محبوبم ..مرا به گونه ای به آغوش بکش که باورم شود غیر از من زنی در دنیا وجود ندارد و طوری عاشقم باش که حتی لیلی هم به من حسودی کند .محبوبم من زیاده خواه نیستم اما در عشق کم نمیخواهم ..کم عاشقم نباش
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤40😢6🕊4👎1
دعای صبح استاد با این جمله شروع میشد: «خداوندا ممنون که دوباره زنده هستم.»
وقتی روز را این گونه آغاز میکنید، بقیهی آن هدیهای است از جانب خداوند.
اگر کسی میخواهد بار خود را برای بهشت ببندد، باید همین کار را کند؛ لمس همه چیز و نبردن چیزی با خود...
📕 #کمی_ایمان_داشته_باش
✍🏻 #میچ_البوم
@adelehz
وقتی روز را این گونه آغاز میکنید، بقیهی آن هدیهای است از جانب خداوند.
اگر کسی میخواهد بار خود را برای بهشت ببندد، باید همین کار را کند؛ لمس همه چیز و نبردن چیزی با خود...
📕 #کمی_ایمان_داشته_باش
✍🏻 #میچ_البوم
@adelehz
❤32
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
هزاران شمع را میتوان با یک شمع روشن کرد، و زندگی این شمع کوتاهتر نمیشود.
سهیم کردن شادی هرگز از آن نمیکاهد.
فرانسیس میرالس
@adelehz
سهیم کردن شادی هرگز از آن نمیکاهد.
فرانسیس میرالس
@adelehz
❤37
بچه ها یک فیلترشکن قوی بدون قطعی با سرعت خوب چی میشناسید؟
@aydel7
@aydel7
❤8😢5
فیلم مادر فرزندی اتیسم را می دیدم ،رابطه ی عمیق احساسی بین مادر و فرزندی که کم ترین واکنش احساسی از خود بروز نمی دهد .
به مادر نگاه میکردم و به عمق تلاش او برای ساختن یک پل احساسی بین خودش و فرزندش، طبق آن سنت الهی هیچ تلاشی هرگز کاملا بی اثر نخواهد ماند ،قطعا که رابطه ای گرچه پر از نقصان بین آن دو شکل گرفته بود .
مادر بطرز عجیبی می کوشید آنچه میتواند فرزندش را حتی برای لحظه ای در آن جهان آشوبی که در درون وی جریان داشت به آرامش برساند،به او ببخشد.
من مطمئنم اگر خوشبین باشیم این مادر سالها به آن کوشش ادامه خواهد داد و بعد..
و بعدش کسی چه می داند چه خواهد شد .
به آن اندیشیدم که آیا این فرزند درمانده از بیان ،در جهانی دیگر بازهم مادرش را پیدا خواهد کرد یا نه ؟
مادرش آیا بدنبالش خواهد گشت ؟
آن روزی که مرگِ لعنتی این دو را از هم جدا سازد چه خواهد شد ؟
آیا در کهکشانهای دیگر همدیگر را صدا خواهند زد ؟
باید برخیزم و پنجره را بازکنم به هوای تازه نیاز دارم
حس میکنم بغضی خفه کننده در گلویم چنگ انداخته است ..آه که هزاران جهان برای بزرگداشت و تحسین عشق بازهم کم است .
باید برخیزم ..
کجاست هوای تازه ای
#عادله_زمانی
@adelehz
به مادر نگاه میکردم و به عمق تلاش او برای ساختن یک پل احساسی بین خودش و فرزندش، طبق آن سنت الهی هیچ تلاشی هرگز کاملا بی اثر نخواهد ماند ،قطعا که رابطه ای گرچه پر از نقصان بین آن دو شکل گرفته بود .
مادر بطرز عجیبی می کوشید آنچه میتواند فرزندش را حتی برای لحظه ای در آن جهان آشوبی که در درون وی جریان داشت به آرامش برساند،به او ببخشد.
من مطمئنم اگر خوشبین باشیم این مادر سالها به آن کوشش ادامه خواهد داد و بعد..
و بعدش کسی چه می داند چه خواهد شد .
به آن اندیشیدم که آیا این فرزند درمانده از بیان ،در جهانی دیگر بازهم مادرش را پیدا خواهد کرد یا نه ؟
مادرش آیا بدنبالش خواهد گشت ؟
آن روزی که مرگِ لعنتی این دو را از هم جدا سازد چه خواهد شد ؟
آیا در کهکشانهای دیگر همدیگر را صدا خواهند زد ؟
باید برخیزم و پنجره را بازکنم به هوای تازه نیاز دارم
حس میکنم بغضی خفه کننده در گلویم چنگ انداخته است ..آه که هزاران جهان برای بزرگداشت و تحسین عشق بازهم کم است .
باید برخیزم ..
کجاست هوای تازه ای
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21😢10🍓1
❤64🕊15😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خداوند و انسان داستان جالبی باهم دارند .
انسان میخواهد طلبکارانه و با بغض دلخوری هایش را بگوید و خدا میخواهد با نشانه های کوچکی به این ناسپاس کوچک بفهماند که بسیار به او فکر میکند. آیا برای پادشاه مطلق عالم فرستادن نشانه های بزرگ کار سختی ست ؟ قطعا نه!
سخن اینجاست که حتی خدا هم میخواهد بنده اش خود ،اورا بشناسد و کشف کند آنچه در نظر دارد .این است که نشانه های کوچکی چون نور صبحگاهی ،بارانی که شب پیش باریده و ریه هایت را تازه می کند کودکی که در راه میبینی و به تو میخندد ،گلی که روی صندلی ات جا مانده است،نوشته ای کوتاه که میخوانی ،میفرستد .
پس بجای گلایه ها بگرد ببین خدا برایت چه فرستاده بگذار این روند عاشقی جاری بماند.
#عادله_زمانی
انسان میخواهد طلبکارانه و با بغض دلخوری هایش را بگوید و خدا میخواهد با نشانه های کوچکی به این ناسپاس کوچک بفهماند که بسیار به او فکر میکند. آیا برای پادشاه مطلق عالم فرستادن نشانه های بزرگ کار سختی ست ؟ قطعا نه!
سخن اینجاست که حتی خدا هم میخواهد بنده اش خود ،اورا بشناسد و کشف کند آنچه در نظر دارد .این است که نشانه های کوچکی چون نور صبحگاهی ،بارانی که شب پیش باریده و ریه هایت را تازه می کند کودکی که در راه میبینی و به تو میخندد ،گلی که روی صندلی ات جا مانده است،نوشته ای کوتاه که میخوانی ،میفرستد .
پس بجای گلایه ها بگرد ببین خدا برایت چه فرستاده بگذار این روند عاشقی جاری بماند.
#عادله_زمانی
❤34💯6🍓2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهشت قبل از آن یک مکان باشد
حسی ست که میتواند متفاوت از تمام احساسات قبلی باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
حسی ست که میتواند متفاوت از تمام احساسات قبلی باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18👍1🍓1
چیزی بین مردم مناطق به اصطلاح پایین شهر وجود دارد که حس میکنم این روزها بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.
مردم مناطق محروم تر شهر از حرف زدن باهم نمی هراسند ،آنها قدرت این را دارند که براحتی باتو حتی اگر یک رهگذر باشی دری ازسخن حالا هرچه که باشد بگشایند.
اصلا مهم نیست که بخواهند از تو در مورد نانوایی که نانهای توی دستت را از آن خریده ای بپرسند یا حتی به تو بگویند که پشت لباست خاکی شده است آنها راهی برای به حرف آوردن تک می یابند .راهی که معمولا با یک خنده و لبخند به اتمام می رسد.
دقیقا نمیدانم این بهتر است یا رفتار مردمان مناطق بالاشهر، من نمیتوانم هیچ قضاوت صفر یا صدی داشته باشم صرفا میتوانم بگویم آدمی گاهی نیاز دارد با یک رهگذر چند دقیقه بگوید و بشنود و عبور کند
درست مثل زندگی
#عادله_زمانی
#adelehz
مردم مناطق محروم تر شهر از حرف زدن باهم نمی هراسند ،آنها قدرت این را دارند که براحتی باتو حتی اگر یک رهگذر باشی دری ازسخن حالا هرچه که باشد بگشایند.
اصلا مهم نیست که بخواهند از تو در مورد نانوایی که نانهای توی دستت را از آن خریده ای بپرسند یا حتی به تو بگویند که پشت لباست خاکی شده است آنها راهی برای به حرف آوردن تک می یابند .راهی که معمولا با یک خنده و لبخند به اتمام می رسد.
دقیقا نمیدانم این بهتر است یا رفتار مردمان مناطق بالاشهر، من نمیتوانم هیچ قضاوت صفر یا صدی داشته باشم صرفا میتوانم بگویم آدمی گاهی نیاز دارد با یک رهگذر چند دقیقه بگوید و بشنود و عبور کند
درست مثل زندگی
#عادله_زمانی
#adelehz
❤21💯8
شانه ات را دیر آوردی ســرم را بــــاد برد
خشت خشت و آجر آجر پیکرم را باد برد
آه ای گنجشکهای مضطرب شرمنده ام
لانه ی بر شاخه هــــای لاغرم را باد برد
من بلوطی پیــر بـودم پای یک کـــوه بلند
نیمم آتش سوخت ، نیم دیگرم را باد برد
از غزلهایم فقط خاکستری مانده بـه جا
بیت های روشن و شعله ورم را باد برد
با همین نیمه همین معمولی ساده بساز
دیــــر کردی نیمـه ی عاشق ترم را باد برد
بال کوبیدم قفس را بشکنم عمرم گذشت
وا نشد بدتر از آن بـــال و پـرم را بـــاد بـرد
حامد عسگری
@adelehz
خشت خشت و آجر آجر پیکرم را باد برد
آه ای گنجشکهای مضطرب شرمنده ام
لانه ی بر شاخه هــــای لاغرم را باد برد
من بلوطی پیــر بـودم پای یک کـــوه بلند
نیمم آتش سوخت ، نیم دیگرم را باد برد
از غزلهایم فقط خاکستری مانده بـه جا
بیت های روشن و شعله ورم را باد برد
با همین نیمه همین معمولی ساده بساز
دیــــر کردی نیمـه ی عاشق ترم را باد برد
بال کوبیدم قفس را بشکنم عمرم گذشت
وا نشد بدتر از آن بـــال و پـرم را بـــاد بـرد
حامد عسگری
@adelehz
😢22❤9
(سطل زباله ت رو زمین بذار)
دیروز برای مهمونام یک غذای خوشمزه و خوش عطردرست کردم و بعد از پایان کار، سطل زباله رو دادم به آقای همسر که قبل از اومدن مهمونا ببرن سرکوچه.
بعد از اینکه برگشت بهش گفتم بنظرم خیلی مهمه که مهمون که میاد توی خونه، کلی بوی خوب توی خونه پیچیده باشه.
الان که اومدی خونه، چه بویی میومد؟
گفت بوی آشغال!!!
گفتم چی؟
گفت چون این سطل دستمه، هرجا که میرم فقط بوی آشغال میاد.
بعد با خودم فکر کردم درسته
این دقیقا همونه که در مورد خود آدم ها هم صدق می کنه!
آدمی که از درون پر از جنگ و درگیری و کینه باشه، هرجا بره همین سطل آشغال درونی هم همراهشه همه جا بوی بد به مشامش میرسه.
به زبان دیگه هرکسی هر ناهنجاری ای که درون خودش داره و حریفش نمیشه، به همان اندازه در بیرون، به دیگران گیر میده و همه چیو سیاه میبینه.
اما آدمی که خودش از درون حالش خوبه، در صلحه و پر از عشقه، هرجا هم بره، همین بو به مشامش میرسه. با همه در صلحه ؛نمیتونی راحت عصبانیش کنی. قاطی نمی کنه.
مهم اینه که حال ما از درون چطور باشه.
از پیج عالیجناب
@adelehz
دیروز برای مهمونام یک غذای خوشمزه و خوش عطردرست کردم و بعد از پایان کار، سطل زباله رو دادم به آقای همسر که قبل از اومدن مهمونا ببرن سرکوچه.
بعد از اینکه برگشت بهش گفتم بنظرم خیلی مهمه که مهمون که میاد توی خونه، کلی بوی خوب توی خونه پیچیده باشه.
الان که اومدی خونه، چه بویی میومد؟
گفت بوی آشغال!!!
گفتم چی؟
گفت چون این سطل دستمه، هرجا که میرم فقط بوی آشغال میاد.
بعد با خودم فکر کردم درسته
این دقیقا همونه که در مورد خود آدم ها هم صدق می کنه!
آدمی که از درون پر از جنگ و درگیری و کینه باشه، هرجا بره همین سطل آشغال درونی هم همراهشه همه جا بوی بد به مشامش میرسه.
به زبان دیگه هرکسی هر ناهنجاری ای که درون خودش داره و حریفش نمیشه، به همان اندازه در بیرون، به دیگران گیر میده و همه چیو سیاه میبینه.
اما آدمی که خودش از درون حالش خوبه، در صلحه و پر از عشقه، هرجا هم بره، همین بو به مشامش میرسه. با همه در صلحه ؛نمیتونی راحت عصبانیش کنی. قاطی نمی کنه.
مهم اینه که حال ما از درون چطور باشه.
از پیج عالیجناب
@adelehz
💯27🕊3
هنگامی که آرزوی چیزی را دارید سراسر کیهان همدست می شود تا بتوانی این آرزو را تحقق بخشی...
📚 کیمیاگر
پائولو کوئلیو
@adelehz
📚 کیمیاگر
پائولو کوئلیو
@adelehz
💯18👎5🕊3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شیرینی و ادب اگه تبدیل به یه آدم میشد این شکلی میشد😍
@adelehz
@adelehz
❤20😁7💋3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح شاهکار خلقت خداست .
نور را بر میدارد از چنته ی کبریایی اش و می پاشد بر سر و روی شهر ..
شهری که تا چند ساعت قبل غرق خواب و رخوت ست ناگهان شروع می کند به درخشیدن و برق زدن ...
صبح اوج شاهکار خداست که نور را از باریکه ی پنجره ها و لای شکاف پرده ها می فرستد روی فرش های هزار گره اتاق ها ..گویا که بخواهد بگوید آدمیزاد کوچک همیشه نالانم برخیز و ببین برایت چه ساخته ام ...
برخیز، کمی لذت ببر و ماشین غر زدن های مدامت را ساعتی خاموش کن .
نور بنوش و غرق ارامش شو ..که آنچه رسیده است خیر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
نور را بر میدارد از چنته ی کبریایی اش و می پاشد بر سر و روی شهر ..
شهری که تا چند ساعت قبل غرق خواب و رخوت ست ناگهان شروع می کند به درخشیدن و برق زدن ...
صبح اوج شاهکار خداست که نور را از باریکه ی پنجره ها و لای شکاف پرده ها می فرستد روی فرش های هزار گره اتاق ها ..گویا که بخواهد بگوید آدمیزاد کوچک همیشه نالانم برخیز و ببین برایت چه ساخته ام ...
برخیز، کمی لذت ببر و ماشین غر زدن های مدامت را ساعتی خاموش کن .
نور بنوش و غرق ارامش شو ..که آنچه رسیده است خیر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23🕊1
❤38👎1
در گذشته صدای تنفس بیمار رو به این صورت جذاب که در شکل می بینید گوش می کردند :) تا اینکه آقای "رنه لاینک" گوشی پزشکی (استتوسکوپ) رو اختراع کرد ولی گفته شده جامعه پزشکی هرگز آقای رنه لاینک رو بخاطر دخالت بیجاش در روش کاری بقیه دکترها نبخشیدند😎
@adelehz
@adelehz
😁65💋5
مرا به جهانی ببر که در آن هنوز غصه خوردن را یاد نگرفته ام
اگر زمان خطی ست که ادامه دارد مرا به آغاز خط برگردان
به کودکی ام به آنجا که من دلم خالی از غصه و دستانم پر از شادی بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر زمان خطی ست که ادامه دارد مرا به آغاز خط برگردان
به کودکی ام به آنجا که من دلم خالی از غصه و دستانم پر از شادی بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢36❤14🕊3🍓2