"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دختر کوچلوی شیرین
به من گوش بده !
فارغ از اینکه کجای این دنیا متولد شده ای ،میخواهم با تو حرف بزنم .
و اگر هنوز در مدرسه معنی فارغ از ،را به تو یاد نداده اند مرا ببخش اگر آن را بکار بردم اما معنایش این است که بی توجه به اینکه تو در کجای دنیا متولد شده ای .
میپرسی این یعنی دنیا جاهای زیادی دارد ؟
میبینی دخترکم
تو به عذرخواهی من یا حتی معنی فارغ توجهی نکردی و فقط متوجه جاهای احتمالا قشنگی هستی که می‌خواهی بدانی وجود دارد یا نه .
و باید در جوابت بگویم که بله...
هزاران جای قشنگ دیگر بجز خیابان‌ سراسر درخت کاج شما ،در جهان وجود دارد .
و حالا بگذار بدور از این حاشیه ها جمله ی ناتمامم رل تمام کنم .
دخترک شیرین صرف نظر از اینکه تو کجا بدنیا آمده ای تو لایق زندگی و عشقی
که زندگی و عشق حق توست
که هرگز حقت را بکسی وا نگذار
که حق گرفتنی ست نه دادنی ..نگذار کسی تورا از حیات یا عشق محروم کند .
دختر کوچلو زندگی کن و عاشق باش
فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
17🍓10😢1
ما دخترهای غمگین شانزده ساله ای بودیم که فکر میکردیم اگر میشد رنگ موهایمان را روشن کنیم ، تکلیفمان هم روشن می شد. ما ، با ماتیک های قایمکی و کابوس های یواشکی و آرزوهای دزدکی . ما و کارت پستال هایِ « سوختم خاکسترم را باد برد ، بهترین دوستم مرا از یاد برد»
ما و شعرهای دوران مدرسه ، اولین دست نوشته هایی که توی دفتر ِ کوچک یادداشت می نوشتیم و مشاور دیوانه به خیال اینکه این یک نامه برای پسر مردم است از ما می دزدید .
ما ، که تمام عمر ترسیدیم دختر بدی باشیم . ترسیدیم مقنعه هایمان چانه دار نباشد و چشم سفید باشیم . ما که توی کتاب هایمان فروغ نداشتیم ، چون فروغ میان بازوان یک مرد گناه کرده بود ، ما فقط یادگرفتیم مثل کبری تصمیم های خوب بگیریم ، و آن مرد ؛ هر که می خواهد باشد . مهم این است که داس دارد .

الهه موسوی
@adelehz
😢7917😁4
برای کسانی که دوستشان دارید ،
شبیهِ جایی باشید ،
تا در شما  آرام بگیرند ،
به چیزی فكر نكنند ،
نفس  تازه كنند ...

جای دِنجِ دوست باشید و  رفیقِ خوب .

شبیهِ بالكنی باشید
كه تنها نقطه‌ای از خانه است
كه می‌شود در آن نشست و ماه را ديد ،

شبیهِ آن نیمكتی باشید كه در انتهای پارك
زيرِ درختِ شاه‌توت
سایه‌ای بزرگ دارد
و سنگفرش‌های پارك
به آنجا  راهی ندارند ،

شبیهِ یك خانه‌ی قدیمی باشید ،
كه نمای آجریش را
پیچكِ سبزی  پوشانده
و در انتهای يك بُن‌بَست
در  سكوتی عجیب است
انگار نه انگار   كه در شهر است ...

خلاصه ...
برای آنها که دوستشان دارید
گوشه‌ی دِنج‌شان باشيد ...

صابر ابر
@adelehz
27👎2😁1💯1
یارو امروز تو بانک شماره منو بی اجازه حفظ کرده بعد ظهری زنگ زد گفت آقای فلانی؟؟؟ گفتم نه خیر
رفتم تو تلگرام سیوش کردم عکسشو دیدم یادم اومد تو بانک دیدمش فامیلشم فهمیدم.
شب پیام داده خوابید؟!
گفتم آقای فلانی خجالت نمیکشی شماره مردم و از بانک برمیداری؟
میگه اسم مو از کجا میدونی؟؟؟
منم بلاکش کردم که تا صبح از استرس آشنا بودنم خوابش نبره😂

شب خوش❤️
😁84💯82👎2🍓1
محبوبم ..مرا به گونه ای به آغوش بکش که باورم شود غیر از من زنی در دنیا وجود ندارد ‌‌و طوری عاشقم باش که حتی لیلی هم به من حسودی کند ‌.محبوبم من زیاده خواه نیستم اما در عشق کم نمی‌خواهم ‌‌..کم عاشقم نباش‌‌
#عادله_زمانی
@adelehz
40😢6🕊4👎1
دعای صبح استاد با این جمله شروع می‌شد: «خداوندا ممنون که دوباره زنده هستم.»
وقتی روز را این گونه آغاز می‌کنید، بقیه‌ی آن هدیه‌ای است از جانب خداوند.
اگر کسی می‌خواهد بار خود را برای بهشت ببندد، باید همین کار را کند؛ لمس همه چیز و نبردن چیزی با خود...

📕 #کمی_ایمان_داشته_باش
✍🏻 #میچ_البوم

@adelehz
32
هزاران شمع را می‌توان با یک شمع روشن کرد، و زندگی این شمع کوتاه‌تر نمی‌شود. 

سهیم کردن شادی هرگز از آن نمی‌کاهد.

فرانسیس میرالس
@adelehz
37
بچه ها یک فیلترشکن قوی بدون قطعی با سرعت خوب چی می‌شناسید؟
@aydel7
8😢5
فیلم مادر فرزندی اتیسم را می دیدم ،رابطه ی عمیق احساسی بین مادر و فرزندی که کم ترین واکنش احساسی از خود بروز نمی دهد .
به مادر نگاه میکردم و به عمق تلاش او برای ساختن یک پل احساسی بین خودش و فرزندش، طبق آن سنت الهی هیچ تلاشی هرگز کاملا بی اثر نخواهد ماند ،قطعا که رابطه ای گرچه پر از نقصان بین آن دو شکل گرفته بود .
مادر بطرز عجیبی می کوشید آنچه می‌تواند فرزندش را حتی برای لحظه ای در آن جهان آشوبی که در درون وی جریان داشت به آرامش برساند،به او ببخشد.
من مطمئنم اگر خوشبین باشیم این مادر سالها به آن کوشش ادامه خواهد داد و بعد..
و بعدش کسی چه می داند چه خواهد شد ‌.
به آن اندیشیدم که آیا این فرزند درمانده از بیان ،در جهانی دیگر بازهم مادرش را پیدا خواهد کرد یا نه ؟
مادرش آیا بدنبالش خواهد گشت ؟
آن روزی که مرگِ لعنتی این دو را از هم جدا سازد چه خواهد شد ؟
آیا در کهکشان‌های دیگر همدیگر را صدا خواهند زد ؟
باید برخیزم و پنجره را بازکنم به هوای تازه نیاز دارم
حس میکنم بغضی خفه کننده در گلویم چنگ انداخته است ..آه که هزاران جهان برای بزرگداشت و تحسین عشق بازهم کم است .
باید برخیزم ..
کجاست هوای تازه ای
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢10🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قیافه ی دوماد عالیه 😁
😁775👎4
خطاب به تمام خستگان جهان :
باشد که اشک بعدی شما، اشک شوق باشد


@adelehz
64🕊15😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خداوند و انسان داستان جالبی باهم دارند .
انسان میخواهد طلبکارانه و با بغض دلخوری هایش را بگوید و خدا میخواهد با نشانه های کوچکی به این ناسپاس کوچک بفهماند که بسیار به او فکر می‌کند. آیا برای پادشاه مطلق عالم فرستادن نشانه های بزرگ کار سختی ست ؟ قطعا نه!
سخن اینجاست که حتی خدا هم میخواهد بنده اش خود ،اورا بشناسد و کشف کند آنچه در نظر دارد .این است که نشانه های کوچکی چون نور صبحگاهی ،بارانی که شب پیش باریده و ریه هایت را تازه می کند  کودکی که در راه میبینی و به تو میخندد ،گلی که روی صندلی ات جا مانده است،نوشته ای کوتاه که میخوانی ،میفرستد .
پس بجای گلایه ها بگرد ببین خدا برایت چه فرستاده بگذار این روند عاشقی جاری بماند.
#عادله_زمانی
34💯6🍓2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهشت قبل از آن یک مکان باشد
حسی ست که میتواند متفاوت از تمام احساسات قبلی باشد .
#عادله_زمانی


@adelehz
18👍1🍓1
چیزی بین مردم مناطق به اصطلاح پایین شهر وجود دارد که حس میکنم این روزها بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.
مردم مناطق محروم تر شهر از حرف زدن باهم نمی هراسند ،آن‌ها قدرت این را دارند که براحتی باتو حتی اگر یک رهگذر باشی دری ازسخن حالا هرچه که باشد بگشایند.
اصلا مهم نیست که بخواهند از تو در مورد نانوایی که نان‌های توی دستت را از آن خریده ای بپرسند یا حتی به تو بگویند که پشت لباست خاکی شده است آنها راهی برای به حرف آوردن تک می یابند .راهی که معمولا با یک خنده و لبخند به اتمام می رسد.
دقیقا نمیدانم این بهتر است یا رفتار مردمان مناطق بالاشهر، من نمی‌توانم هیچ قضاوت صفر یا صدی داشته باشم صرفا میتوانم بگویم آدمی گاهی نیاز دارد با یک رهگذر چند دقیقه بگوید و بشنود و عبور کند
درست مثل زندگی
#عادله_زمانی
#adelehz
21💯8
شانه ات را دیر آوردی ســرم را بــــاد برد

خشت خشت و آجر آجر پیکرم را باد برد

آه ای گنجشکهای مضطرب شرمنده ام

لانه ی بر شاخه هــــای لاغرم را باد برد

من بلوطی پیــر بـودم پای یک کـــوه بلند

نیمم آتش سوخت ، نیم دیگرم را باد برد

از غزلهایم فقط خاکستری مانده بـه جا

بیت های روشن و شعله ورم را باد برد

با همین نیمه همین معمولی ساده بساز

دیــــر کردی نیمـه ی عاشق ترم را باد برد

بال کوبیدم قفس را بشکنم عمرم گذشت
وا نشد بدتر از آن بـــال و پـرم را بـــاد بـرد

حامد عسگری
@adelehz
😢229
(سطل زباله ت رو زمین بذار)

دیروز برای مهمونام یک غذای خوشمزه و خوش عطردرست کردم و بعد از پایان کار، سطل زباله رو دادم به آقای همسر که قبل از اومدن مهمونا ببرن سرکوچه.

بعد از اینکه برگشت بهش گفتم بنظرم خیلی مهمه که مهمون که میاد توی خونه، کلی بوی خوب توی خونه پیچیده باشه.
الان که اومدی خونه، چه بویی میومد؟

گفت بوی آشغال!!!
گفتم چی؟
گفت چون این سطل دستمه، هرجا که میرم فقط بوی آشغال میاد.

بعد با خودم فکر کردم درسته
این دقیقا همونه که در مورد خود آدم ها هم صدق می کنه!

آدمی که از درون پر از جنگ و درگیری و کینه باشه، هرجا بره همین سطل آشغال درونی هم همراهشه همه جا بوی بد به مشامش میرسه.

به زبان دیگه هرکسی هر ناهنجاری ای که درون خودش داره و حریفش نمیشه، به همان اندازه در بیرون، به دیگران گیر میده و همه چیو سیاه میبینه.

اما آدمی که خودش از درون حالش خوبه، در صلحه و پر از عشقه، هرجا هم بره، همین بو به مشامش میرسه. با همه در صلحه ؛نمیتونی راحت عصبانیش کنی. قاطی نمی کنه.

مهم اینه که حال ما از درون چطور باشه.


از پیج عالیجناب

@adelehz
💯27🕊3
هنگامی که آرزوی چیزی را دارید سراسر کیهان همدست می شود تا بتوانی این آرزو را تحقق بخشی...
📚 کیمیاگر
پائولو کوئلیو
@adelehz
💯18👎5🕊3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شیرینی و ادب اگه تبدیل به یه آدم میشد این شکلی میشد😍
@adelehz
20😁7💋3
😍❤️
@adelehz
31