"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.
6😁2🕊2
وقتی یک نفر میاد توی زندگیت که دقیقا همونه که میخواستی باید بهش بگی:

زندگی ترکم کرده بود
زندگی آوردی

سعید رویتی
@adelehz
33

گاهی اوقات باید بگذری و بگذاری و بروی...
وقتی میمانی و تحمل میکنی از خودت یک احمق میسازی..

👤 #ساموئل_بکت

@adelehz
💯28😢6🍓1
چون میدونم دوس دارین🥹😍
@adelehz
54💋5
بچه ها من نمیدونم این واقعیت داره یا نه ولی دور از ذهن نیست .مگه همین هفته ی پیش یه سری پسر یه دختر ۱۷ ساله رو تو شمال به بدترین شکل ممکن بقتل نرسوندن جسد شو آتیش زدن و فیلم جنازشو برای مامانش فرستادن !

دخترها
دخترها
دخترها
شماها می‌بینید که جامعه داره روز به روز مریض تر میشه خشم ترسناکی در درون خیلی از آدم‌های جامعه جا خوش کرده پس چرا اینقدر بی احتیاطید؟

خواهش میکنم یکم نسبت به حریم شخصی تون محتاط باشین با هرکس آشنا نشید گول حرفای قشنگ و نخورید فاز روشن فکری برندارید فکر کنید مهمونی رفتن با غریبه ها یا مست کردن بین یسری آدم که اصلا درست نمیشناسینشون یا اصلا میشناسین شون هنر خاصی هست .
دهها دختر حتی وقتی شب خونه ی یکی از اطرافیانشون موندن مورد تعرض قرار گرفتن چه برسه که پاشی بری باغ یا خونه ی کسی که درست نمیشناسیش بخابی
من نمیخوام بگم نسبت به بقیه بدبین باشین فقط میخوام بهتون بگم گول این حرفهای قشنگ که تو باید هرکاری دلت میخاد بکنی رو نخورید
هرکاری کردن هر نتیجه ای هم میتونه داشته باشه
حتی نتیجه ای که مثل یه زخم تا ابد رو تن و روح تون بمونه
#عادله_زمانی
💯38😢282
گذشته
معین
@adelehz
گذشته را رها کن
12
"زنی که‌گم کردم "
معین – گذشته
اولین بار که این آهنگ رو شنیدم دختر بچه ی بازیگوشی بودم، سرم بسمت هر آهنگ زیبایی که می‌شنیدم بر میگشتم .
البته این آهنگ فرق داشت .
این آهنگ مرا می برد به آن خانه ی ویلایی بزرگ در خیابان کوهسنگی مشهد،عطر گل مریم و بوی اسپند آمیخته در هم ،نور ملایم صبحگاهی بر تن درخت گردوی وسط حیاط
به سالهای هشت سالگی و بیخیالی مطلق
خانه ای که بعدها به برج تبدیل شد،دختری که بزرگ شد و عطر مریمی که دوباره با بوی اسپند آمیخته نشد.
راستش گذشته واقعا گذشته..
#عادله_زمانی
@adelehz
28😢15
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
13👍1
بگذار عشق معجون شادی آور زندگیت باشد نه مایه ای برای عذاب روزهایت
قدر آن عشق شادی آورِ امیدبخش را بدان و دست از آن مایه ی عذابی که عشق می نامیش بردار ...
#عادله_زمانی
@adelehz
24🕊7💋1
بلاخره یک روز آمدی و جای خالی که خداوند برای سرت بر شانه ام خلق کرده بود را پر نمودی
و من
بلاخره یک روز پناه گاه تو شدم
چون درختی ایستاده که پناهگاه گنجشککان از طوفان گذشته شده است.
نامت بر تنه ی این درخت حک شده است .
برای هزار سال
#عادله_زمانی
@adelehz
25
سیندرلا میری بیرون خر شرک برمیگردی خونه !
نیمه شب از شدت حرارت ،عرق و نیش پشه بیدار میشی کولر و روشن میکنی و صبح با سینوس های فعال شده و درد بدن به خودت میپیچی !
این دفعه کسی بگه آخ جون تابستون لهش میکنم
این الان آخ جون داره !؟
😁52💯8😢31
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
13💋4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گربه ای که از آب بدش میاد از شدت گرمای خوزستان پناه برده به شیر آب، شما خودت عمق این گرمای لعنتی و درک کن دیگه

@adelehz
😢308😁3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر انسانی کتابی از رنج ها و آرزوهاست
غم انگیز آن است که
بعضی کتاب‌ها هرگز ورق
نمیخورند ...

#عادله_زمانی
@adelehz
😢1810💯2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وطن چنین مفهوم عجیبی برای آدم‌هاست
تو از او جدا میشوی ولی او هرگز از تو جدا نمی‌شود
تو رهایش میکنی اما او تا آخرین لحظه ی حیات رهایت نمی کند .
حتی دور از مرزهایش تو شبیه یک دانه در ریشه های درختانش رشد می کنی ..
وطن؛مفهوم عجیبی ست .
#عادله_زمانی

@adelehz
😢278
کمر کُردی و مو هندی وگونه سیب لبنانی
دوچشمت ژاپنی اما، لبت خشخاش افغانی

بلورین گردنت چینی، تراشِ پیکرت رومی
شمیمِ عطرِ پیراهن، گلابِ ناب کاشانی

کدامین مردِ نقاشی ،بدینسان کرده زیبایت
نگو مانی و پیکاسو کمال الملک ایرانی

خمِ رنگین کمان ابرو،خط وخالت تَنِ آهو
تو پاخورده ترین فرشِ نفیسِ شهر کرمانی

به چشم مست خود هرگز ندیدم چون تو دردنیا
چنان زیبا و مه رویی به  حورالعین می مانی

غزالی تیز پایی شوخ شنگی،نازِ چشمانت
به چالش می کشی آخر پلنگ و ببر گیلانی

حلولِ ماه، پیشانی،رخت خورشید نورانی
بهارِ خنده ات سرلوحه ی تقویم سریانی

مده اینگونه گیسویت به دستِ بادِ بد آهنگ
دو تاری، نازشصتِ دستِ استادی خراسانی

به هر غمزه که می آیی به تیغِ تیزِ ابرویت
بریدی  بند  بندِ  سینه  را، چاقوی زنجانی

به سرخی رنگ لب های تو معنا داده گل ها را
جه‍ان مبهوتِ اندامت، ومن مصراع فوقانی

دچارِ ضعف ایمانم، به آیینِ تو دل بستم
و همواره رها گشتم من از دینِ مسلمانی

کسی  دل  را  نسوزاند  برای  یوسفِ  بی دین
به دار آویخت گرخود را در این مصراع پایانی

                  یوسف اسماعیلی
@adelehz
24💯2😁1🕊1💋1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
10🕊6💋2