از ارزانترین چیزها
لذت ببرد.
#هنری_دیوید
صبح بخیر
زیباترین چیزی که میتوانید ببینید ❤️
که بتواند از ارزانترین چیزها
لذت ببرد.
#هنری_دیوید
صبح بخیر
زیباترین چیزی که میتوانید ببینید ❤️
❤25👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بی هیچکلامی فقط خواهش میکنم ببینید .
@adelehz
@adelehz
❤40👍5😢3🕊1
دلتنگ شده ام .
در غلظت تاریکی نیمه شب
در حجمی باورنکردنی از سکوت
آنگاه که به گوشه ی تنهایی ام برگشته ام در را بسته ام و چراغ را کشته ام.
از جنگی که برای فراموش کردنت در طول روز براه انداخته بودم خسته به آخرین پناهگاه برگشته ام ..
دلم برای بودنت تنگ شده ست و میدانم حتی اگر باشی چیزی عوض نمیشود.
تو در من به پایان رسیدی درحالی که هنوز ادامه داری .
و این تضاد هرشب بعد از نیمه شب خودش را چون زخمی خوب شده اما باقی مانده بر جان بر من می نمایاند.
دلتنگت شده ام
و میدانم هرگز،هیچ شبی
باخبر نخواهی شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
در غلظت تاریکی نیمه شب
در حجمی باورنکردنی از سکوت
آنگاه که به گوشه ی تنهایی ام برگشته ام در را بسته ام و چراغ را کشته ام.
از جنگی که برای فراموش کردنت در طول روز براه انداخته بودم خسته به آخرین پناهگاه برگشته ام ..
دلم برای بودنت تنگ شده ست و میدانم حتی اگر باشی چیزی عوض نمیشود.
تو در من به پایان رسیدی درحالی که هنوز ادامه داری .
و این تضاد هرشب بعد از نیمه شب خودش را چون زخمی خوب شده اما باقی مانده بر جان بر من می نمایاند.
دلتنگت شده ام
و میدانم هرگز،هیچ شبی
باخبر نخواهی شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔36👍5😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زمانی هنر انسانی در چنین شاهکارهایی تعریف میشد .
@adelehz
@adelehz
👍18🥰7❤5
دو بیمار زیر در کتابهای منبع همواره برایم تداعیگر قدرت و کارکرد ذهن و روان انسان است:
به بیمار آب مقطر میدهند و میگویند،مورفین است، تعداد آب مقطرها که زیاد میشود بیمار اوردوز میکند؛ با تمام مشخصات اوردوز مثل مردمکهای کوچک شده، نفس های منقطع و... و در نهایت مجبور میشوند با داروهای ضدمخدر مثل نالوکسان بیمار را برگردانند وگرنه بیمار بلافاصله فوت میشد.
دوم بیمار با حاملگی کاذب (Pseudocyesis) است که زنیست که فکر میکند حامله شده و تمام مراحل حاملگی مثل قطع پریود و بزرگ شدن شکم و حتی دردهای زایمان را بطور واقعی تجربه میکند ولی رحم خالیست و نوزادی وجود ندارد.
این شاهکار روان انسان است که میتواند تا حد مرگ و زایش، انسان را بفریبد. چراکه از مهمترین کارهای روان،همخوان کردن اجزای روان با هم است حتی به کمک دروغ گفتن یا پذیرفتن دروغ.
به همین خاطر همواره کسی که بتواند اجزای آشفتهی روان جامعهای را حتی با دروغ یکپارچه کند، مورد استقبال خواهد بود.یکپارچگی یاCoherence بودن به معنی کنارهم قراردادن اجزا به نوعی است که یک واحد و مجموعه را شکل بدهد، مثل قرارگرفتن آجر،مصالح و ستونها در کنارهم و ساختن خانه است و در روان انسان ناپخته،همیشه وحدت دروغین(خانهی پوشالی)آرامش بخشتر از تفرقهی راستین(اصالت اجزا)است.
💬روح الله صدیق
@adelehz
به بیمار آب مقطر میدهند و میگویند،مورفین است، تعداد آب مقطرها که زیاد میشود بیمار اوردوز میکند؛ با تمام مشخصات اوردوز مثل مردمکهای کوچک شده، نفس های منقطع و... و در نهایت مجبور میشوند با داروهای ضدمخدر مثل نالوکسان بیمار را برگردانند وگرنه بیمار بلافاصله فوت میشد.
دوم بیمار با حاملگی کاذب (Pseudocyesis) است که زنیست که فکر میکند حامله شده و تمام مراحل حاملگی مثل قطع پریود و بزرگ شدن شکم و حتی دردهای زایمان را بطور واقعی تجربه میکند ولی رحم خالیست و نوزادی وجود ندارد.
این شاهکار روان انسان است که میتواند تا حد مرگ و زایش، انسان را بفریبد. چراکه از مهمترین کارهای روان،همخوان کردن اجزای روان با هم است حتی به کمک دروغ گفتن یا پذیرفتن دروغ.
به همین خاطر همواره کسی که بتواند اجزای آشفتهی روان جامعهای را حتی با دروغ یکپارچه کند، مورد استقبال خواهد بود.یکپارچگی یاCoherence بودن به معنی کنارهم قراردادن اجزا به نوعی است که یک واحد و مجموعه را شکل بدهد، مثل قرارگرفتن آجر،مصالح و ستونها در کنارهم و ساختن خانه است و در روان انسان ناپخته،همیشه وحدت دروغین(خانهی پوشالی)آرامش بخشتر از تفرقهی راستین(اصالت اجزا)است.
💬روح الله صدیق
@adelehz
👍26💔3🕊2
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در این سرزمین و در زندگی های قبلی،زنی که معشوقه ی معماری بوده بی گمان زنی خوشبخت بوده است،من قرن ها بعد ناز چشمان آن زن را نقش زده بر دیوارها ،طره ی مویش را حک کرده بر طاق ها و آیینه ی درخشان چشمانش را بر حوض های فیروزه ای عمارتهای قدیمی دیده ام .
تمام آنچه که فریاد می زند مردی عاشق خلق شان کرده است دستان مردی که در جنگل گیسوان آن معشوقه پیج و تاب خورده باشد قادر خواهد بود چنین قوسی بر سقف ها بیافریند .
و پنجره ها،پنجره های چنین عمارت هایی همان چشمان زیبای معشوق است که دنیایت را روشن می کند و گمان میکنم معشوقه ی آن معمار کهن کار چشمانی دلفریب تر از آهو داشته است .
کاش اگر مردی عاشق میشود اینگونه در عشق بیفتد ..که از او خلقی زیبا باقی بماند آنگونه که صدها سال بعد نیز با نگاه به خلقش به زیبایی و شور معشوقش پی برد .
کاش نسل معماران عاشق چون درختان فراخ بر هر سرزمین ریشه دوانند...
#عادله_زمانی
#کاخ_گلستان
@adelehz
تمام آنچه که فریاد می زند مردی عاشق خلق شان کرده است دستان مردی که در جنگل گیسوان آن معشوقه پیج و تاب خورده باشد قادر خواهد بود چنین قوسی بر سقف ها بیافریند .
و پنجره ها،پنجره های چنین عمارت هایی همان چشمان زیبای معشوق است که دنیایت را روشن می کند و گمان میکنم معشوقه ی آن معمار کهن کار چشمانی دلفریب تر از آهو داشته است .
کاش اگر مردی عاشق میشود اینگونه در عشق بیفتد ..که از او خلقی زیبا باقی بماند آنگونه که صدها سال بعد نیز با نگاه به خلقش به زیبایی و شور معشوقش پی برد .
کاش نسل معماران عاشق چون درختان فراخ بر هر سرزمین ریشه دوانند...
#عادله_زمانی
#کاخ_گلستان
@adelehz
❤17👍3
چرا هر کلیپی تو اینستا میبینم اشکم می ریزه ...چمون شده که اینقدر دنبال بهانه برای اشک ریختنیم؟
💔46👍15
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی کوچکتر بودیم یکسری لذتهای کوچک و ارزان داشتیم که هرزگاهی به آنها می رسیدیم و غرق خوشی می شدیم .
کلا نسل قانعی بودیم .قناعت به ما کمک میکرد تا بسادگی خوشحال شویم و این موهبت بزرگی ست که بتوانی به راحتی لبخند بزنی.
از جمله آن لذتهای کوچک ،نشستن پای بساط قندشکنی مادر و یواشکی تکه های نرم قند ها را توی دهان گذاشتن بود .
آخ که آن شیرینی چقدر تکرار نشدنی بود انگار بعد آن هرگز قندی به آن طعم نخوردیم ...
سختی زیاد کشیدیم اما خوشبخت بودیم که شادی هایمان گرو اما و اگر نبود همینکه اراده میکردیم بهانه ای برای خوشی می یافتیم .
راستش آن روزها طعم خوبی داشت
طعم قند مکرر...
#عادله_زمانی
@adelehz
کلا نسل قانعی بودیم .قناعت به ما کمک میکرد تا بسادگی خوشحال شویم و این موهبت بزرگی ست که بتوانی به راحتی لبخند بزنی.
از جمله آن لذتهای کوچک ،نشستن پای بساط قندشکنی مادر و یواشکی تکه های نرم قند ها را توی دهان گذاشتن بود .
آخ که آن شیرینی چقدر تکرار نشدنی بود انگار بعد آن هرگز قندی به آن طعم نخوردیم ...
سختی زیاد کشیدیم اما خوشبخت بودیم که شادی هایمان گرو اما و اگر نبود همینکه اراده میکردیم بهانه ای برای خوشی می یافتیم .
راستش آن روزها طعم خوبی داشت
طعم قند مکرر...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤43👍7😢3🍓3🥰2