"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
زیباترین عکسها،آنهایی ست که در بی‌خبری گرفته می‌شود. هرچقدر برای زیبا جلوه کردن در عکس بکوشی ناموفق تر خواهی بود .
گاهی باید همه چیز را به حال خودش رها کرد و بر آن چه در پی آنی تمرکز نکرد شاید این بار این عکس سرنوشت زیباتر گرفته شود‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
26💯6🕊2
برای من از آدمهایی بگو که سراسر زندگی و عشق بودند .
خنده شان شور بود و رقص هایشان افق های زیستن را معنا می کرد
برایم از داستان‌های زیبای گم نشدنی در تاریخ آدم‌ها بگو
از آدمهایی که چیزی جز عشق برای عرضه به جهان نداشتند به آنها که وجود شان لازم بود و نبودشان شور و خلا آفرین .
آنها که جاودانه شدند در قاب های خندان و رقصان
برایم از هرچیزی بگو که دلم را گرم کند
دلم را که شبی در کوهستان میان برف گیر کرده ست ،خوابش گرفته
صدای گرگ ها را از دور دستها ها می‌شنود
اما بین خواب و بیداری رویای خورشیدکی گرم را می بیند ‌..
برایم بگو...
#عادله_زمانی
@adelehz
عکس علیرضا موسوی
19
من دلم باز دلم کودکی می‌خواهد ❤️
39🍓4💋3
این تصویری از هرات در سال ۱۹۹۲ میلادی ست چیزی غریب به سی ویک سال قبل
به این حجم مسخ کننده از اندوه و ویرانی می نگرم و نگاهم بر آن فانوس افروخته شده بر طاقچه ی باقی مانده از خانه ای که روزگارانی آدمیانی شاد در آن می زیستند باقی می ماند .
آری آدمی به شوق همان فانوس کم‌جان میان انبوه ویرانی هاست که ادامه می دهد .
ادامه دادن و دوباره برخاستن از خاکستر آخرین کاری ست که "باید"انجام داد و امید همان نور کم فروغ فانوسی روشن میان انبوه ویرانی های شهری برگشته از جنگ است .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢154
احساسات عمیق انسانی نمایان شده در چهره به ترتیب از سمت چپ بالا (ناامیدی،ترس،تنفر،اندوه)

@adelehz
😢114
• 5 اپلیکیشن خفن که باید نصب کنی :

1- Wavelet :
این اپلیکیشن یکی از بهتریناست. چون این اپ باعث میشه صدا و کیفیت آهنگ به شدت بالا بره و وقتی گوشی رو به هر چیزی وصل کنین کیفیت آهنگ و صدای فوق العاده ای تجربه کنین.
2- Meitu :
یکی از خفن ترین اپ های ویرایش عکس و ویدیو که رو دستش نیست. با این اپ میتونید عکس و یا حتی ویدیو هاتونو با کیفیت کنید. ادیت کنید. افکت بدید و....
3- AR Ruler App :
این اپلیکیشن حتما یه روزی به دردتون میخوره. می‌پرسین چرا ؟ چون باهاش میتونید به صورت مجازی هر چیزی رو که خواستین اندازه بگیرین.
4- WTMP :
با این اپلیکیشن وقتی که گوشیتون قفله اگه کسی بهش دست بزنه یا حتی سعی کنه رمز گوشیتون رو باز کنه از طرف عکس گرفته میشه و تاریخ و ساعت هم ثبت میشه. تا بعدا بفهمین کی به گوشیتون دست زده.
5- Habit Tricker :
اگه تا حالا شده که کار یا برنامه هاتون یادتون بره، با این اپلیکیشن میتونید تمام برنامه هایی که دارید رو لیست کنین و این اپ بهتون یادآوری می‌کنه که دیگه فراموش نکنید.

@adelehz
💯72👎1
به پاییز بگید بیاد🥺🍁
22💯7😢6👎2
یه چالش بذاریم غروب جمعه ای
تا دوساعت دیگه
از هرچی همین حالا جلوی رو تون هست یه عکس بگیرید و با حستون اینجا بفرستین
@aydel7
4
"زنی که‌گم کردم "
یه چالش بذاریم غروب جمعه ای تا دوساعت دیگه از هرچی همین حالا جلوی رو تون هست یه عکس بگیرید و با حستون اینجا بفرستین @aydel7
الان اینجا نشستم
حس خوبی ندارم
دلم خیلی گرفته
حالا که دقت می کنم میبینم این قسمت از فضا، همیشه وقت دلخوریها، قهرها، دعواها، دلتنگی‌ها، میزبان من بوده. ..

چرا هیچوقت موقع شادیهام، اینجا ننشستم؟ نمیدونم
😢212🕊1
"زنی که‌گم کردم "
یه چالش بذاریم غروب جمعه ای تا دوساعت دیگه از هرچی همین حالا جلوی رو تون هست یه عکس بگیرید و با حستون اینجا بفرستین @aydel7
این گل افتابگردون قشنگو چند روزپیش برادرزادم واسه روز خبرنگار برام اورد ..خیلی سوپرایز شدم اونم در شرایطی که اصلا فکرشم نمیکردم .روز خیلی خسته کننده ای داشتم و تقریبا کسی تبزیکم بهم نگفته بود
تو راه برگشت به خونه از کنار چتدتا گلفروشی که عبور کردم چند تا مدل از این گلو دیدم دل دل کردم که بخرم باز بیخیالش شدم .آخرین گلفروشی دقیقا همین دسته گل رو دیدم رفتم که بخرمش دست کردم کیفم دیدم کارتم همراهم نیست با یه بغض یا کریم گونه ای از مغازه اومدم بیرونو عذرخواهی کردم ..تو راه به این فک میکردم که چه قد تنهام که کسی نبود که امروز این گلو برام بخره...راستش من خیلی گلی نیستم اما قصه افتابگردون یه چیز دیگست اصن انگار بوی زندگی میده ..
وقتی رسیدم خونه بعد از نیم ساعت زنگ درو زدن دیدم برادرزادم پرید بغلم عمه روزت مبارک ..خلاصه که دل به دلدار رسید و این افتابگردون قشنگ قسمت ما شد ..دقیقا همون گلی که خودم میخواستم بخرمش.‌خدا قسمتتون کنه از این برادرزاده ها😉
41
توی تاریکی، برق آشپزخانه را روشن می‌کنم. توی کاسه سفالی کمی نخود خیس می‌کنم که فردا آبگوشت بپزم. یادم می‌افتد، قندان خالی است. قندان را هم از قند پر می‌کنم.
به‌گمانم نسبت من با زندگی را همین خرده‌کارهای زنانه‌ای می‌سازد که وقت‌های زیادی بس‌که همیشگی‌اند، در عین معجزه‌گری‌شان، زیادی ساده و بدیهی به‌نظر می‌رسند.
این‌ روزها که زمان را گم کرده‌ام، خودم را گم کرده‌ام، دلم را گم کرده‌ام، ذکرهایم را گم کرده‌ام و از همه مهم‌تر سلامتی‌ام را گم کرده‌ام، کمی خاکِ قند ته قندان و دوتا سنگ‌ریزه بین نخودها، گوشهٔ دامنم را که مدت‌هاست دیگر گل‌های قشنگ تازه‌ای ندارد، می‌گیرد و می‌کشاند به زندگی.
ساعت از یک نیمه‌شب گذشته بود که زنی در آشپزخانهٔ کوچکش با معجزهٔ چند نخود و خاک قند، احیایِ قلبی شد و به جریانِ زندگی برگشت!

از همهٔ قندان‌ها و بستهٔ نخودهای پاک‌نشده ممنونـم!

فاطمه بهروزفخر
@adelehz
15💯6😢2
"زنی که‌گم کردم "
یه چالش بذاریم غروب جمعه ای تا دوساعت دیگه از هرچی همین حالا جلوی رو تون هست یه عکس بگیرید و با حستون اینجا بفرستین @aydel7
سلام
اینجایی که من نشستم تقریبا جای ثابت منه. روبروی تله و میزی که اغلب نوشتنی و مطالعه و پذیرایی از خودم و ... انجام میدم. و روبروم یکی از کنج‌های پذیرایی است. اغلب دلتنگیهامو همین‌جا سپری میکنم همونطور که شادیهامو...!
15
"زنی که‌گم کردم "
یه چالش بذاریم غروب جمعه ای تا دوساعت دیگه از هرچی همین حالا جلوی رو تون هست یه عکس بگیرید و با حستون اینجا بفرستین @aydel7
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
منی که داییم داره برامون میخونه.دایی احمد
بیاد دایی احمد شما خدا رحمتشون کنه...

پ.ن قلب من مچاله شد واقعا یه لحظه حس کردم داییم برگشته🥺باورم نمیشه اینقدر قشنگ به من نشونه نشون داد در این غروب جمعه
برای دایی احمد جانی که دارن آواز میخوانند طول عمری با برکت توام با شادی و سلامتی طلب میکنم❤️
18😢3🕊1
"زنی که‌گم کردم "
این گل افتابگردون قشنگو چند روزپیش برادرزادم واسه روز خبرنگار برام اورد ..خیلی سوپرایز شدم اونم در شرایطی که اصلا فکرشم نمیکردم .روز خیلی خسته کننده ای داشتم و تقریبا کسی تبزیکم بهم نگفته بود تو راه برگشت به خونه از کنار چتدتا گلفروشی که عبور کردم چند تا…
سلام
اوقات همه عزیزان بخیر و شادی باشه انشالله.

به عمه جان بفرمایید که قدر برادرزاده اش رو با جان و دل بدونه.

اون روز به جز همکاران و اهالی رسانه هیشکی از خانواده گرامی، بستگان و آشنایان یه تبریک خشک و خالی نگفتند.

امروز جمعه بود.
بیستم مرداد یک هزار و چهار صد و دو بود.
تابستان بود.
گرمای چهل درجه بود.
سرعت اینترنت خیلی افتضاح بود.
و بنده در این غم و کسلی و بی رمقی ذات جمعه شیفت بودم.

از زندگی فقط دلم سفر میخاد؛ برم و برم و برم...

لطفا اگر لایق دونستید منو سه ثانیه تو قلبتون دعا کنید.❤️
💯167