"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تن خسته را چای ده
جان خسته را آغوش….

سعید رویتی

@adelehz
33😢1
‏بعداً؟ بعداً دیگه دلم باهات صاف نمیشه.
‏بعدا؟ بعدا هر کدوممون یه سر دنیاییم.
‏بعداً؟ بعداً دیگه ذوق ندارم.
‏بعدا؟ بعدا که دیگه ‌کِیف نمی‌ده.
‏بعدا؟بعدا دیگه پروانه ها مُردن.‏بعداً؟
بعداً‌ دیگه دوسِت ندارم.

از کاف

@adelehz
😢3815💯9
باور به اینکه همه چیز خوب می‌شود
یک کد مخفی شده در ژنتیک آدمی ست .
آدمیزاد حتی در بهم ریخته ترین روزهای زندگیش منتظر سر و سامان یافتن همه چیز به یکباره است .
انگار که در عالم خلا ،آنجا که آدمی هنوز به هست نپیوسته بوده است کسی به او گفته است هرگز ناامید نشو ..
هرگز،نخواه که ناامید شوی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
34😢8💯5💋4🕊1
شب
به اتاقی برو
و در تاریکی شمعی روشن کن
آنگاه در تلالو نور کم رونق شمع به لرزش شعله بر دیوار رو برو نگاه کن .
و از خودت بپرس که نیاز داشتی تا در آن تاریکی غلیظ کی را کنارت می داشتی .
اسم هر کس که به ذهنت رسید
چه اشتباه چه درست باید بپذیری که او همان کسی ست که دوستش داری‌.
نمی شود که آدم در تاریکی مطلق و پرتو نوری لرزان دلش دشمنش را بخواهد ..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
😢1714
من احساس میکنم در مورد زیبایی مراکش و خونه های عربی کم لطفی شده🥺😍

@adelehz
32💯4🕊2
یکی از زیباترین هدیه های خلقت به بشر بیدار شدن صبحگاهی ست .خصوصا اگر با صدای برهم خوردن قاشق و استکان چای و ریز ریز حرف زدن مادرت توی آشپزخانه با پدرت باشد.
بوی نان تازه زیر دماغت خودنمایی کند و گرمای لطیف نور خورشید را بروی پوست مچ پایت احساس کنی ..
مگر زندگی چیزی جز همین چند لحظه ست چرا از هدایای خلقت راحت عبور میکنی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
48🕊3😢1
@zhuanchannel
اگر از من بپرسی به تو خواهم گفت که بهترین دوست یک زن کتابهایش هستند.
البته این شاید دیالوگ معروف فیلم مولن روژ را بیادت آورد آنجایی که گفته میشد الماسها بهترین دوست دختران هستند.
اما اگر از آن بگذریم کتابها در واقع از الماس ها باارزش تر هستند.
یک زن میتواند خودش را از دل کتابها بیرون بکشد خودی که دوستش دارد و آنقدر قوی هست که اجازه ندهد هیچکس خردش کند.

کتابها میتوانند زنانی قوی را تربیت کنند که برای بهترشدن حالشان منتظر هیچ مردی نباشند و قهرمان زندگی شان در گام اول خودِخودشان باشند.

اگر از من بپرسی خواهم گفت که کتابها بهترین دوست زنان هستند.

عادله زمانی
@adelehz
34💯5🕊2😁1
آخر شبا یکم هوای خنک از پنجره میاد پاییز خانوم کوچلوی ما امسال خیلی دلش میخاد زودتر بیاد😍
@adelehz
44😢2😁1
@zhuanchannel

این تصویری از هرات در سال ۱۹۹۲ میلادی ست چیزی غریب به سی ویک سال قبل

به این حجم مسخ کننده از اندوه و ویرانی می نگرم و نگاهم بر آن فانوس افروخته شده بر طاقچه ی باقی مانده از خانه ای که روزگارانی آدمیانی شاد در آن می زیستند باقی می ماند .

آری آدمی به شوق همان فانوس کم‌جان میان انبوه ویرانی هاست که ادامه می دهد

ادامه دادن و دوباره برخاستن از خاکستر آخرین کاری ست که "باید"انجام داد و امید همان نور کم فروغ فانوسی روشن میان انبوه ویرانی های شهری برگشته از جنگ است .

عادله زمانی
@adelehz
😢215😁1
اگر عصاره ی تمام کتاب‌های کودک را جمع کنند و بخواهند در یک‌جمله بنویسند که ارزشی داشته باشد .
من پیشنهادم جمله ی کوتاه روباه به شازده کوچلوست :
تو در برابر کسی که اهلی اش میکنی مسوولی...
آخ اگر تمام‌ ما در برابر کسانی که اهلی شان کردیم احساس مسوولیت میکردیم .
اگر تمام آنهایی که ما را اهلی کرده بودند حواسشان به ما جمع می بود .
دنیا چقدر راحت تر این راه زندگی را می‌گذراند.
نباید رها کرد !
آنکس را که به دل خودش، با دل تو اهلی شده نباید به حال خودش رها کرد .
کاش بدانیم و بدانند.
#عادله_زمانی
@adelehz
23😢4💯3