اما خدایی که میتواند هزاران طعم گوناگون را متفاوت از هم بسازد قادر به ساختن راه های گوناگون برای رسیدن به یک مقصد نیز هست .من دلم میخواهد که همیشه با فکر کردن به همین حقیقت کوچک و ملموس به آرامش برسم.
چیزی که سخت به آن نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
چیزی که سخت به آن نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤39💯4
.
💥 نامهی کودکان به خدا
چند سال پیش از بچههای مدارس ابتدایی خواستند برای خدا نامه بنویسند و هر چه که دلشان میخواهد به خدا بگویند. این نامهها بعدا در کتابی با عنوان نامههای کودکان به خدا، به چاپ رسید و مورد توجه قرار گرفت و به چندین زبان ترجمه شد، این نامهها از آنچنان صداقت و سادگی و لطافت کودکانهای لبریز است که خواننده را به شوق میآورد.
🔸 خدای عزیز،
بهجای این که بذاری مردم بمیرند و افراد جدیدی خلق کنی، چرا فقط همینهایی که زنده هستند رو حفظ نمیکنی؟!
🔸 خدای عزیز،
آیا تو واقعاً میخواستی زرافه اینطوری باشه یا اینکه این یک اتفاق بود؟!
🔸 خدای عزیز،
توی تعطیلات ما اون قدر بارون اومد که پدرم قاطی کرد و یک چیزائی در مورد تو گفت که مردم نباید بگن، یک وقت اذیتش نکنی ها!
🔸 خدای عزیز،
واقعا در زمان نوشتن کتاب مقدس، اونها این قدر تخیلی حرف میزدند؟!
🔸 خدای عزیز،
اگه واقعا منظورت اينه كه بايد با ديگران همون كاری رو كرد كه اونا با تو میكنند، پس من بايد حساب برادرم رو برسم...!
🔸 خدای عزیز،
من بهت فکر میکنم، حتی بعضی وقتها که مشغول دعا هم نیستم...!
🔸 خدای عزیز،
من آمریکایی هستم، تو چطور؟!
🔸 خدای عزیز،
بابت برادر کوچولویی که بهم دادی ازت ممنونم، ولی دعای من برای یه توله سگ بود...
🔸 خدای عزیز،
این خطها رو کی دور کشورها کشیده؟!
🔸 خدای عزیز،
شرط میبندم که کار خیلی سختیه که همهی آدمهای دنیا رو دوست داشته باشی، من که فقط ۴ نفر توی خانوادهام دارم هرگز نتونستم این کار رو بکنم...
🔸 خدای عزیز،
لطفا یه تعطیلی دیگه هم بین "کریسمس" و "عید پاک" بذار. الآن هیچ چیز خوبی اون وسط نیست.
🔸 خدای عزیز،
اگه یکشنبه داخل کلیسا رو نگاه کنی، کفشهای نوام رو بهت نشون میدم...
🔸 خدای عزیز،
اگه قراره بعد از مرگ ما دوباره بیاییم و کس دیگهای بشیم، خواهش میکنم من رو به جنیفر هورتون تبدیل نکن، ازش متنفرم...!
🔸 خدای عزیز،
من دوست دارم مثل اون مرد در کتاب مقدس نهصد سال زندگی کنم...
🔸 خدای عزیز،
اگه تو بهم یه "چراغ جادو" مثل "علاءالدین" بدی، من هر چی که بخوای رو بهت میدم به جز پولم و شطرنجم...
🔸 خدای عزیز،
ما خوندیم که "ادیسون" روشنایی رو اختراع کرد ولی در کلاس یکشنبهها (کلاس مذهبی در کلیسا) اونها میگن که کار تو بوده. شرط میبندم که اون ایدهی تو رو دزدیده...
🔸 خدای عزیز،
شاید هابیل و قابیل اینقدر با هم دعوایشان نمیشد اگر هر کدام اتاق خواب جداگانهای داشتند، برای من و برادرم که موثر بود...!
@adelehz
💥 نامهی کودکان به خدا
چند سال پیش از بچههای مدارس ابتدایی خواستند برای خدا نامه بنویسند و هر چه که دلشان میخواهد به خدا بگویند. این نامهها بعدا در کتابی با عنوان نامههای کودکان به خدا، به چاپ رسید و مورد توجه قرار گرفت و به چندین زبان ترجمه شد، این نامهها از آنچنان صداقت و سادگی و لطافت کودکانهای لبریز است که خواننده را به شوق میآورد.
🔸 خدای عزیز،
بهجای این که بذاری مردم بمیرند و افراد جدیدی خلق کنی، چرا فقط همینهایی که زنده هستند رو حفظ نمیکنی؟!
🔸 خدای عزیز،
آیا تو واقعاً میخواستی زرافه اینطوری باشه یا اینکه این یک اتفاق بود؟!
🔸 خدای عزیز،
توی تعطیلات ما اون قدر بارون اومد که پدرم قاطی کرد و یک چیزائی در مورد تو گفت که مردم نباید بگن، یک وقت اذیتش نکنی ها!
🔸 خدای عزیز،
واقعا در زمان نوشتن کتاب مقدس، اونها این قدر تخیلی حرف میزدند؟!
🔸 خدای عزیز،
اگه واقعا منظورت اينه كه بايد با ديگران همون كاری رو كرد كه اونا با تو میكنند، پس من بايد حساب برادرم رو برسم...!
🔸 خدای عزیز،
من بهت فکر میکنم، حتی بعضی وقتها که مشغول دعا هم نیستم...!
🔸 خدای عزیز،
من آمریکایی هستم، تو چطور؟!
🔸 خدای عزیز،
بابت برادر کوچولویی که بهم دادی ازت ممنونم، ولی دعای من برای یه توله سگ بود...
🔸 خدای عزیز،
این خطها رو کی دور کشورها کشیده؟!
🔸 خدای عزیز،
شرط میبندم که کار خیلی سختیه که همهی آدمهای دنیا رو دوست داشته باشی، من که فقط ۴ نفر توی خانوادهام دارم هرگز نتونستم این کار رو بکنم...
🔸 خدای عزیز،
لطفا یه تعطیلی دیگه هم بین "کریسمس" و "عید پاک" بذار. الآن هیچ چیز خوبی اون وسط نیست.
🔸 خدای عزیز،
اگه یکشنبه داخل کلیسا رو نگاه کنی، کفشهای نوام رو بهت نشون میدم...
🔸 خدای عزیز،
اگه قراره بعد از مرگ ما دوباره بیاییم و کس دیگهای بشیم، خواهش میکنم من رو به جنیفر هورتون تبدیل نکن، ازش متنفرم...!
🔸 خدای عزیز،
من دوست دارم مثل اون مرد در کتاب مقدس نهصد سال زندگی کنم...
🔸 خدای عزیز،
اگه تو بهم یه "چراغ جادو" مثل "علاءالدین" بدی، من هر چی که بخوای رو بهت میدم به جز پولم و شطرنجم...
🔸 خدای عزیز،
ما خوندیم که "ادیسون" روشنایی رو اختراع کرد ولی در کلاس یکشنبهها (کلاس مذهبی در کلیسا) اونها میگن که کار تو بوده. شرط میبندم که اون ایدهی تو رو دزدیده...
🔸 خدای عزیز،
شاید هابیل و قابیل اینقدر با هم دعوایشان نمیشد اگر هر کدام اتاق خواب جداگانهای داشتند، برای من و برادرم که موثر بود...!
@adelehz
🕊21❤16😁16👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کودکی که آب نباتش بر خاک افتاده بود با چشمان اشک آلود کوچکش نگاهم کرد و گفت چرا اینطوری شد ؟
بغلش کردم و گفتم ممکن ست این آخرین آب نبات از دست داده ات نباشد .
اما تو هرگز نباید از طعم و لذت چشیدن یک آبنبات نا امید شوی ..
همیشه برای چشیدن یک ابنبات شیرین و دوباره لذت بردن فرصتی پیدا خواهد شد ...
یادت نرود..
#عادله_زمانی
@adelehz
بغلش کردم و گفتم ممکن ست این آخرین آب نبات از دست داده ات نباشد .
اما تو هرگز نباید از طعم و لذت چشیدن یک آبنبات نا امید شوی ..
همیشه برای چشیدن یک ابنبات شیرین و دوباره لذت بردن فرصتی پیدا خواهد شد ...
یادت نرود..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤23😢5
فرزندانی که بنا بر هر دلیلی مجبور به ترک پدر و مادر و مهاجرت به سرزمینی دیگر میشوند. حتی اگر همه چیز به بهترین شکلش پیش برود بازهم همیشه با خود چیزی شبیه یک خلا پر نشدنی را همراه خواهند داشت .
چیزی مابین ترس،اندوه حسرت یا حتی عذاب وجدان
وقتی اتفاقی برای والدین می افتد این حس به اوج خود می رسد .فرزندان دور مانده مدام از خود سوال میکنند اگر آنجا بودم آیا وضعیت بهتر نبود ؟
و بعد از مرگ والدین این درد لعنتی که از روز اول مهاجر شدن دقیقا از همان ساعتی که خانه را ترک کرده ،با او همراه شده است دو برابر خواهد شد .
فرقی ندارد تو تنها فرزندان شان باشی یا دهمین شان آنها پدر و مادر تو هستند .
آنها برای خوشبختی تو چشم روی چیزهای زیادی بسته اند و حالا که نوبت توست تا مراقب شان باشی،مجبور هستی ترک شان کنی .
من تصور میکنم هیچ بخشی از مهاجرت تا این اندازه سخت و عذاب آور نیست .
من ترس از رفتن را کاملا درک میکنم و مهاجرانی که انقدر قوی بودند تا بتوانند چنین تصمیمی را بگیرند تحسین می کنم.
اما همیشه از خودم میپرسم که اگر هیچ کس مجبور نبود تا آنانی را که دوستشان دارد برای بدست آوردن یک زندگی عادی و بهتر ترک کند آیا جهان جای زیباتری نبود.
آن وقت این حجم از اندوه پراکنده شده در هوای سرزمین های مختلف از بین می رفت و هیچ غروبی آنقدر غم انگیز نمی شد که باعث ریختن اشک کسی شود.
#عادله_زمانی
@adelehz
چیزی مابین ترس،اندوه حسرت یا حتی عذاب وجدان
وقتی اتفاقی برای والدین می افتد این حس به اوج خود می رسد .فرزندان دور مانده مدام از خود سوال میکنند اگر آنجا بودم آیا وضعیت بهتر نبود ؟
و بعد از مرگ والدین این درد لعنتی که از روز اول مهاجر شدن دقیقا از همان ساعتی که خانه را ترک کرده ،با او همراه شده است دو برابر خواهد شد .
فرقی ندارد تو تنها فرزندان شان باشی یا دهمین شان آنها پدر و مادر تو هستند .
آنها برای خوشبختی تو چشم روی چیزهای زیادی بسته اند و حالا که نوبت توست تا مراقب شان باشی،مجبور هستی ترک شان کنی .
من تصور میکنم هیچ بخشی از مهاجرت تا این اندازه سخت و عذاب آور نیست .
من ترس از رفتن را کاملا درک میکنم و مهاجرانی که انقدر قوی بودند تا بتوانند چنین تصمیمی را بگیرند تحسین می کنم.
اما همیشه از خودم میپرسم که اگر هیچ کس مجبور نبود تا آنانی را که دوستشان دارد برای بدست آوردن یک زندگی عادی و بهتر ترک کند آیا جهان جای زیباتری نبود.
آن وقت این حجم از اندوه پراکنده شده در هوای سرزمین های مختلف از بین می رفت و هیچ غروبی آنقدر غم انگیز نمی شد که باعث ریختن اشک کسی شود.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢38❤6💯3🕊2😁1
این آقا در توضیح دو عکس نوشته او با رفتنش،گلها رنگها و قلب مرا برد ...
@adelehz
@adelehz
😢81❤19
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما نسل شکلات نوتلا روی نان تست برای صبحانه نیستم،نسل صبحانه انگلیسی در کافه های شهر هم نیستیم .
نسل آب پرتغال و کورن فلکس هم نیستیم .
ما نسل ساندویچ نون پنیر گردوی تا خرتناق پر شده ی مادرمان هستیم :) نسل مربا البالوهای خانگی که خودش با دست های قشنگش درست میکرد و با کره های حیوانی که بابا از یک جایی که ما نمی دانستیم کجا، آورده بود لای لقمه های نان گرم می داد دستمان، هستیم .
نسل آن چایی شیرین های ناب که هنوز هم من فکر میکنم با آن غلظت و دم کشیدنش خواب را می پراند و هوشیاری را جایگزینش می کرد .
ما نسل اتفاقات ساده و قشنگ ارزان قیمت هستیم .
حالا این مدلهای جدید با خونما نمی سازد شاید نسل های جدید را اقناع کند و اصلا همین چیزها برای شان خوشایند باشد .
ولی ما ...
ما که هنوز ذوق بشقاب های گلسرخی و استکان های کمرباریک مادرمان را پای سفره داریم .
گمان نمی کنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
نسل آب پرتغال و کورن فلکس هم نیستیم .
ما نسل ساندویچ نون پنیر گردوی تا خرتناق پر شده ی مادرمان هستیم :) نسل مربا البالوهای خانگی که خودش با دست های قشنگش درست میکرد و با کره های حیوانی که بابا از یک جایی که ما نمی دانستیم کجا، آورده بود لای لقمه های نان گرم می داد دستمان، هستیم .
نسل آن چایی شیرین های ناب که هنوز هم من فکر میکنم با آن غلظت و دم کشیدنش خواب را می پراند و هوشیاری را جایگزینش می کرد .
ما نسل اتفاقات ساده و قشنگ ارزان قیمت هستیم .
حالا این مدلهای جدید با خونما نمی سازد شاید نسل های جدید را اقناع کند و اصلا همین چیزها برای شان خوشایند باشد .
ولی ما ...
ما که هنوز ذوق بشقاب های گلسرخی و استکان های کمرباریک مادرمان را پای سفره داریم .
گمان نمی کنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤49😢7💯5
تو زیبایی !
آنقدر زیبا که میتوانی چیزی در وجود مرا از بیخ و بن به خودت مرتبط سازی
تو زیبایی ولی زیبایی ملاک شناسایی تو نیست .
دوست داشتنت حاصل زیبا بودنت نیست چون تو در چشم من از هرچه هست زیباتری ..و این تفاوت بزرگی ست اینکه چون دوستت دارم برایم زیبایی نه اینکه چون زیبایی دوستت خواهم داشت .وکاش میدانستی زیبایی در چشم آنکه انسان را دوست دارد حاصل باارزشی ست که نباید براحتی از کنارش عبور کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
آنقدر زیبا که میتوانی چیزی در وجود مرا از بیخ و بن به خودت مرتبط سازی
تو زیبایی ولی زیبایی ملاک شناسایی تو نیست .
دوست داشتنت حاصل زیبا بودنت نیست چون تو در چشم من از هرچه هست زیباتری ..و این تفاوت بزرگی ست اینکه چون دوستت دارم برایم زیبایی نه اینکه چون زیبایی دوستت خواهم داشت .وکاش میدانستی زیبایی در چشم آنکه انسان را دوست دارد حاصل باارزشی ست که نباید براحتی از کنارش عبور کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31😢3🍓1
اسكیمو: اگر من چیزی درباره خدا و گناه ندانم آیا باز هم به جهنم میروم؟!
كشیش: نه، اگر ندانی نمیروی!
اسكیمو: پس چرا میخواهی اینها را به من بگویی؟
@adelehz
كشیش: نه، اگر ندانی نمیروی!
اسكیمو: پس چرا میخواهی اینها را به من بگویی؟
@adelehz
😁27💯8❤6😢3
خوب است بدانید آدمی که یک بار توانسته است شما را بشکند ،آدمی که توانسته عشق سوزان تان را به یک بی تفاوتی سرد و تلخ تبدیل کند .قادر نخواهد بود دوباره آزار تان دهد شما در برابر این آدم به چنان بی تفاوتی رسیده اید که هرگز دوباره بدستش نخواهید شکست .
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
💯40😢14❤3👎2