"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
‏گیرم ای دوست قمار از همه عالم بردی
‏دست آخر همه را باخته می باید رفت...
#صائب_تبریزی
@adelehz
موزیک شب قطعه جدید و زیبای پریزاد از بنیامین بهادری🌙🎼
این قطعه اصلا ریتم آرومی نداره در عوض ریتم تندی داره ولی شعر بی نظیری داره یک حس جادویی در هر کلمه از شعر وجود داره❤️
اونقدر زیبا که آدم یهو دلش میخواد به جای معشوقه شاعر باشه😍😊☺️❤️
بشنوید با ما 🎼🎼
@adelehz
نه عاشق ترین زن جهانم نه دیوانه ترین..
من فقط یک دوستم
یک فنجان چای هل دار ..ته دوستی من است
البته با یک گوش شنوا ویک لبخندمحونشدنی
برای شنیدن دلگیری هایت..
#عادله_زمانی
@adelehz
ای نگاهت
نخی از مخمل و از ابریشم...

چند وقت است که هر شب
به تو می اندیشم...!

#بهروز_یاسمی
#شب_بخیر
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرا صبحی سحر خیز است ازآن پیشانی روشن 🌞
صبح به خیر
@adelehz
بوی یاس در هوا پیچیده است
درمسیر کدام جبهه هوای شمالی ایستاده ای؟
که اینچنین عطرمویت در شهر شهره شده  است....
#عادله_زمانی
@adelehz
بیستون راعشق کندو
شهرتش فرهاد برد
نامه ی دل سوخت
وخاکسترش را باد برد
یاد آن ایام کوتاه غزل خوانی بخیر
گوییا آن یار ، آن ایام را از یاد برد !
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بابا نوئل براش کادو نیاورده
اعصابش بهم ریخته😂
@adelehz
همه اش را مینویسم به پای تو
حالا که دستت در دست دیگری بند است
باید به پایت نوشت...
#عادله_زمانی
@adelehz
درلباس آبی ازمن بیشتر دل میبری
آسمان وقتی که میپوشی کبوترمیشوم🕊
@adelehz
شب زیبا 🌙🙏
@adelehz
طلوع یک روز شیرین
چیزی ست که انسان خودش میتواند آغازگرش باشد
لازمه اش صرفا لبخند
است💋
@adelehz
یک بار در یک انبار سیب زمینی قایم شده بودم که اس اس ها آمدند.در با لایه ی نازکی از کاه پوشانده شده بود.قدم هایشان نزدیک شد؛حرف زدنشان را طوری می شنیدم که انگار توی گوشم است.دو نفر بودند.و یکی کفت:زنم با مرد دیگری رابطه دارد؛آن یکی گفت:از کجا می دانی؟
اولی:شک دارم ؛نمی دانم
دومی:چرا شک داری؟
اولی:دلم به من می گوید ؛و من گلوله ای که قرار بود وارد مغزم شود تصور کردم.
او گفت فکرم درست کار نمی کند .
به مدد زنی که از منتظر ماندن برای سربازش خسته شده بود ،زنده ماندم.
کافی بود سیخی در علوفه ها فرو کند تا بفهمد ؛اگر فکرش آنقدر مشغول نبود؛پیدایم می کرد.گاهی از خودم می پرسم سر آن زن چه آمد؟
دوست دارم اولین بار که خم شد تا غریبه را ببوسد تجسم کنم،به طرف دلباخته؟یا خواسته از تنهایی فرار کند؟و چطور تصادفا با آن لطف بی نیت جان مرا نجات داده و هر گز این را نفهمید،و چطور این هم بخشی از تاریخ عشق است.

تاریخ عشق
#نیکول_کراوس
@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکی هم باشه اینجوری منتظر ادم باشه❤️
@adelehz
❤️ 🚶🚶‍♀
@adelehz
درمن دختری همواره منتظر آمدن توست
درست شبیه معشوقه ای که عاشق
را با دست خود به جنگ میفرستد
وهرروز منتظر برگشت سربازش مینشیند.
#عادله_زمانی
@adelehz
منتظر هیج کس نمانید
آنکس که بخواهد برگردد
محال است راه خانه را گم کند.
@adelehz
گاهی یاد میگیرید که بجنگید.با هرچیزی که حالتان را بدمیکند ..باهرچیزی که دلتان را آشوب میکند.راه ساده خوشبختی راه ساده خوشحالی این است که وجدانتان آرام باشد..هرچیزی هرچقدرهم که لذت بخش هرچقدر هم که دوست داشتنی اگر با وجدان آسوده همراه نباشد تلخ است،تلخ خیلی تلخ ...
مثل بچه ای که آبنبات برادرش را دزدیده و گریه های برادر کوچکترش را دیده حالا...پشت خانه درآن گوشه ی دنج تنهایی آیا آبنبات مزه می دهد؟؟نه نمی دهد..حتی اگر شیرین ولی آن آبنبات واقعا شیرین نیست..
گل باغ پیرمرد همسایه را هم که بی اجازه چیده باشیدش و آه ازنهاد پیرمرد بلند شده باشد نیز عطر گل نمی دهد...گرچه درظاهر گل باشد..
وعشق هم نیز این چنین...
مرد کسی دیگر را دزدیدن زن مرد دیگری را خواستن ...جرم است،عذاب است،درد است ...ولو که بگوید آن او نیستم ...ولی تو میدانی که او درخانه زنی دارد و او بالای سر مردی...
خودتان را ازهرچه رابطه این شکلی است بیرون بکشید..اجازه ندهید تاریخ نام تان را به عنوان یک دزد ثبت کند.
یاد ابنبات برادر کوچولو بیفتید که گرچه شیرین است اما حقیقتا تلخ است ..
#عادله_زمانی
#باید_رفت
#آن_دیگری
@adelehz
موزیک شب قطعه برای من همین خوبه ازگوگوش ...
برای من همین خوبه ..که با رویات میشینم ..
تورو از دور میبوسم ..تورو ازدور میبینم..
بشنوید با ما🌙🎼
@adelehz