"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
 

ای در وجودت چشم عالم مات و مبهوت
دنیا فدای غمزه های چشم و ابروت!

آمیزه ای از انبه و موز و انار است
طعم لبان تو که دارد رنگ شاتوت!

بر گیسوی کشمیری ات پیچیده ای باز
شال کرشمه از حریرستان لاهوت!

بگذار تا آخر دنیا بخوابم
در سایه سار پربهار باغ لیموت!

گشتم ولی مثل تو را پیدا نکردم
در هندوچین و قندهار وبلخ و بیروت!!


دکتریدالله‌گودرزی
@adelehz
👍15🍓21😁1
 

مثل يك بوسه ی گرم
مثل يك غنچه ی سرخ

دلِ  افروخته ام  را
به  تـو  مى  بخشم  مـن  

#هوشنگ‌ابتهاج

@adelehz
💋18🍓8👍3😁2
یکبار برای همیشه برای خودت تکرار کن .
هیچ چیز همیشگی نیست .
نه غم
نه شادی
نه عشق
نه حتی درد ..
همه ی لحظات بلاخره به پایان می رسند
چه تو آماده باشی چه نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz
👍30💔12👎1😢1
جدی بچه ها دلم قصه شب میخواد :)))))
🍓29💔17👍9
تو دنیای خدا غریب تر از بچه ی معلول بی سرپرستی که توی شبانه روزی نگهداری میشه و کسی سراغ شو نمیگیره ..کسی هست ؟
@adeldhz
😢84👍8💔6
محبوب ِ کمی دیوانه ام
هوا سرد شده است .
و خودت میدانی این خبر خوبی برای قول و قرارهایی ست که یک روز باهم گذاشته ایم.
اولین قرارمان آن بود که وقتی هوا سرد شد کاپشن های همرنگ مان را از کمدها بیرون بکشیم و به تن مان کنیم .می‌دانی که ما نسل هودی و شلوار لش و این چیزها نبودیم ما کاپشن ها را در پایان فصل سرما زیر کاور پلاستیکی به ته کمد می‌سپاردیم و سال بعد اگر عمر یاری میکرد بیرون شان می کشیدیم .
آن وقت قرار داشتیم برویم سر آن خیابان خلوتی که سه خیابان از تو و پنج خیابان از من دورتر بود بایستیم با لبهای کش آمده از لبخند بهم سلام کنیم و بگویم دلبر پاییزت مبارک .

پاییز برای ما قرار بود از اولین باد خنک شروع شود .آن وقت دست های مثل لبو یخ کرده ی مان را در هم گره بدهیم و راه بیفتیم توی کوچه ها به راه رفتن و حرف زدن و خندیدن
باد خنک بخورد توی صورتمان و اولین کافه ای گرمی که پیدا کردیم بشود بهشت کوچک گرم مان
قرار من و تو اینطور بود محبوب دیوانه ی من
حالا چه شد ،چه برسرمان آمد که قرارهایمان را لابلای روزمرگی های این زندگی گم کرده ایم ،نمی‌دانم!؟
اینکه چه شد که دوباره قرارهایمان را باهم‌مرور نکردیم را هم نمی‌دانم.
فقط میدانم هرسال با وزیدن اولین باد خنک من بیادت می افتم و به این فکر میکنم که آن کاپشن همرنگ کاپشن من هنوز ته کمدت نشسته است یا نه ...
#عادله_زمانی

@adelehz
💔24👍8🍓1
"زنی که‌گم کردم "
مرتضی پاشایی – مرتضی پاشایی-گل بیتا
این آهنگ و خیلی دوست دارم من و میبره تو یه خیابون خلوت وسط ابان
سال قبل کنکور
چکمه های سیاهی که تازه خریده بودم و پالتوی سیاهی که یکی از بهترین هدیه های زندگیم بود
پاها موبا چکمه های سیاه قشنگم با دقت روی برگهای زرد و خیس روی زمین می گذاشتم
این آهنگ و می شنیدم و فردا ها رو تصور میکردم ...
یاد روزهایی که گذشت بخیر...
@adelehz
💔20👍7
دائماً یکسان نباشد حالِ دوران غم مخور

عکس:پریساجان راغیان
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
👍322💋1
هزار سال میان جنگل ستاره ها
پی تو گشته ام

ستاره ای نگفت : کزاین سرای بی کسی
کسی صدایت می‌کند؟

هنوز دیر نیست، هنوز صبر من به قامت
بلند آرزوست

عزیزهمزبان، تودرکدام کهکشان نشسته آیی..
#هوشنگ‌ابتهاج

@adelehz
👍24💔10😢3
دوستان و همراهان نوستالژیکا سلام
ما برای تیزر تصویری مون نیاز به تصویر تعدادی از دوستان داریم. اگه علاقمند به بازی در این تیزر هستین لطفا ویدئویی با حالت هایی که براتون می نویسیم برامون بگیرین و بفرستین. لطفا دقت کنین که حتما ویدئو بصورت افقی باشه. شما می تونین یکی یا چند تا از این حالتهایی که نوشتیم رو بصورت ویدئو برامون بفرستین. حضور شما همیشه دلیل اصلی وجود " نوستالژیکا" هست.
• هدفون یا هندز فری در گوش و در حال صحبت کردن (صدای شما مورد نیاز نیست فقط تصویر )
• هدفون یا هندزفری در گوش و موبایل در دست . حالت وویس گذاشتن
• هدفون یا هندزفری در گوش و موبایل در دست . حالت وویس گذاشتن بصورت شاد و با خنده
• هدفون یا هندزفری در گوش و موبایل در دست . حالت وویس گذاشتن بصورت غمگین و افسرده
• هدفون یا هندزفری در گوش و موبایل در دست . حالت وویس گذاشتن بصورت معمولی
• هدفون در گوش – گوش کردن به آهنگ و لذت بردن از شنیدن آهنگ
• هدفون در گوش – گوش کردن به آهنگ و گریه کردن.


@behrangmuzik
🍓7👍4
هزار سال با خودم جنگیدم که باور نکنم
اما سخت باخته ام در این جنگ با خودی
من دوستت دارم و نمی‌توانم منکرش شوم حتی اگر لابلای اینه ی خاک زده چشمهایم را پنهان کنم ..
تو میان آن چشمان نشسته ای ..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔21👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با روشن کردن شمعی دیگر چیزی از شعله ی شمع اول کم نمی‌شود. ولی نور انتشار می یابد .
برای هم خوشبختی بخواهیم این از خوشبختی ما کم‌نخواهد کرد .


#عادله_زمانی
👍232
اگر بتوانم دلی را از شکستن باز دارم،
بیهوده نزیسته ام.
اگر بتوانم رنجی را بکاهم،
یا دردی را مرهم نهم
یا مرغکی رنجور را
به آشیانه باز آورم،
حاشا حاشا، که بیهوده نزیسته ام.

👤 امیلی دیکنسون

@adelehz
👍24💋21
نارنجی در پاییز
@adelehz
🍓20💋96
بچه ها تصاویر پاییزی تون و برام بفرستید .
#دلبرانه_های_پاییز
@aydel70
🍓83
چون تو را می نگرم
مثل این است که از پنجره‌ای
تک درختم را...سرشار از برگ ،
در تبِ زردِ خزان می‌نگرم!

فروغ
#دلبرانه_های_پاییز


پریسا جان راغیان
امریکا



@adelehz
19👍4🥰3
مرا که چون آن درخت ایستاده کنار رودخانه برای در آغوش کشیدن امواجت بی تابم به خودم مسپار ..
برگرد و موجی عاشقانه بر ریشه هایم بیاویز...
#عادله_زمانی

جاده ی زیبای چالوس
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
🥰151👍1😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی وقتی تو کوچه ی ما هم عروسی شد
من دستت و میگیرم و اینقدر می رقصیم که
از پا بیفتیم
بعد یه گوشه میشینیم و تا صبح می خندیدیم
الکی که نیست بحث یه عمره
یه عمری که توش نخندیدیم و نرقصیدیم..
بعدش باهم به طلوع خورشید خیره میشیم و من سرمو میذارم رو شونه ات و چشمامو میبندم
فقط وقتی تو کوچه مون عروسی بشه ...
#عادله_زمانی

#دلبرانه_های_پاییز
شین❤️
@adelehz
27😢5👍1