"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبــــح بوی گل تمام خـــانه را پر کرده بود
کاش می شــد باز در خوابم گذاری داشـــتی

عشق یعنــی بی گلایه لب فروبستن، سکوت
دلخــــوش از اینکه شبی با او قراری داشتی!

#شهریار
@adelehz
33😢1
این آقا در توضیح دو عکس نوشته او با رفتنش،گلها رنگها و قلب مرا برد ...
@adelehz
😢8119
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما نسل شکلات نوتلا روی نان تست برای صبحانه نیستم،نسل صبحانه انگلیسی در کافه های شهر هم نیستیم .
نسل آب پرتغال و کورن فلکس هم نیستیم .
ما نسل ساندویچ نون پنیر گردوی تا خرتناق پر شده ی مادرمان هستیم :) نسل مربا البالوهای خانگی که خودش با دست های قشنگش درست می‌کرد و با کره های حیوانی که بابا از یک جایی که ما نمی دانستیم کجا، آورده بود لای لقمه های نان گرم می داد دستمان، هستیم .
نسل آن چایی شیرین های ناب که هنوز هم من فکر میکنم با آن غلظت و دم کشیدنش خواب را می پراند و هوشیاری را جایگزینش می کرد .
ما نسل اتفاقات ساده و قشنگ ارزان قیمت هستیم .
حالا این مدلهای جدید با خون‌ما نمی سازد شاید نسل های جدید را اقناع کند و اصلا همین چیزها برای شان خوشایند باشد ‌.
ولی ما ...
ما که هنوز ذوق بشقاب های گلسرخی و استکان های کمرباریک مادرمان را پای سفره داریم .
گمان نمی کنم‌...
#عادله_زمانی
@adelehz
49😢7💯5
تو زیبایی !
آنقدر زیبا که میتوانی چیزی در وجود مرا از بیخ و بن به خودت مرتبط سازی
تو زیبایی ولی زیبایی ملاک شناسایی تو نیست .
دوست داشتنت حاصل زیبا بودنت نیست چون تو در چشم من از هرچه هست زیباتری ..و این تفاوت بزرگی ست اینکه چون دوستت دارم برایم زیبایی نه اینکه چون زیبایی دوستت خواهم داشت .وکاش میدانستی زیبایی در چشم آنکه انسان را دوست دارد حاصل باارزشی ست که نباید براحتی از کنارش عبور کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
31😢3🍓1
دلم میخواد جای اونی باشم که روانداز داره و خوابش برده :)
@adelehz
68😁5😢3🍓3💯2🕊1
صبح تون بخیر قند و نباتا❤️
@adelehz
25🍓7
اسكیمو: اگر من چیزی درباره خدا و گناه ندانم آیا باز هم به جهنم می‌روم؟!

كشیش: نه، اگر ندانی نمی‌روی!

اسكیمو: پس چرا می‌خواهی اینها را به من بگویی؟
@adelehz
😁27💯86😢3
.
عشق یعنی:
من انتخاب می کنم چه کسی ویرانم کند

👤 آرتور میلر
@adelehz
💯227👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
10
خوب است بدانید آدمی که یک بار توانسته است شما را بشکند ،آدمی که توانسته عشق سوزان تان را به یک بی تفاوتی سرد و تلخ تبدیل کند .قادر نخواهد بود دوباره آزار تان دهد شما در برابر این آدم به چنان بی تفاوتی رسیده اید که هرگز دوباره بدستش نخواهید شکست .
#عادله_زمانی
@adelehz
💯40😢143👎2
امیدوارم فردا و فرداها مثل آقا موشه نامه های عاشقونه و بسته های غافلگیر کننده دریافت کنید :)
شب تون بخیر قند و نبات ها❤️
@adelehz
51🍓1💋1
‍ .
چای می‌نوشم و به خوشبختی‌های کوچکم فکر می‌کنم که چه با ظرافت کنار هم چیده شده و دیوار دلخوشی‌های مرا ساخته‌اند.
خورشید می‌تابد و من تابستان می‌شوم، زیر نور شفادهنده‌اش می‌نشینم و اجازه می‌دهم آفتاب از سلول‌های تنم عبور کند تا زخم‌های کهنه‌ام التیام یابد.
به این فکر می‌کنم که دنیا چیزی به جز ترکیب ناهمگونی از اشک‌ها و لبخندها و دردها و التیام‌ها نیست، که باید درد را تجربه کنی تا التیام به دهانت مزه کند.
باید با سختی به آسایش رسیده‌باشی تا با هر آسودگی کوچکی لبخند بزنی و شیرینیِ آرامش را درک کنی. باید اشک را تجربه کرده باشی تا لبخند برایت تجربه‌ی دلچسبی باشد و باید در نهایت زمستان قدم زده‌باشی تا از تماشای تابستان و نور، به وجد بیایی.
زندگی چیزی نیست جز تجسم شیرین‌ترین خیال‌‌ها و تطبیق عجیب‌ترین تناقض‌ها. که تاریکی و نور، کامل کننده‌ی هم‌اند.
گل‌های شمعدانی نفس می‌دهند و من نفس می‌کشم، آفتاب می‌تابد و من جان می‌گیرم، ابرها در دل آبی زلال آسمان می‌رقصند و من لذت می‌برم.
لذت می‌برم از نور، از آسمان، از امید...
لذت می‌برم از شَرَیان باریک زمان که حیات در آن جریان دارد.
لذت می‌برم از همه چیز، حتی عبور آب از ساقه‌ی گیاه...
من زندگی را می‌چشم
من زندگی را بغل می‌گیرم
من زندگی را وقتی به آن نور تابیده، بیشتر دوست دارم...

نویسنده .....
@adelehz
22💯2
سالانه دختران مجرد زیادی با پارگی لوله به بیمارستان مراجعه میکنن که مهمترین علتش قرص اورژانسیه (دلایل دیگه هم داره)
یادتون باشه قرص اورژانسی روش جلوگیری نیست.
استفاده از قرص های اورژانسی احتمال حاملگی خارج رحمی رو زیاد میکنه.
حاملگی خارج رحمی یکی از موارد اورژانس های مامایی محسوب میشه که خطرات زیادی برای زن داره و عوارضش از خارج کردن لوله رحمی تا مرگ زن میتونه گسترده باشه.
علت: قرص اورژانسی کاری به اسپرم،تخمک و باردار شدن نداره و فقط باعث ریزش دیواره رحم میشه واز لانه گزینی جنین تو رحم جلوگیری میکنه
به همین خاطر اگه تخمک بارور بشه و ازطرفی رحم امادگی پذیرش جنین رو نداشته باشه، جنین تو لوله رحمی میمونه و تو خارج رحم رشد میکنه و حاملگی خارج رحمی میش
حاملگی خارج رحمی اگه زود تشخیص داده بشه با امپول متوتروکسات ممکنه دفع شه اما اگه دیر تشخیص داده بشه و جنین توی لوله رشد کنه باعث پارگی لوله میشه و زن خونریزی داخلی شدید میکنه و درد شدیدی داره و باید فوری جراحی بشه
حفظ لوله تو این مرحله سخته و معمولا لوله پاره شده خارج میشه!
#زنان

@adelehz
😢395😁1💯1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با صدای آب و پرندگان گل دره (منطقه ای در افغانستان)به خواب برید .
خوابهایتان طلایی
شب زیبا
@adelehz
ویدیو:شاهین حکیمی
21
بعضی آدمها در طول زمان بشما اثبات می‌کنند که لیاقت محبتی که به آنها روا داشتید را نداشته اند .
شما از اینکه از دست شان داده اید غمگین نیستید شما از حجم محبتی که به هدر رفته ،اندوهگین هستید.
بین این دو فرق بسیار ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
54😢11💯11💋1
آنها که قدرت شاد بودن در اوج مشکلات و با کمترین امکانات را دارند جز خوشبخت ترین ها هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
30👎2
خورشید باش
ولو که جهان یک نفر را روشن کنی .
بگذار آنچه از تو می رسد روشنایی باشد .
نور را چون آوازی عاشقانه جاری ساز
خورشید کوچک جهان یک‌نفر
#عادله_زمانی

@adelehz
17🕊3
این خانم یه بلاگر ایرانی تو ترکیه بوده که دیروز فوت شده ولی استوری هاش همچنان باقی مونده بوده و زندگی همینقدر مزخرف و شخمیه دوستان عزیز ...

@adelehz
😢32
دوستان همینجوری که دارید چایی تون و هورت می‌کشید خدمت تون عرض کنم که یک چهارم سال گذشت😸
😁30😢95💯4👎3