"زنی که‌گم کردم "
4.44K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
چیزی بین مردم مناطق به اصطلاح پایین شهر وجود دارد که حس میکنم این روزها بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.
مردم مناطق محروم تر شهر از حرف زدن باهم نمی هراسند ،آن‌ها قدرت این را دارند که براحتی باتو حتی اگر یک رهگذر باشی دری ازسخن حالا هرچه که باشد بگشایند.
اصلا مهم نیست که بخواهند از تو در مورد نانوایی که نان‌های توی دستت را از آن خریده ای بپرسند یا حتی به تو بگویند که پشت لباست خاکی شده است آنها راهی برای به حرف آوردن تک می یابند .راهی که معمولا با یک خنده و لبخند به اتمام می رسد.
دقیقا نمیدانم این بهتر است یا رفتار مردمان مناطق بالاشهر، من نمی‌توانم هیچ قضاوت صفر یا صدی داشته باشم صرفا میتوانم بگویم آدمی گاهی نیاز دارد با یک رهگذر چند دقیقه بگوید و بشنود و عبور کند
درست مثل زندگی
#عادله_زمانی
#adelehz
21💯8
شانه ات را دیر آوردی ســرم را بــــاد برد

خشت خشت و آجر آجر پیکرم را باد برد

آه ای گنجشکهای مضطرب شرمنده ام

لانه ی بر شاخه هــــای لاغرم را باد برد

من بلوطی پیــر بـودم پای یک کـــوه بلند

نیمم آتش سوخت ، نیم دیگرم را باد برد

از غزلهایم فقط خاکستری مانده بـه جا

بیت های روشن و شعله ورم را باد برد

با همین نیمه همین معمولی ساده بساز

دیــــر کردی نیمـه ی عاشق ترم را باد برد

بال کوبیدم قفس را بشکنم عمرم گذشت
وا نشد بدتر از آن بـــال و پـرم را بـــاد بـرد

حامد عسگری
@adelehz
😢229
(سطل زباله ت رو زمین بذار)

دیروز برای مهمونام یک غذای خوشمزه و خوش عطردرست کردم و بعد از پایان کار، سطل زباله رو دادم به آقای همسر که قبل از اومدن مهمونا ببرن سرکوچه.

بعد از اینکه برگشت بهش گفتم بنظرم خیلی مهمه که مهمون که میاد توی خونه، کلی بوی خوب توی خونه پیچیده باشه.
الان که اومدی خونه، چه بویی میومد؟

گفت بوی آشغال!!!
گفتم چی؟
گفت چون این سطل دستمه، هرجا که میرم فقط بوی آشغال میاد.

بعد با خودم فکر کردم درسته
این دقیقا همونه که در مورد خود آدم ها هم صدق می کنه!

آدمی که از درون پر از جنگ و درگیری و کینه باشه، هرجا بره همین سطل آشغال درونی هم همراهشه همه جا بوی بد به مشامش میرسه.

به زبان دیگه هرکسی هر ناهنجاری ای که درون خودش داره و حریفش نمیشه، به همان اندازه در بیرون، به دیگران گیر میده و همه چیو سیاه میبینه.

اما آدمی که خودش از درون حالش خوبه، در صلحه و پر از عشقه، هرجا هم بره، همین بو به مشامش میرسه. با همه در صلحه ؛نمیتونی راحت عصبانیش کنی. قاطی نمی کنه.

مهم اینه که حال ما از درون چطور باشه.


از پیج عالیجناب

@adelehz
💯27🕊3
هنگامی که آرزوی چیزی را دارید سراسر کیهان همدست می شود تا بتوانی این آرزو را تحقق بخشی...
📚 کیمیاگر
پائولو کوئلیو
@adelehz
💯18👎5🕊3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شیرینی و ادب اگه تبدیل به یه آدم میشد این شکلی میشد😍
@adelehz
20😁7💋3
😍❤️
@adelehz
31
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح شاهکار خلقت خداست .
نور را بر می‌دارد از چنته ی کبریایی اش و می پاشد بر سر و روی شهر ..
شهری که تا چند ساعت قبل غرق خواب و رخوت ست ناگهان شروع می کند به درخشیدن و برق زدن ...
صبح اوج شاهکار خداست که نور را از باریکه ی پنجره ها و لای شکاف پرده ها می فرستد روی فرش های هزار گره اتاق ها ..گویا که بخواهد بگوید آدمیزاد کوچک همیشه نالانم برخیز و ببین برایت چه ساخته ام ...
برخیز، کمی لذت ببر و ماشین غر زدن های مدامت را ساعتی خاموش کن .
نور بنوش و غرق ارامش شو ..که آنچه رسیده است خیر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
23🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پروازم را به خدا تقدیم می کنم
من همواره در اعماق تاریکی هایم نوری از خدا دیدم....

@adelehz
26😢4👎1
♥️

مادرم گفت عجب عطر قشنگی زده ای
باز بوی گیسوی تو ما را لو داد.

👤رضا قدیری

@adelehz
38👎1
در گذشته صدای تنفس بیمار رو به این صورت جذاب که در شکل می بینید گوش می کردند :) تا اینکه آقای "رنه لاینک" گوشی پزشکی (استتوسکوپ) رو اختراع کرد ولی گفته شده جامعه پزشکی هرگز آقای رنه لاینک رو بخاطر دخالت بیجاش در روش کاری بقیه دکترها نبخشیدند😎

@adelehz
😁65💋5
مرا به جهانی ببر که در آن هنوز غصه خوردن را یاد نگرفته ام
اگر زمان خطی ست که ادامه دارد مرا به آغاز خط برگردان
به کودکی ام به آنجا که من دلم خالی از غصه و دستانم پر از شادی بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢3614🕊3🍓2
عشق باید سبب شادی باشد،گرما باشد میان زمستان و بادی خنک بروی پوست تب کرده میانه ی تابستان. 
عشق باید چای خوشرنگی باشد که بعد از یک روز روزه داری مینوشی یا گل هندوانه ای که بعد از شنایی سخت در دهان می‌گذاری..
عشق باید همین اندازه لذت بخش باشد که اگر غیر این باشد شاید باید به ماهیتش شک کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
22💯6
هر رابطه یا داستانی نقطه ای به نام نقطه ی عبور دارد.
نقطه ی عبور پایان مدتها تحمل و سازگاری به رغم میلی قلبی ست .
همان نقطه ای که تو تصمیم میگیری دیگر ادامه ندهی ،برای دوباره برگشتن به شرایط عادی تلاش نکنی و از فرو ریختن همه چیز هراس نداشته باشی .
نقطه ی عبور هم نقطه ی خطرناکی ست و هم گاهی نقطه ی فراخی و آزادی ست بستگی دارد تو کجای داستان ایستاده باشی‌.
بهرحال ،کاش هیچ کس کسی را به مرز نقطه عبور نزدیک نکند چون هزاران سال تاریخ بشر نشان داده ،آن‌ها که از نقطه ی عبور می‌گذرند دوباره هرگز به این سوی مرز بر نمیگردند‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢199🕊4
‏از نصایح آخر شب در مذمت برگشتن به عشق، به انیس منصور گوش کنین که میگه:

كَي لا تَموت مرّتين لا تعُد لمن خذلك

برای اینکه دوبار نمیری،
سوی کسی که تو را رها کرد بازنگرد

@adelehz
24💯13
تموم شد و رفت
شبتون بخیر قشنگا❤️
37🕊6💯5👍1
نزار جایی نوشته است خداوند وقتی زنان را میان مردان تقسیم کرد، تورا به من بخشید.
نمی‌گوید تورا نصیب من کرد می‌گوید تورا به من بخشید ،یعنی توی نزار یک نعمت باشد ،نعمتی ارزشمند آن قدر ارزشمند که خدا خودش اورا بکسی ببخشد .
اگر هر زنی یک نزار در زندگیش داشت دیگر کجا زن های بدخلق و بی حوصله پیدا میشدند؟ هیچ جا!
کاش همه نزاری داشتند تا عشق همواره جاری باقی می ماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
34😢10
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدا آنقدر بزرگ ست که با بودنش جایی برای بودن هیچکس باقی نمی ماند.
پس وقتی خدا تورا احاطه کرده
برای ماندن هیچ کس التماس نکن .
#عادله_زمانی
@adelehz
37
خدا کند انگورها برسند،
و جهان مَست شود،
تِلو تِلو بخورند خیابان‌ها،
به شانه‌ ِ هم بزنند رئیس‌جمهورها و گِداها،
مَرزها نیز مَست شوند.

خدا کند انگورها برسند،
برای لحظه‌ای تفنگ‌ها یادشان برود دَریدن را،
کاردها یادشان برود بُریدن را.

خدا کند کوه‌ها به هم برسند،
دریا چَنگ بزند به آسمان.

خدا کند مَستی به اشیاء سرایت کند،
پنجره‌ها دیوارها را بشکنند،
خدا کند انگورها برسند...

الیاس علوی/ شاعر افغان



@adelehz
36🕊3
تا ابد یا رب، ز تو، من لطف‌ها دارم امید..

عبدالقادر گیلانی

شب بخیر❤️
@adelehz
36