"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یک بار در یک انبار سیب زمینی قایم شده بودم که اس اس ها آمدند.در با لایه ی نازکی از کاه پوشانده شده بود.قدم هایشان نزدیک شد؛حرف زدنشان را طوری می شنیدم که انگار توی گوشم است.دو نفر بودند.و یکی کفت:زنم با مرد دیگری رابطه دارد؛آن یکی گفت:از کجا می دانی؟
اولی:شک دارم ؛نمی دانم
دومی:چرا شک داری؟
اولی:دلم به من می گوید ؛و من گلوله ای که قرار بود وارد مغزم شود تصور کردم.
او گفت فکرم درست کار نمی کند .
به مدد زنی که از منتظر ماندن برای سربازش خسته شده بود ،زنده ماندم.
کافی بود سیخی در علوفه ها فرو کند تا بفهمد ؛اگر فکرش آنقدر مشغول نبود؛پیدایم می کرد.گاهی از خودم می پرسم سر آن زن چه آمد؟
دوست دارم اولین بار که خم شد تا غریبه را ببوسد تجسم کنم،به طرف دلباخته؟یا خواسته از تنهایی فرار کند؟و چطور تصادفا با آن لطف بی نیت جان مرا نجات داده و هر گز این را نفهمید،و چطور این هم بخشی از تاریخ عشق است.

تاریخ عشق
#نیکول_کراوس
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکی هم باشه اینجوری منتظر ادم باشه❤️
@adelehz
❤️ 🚶🚶‍♀
@adelehz
درمن دختری همواره منتظر آمدن توست
درست شبیه معشوقه ای که عاشق
را با دست خود به جنگ میفرستد
وهرروز منتظر برگشت سربازش مینشیند.
#عادله_زمانی
@adelehz
منتظر هیج کس نمانید
آنکس که بخواهد برگردد
محال است راه خانه را گم کند.
@adelehz
گاهی یاد میگیرید که بجنگید.با هرچیزی که حالتان را بدمیکند ..باهرچیزی که دلتان را آشوب میکند.راه ساده خوشبختی راه ساده خوشحالی این است که وجدانتان آرام باشد..هرچیزی هرچقدرهم که لذت بخش هرچقدر هم که دوست داشتنی اگر با وجدان آسوده همراه نباشد تلخ است،تلخ خیلی تلخ ...
مثل بچه ای که آبنبات برادرش را دزدیده و گریه های برادر کوچکترش را دیده حالا...پشت خانه درآن گوشه ی دنج تنهایی آیا آبنبات مزه می دهد؟؟نه نمی دهد..حتی اگر شیرین ولی آن آبنبات واقعا شیرین نیست..
گل باغ پیرمرد همسایه را هم که بی اجازه چیده باشیدش و آه ازنهاد پیرمرد بلند شده باشد نیز عطر گل نمی دهد...گرچه درظاهر گل باشد..
وعشق هم نیز این چنین...
مرد کسی دیگر را دزدیدن زن مرد دیگری را خواستن ...جرم است،عذاب است،درد است ...ولو که بگوید آن او نیستم ...ولی تو میدانی که او درخانه زنی دارد و او بالای سر مردی...
خودتان را ازهرچه رابطه این شکلی است بیرون بکشید..اجازه ندهید تاریخ نام تان را به عنوان یک دزد ثبت کند.
یاد ابنبات برادر کوچولو بیفتید که گرچه شیرین است اما حقیقتا تلخ است ..
#عادله_زمانی
#باید_رفت
#آن_دیگری
@adelehz
موزیک شب قطعه برای من همین خوبه ازگوگوش ...
برای من همین خوبه ..که با رویات میشینم ..
تورو از دور میبوسم ..تورو ازدور میبینم..
بشنوید با ما🌙🎼
@adelehz
عجب است از آفرینش آدمی
که بااین حجم از دلتنگی چرا خداوند
به او بالی برای پریدن
وپری برای پرواز هدیه نداد؟؟
@adelehz
شبتون بخير🌷🌷🌷
@adelehz
صبح است وصبامشک فشان می‌گذرد
دریاب که از کوی فلان می‌گذرد
برخیز چه خسبی که جهان می‌گذرد
بوئی بستان که کاروان می‌گذرد..
#مولانا
@adelehz
بچه ها نمادی از خداوندند..
پاک زیبا مهربان ...همدم ...
مهربانترباشیم بااین تصاویر خدایی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در من دشتی منتظر بهار است...
کی خواهد رسید این خاتون بهار با دامنی از یاس...
@adelehz
صبح بخیر🌷🌷
@adelehz
زن دوست داشتن نصفه ونیمه نمی خواهد.
زن را یا باید پرستید
یا رها کرد...
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوست داشتن دلیل نمی خواهد.
دل میخواهد..
هی ازاو نپرسید چرا دوستم داری
شاید خودش هم نداند..چرا!؟
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تواستامبول هوا سرد شده مردم روانداز آوردن انداختن رو سگ های تو خیابون...
به مخلوق خدا رحم میکنن،تاخدا بهشون رحم کنه❤️
@adelehz
1
پشت هر پنجره ای منتظر خدا بایستید..
خدا همیشه به موقع در زمان مناسب به قرارش با شما می رسد.
فقط باید زمانش برسد..
صبورترباشید❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM