هر رابطه یا داستانی نقطه ای به نام نقطه ی عبور دارد.
نقطه ی عبور پایان مدتها تحمل و سازگاری به رغم میلی قلبی ست .
همان نقطه ای که تو تصمیم میگیری دیگر ادامه ندهی ،برای دوباره برگشتن به شرایط عادی تلاش نکنی و از فرو ریختن همه چیز هراس نداشته باشی .
نقطه ی عبور هم نقطه ی خطرناکی ست و هم گاهی نقطه ی فراخی و آزادی ست بستگی دارد تو کجای داستان ایستاده باشی.
بهرحال ،کاش هیچ کس کسی را به مرز نقطه عبور نزدیک نکند چون هزاران سال تاریخ بشر نشان داده ،آنها که از نقطه ی عبور میگذرند دوباره هرگز به این سوی مرز بر نمیگردند.
#عادله_زمانی
@adelehz
نقطه ی عبور پایان مدتها تحمل و سازگاری به رغم میلی قلبی ست .
همان نقطه ای که تو تصمیم میگیری دیگر ادامه ندهی ،برای دوباره برگشتن به شرایط عادی تلاش نکنی و از فرو ریختن همه چیز هراس نداشته باشی .
نقطه ی عبور هم نقطه ی خطرناکی ست و هم گاهی نقطه ی فراخی و آزادی ست بستگی دارد تو کجای داستان ایستاده باشی.
بهرحال ،کاش هیچ کس کسی را به مرز نقطه عبور نزدیک نکند چون هزاران سال تاریخ بشر نشان داده ،آنها که از نقطه ی عبور میگذرند دوباره هرگز به این سوی مرز بر نمیگردند.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢19❤9🕊4
از نصایح آخر شب در مذمت برگشتن به عشق، به انیس منصور گوش کنین که میگه:
كَي لا تَموت مرّتين لا تعُد لمن خذلك
برای اینکه دوبار نمیری،
سوی کسی که تو را رها کرد بازنگرد
@adelehz
كَي لا تَموت مرّتين لا تعُد لمن خذلك
برای اینکه دوبار نمیری،
سوی کسی که تو را رها کرد بازنگرد
@adelehz
❤24💯13
نزار جایی نوشته است خداوند وقتی زنان را میان مردان تقسیم کرد، تورا به من بخشید.
نمیگوید تورا نصیب من کرد میگوید تورا به من بخشید ،یعنی توی نزار یک نعمت باشد ،نعمتی ارزشمند آن قدر ارزشمند که خدا خودش اورا بکسی ببخشد .
اگر هر زنی یک نزار در زندگیش داشت دیگر کجا زن های بدخلق و بی حوصله پیدا میشدند؟ هیچ جا!
کاش همه نزاری داشتند تا عشق همواره جاری باقی می ماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
نمیگوید تورا نصیب من کرد میگوید تورا به من بخشید ،یعنی توی نزار یک نعمت باشد ،نعمتی ارزشمند آن قدر ارزشمند که خدا خودش اورا بکسی ببخشد .
اگر هر زنی یک نزار در زندگیش داشت دیگر کجا زن های بدخلق و بی حوصله پیدا میشدند؟ هیچ جا!
کاش همه نزاری داشتند تا عشق همواره جاری باقی می ماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤34😢10
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدا آنقدر بزرگ ست که با بودنش جایی برای بودن هیچکس باقی نمی ماند.
پس وقتی خدا تورا احاطه کرده
برای ماندن هیچ کس التماس نکن .
#عادله_زمانی
@adelehz
پس وقتی خدا تورا احاطه کرده
برای ماندن هیچ کس التماس نکن .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤37
خدا کند انگورها برسند،
و جهان مَست شود،
تِلو تِلو بخورند خیابانها،
به شانه ِ هم بزنند رئیسجمهورها و گِداها،
مَرزها نیز مَست شوند.
خدا کند انگورها برسند،
برای لحظهای تفنگها یادشان برود دَریدن را،
کاردها یادشان برود بُریدن را.
خدا کند کوهها به هم برسند،
دریا چَنگ بزند به آسمان.
خدا کند مَستی به اشیاء سرایت کند،
پنجرهها دیوارها را بشکنند،
خدا کند انگورها برسند...
الیاس علوی/ شاعر افغان
@adelehz
و جهان مَست شود،
تِلو تِلو بخورند خیابانها،
به شانه ِ هم بزنند رئیسجمهورها و گِداها،
مَرزها نیز مَست شوند.
خدا کند انگورها برسند،
برای لحظهای تفنگها یادشان برود دَریدن را،
کاردها یادشان برود بُریدن را.
خدا کند کوهها به هم برسند،
دریا چَنگ بزند به آسمان.
خدا کند مَستی به اشیاء سرایت کند،
پنجرهها دیوارها را بشکنند،
خدا کند انگورها برسند...
الیاس علوی/ شاعر افغان
@adelehz
❤36🕊3
❤36
💯31❤10
من همونی ام که امروز تو سالن ورزشی دختره بی مقدمه اومد ازم پرسید شما ازدواج کردید ؟ گفتم نه
شما چطور؟
گفت نه ولی دوست پسر دارم
منم برگشتم گفتم آفرین !
چرا ؟
چون واقعا نمیدونستم اون لحظه باید چی بگم😐😁
واقعا چی باید میگفتم؟!
شما چطور؟
گفت نه ولی دوست پسر دارم
منم برگشتم گفتم آفرین !
چرا ؟
چون واقعا نمیدونستم اون لحظه باید چی بگم😐😁
واقعا چی باید میگفتم؟!
😁51💋6❤1👎1
آدمی همین که پخته تر میشود یادمیگیرد وقتی از کسی ضربه خورد از او دلخور نباشد بلکه به خودش نهیب بزند که چرا دوباره به حرفی که اثبات نشده بود باور کردی؟
آدمی با رشد کردن حساب گرفتن از خودش را می آموزد و هربار که کسی اورا بیازارد او از خودش بیشتر دلگیر می شود .و این عذاب شگرف و بزرگی ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
آدمی با رشد کردن حساب گرفتن از خودش را می آموزد و هربار که کسی اورا بیازارد او از خودش بیشتر دلگیر می شود .و این عذاب شگرف و بزرگی ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32😢9💯7
دخترانی قوی تربیت کنید .
این رسالت هر پدر و مادری ست که دختر دارد .
به او بیاموزید هیچکس مراقبش نیست ،هیچکس برایش بهایی نمی پردازد اگر خودش مراقب خودش،نباشد اگر خودش بهای خودش را در دسترس کسی قرار ندهد .
متاسفم اما باید به دخترهایتان بگویید که در دنیا کسی بجز خودشان عاشق شان نخواهد بود .
شاید آنقدر قوی شوند که ديگر براحتی نشکنند .
#عادله_زمانی
@adelehz
این رسالت هر پدر و مادری ست که دختر دارد .
به او بیاموزید هیچکس مراقبش نیست ،هیچکس برایش بهایی نمی پردازد اگر خودش مراقب خودش،نباشد اگر خودش بهای خودش را در دسترس کسی قرار ندهد .
متاسفم اما باید به دخترهایتان بگویید که در دنیا کسی بجز خودشان عاشق شان نخواهد بود .
شاید آنقدر قوی شوند که ديگر براحتی نشکنند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤41💯6😢5👎3
بچه ها اگه به کار دکلمه علاقه دارید و خوب دکلمه میکنند میتونید از نوشته های من استفاده کنید و برام بفرستید .
بعدخودم کلیپ میکنم و با تگ پیج تون تو اینستام منتشر میکنم .
اینم آیدی تلگرام برای ارسال کارهاتون
@aydel7
بعدخودم کلیپ میکنم و با تگ پیج تون تو اینستام منتشر میکنم .
اینم آیدی تلگرام برای ارسال کارهاتون
@aydel7
❤25💯1
روزگارم این است :
دلخوشم با غزلی ، تکه نانی ، آبی
جملهی کوتاهی ، یا به شعر نابی ...
و اگر باز بپرسی گویم :
دلخوشم با نفسی ، حبه قندی چایی ، صحبت اهل دلی ، فارغ از همهمهی دنیایی ...
دل خوشیها کم نیست ، دیدهها نابیناست !
سهراب سپهری
@adelehz
دلخوشم با غزلی ، تکه نانی ، آبی
جملهی کوتاهی ، یا به شعر نابی ...
و اگر باز بپرسی گویم :
دلخوشم با نفسی ، حبه قندی چایی ، صحبت اهل دلی ، فارغ از همهمهی دنیایی ...
دل خوشیها کم نیست ، دیدهها نابیناست !
سهراب سپهری
@adelehz
❤33💯5🍓3
❤20😢4👎2
هرگز دلسرد نشوید. اگر امور معیّنی درست سَرِ موقعی که شما انتظارش را داشتید با به گونه ای که شما می خواستید پیش نیامد، آن را شکست نخوانید. علّت این که آن را نستانده اید این است که چیزی بسیار بهتر در راه است و به وقت درست پدیدار خواهد شد. وقتی احساس میکنید شکست خورده اید، به یادتان بیاورید که علتش این بوده که آرزویتان آنقدر که باید بزرگ نبوده است. بر عظمت دیدگاه و آرزویتان بیفزایید تا شاهد پاسخی شوید که در تصورتان نیز نمیگنجد.
شکست همان موفقیتی است که میکوشد در مقیاسی وسیع تر به سراغتان بیاید. بیشتر شکستهای ظاهری، پی ریزی راهی به سوی پیروزی است.
📕 #قانون_توانگری
✍🏻 #کاترین_پاندر
@adelehz
شکست همان موفقیتی است که میکوشد در مقیاسی وسیع تر به سراغتان بیاید. بیشتر شکستهای ظاهری، پی ریزی راهی به سوی پیروزی است.
📕 #قانون_توانگری
✍🏻 #کاترین_پاندر
@adelehz
❤21😢2