"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
اون دوست نوزده ساله ای که می‌خواست نویسنده بشه،تلگرام نسخه اصلی نصب کنید تا پیام‌ها براتون بیاد ❤️
9
پناه می‌برم از هیولای اندوه، به دلخوشی‌های کوچکِ در دسترس.
پناه می‌برم به یک فنجان نوشیدنیِ داغ، یک کارِ کوچکِ عقب‌افتاده‌ی قابل انجام، یک دلگرمیِ عزیز.
پناه می‌برم به هم‌بازی یک کودک شدن، به کودکانه جیغ زدن، دیوانه بودن، خندیدن.
پناه می‌برم به دوست داشتنِ آدم‌های دوست داشتنی، پناه می‌برم به خواستنِ چیزهای کوچک خواستنی. پناه می‌برم به دوست، رفیق، کتاب، فیلم...
پناه می‌برم به موسیقی، خیابان، شب،
پناه می‌برم به آغوش یار،
آخرین سنگر، در هجوم سپاه اندوه، وقتی که هیچ دفاعی به جز پناه گرفتن نیست.

نویسنده ؟
@adelehz
20💯7😢3😁1💋1
من از عشق برگشته بودم ،هنوز داغ بودم .درد را نمیفهمیدم
سالها گذشت ،تنم یخ کرد تا فهمیدم چه زخمهایی بر روحم نشسته است .تو کجایی رفیق هنوز گرمی یا زخمها کم کم رو شده است؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢4312
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مریم عزیزم سلام.
من در چهل و یک سالگی به بسیاری از آن چیزهایی که امروز آرزوی جوانان و دانشجویان است رسیده‌ام.
پزشک، جراح، فوق تخصص، استاد و حتی رییس!
اما امروز بعد از این راهِ دراز و پر مشقّت، یک آرزو بیشتر ندارم. همه‌ی این‌ها را که برشمردم را پس بدهم. در عوض لحظه‌ای کنارِ تو بنشینم، در چشمانت نگاه کنم و فنجان چایی با هم بنوشیم و این بار قول می‌دهم که چای را نه یکباره و داغ که با آرامش و پابه‌پای تو بنوشم.

مریم عزیزم؛ این روزها جوان‌ترها آنچنان برای پیشرفت، عجله دارند که نگاهِ مادر؛ نفسِ پدر و عشقِ همسر را نمی‌بینند و برای رسیدنِ هر چه سریع‌تر به قله، بسیاری را در دامنه جای می‌گذارند.

مریم عزیزم، من پشیمانم از تمامِ شب‌هایی که صحبتِ تو را نمی‌شنیدم و به فکرِ تشویقِ حاضرینِ در سخنرانیِ فردایم بودم. من پشیمانم.

مریم جان بگذار جوان‌ترها را نصیحتی کنم.
"در بالای قلّه‌ها و آن سوی ابرها خبری نیست، هر چه هست در دامنه‌ی زندگی شماست."

پست اینستاگرام عمومی دکتر سعیدرضا مهرپور؛ خطاب با همسر مرحومشون؛ دکتر مریم غریب‌دوست

@adelehz
😢4018💯4
Madane Yaghout
Pallett
🎵 پالت_معدن یاقوت

هرجا تو باشی باغهای توت آنجاست
دریا و نان و معدن یاقوت آنجاست ❤️

@adelehz
13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کتابها،این قدرت را دارند که شما را به سرزمین های دیگر به زندگی های دیگر ببرند .
از آنجایی که نشسته ای فقط با خواندن چند خط و چند ورق برهم زدن میتوانی پرت شوی وسط یک دوره ی زمانی و مکانی که شاید دیگر وجود نداشته باشد ‌.
این اگر معجزه نیست چیست ؟
معجزه ی قلم ،معجزه ی نوشتن
معجزه ی کتاب ..
بوی خوب کاغذ نو
و خطوطی که قرارست مرا تبدیل به آدمی دیگر کند.چیزهایی ست که همیشه خواهانشان باقی خواهم ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
25💯5💋2
در نقطه ای که خیال میکنی همه چیز به آخر رسیده و جهان در تاریکی غرق شده ست.ناگهان خورشید طلوع می‌کند .
در نقطه ای که تصور میکنی سردترین لحظه ی زندگی توست،خانه ات شروع می‌کند به گرم شدن ..
در آن آخرین گام امید که هرچه داشتی از سرمایه ی امید و انتظار به باد رفته ست ناگهان یک امید نو سر راهت می نشیند ..
میدانی نفس کلامم چیست ؟
نفس کلامم این ست که رفیق
حتی تا آخرین لحظه ی سیاهی و سرما  از نور و گرما نا امید نشو
چون تو نمیدانی طلوع کی رخ خواهد داد!

#عادله_زمانی

❤️
@adelehz
27😢9🕊7
یه عکس دیدم زیرش این متن رو نوشته بود👇
این تصویر من رو یاد تو می‌ندازه، من همین‌جوری و به همین میزان شکنندگی به تو پناه آورده بودم و تو با همین هیبت و قدرت، از من مراقبت کردی...

ولی وقتی خوندم احساس کردم ...
این خودمم،از خودم به خودم
چون با تمام شکنندگی که داشتم بازم به خودم پناه آوردم،به ورژن قوی و محکم خودم و برای بار چندم خودم،خودمو نجات دادم☺️
خوشحالم که خودمو دارم و بیشتر از
قبل به خودم میبالم

#شما_فرستادین❤️
@adelehz
48
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سلام به آنان که وجودشان نور میان خاموشی ها شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
22
سلام به آنها که خواستند اما نتوانستند
دویدند اما نرسیدند
آمدند اما دیر بود
رسیدند اما چراغ ها خاموش شده بود ..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢377
صدایم کن
دلم برایِ هم آغوشیِ صمیمی‌ِ تنها یمان
برایِ نوازش
برایِ صدا کردن‌هایِ تو
برایِ حرف‌هایِ خوب
تنگ شده  صدایم کن!
دلم برایِ دوست داشتن‌هایِ بی‌ انتها
برایِ شب‌های تا صبح ... بدونِ خواب
برایِ خودم
برای خودت
پنجره‌ها و مهتاب
تنگ شده
صدایم کن!

#نیکی_فیروزکوهی
20😢7🕊1
کسی که سهراب را دوست داشته باشد، شاملو را احساس کند، فروغ را بستاید، و هر شعر خوب را آیه ی زمینی بپندارد،چنین کسی به درستی زندگی خواهد کرد...
کسی که به کیارستمی شگفت زده نگاه کند، به زرین کلک با نهایت احترام، به صادقی با محبت، و آثار مخملباف را دوست داشته باشد، چنین کسی به درستی زندگی خواهد کرد...

کسی که در برابر بتهوون، باخ و موتزارات، فروتنانه سکوت اختیار کند،به تارجلیل شهناز، عودنریمان، آواز شجریان و ترانه ی ((اندک اندک)) شهرام ناظری عاشقانه گوش بسپارد، چنین کسی به درستی زندگی خواهد کرد..

کسی که مولوی را قدری بشناسد، حافظ را قدری بخواند،خیام را گهگاه زیر لب زمزمه کند، و تک بیت های ناب صائب را دوست بدارد، چنین کسی به درستی زندگی خواهد کرد...

کسی که زیبایی نستعلیق و شکسته، اندوه مناجات سحری در ماه رمضان، عظمت خوف انگیز کاشیکاری های اصفهان، و اوج زیبایی طبیعت را رودبارک احساس کرده باشد، چنین
کسی به درستی زندگی خواهد کرد...
" شاید سخت، شاید دردمندانه، شاید در فشار ؛ اما بدون شک به درستی زندگی خواهد کرد..."

📕 چهل نامه ی کوتاه به همسرم
📝 نادر ابراهیمی
@adelehz
28💋5
متاسفم که تو این دنیا هیچ لحظه ی زیبایی ابدی نمیمونه،معلوم بود که همدیگر و بسیار دوست داشتند و آخرش هم اینطور....
@adelehz
😢49
پاییز ناگهانی می اید ،یک روز صبح برمی‌خیزی و میبینی تابستان تمام شده ،درختها در بادی سرد در حال لرزیدن برخود هستند و برگها،آن برگهای سبز جوان از کناره هایشان زرد شده اند‌.پاییز ناگهانی،بی مقدمه و یک شب برمی گردد
#عادله_زمانی
@adelehz
32🕊5😢3
لحظاتی قبل از خوشحالی
31😢2
"زنی که‌گم کردم "
متاسفم که تو این دنیا هیچ لحظه ی زیبایی ابدی نمیمونه،معلوم بود که همدیگر و بسیار دوست داشتند و آخرش هم اینطور.... @adelehz
پیج این دختر و که میبینی سرشار از شور زندگی و عشق هست
با اینکه خیلی زود فوت کرده ولی من براش بسیار خوشحالم که در همین عمر کوتاهش عشق رو ارائه داده و دریافت کرده است .
بچه ها پیدا کردن یک عشق واقعی واقعا زیباست ...در واقع بنظرم حیات بسیار پرباری داشته...
روحش در آرامش باشه ...
💯37😢1210
"زنی که‌گم کردم "
پیج این دختر و که میبینی سرشار از شور زندگی و عشق هست با اینکه خیلی زود فوت کرده ولی من براش بسیار خوشحالم که در همین عمر کوتاهش عشق رو ارائه داده و دریافت کرده است . بچه ها پیدا کردن یک عشق واقعی واقعا زیباست ...در واقع بنظرم حیات بسیار پرباری داشته... روحش…

سلام وقتتون بخیر و نیکی
یک پست از ستاره هست که برای من جای تامل و تفکر داشت
تلنگری هست برای اینکه قدرت کلمات را دست کم نگیریم بدونیم داریم چی میخوایم یا آرزو میکنیم
یک سری معادلات هست توی این جهان ناشناخته که بیشتر باید دقت کنیم😢😢😢

#شما_فرستادین
@adelehz
😢49🕊32