اسكیمو: اگر من چیزی درباره خدا و گناه ندانم آیا باز هم به جهنم میروم؟!
كشیش: نه، اگر ندانی نمیروی!
اسكیمو: پس چرا میخواهی اینها را به من بگویی؟
@adelehz
كشیش: نه، اگر ندانی نمیروی!
اسكیمو: پس چرا میخواهی اینها را به من بگویی؟
@adelehz
😁27💯8❤6😢3
خوب است بدانید آدمی که یک بار توانسته است شما را بشکند ،آدمی که توانسته عشق سوزان تان را به یک بی تفاوتی سرد و تلخ تبدیل کند .قادر نخواهد بود دوباره آزار تان دهد شما در برابر این آدم به چنان بی تفاوتی رسیده اید که هرگز دوباره بدستش نخواهید شکست .
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
💯40😢14❤3👎2
امیدوارم فردا و فرداها مثل آقا موشه نامه های عاشقونه و بسته های غافلگیر کننده دریافت کنید :)
شب تون بخیر قند و نبات ها❤️
@adelehz
شب تون بخیر قند و نبات ها❤️
@adelehz
❤51🍓1💋1
.
چای مینوشم و به خوشبختیهای کوچکم فکر میکنم که چه با ظرافت کنار هم چیده شده و دیوار دلخوشیهای مرا ساختهاند.
خورشید میتابد و من تابستان میشوم، زیر نور شفادهندهاش مینشینم و اجازه میدهم آفتاب از سلولهای تنم عبور کند تا زخمهای کهنهام التیام یابد.
به این فکر میکنم که دنیا چیزی به جز ترکیب ناهمگونی از اشکها و لبخندها و دردها و التیامها نیست، که باید درد را تجربه کنی تا التیام به دهانت مزه کند.
باید با سختی به آسایش رسیدهباشی تا با هر آسودگی کوچکی لبخند بزنی و شیرینیِ آرامش را درک کنی. باید اشک را تجربه کرده باشی تا لبخند برایت تجربهی دلچسبی باشد و باید در نهایت زمستان قدم زدهباشی تا از تماشای تابستان و نور، به وجد بیایی.
زندگی چیزی نیست جز تجسم شیرینترین خیالها و تطبیق عجیبترین تناقضها. که تاریکی و نور، کامل کنندهی هماند.
گلهای شمعدانی نفس میدهند و من نفس میکشم، آفتاب میتابد و من جان میگیرم، ابرها در دل آبی زلال آسمان میرقصند و من لذت میبرم.
لذت میبرم از نور، از آسمان، از امید...
لذت میبرم از شَرَیان باریک زمان که حیات در آن جریان دارد.
لذت میبرم از همه چیز، حتی عبور آب از ساقهی گیاه...
من زندگی را میچشم
من زندگی را بغل میگیرم
من زندگی را وقتی به آن نور تابیده، بیشتر دوست دارم...
نویسنده .....
@adelehz
چای مینوشم و به خوشبختیهای کوچکم فکر میکنم که چه با ظرافت کنار هم چیده شده و دیوار دلخوشیهای مرا ساختهاند.
خورشید میتابد و من تابستان میشوم، زیر نور شفادهندهاش مینشینم و اجازه میدهم آفتاب از سلولهای تنم عبور کند تا زخمهای کهنهام التیام یابد.
به این فکر میکنم که دنیا چیزی به جز ترکیب ناهمگونی از اشکها و لبخندها و دردها و التیامها نیست، که باید درد را تجربه کنی تا التیام به دهانت مزه کند.
باید با سختی به آسایش رسیدهباشی تا با هر آسودگی کوچکی لبخند بزنی و شیرینیِ آرامش را درک کنی. باید اشک را تجربه کرده باشی تا لبخند برایت تجربهی دلچسبی باشد و باید در نهایت زمستان قدم زدهباشی تا از تماشای تابستان و نور، به وجد بیایی.
زندگی چیزی نیست جز تجسم شیرینترین خیالها و تطبیق عجیبترین تناقضها. که تاریکی و نور، کامل کنندهی هماند.
گلهای شمعدانی نفس میدهند و من نفس میکشم، آفتاب میتابد و من جان میگیرم، ابرها در دل آبی زلال آسمان میرقصند و من لذت میبرم.
لذت میبرم از نور، از آسمان، از امید...
لذت میبرم از شَرَیان باریک زمان که حیات در آن جریان دارد.
لذت میبرم از همه چیز، حتی عبور آب از ساقهی گیاه...
من زندگی را میچشم
من زندگی را بغل میگیرم
من زندگی را وقتی به آن نور تابیده، بیشتر دوست دارم...
نویسنده .....
@adelehz
❤22💯2
سالانه دختران مجرد زیادی با پارگی لوله به بیمارستان مراجعه میکنن که مهمترین علتش قرص اورژانسیه (دلایل دیگه هم داره)
یادتون باشه قرص اورژانسی روش جلوگیری نیست.
استفاده از قرص های اورژانسی احتمال حاملگی خارج رحمی رو زیاد میکنه.
حاملگی خارج رحمی یکی از موارد اورژانس های مامایی محسوب میشه که خطرات زیادی برای زن داره و عوارضش از خارج کردن لوله رحمی تا مرگ زن میتونه گسترده باشه.
علت: قرص اورژانسی کاری به اسپرم،تخمک و باردار شدن نداره و فقط باعث ریزش دیواره رحم میشه واز لانه گزینی جنین تو رحم جلوگیری میکنه
به همین خاطر اگه تخمک بارور بشه و ازطرفی رحم امادگی پذیرش جنین رو نداشته باشه، جنین تو لوله رحمی میمونه و تو خارج رحم رشد میکنه و حاملگی خارج رحمی میش
حاملگی خارج رحمی اگه زود تشخیص داده بشه با امپول متوتروکسات ممکنه دفع شه اما اگه دیر تشخیص داده بشه و جنین توی لوله رشد کنه باعث پارگی لوله میشه و زن خونریزی داخلی شدید میکنه و درد شدیدی داره و باید فوری جراحی بشه
حفظ لوله تو این مرحله سخته و معمولا لوله پاره شده خارج میشه!
#زنان
@adelehz
یادتون باشه قرص اورژانسی روش جلوگیری نیست.
استفاده از قرص های اورژانسی احتمال حاملگی خارج رحمی رو زیاد میکنه.
حاملگی خارج رحمی یکی از موارد اورژانس های مامایی محسوب میشه که خطرات زیادی برای زن داره و عوارضش از خارج کردن لوله رحمی تا مرگ زن میتونه گسترده باشه.
علت: قرص اورژانسی کاری به اسپرم،تخمک و باردار شدن نداره و فقط باعث ریزش دیواره رحم میشه واز لانه گزینی جنین تو رحم جلوگیری میکنه
به همین خاطر اگه تخمک بارور بشه و ازطرفی رحم امادگی پذیرش جنین رو نداشته باشه، جنین تو لوله رحمی میمونه و تو خارج رحم رشد میکنه و حاملگی خارج رحمی میش
حاملگی خارج رحمی اگه زود تشخیص داده بشه با امپول متوتروکسات ممکنه دفع شه اما اگه دیر تشخیص داده بشه و جنین توی لوله رشد کنه باعث پارگی لوله میشه و زن خونریزی داخلی شدید میکنه و درد شدیدی داره و باید فوری جراحی بشه
حفظ لوله تو این مرحله سخته و معمولا لوله پاره شده خارج میشه!
#زنان
@adelehz
😢39❤5😁1💯1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با صدای آب و پرندگان گل دره (منطقه ای در افغانستان)به خواب برید .
خوابهایتان طلایی
شب زیبا ❤
@adelehz
ویدیو:شاهین حکیمی
خوابهایتان طلایی
شب زیبا ❤
@adelehz
ویدیو:شاهین حکیمی
❤21
بعضی آدمها در طول زمان بشما اثبات میکنند که لیاقت محبتی که به آنها روا داشتید را نداشته اند .
شما از اینکه از دست شان داده اید غمگین نیستید شما از حجم محبتی که به هدر رفته ،اندوهگین هستید.
بین این دو فرق بسیار ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
شما از اینکه از دست شان داده اید غمگین نیستید شما از حجم محبتی که به هدر رفته ،اندوهگین هستید.
بین این دو فرق بسیار ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤54😢11💯11💋1
آنها که قدرت شاد بودن در اوج مشکلات و با کمترین امکانات را دارند جز خوشبخت ترین ها هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30👎2
خورشید باش
ولو که جهان یک نفر را روشن کنی .
بگذار آنچه از تو می رسد روشنایی باشد .
نور را چون آوازی عاشقانه جاری ساز
خورشید کوچک جهان یکنفر
#عادله_زمانی
@adelehz
ولو که جهان یک نفر را روشن کنی .
بگذار آنچه از تو می رسد روشنایی باشد .
نور را چون آوازی عاشقانه جاری ساز
خورشید کوچک جهان یکنفر
#عادله_زمانی
@adelehz
❤17🕊3
این خانم یه بلاگر ایرانی تو ترکیه بوده که دیروز فوت شده ولی استوری هاش همچنان باقی مونده بوده و زندگی همینقدر مزخرف و شخمیه دوستان عزیز ...
@adelehz
@adelehz
😢32
دوستان همینجوری که دارید چایی تون و هورت میکشید خدمت تون عرض کنم که یک چهارم سال گذشت😸
😁30😢9❤5💯4👎3
هیچ وقت هیچ چیز غیر ممکن نیست، تنها عدم سر سختی شما باعث غیر ممکن شدن آن میشود
هیچ چیز ننگین تر از این نیست که خود را دست کم بگیرید.
اگر شما حداکثر تلاش خود را به عمل آورید اگر چه احتمال دارد همیشه جزو بهترین ها نباشید ، ولی به یقین در یک قدمی بهترین ها قرار خواهید گرفت.
📕سنگفرش هر خیابان از طلاست
✍🏻 کیم وو چونگ
@adelehz
هیچ چیز ننگین تر از این نیست که خود را دست کم بگیرید.
اگر شما حداکثر تلاش خود را به عمل آورید اگر چه احتمال دارد همیشه جزو بهترین ها نباشید ، ولی به یقین در یک قدمی بهترین ها قرار خواهید گرفت.
📕سنگفرش هر خیابان از طلاست
✍🏻 کیم وو چونگ
@adelehz
❤22💯9🕊2
ما هرگز از بیگانگان ضربه نمیخوریم .مشکل ما آشناها هستند .آنها قادرند بزرگترین و بدترین ضربات را به ما بزنند .
مثل سربازی که پاشنه ی آشیل سرباز دیگری را میشناسد و به همان جا شلیک می کند .
حالا کمتر پیش می آید سربازی از لشگر دشمن قادر به شناختن پاشنه ی آشیل سرباز دیگری باشد این اکثرا هم سنگرها هستند که از نقاط ضعف و قوت هم با خبرند .
و دقیقا به همین دلیل ست که می توان گفت آشنایان قدرت بیشتری برای ویران ساختن ما دارند تا بیگانگان ...
#عادله_زمانی
@adelehz
مثل سربازی که پاشنه ی آشیل سرباز دیگری را میشناسد و به همان جا شلیک می کند .
حالا کمتر پیش می آید سربازی از لشگر دشمن قادر به شناختن پاشنه ی آشیل سرباز دیگری باشد این اکثرا هم سنگرها هستند که از نقاط ضعف و قوت هم با خبرند .
و دقیقا به همین دلیل ست که می توان گفت آشنایان قدرت بیشتری برای ویران ساختن ما دارند تا بیگانگان ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💯22❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خیلی زیباست پیشنهاد میکنم حتما ببینید ❤️
@adelehz
@adelehz
❤36😢11
"زنی کهگم کردم "
خیلی زیباست پیشنهاد میکنم حتما ببینید ❤️ @adelehz
هر وقت حس کردی دوستش نداری اذیتش نکن به خودم برش گردون🥺❤️
😢31❤12