"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
زمانی که کافکا به دلیل بیماری به برلین نقل مکان میکنه در پارک دختر کوچکی رو میبینه که عروسک مورد علاقه‌ش را گم کرده و گریه میکنه کافکا با دخترک تمام پارک را برای پیدا کردن عروسک میگرده اما پیداش نمی‌کنن و به دخترک میگه، فردا بیا پارک بیا تا با هم به دنبالش بگردیم.

فردا کافکا نامه‌ای را به دخترک می‌ده که توسط عروسک نوشته شده و به دخترک گفته، گریه نکن، من به سفر دور دنیا رفتم و برایت از ماجراهایی که در سفر دارم مینویسم. کافکا هر روز نامه‌ای برای دخترک می‌آورد و دخترک از شنیدن ماجراها لذت می‌برد

تا روزی که کافکا عروسکی را با خودش میاره و دخترک با دیدنش شروع به گریه می‌کنه و به کافکا میگه این شبیه عروسک من نیست، همونجا کافکا نامه دیگری به دخترک میده که در آن عروسک به دخترک نوشته که مسافرت سبب تغییرش شده.
دخترک عروسک را با خوشحالی بغل میکنه و به خانه ش میره . یک سال بعد کافکا میمیره و دخترک سالها بعد زمانی که یه دختر جوان شده داخل عروسک نامه‌ای با امضای کافکا پیدا میکنه که نوشته
هر چیزی را که بدان عشق می‌ورزی، احتمالا زمانی از دست خواهی داد اما عشق به طریق دیگری به تو باز خواهد گشت.

از پیج عالیجناب
@adelehz
54😢25🕊1
گیریم تا آخر عمر تنها بمانی و شریکی برای زندگیت پیدا نکنی!
تحمل این موضوع بسیار آسان‌تر از آنست که شب و روز با کسی سر و کار داشته باشی که حتی یکی از هزاران حرف تورا نمی‌فهمد!

#جورج_اورول

@adelehz
💯507😢3
این پیام🥺🥺😢
من این روزها بطرز عجیبی دلتنگ دایی احمد میشم من دارم با این آدم لحظه به لحظه زندگی میکنم ..
احساس میکنم تا اخر زندگی یه اندوه عجیبی ته قلبم باقی می مونه....
@adelehz
😢42😁1
آیا شک داری که تو،‏
شیرین‌ترین و مهم‌ترین زنِ دُنیایی؟
آیا شک داری که وقتی یافتم‌ات،‏
کلیدِ تمامیِ درهایِ جهان از آنِ من شُد؟
آیا شک داری وقتی دست‌ات را گرفتم،‏
جهان دگرگون شُد؟
آیا شک داری بزرگ‌ترین روزِ تاریخ
و زیبا‌ترین خبرِ دُنیا
لحظهٔ ورودِت به قلب‌ من بود؟

👤نزار قبانی

@adelehz
30😢4
یه روزم همه چیز و ول میکنم میرم تو دل قصه ها
میرم‌میشینم پشت پیکان با مامان بابام میزنم به جاده های بین خمین و محلات
بابام ده کیلو بادوم پوست کاغذی میخره و من و مادرم و میبره وسط بازار خمین
یه روز دوباره چشما میبندم و کتاب کلاس دوم مو ميندازم تو کوله مو دست پدر مادرمو میگیرم میرم توی جاده های بچگیم گم میشم .
#عادله_زمانی

@adelehz
😢364🕊2
تورا بسیار دوست داشتم .
در بدترین لحظات بودنت در بدترین ورژنت
هرگز از تو متنفر نشدم اما
تو همانگونه که بدون دعوت آمدی بدون دلیل رفتی
به گمانم تصور میکردی دل من گوی بلورینی که می‌شود هزار بار به زمین کوبید و چه باک از هزار تکه شدنش ..
شاید درست فکر کرده بودی اما غافل از اینکه من آدم هزار تکه شدن نیستم
اگر هزار بار با تو مدارا کردم و بار دیگر رنجاندی ام،دیگر از رفتنت نخواهم رنجید ‌.
و آنچه مرا بدرد خواهد آورد نه نبودنت که چرا آمدنت خواهد بود.
که من از خود میپرسم چه میشد اگر هرگز نمیشناختمتش
و این یعنی تو بلاخره در این قلب به پایان رسیده ای ..
#عادله_زمانی
@adelehz
26😢16💯10
ولی این خیلی خاصه 🥺❤️
26🍓5😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💋136
دستانی که شفا می‌بخشند مقدس تر از لبهایی ست که دعا می‌کنند.

روز پزشک مبارک .

@adelehz
28
و قلب های ما تا ابد از زخم از دست دادن آن عزیز سفر کرده رهایی نمی یابد🥺❤️

@adelehz
😢214😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما با رویاهای مان زندگی می‌کنیم.
گرچه واقعی نباشد
اگر ادمی قوه ی رویا پردازی نداشت زندگی سخت میشد
آدمی که رویایی برای مزه مزه کردن نداشته باشد ،چیزی برای از دست دادن ندارد .
#عادله_زمانی
@adelehz
19
@zhuanchannel
ساده نباش عزیزکم‌
به امید تغییر چیزی که هزار بار آن را آزموده ای هزار و یکمین بار به زمین‌نخور
از خدا بخواه نوری برای شکافتن تاریکی هایت بفرستد .
و آن راه هزار باره را برای بار هزار و یکمین بار نرو ..
از رها کردن نترس ،هرچه بیشتر اصرار کنی خارها محکم تر در دستانت فرو می روند رها کن تا زخم ها دوباره خوب شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
25💯7😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرا دو چشم به راه و دو گوش بر پیغام

تو فارغی و به افسوس می‌رود ایام

#سعدی
@adelehz
25😢4
به یادت شبی دل به
@talk_about_love
گاهی میان خلوت جمع،
یا در انزوای خویش،
موسیقی نگاه تو را گوش می‌کنم!
وز شوق این محال،
که دستم به دست توست،
من جای راه رفتن
پرواز می‌کنم...!


فریدون‌مشیری
@adelehz
24😁1😢1🕊1
"زنی که‌گم کردم "
@talk_about_love – به یادت شبی دل به
چقدر خوبین با این آهنگهایی که می‌فرستین😍
بوس بهتون❤️💋
💋14
مادرم صبحهای جمعه ،این جعبه ی جادویی چند طبقه ی آرایشش را از بالاترین نقطه ی کمدش بیرون میکشید و جلوی آینه رژلب‌ سرخ مکه ای به لبان قیطانی اش و سایه ی سبز رنگ چمنی پشت چشمان زیبایش می کشید .با سرمه چشمانش را سیاه میکرد و خدا می داند که چقدر زیبا میشد .
و وقتی منِ ۵ساله را که باذوق وصف نشدنی به چهره ی زیبا و جعبه ی جادویی آرایشش زل میزدم بغل میکرد بوی خوب کرم پودرش را با ولع نفس میکشیدم.
مادرم ،مادرهای ما با آن لوازم آرایش ساده شان ،قشنگ ترین شعر خدا میان دشواری های زندگی آن سالها بودند .
مادرهای قشنگ مان،زنانی که تنها با رژلبی سرخ قادر بودند مرد خسته ای را به خانه بکشانند و آرامشی را نصیب آن خانه گردانند.
من نمی‌دانم چه جادویی در دستان این زنان جاری بود،نسلی از زنان بی مانندی که هرگز دوباره تکرار نشدند.زنانی که حتی دختران شان به اندازه ی آنها نتوانستند اینگونه جادویی بمانند زنانی ساده،زیبا،پاک و لایق تحسینی ابدی
عمرشان دراز و سایه ی سبز وجودشان برخانه تا ابد جاری
#عادله_زمانی
@adelehz
93💋2