"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
.
یک چیز را می‌خواهم به آدم‌های "بی‌موقع" بگویم؛
اگر امروز، اینجا به کسی که خیلی‌وقت است می‌شناسیش مهر دادی و آن را بهت برنگرداند؛ اگر بغلش کردی و شبیه چوب خشک بود بین دستانت؛ اگر بوسیدیش و حسی که ازش گرفتی حس بوسیدن اتوبوس دوطبقه بود؛ یک لحظه به خودت برگرد، خودت را مرور کن...

این مِهری که داری می‌دهی مهرِ بی‌وقتی نیست؟ شبیه اذان بی‌موقع نیست که بیشتر از حی‌علی‌الصلوة، دلشوره می‌آورد؟ شبیه غذای وقتِ سیری نیست؟ این همان مهری نیست که سال‌ها پیش، وقتی به آن نیاز داشت دریغ کردی؟ وقتی گرسنه‌ی آن بود دِپو کردی؟

مهربانی‌ای که جایی که باید بدهی نداده‌ای، اینجا که دیگر مهربگیر، بگیرِ آن نیست، برای گَلِ دار خوب است!

حواستان باشد که اگر وقتی که آدم‌ها به شما نیاز داشتند حواستان به‌ آ‌ن‌ها نبوده، اگر مهربانی را احتکار کرده‌اید، اگر ندیده‌اید، اگر نبوده‌اید، اگر نداده‌اید؛ سال‌ها بعد در جواب آن توجهِ کادوپیچ، در جواب آن لبخند بناگوش تا بناگوش، فقط یک انگشت شست تحویل می‌گیرد که اتفاقا به‌معنای تایید نیست!

آدم‌ها برّه‌ی دست‌آموز شما نیستند که هر وقت خواستید نباشید و هر وقت عشقتان کشید سرِ طناب دور گردنشان را بگیرید و پیِ خودتان بکشید.

سودابه فرضی پور
@adelehz
👍31💔7👎1😢1
از روزی که آبان شبیه پاییز نبود .ذوق نارنگی های کال توی دلمان ننشست،منتظر برف های سنگین برای تعطیلی مدرسه نبودیم
زندگی عوض شده ما خبر نداشتیم.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
عادله علیخان زاده
@adelehz
😢196👍3
Paghadam
Alireza Talischi
به سبک دهه شصت ❤️
19🥰3
"زنی که‌گم کردم "
Alireza Talischi – Paghadam
یه عروسی دلم میخواد از این آهنگا داشته باشه شامم زرشک پلو با مرغ و نوشابه نارنجی بدن🥺
👍2716😢7🥰1😁1
خستگی،فراموشی،دلزدگی ناگهان وارد می‌شود.
در لحظه رخ می دهد .
ناگهان حس میکنی خسته و دلزده کسی را فراموش کرده ای .
خیلی ناگهان
#عادله_زمانی
@adelehz
17😢7💔3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
👍14🥰72
هزینه‌هام واگعی و درآمدم کیکه :))))


@adelehz
👍18😁16💔62
ساعت ده شب از خیابان‌های شهر به خانه برمیگردم ،زیر نور چراغ برق های غمگین به آسفالتی که دیگر رنگ خاکی ندارد و زیر آن نور متفاوت تر می درخشد نگاه میکنم.
صدای جیرجیرکی در دور دست فکر کنم از بین گیاهان پارک کوچک محله به گوش می رسد.
آخ که کاش می‌توانستم بفهمم جیرجیرک ها شبها رویا می بینند یا برای دلشان عاشقانه یک بالشان را بر بال دیگری می کشند ؟
و خانه ها
خانه های جادویی که چراغ هایشان از دور دستها سو سو زنان وجود قلب هایی را یادآوری می کنند.
پشت آن‌پنجره ها که گاها با پرده های ضخیم و گاهی با پرده های حریر رقصان پوشیده شدند هزار دل ایستاده اند.
هزار دلی که کسی نمیفهمد در درونشان چه می‌گذرد.
از پشت پنجره ها که می‌گذرم هیچ نمیدانم آنها در آن خانه ها شادند یا غمگین ..
راستی مردم این شهر،مردم این خانه ها شادند؟
دلم می‌خواهد اینطور فکر کنم
راهم را ادامه می دهم و پیش می روم
سکوت را به آرامش تعبیر میکنم و صدای خفه ی گریه ای که از یکی از خانه ها به گوش می رسد را با خوش‌بینی احمقانه ای نشنیده می گیرم .
دلم‌ میخواهد خیال کنم پشت ان‌پنجره ها
آن هزاران دل شاد زندگی می کنند .
حتی اگر این طور نباشد.
#عادله_زمانی
👍197💔4
حیرت خواهی کرد، که اگر خود را دوست بداری، دیگران نیز دوستت خواهند داشت.

هیچکس کسی را که خود را دوست نمی‌دارد، دوست ندارد.

اگر نمی‌توانی به خود عشق بورزی، چه کس دیگری به این کار اهمیت خواهد داد؟

پيوند
@adelehz
12👍3🥰3
ما بلاخره یک صبح به یک طلوع دوباره خواهیم رسید ‌.خورشید را در آغوش خواهیم گرفت و برای شبهایی که با گریه خوابمان برده بود غزل خداحافظی خواهیم خواند .
یک صبح از صبحهای پر نور خدا یاد خواهیم گرفت که عشق را در سینه بکاریم و نور را بر آن مهمان کنیم ..و چرا آن صبح امروز نباشد ..
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
31🥰3👍1
از یک سنی به بعد دیگر نمی توانی براحتی برای خودت دوست پیدا کنی،حوصله ی عاشقی برایت نمی ماند.
انتظار چیزی را نمیکشی
ذوق چیزی ته دلت را خالی نمی کند .
نه اینکه افسرده باشی
یک رخوت ترسناک ،یک سکوت سنگین تمام تنت را احاطه می کند .
چیزی متعجبت نمی‌کند و حریص چیزی باقی نمی مانی.
نمیدانم این سکون خوب ست یا بد فقط،می‌دانم که وجود دارد ..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
💔37👍16
 

ما تشنه ی همیم و به هم چون که می رسیم
آغاز احتیاج من و اشتیاق توست

قشلاق کرده ام به تو از دست زندگی
چندی ست پایتخت جهانم، اتاق توست


علیرضابدیع
@adelehz
💔1512
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوش مصنوعی اومده تصاویر کلاه قرمزی اینا رو انسانی کرده😍❤️

@adelehz
26🥰8👎6👍2
یک نفر اینجا انتخاب درستی داشته بچه ها :)
@adelehz
37🥰7😢3
 

خدا کند
امروز
شادی ببارد...

سیدعلی صالحی

@adelehz
23🥰4
صبح، نور و خیر
خداوند سبد روزی ات را از این هدیه هایش پر کند .
باشد که خیر بریزد و نور ببارد بر خانه ات همسفر
#عادله_زمانی
@adelehz
22
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و از شََّر ، اَندوه پاییز
پناه می برم به آغوشت
عاطفه محمدپور
#دلبرانه_های_پاییز
پریسا جان راغیان
@adelehz
👍13💔5😢2
تو كه كيميا فروشی ؟
نظری به قلبِ ما كن ...!

حافظ
@adelehz
22
بابام از سر شب دو بار از خواب پریده داد زده
مامانم میگه چی خواب دیدی
میگه خواب دیدم یه یارویی کنارت نشسته داره حرف میزنه منم نمیشناسمش

وا بده مرد
والله بخدا من بیدارم خبری نیست 😂
هربار بلندتر از دفعه قبل داد میزنه بابام 😁
😁50