تو کتاب "هنر و زندگی پیکاسو" یه جملهی بینظیری بود؛ که باید بعنوان نصیحت برای تمام عمرمون بهش نگاه کنیم. میگه:
«وقتی برای دیگران لقمه بزرگتر از دهانشان باشی، آنها چاره ای ندارند
جز آنکه خُردت کنند، تا برایشان اندازه شوی!
پس مراقب معاشرت هایت باش..»
@adelehz
«وقتی برای دیگران لقمه بزرگتر از دهانشان باشی، آنها چاره ای ندارند
جز آنکه خُردت کنند، تا برایشان اندازه شوی!
پس مراقب معاشرت هایت باش..»
@adelehz
💯45❤12
دلم دوست می خواهد
از آن دوست واقعی ها نه آنها که فقط اسم شان دوست ست .
از آن ها که میتوانی ساعتها سر یک موضوع احمقانه همراهش بخندی و اشکهایت از خنده جاری شود .
از آنها که میتوانی کنارش خودت باشی و لازم نیست ادا در بیاوری ، نه ظاهرا نه باطنت
از آنها که در جواب درد دلهایت نمی گوید هرچه خودت صلاح میدانی یا من که بهت گفته بودم!!
اصلا از آنهایی که بتوانی بی ترس از قضاوت شدن روبرویش بنشینی و درد دل کنی .
از آنها که نوشیدن یک استکان چای یا یک فنجان قهوه کنارش میتواند برای ساعتها آرامت کند.
دلم یک دوست میخواهد
که فقط دوست باشد .
باور کن در روزهایی از زندگی نیاز به عاشق ، معشوق، راهنما یا عزیز نداری تو فقط یک دوست میخواهی .
که وقتی گفتی فلانی بیا برویم ..
فقط در جواب بگوئید ساعت چند کجا باشم ؟
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
از آن دوست واقعی ها نه آنها که فقط اسم شان دوست ست .
از آن ها که میتوانی ساعتها سر یک موضوع احمقانه همراهش بخندی و اشکهایت از خنده جاری شود .
از آنها که میتوانی کنارش خودت باشی و لازم نیست ادا در بیاوری ، نه ظاهرا نه باطنت
از آنها که در جواب درد دلهایت نمی گوید هرچه خودت صلاح میدانی یا من که بهت گفته بودم!!
اصلا از آنهایی که بتوانی بی ترس از قضاوت شدن روبرویش بنشینی و درد دل کنی .
از آنها که نوشیدن یک استکان چای یا یک فنجان قهوه کنارش میتواند برای ساعتها آرامت کند.
دلم یک دوست میخواهد
که فقط دوست باشد .
باور کن در روزهایی از زندگی نیاز به عاشق ، معشوق، راهنما یا عزیز نداری تو فقط یک دوست میخواهی .
که وقتی گفتی فلانی بیا برویم ..
فقط در جواب بگوئید ساعت چند کجا باشم ؟
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32😢10💯6💋3🍓1
دیشب وقتی میخواستم دراز بکشم بوی پاییز خودش را کوبید به پنجره و لای یک نسیم سرد رها شد روی دستانم .
دستانم یخ کرده بود انها را به دهانم نزدیک کردم و آرام ها کردم .
نه انگار واقعا پاییز دارد می آید.
بچه تر که بودم این هوا و این حس وحال هشدار نزدیک بودن شروع مدارس و پایانتعطیلات خوشمزه ی تابستانی بود .
یکنوع رعشه ی ترس آلود بهمراه داشت ترس از پایان صبحهای طولانی و شبهایی که اجازه داشتم تا دیر وقت بیدار بمانم.
بزرگتر که شدم این هوا شد بهترین حال برایم،بعد از پایان یکگرمای جان فرسا آرامشی خنک و گوارا از پنجره های اتاق سر صبح یا دم دمای غروب به درون خانه می ریخت و جانم را با آن لرزش کوتاه تازه می کرد.
پاییز در راه ست .
شاید بتوان گفت مهمترین چیزی که در تقویم منتظرش هستم پاییز ست .
این لذت گوارا و خنک این آرامش دم غروب
خرمالوها و انارها و نارنگی ها
مرباهای به
پاییز دیشب به آرامی به خانه آمد
و من او را بی آنکه بداند بوسیدم
که جانم بوسیده از پاییزی خوش گوار ست .
#عادله_زمانی
دستانم یخ کرده بود انها را به دهانم نزدیک کردم و آرام ها کردم .
نه انگار واقعا پاییز دارد می آید.
بچه تر که بودم این هوا و این حس وحال هشدار نزدیک بودن شروع مدارس و پایانتعطیلات خوشمزه ی تابستانی بود .
یکنوع رعشه ی ترس آلود بهمراه داشت ترس از پایان صبحهای طولانی و شبهایی که اجازه داشتم تا دیر وقت بیدار بمانم.
بزرگتر که شدم این هوا شد بهترین حال برایم،بعد از پایان یکگرمای جان فرسا آرامشی خنک و گوارا از پنجره های اتاق سر صبح یا دم دمای غروب به درون خانه می ریخت و جانم را با آن لرزش کوتاه تازه می کرد.
پاییز در راه ست .
شاید بتوان گفت مهمترین چیزی که در تقویم منتظرش هستم پاییز ست .
این لذت گوارا و خنک این آرامش دم غروب
خرمالوها و انارها و نارنگی ها
مرباهای به
پاییز دیشب به آرامی به خانه آمد
و من او را بی آنکه بداند بوسیدم
که جانم بوسیده از پاییزی خوش گوار ست .
#عادله_زمانی
❤49💯6💋4🕊3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پاییز که رسید دوباره عاشق خواهم شد .
برای جوانه زدن قلبهای ما آدمهای بالغ دیگر بهار چاره ساز نیست ..ما در پاییز دوباره جوانه خواهیم زد.
#عادله_زمانی
@adelehz
برای جوانه زدن قلبهای ما آدمهای بالغ دیگر بهار چاره ساز نیست ..ما در پاییز دوباره جوانه خواهیم زد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤40💋3🍓2
چند ساعت پیش کنگره مکزیک تو یه کنفرانس خبری دو تا جسد نشون داده و رسما ادعا کرده که زمینی نیستن و قدمتشون به ۱۰۰۰ سال میرسه.
@adelehz
@adelehz
❤8😢3💯1
گویا گوگوش هم از موسیقی خداحافظی کرد ..سال ۹۶ صبحها وقتی تازه با کلی امید و آرزو سر یه کاری می رفتم دختر دریای گوگوش و تا آخر توی هندزفریم پلی میکردم و با پاشنه بلندهام تق تق توی کوچه های پاییز زده راه می رفتم .
حالا رو ببین نه اون حس خوب شیطنت مونده
نه دایی احمدم که ظهر بهم زنگ بزنه و بگه چیکار کردی دایی جان
نه اون کوچه
نه گوگوش دوباره خواهد خوند ...
حس میکنم دوباره همون دختر پنج ساله ام که توی یه کوچه ی ناآشنا گم شده ...
#عادله_زمانی
@adelehz
حالا رو ببین نه اون حس خوب شیطنت مونده
نه دایی احمدم که ظهر بهم زنگ بزنه و بگه چیکار کردی دایی جان
نه اون کوچه
نه گوگوش دوباره خواهد خوند ...
حس میکنم دوباره همون دختر پنج ساله ام که توی یه کوچه ی ناآشنا گم شده ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢35❤12😁1
بخشی از روح غلیان کرده ی ما در آرامش محض ست آن هنگامی که خسته از روزها با لیوانی چای کنار مادرمان مینشینیم و با او حرف میزنیم. کاش آدم بتواند فرزندِ مادرش در هزار زندگی باقی بماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34😢7
اگر میخواهید تندرست بمانید:
1. احساساتتان را بیان کنید
هیجانات و احساساتی که سرکوب یا پنهان شده باشند به بیماریهایی نظیر ورم معده، زخم معده، کمر درد و درد ستون فقرات منجر میشوند.
سرکوبی احساسات به مرور زمان حتی میتواند به سرطان هم بیانجامد. در آن زمان است که ما به سراغ یک محرم میرویم و رازها و خطاهای خود را با او در میان میگذاریم! گفتگو، صحبت کردن، کلمات وسیله درمانی قدرتمندی هستند.
2. تصمیمگیری کنید
افراد دو دل و مردد دچار دلهره و اضطراب هستند. دو دلی و بیتصمیمی باعث میشود که مشکلات و نگرانیها روی هم انباشته شوند. تاریخ انسان بر اساس تصمیمگیریها ساخته شده است. تصمیمگیری دقیقاً به معنی چشمپوشی آگاهانه از بعضی مزایا و ارزشها برای به دست آوردن بعضی دیگر است.
افراد مردد در معرض بیماریهای معدی، دردهای عصبی و مشکلات پوستی قرار دارند.
3.به دنبال راه حلها باشید
افراد منفی، مشکلات را بزرگ میکنند و راه حلها را نمییابند. آنها غم و غصه، شایعه و بدبینی را ترجیح میدهند. روشن کردن یک کبریت بهتر از تاسف خوردن از تاریکی است. زنبور، موجود کوچکی است اما یکی از شیرینترین چیزهای جهان را تولید میکند. ما همانی هستیم که میاندیشیم. افکار منفی باعث تولید انرژی منفی میشوند که آنها نیز به نوبه خود تبدیل به بیماری میگردند.
4. در زندگی اهل تظاهر نباشید
کسی که واقعیت را پنهان نگاه میدارد، تظاهر میکند و همیشه میخواهد راحت و خوب و کامل به نظر دیگران برسد، در واقع بار سنگینی را بر دوش خود قرار میدهد. مثل یک مجسمه برنزی با پایههای گِلی. هیچ چیز برای سلامتی بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگی کردن با تظاهر نیست. این گونه افراد زرق و برق زیاد و ریشه و مایه اندکی دارند و مقصد آنها داروخانه، بیمارستان و درد است.
5. واقعیتها را بپذیرید
سرباز زدن از پذیرش واقعیتها و عدم اتکاء به نفس، ما را از خودمان بیگانه میسازد. هسته اصلی یک زندگی سالم، یکی بودن و رو راست بودن با خود است. کسانی که این را نمیپذیرند، حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب میشوند. پذیرفتن انتقادها، کاری عاقلانه و ابزار درمانی خوبی است.
6. اعتماد کنید
کسانی که به دیگران اعتماد ندارند نمیتوانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند و نمیتوانند رابطه پایدار و عمیقی با دیگران به وجودآورند!
📕 #هنر_تندرست_ماندن
✍🏻 #دکتر_دراتسیو_وارلا
@adelehz
1. احساساتتان را بیان کنید
هیجانات و احساساتی که سرکوب یا پنهان شده باشند به بیماریهایی نظیر ورم معده، زخم معده، کمر درد و درد ستون فقرات منجر میشوند.
سرکوبی احساسات به مرور زمان حتی میتواند به سرطان هم بیانجامد. در آن زمان است که ما به سراغ یک محرم میرویم و رازها و خطاهای خود را با او در میان میگذاریم! گفتگو، صحبت کردن، کلمات وسیله درمانی قدرتمندی هستند.
2. تصمیمگیری کنید
افراد دو دل و مردد دچار دلهره و اضطراب هستند. دو دلی و بیتصمیمی باعث میشود که مشکلات و نگرانیها روی هم انباشته شوند. تاریخ انسان بر اساس تصمیمگیریها ساخته شده است. تصمیمگیری دقیقاً به معنی چشمپوشی آگاهانه از بعضی مزایا و ارزشها برای به دست آوردن بعضی دیگر است.
افراد مردد در معرض بیماریهای معدی، دردهای عصبی و مشکلات پوستی قرار دارند.
3.به دنبال راه حلها باشید
افراد منفی، مشکلات را بزرگ میکنند و راه حلها را نمییابند. آنها غم و غصه، شایعه و بدبینی را ترجیح میدهند. روشن کردن یک کبریت بهتر از تاسف خوردن از تاریکی است. زنبور، موجود کوچکی است اما یکی از شیرینترین چیزهای جهان را تولید میکند. ما همانی هستیم که میاندیشیم. افکار منفی باعث تولید انرژی منفی میشوند که آنها نیز به نوبه خود تبدیل به بیماری میگردند.
4. در زندگی اهل تظاهر نباشید
کسی که واقعیت را پنهان نگاه میدارد، تظاهر میکند و همیشه میخواهد راحت و خوب و کامل به نظر دیگران برسد، در واقع بار سنگینی را بر دوش خود قرار میدهد. مثل یک مجسمه برنزی با پایههای گِلی. هیچ چیز برای سلامتی بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگی کردن با تظاهر نیست. این گونه افراد زرق و برق زیاد و ریشه و مایه اندکی دارند و مقصد آنها داروخانه، بیمارستان و درد است.
5. واقعیتها را بپذیرید
سرباز زدن از پذیرش واقعیتها و عدم اتکاء به نفس، ما را از خودمان بیگانه میسازد. هسته اصلی یک زندگی سالم، یکی بودن و رو راست بودن با خود است. کسانی که این را نمیپذیرند، حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب میشوند. پذیرفتن انتقادها، کاری عاقلانه و ابزار درمانی خوبی است.
6. اعتماد کنید
کسانی که به دیگران اعتماد ندارند نمیتوانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند و نمیتوانند رابطه پایدار و عمیقی با دیگران به وجودآورند!
📕 #هنر_تندرست_ماندن
✍🏻 #دکتر_دراتسیو_وارلا
@adelehz
❤7💯6🍓1