"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من فکر میکنم اون چیزی که تیکه گمشده امروز ماها تو زندگی هامونه لذت بردن از چیزیه که داریم،لذت واقعی بردن ..
امشب خونه خواهرم هستم ،اختلاف سنی زیادی باهم داریم ولی تو ارتباطمون تاثیرنگذاشته ..
خونه کوچیکی دارن اما صدای خنده هاش همیشه میاد، نزدیک به ۳۰ ساله با همسرش ازدواج کرده و حاصل عشقشون ۳ تا بچه ست ....فردا مهمونی دعوت شدند و شوهرش مشغول رنگ کردن موهای خواهرمه .
وسط پذیراییه خونه کوچیکشون نشستن و همراه با خنده و تعریف ،شوهرش با عینکی که روی چشماشه با دقتی هزار برابر بیشتر از یه آرایشگر داره موهای خواهرمو رنگ میکنه ..
من روبه رو شون نشستم و نظاره گر این صحنه ی قشنگم ..
زندگی خواهرم خیلی ساده است و من فکر میکنم از ۱۵ سالگی که به همسرش بله گفته از همون روزا "بله" گفته به لذت بردن از چیزای ساده ی زندگی ..
در تمام این سالها خواهرم الگوی من برای یک زن بودن هست.
من فکر میکنم خواهرم حض هر چیزی،که تو زندگیش داشته رو برده حتی چیزای ساده و کوچیک و به نظرم خوشبختی چیزی جز این نیست .
خواهرم میتونست الان توی یه آرایشگاه نشسته باشه اما ترجیح داد که دستای مهربون شوهرش این کارو براش،گ انجام بده .
رنگ کردن موهاش با کلی گپ زدن و خنده
اگه اسمش خوشبختی نیست پس چیه ؟؟؟
من بهش میگم بوی زندگی
بوی خوب زندگی ☺️☺️☺️☺️☺️☺️

مهرک ❤️

@adelehz
👍4127🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شازده کوچلو گفت اگر فکر کردی می توانی کسی را اهلی خودت کنی اشتباه کردی ،اهلی
شدن باید از دل آدم‌ها بیاید .
#عادله_زمانی
@adelehz
29👍8💔1
خدا وقتی منو آفریده گفته حواستون باشه این یه مورد، زمستونا همیشه دست و پاش یخ باشه .😒

💬 آلوووووین

@adelehz
😁20👍2🥰2
و اینک نارنجی شرور😁

@adelehz
🥰14😁54
دل کوچه باغ های قدیمی پرست از قرارهای یواشکی عاشقانه ی سالهای دور ...
از عشاقی که معلوم نیست بهم رسیدند یا فراق بینشان دیوار کشید .
عشاقی که حتی کسی بعد از سالیان دراز نمی داند کجایند و اگر هستند هنوز عاشقند یا نه ..
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز

کاخک گناباد
خانم نادری جان
@adelehz
22💔4😢3👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داریم سعی می‌کنیم توی سخت ترین روزهای زندگی دووم بیاریم .
بخندیم
شکست نخوریم
و شکست و نپذیریم
سخت در حال جنگ با روزگاریم و چقدر قوی هستیم فقط خودمون میدونیم...
#عادله_زمانی
32👍11💔6🕊3😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این جسم نحیف و برای تحمل این حجم از اندوه و درد بسیار کوچک ست ....
😢42💔172
.
یک چیز را می‌خواهم به آدم‌های "بی‌موقع" بگویم؛
اگر امروز، اینجا به کسی که خیلی‌وقت است می‌شناسیش مهر دادی و آن را بهت برنگرداند؛ اگر بغلش کردی و شبیه چوب خشک بود بین دستانت؛ اگر بوسیدیش و حسی که ازش گرفتی حس بوسیدن اتوبوس دوطبقه بود؛ یک لحظه به خودت برگرد، خودت را مرور کن...

این مِهری که داری می‌دهی مهرِ بی‌وقتی نیست؟ شبیه اذان بی‌موقع نیست که بیشتر از حی‌علی‌الصلوة، دلشوره می‌آورد؟ شبیه غذای وقتِ سیری نیست؟ این همان مهری نیست که سال‌ها پیش، وقتی به آن نیاز داشت دریغ کردی؟ وقتی گرسنه‌ی آن بود دِپو کردی؟

مهربانی‌ای که جایی که باید بدهی نداده‌ای، اینجا که دیگر مهربگیر، بگیرِ آن نیست، برای گَلِ دار خوب است!

حواستان باشد که اگر وقتی که آدم‌ها به شما نیاز داشتند حواستان به‌ آ‌ن‌ها نبوده، اگر مهربانی را احتکار کرده‌اید، اگر ندیده‌اید، اگر نبوده‌اید، اگر نداده‌اید؛ سال‌ها بعد در جواب آن توجهِ کادوپیچ، در جواب آن لبخند بناگوش تا بناگوش، فقط یک انگشت شست تحویل می‌گیرد که اتفاقا به‌معنای تایید نیست!

آدم‌ها برّه‌ی دست‌آموز شما نیستند که هر وقت خواستید نباشید و هر وقت عشقتان کشید سرِ طناب دور گردنشان را بگیرید و پیِ خودتان بکشید.

سودابه فرضی پور
@adelehz
👍31💔7👎1😢1
از روزی که آبان شبیه پاییز نبود .ذوق نارنگی های کال توی دلمان ننشست،منتظر برف های سنگین برای تعطیلی مدرسه نبودیم
زندگی عوض شده ما خبر نداشتیم.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
عادله علیخان زاده
@adelehz
😢196👍3
Paghadam
Alireza Talischi
به سبک دهه شصت ❤️
19🥰3
"زنی که‌گم کردم "
Alireza Talischi – Paghadam
یه عروسی دلم میخواد از این آهنگا داشته باشه شامم زرشک پلو با مرغ و نوشابه نارنجی بدن🥺
👍2716😢7🥰1😁1
خستگی،فراموشی،دلزدگی ناگهان وارد می‌شود.
در لحظه رخ می دهد .
ناگهان حس میکنی خسته و دلزده کسی را فراموش کرده ای .
خیلی ناگهان
#عادله_زمانی
@adelehz
17😢7💔3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
👍14🥰72
هزینه‌هام واگعی و درآمدم کیکه :))))


@adelehz
👍18😁16💔62
ساعت ده شب از خیابان‌های شهر به خانه برمیگردم ،زیر نور چراغ برق های غمگین به آسفالتی که دیگر رنگ خاکی ندارد و زیر آن نور متفاوت تر می درخشد نگاه میکنم.
صدای جیرجیرکی در دور دست فکر کنم از بین گیاهان پارک کوچک محله به گوش می رسد.
آخ که کاش می‌توانستم بفهمم جیرجیرک ها شبها رویا می بینند یا برای دلشان عاشقانه یک بالشان را بر بال دیگری می کشند ؟
و خانه ها
خانه های جادویی که چراغ هایشان از دور دستها سو سو زنان وجود قلب هایی را یادآوری می کنند.
پشت آن‌پنجره ها که گاها با پرده های ضخیم و گاهی با پرده های حریر رقصان پوشیده شدند هزار دل ایستاده اند.
هزار دلی که کسی نمیفهمد در درونشان چه می‌گذرد.
از پشت پنجره ها که می‌گذرم هیچ نمیدانم آنها در آن خانه ها شادند یا غمگین ..
راستی مردم این شهر،مردم این خانه ها شادند؟
دلم می‌خواهد اینطور فکر کنم
راهم را ادامه می دهم و پیش می روم
سکوت را به آرامش تعبیر میکنم و صدای خفه ی گریه ای که از یکی از خانه ها به گوش می رسد را با خوش‌بینی احمقانه ای نشنیده می گیرم .
دلم‌ میخواهد خیال کنم پشت ان‌پنجره ها
آن هزاران دل شاد زندگی می کنند .
حتی اگر این طور نباشد.
#عادله_زمانی
👍197💔4
حیرت خواهی کرد، که اگر خود را دوست بداری، دیگران نیز دوستت خواهند داشت.

هیچکس کسی را که خود را دوست نمی‌دارد، دوست ندارد.

اگر نمی‌توانی به خود عشق بورزی، چه کس دیگری به این کار اهمیت خواهد داد؟

پيوند
@adelehz
12👍3🥰3
ما بلاخره یک صبح به یک طلوع دوباره خواهیم رسید ‌.خورشید را در آغوش خواهیم گرفت و برای شبهایی که با گریه خوابمان برده بود غزل خداحافظی خواهیم خواند .
یک صبح از صبحهای پر نور خدا یاد خواهیم گرفت که عشق را در سینه بکاریم و نور را بر آن مهمان کنیم ..و چرا آن صبح امروز نباشد ..
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
31🥰3👍1