"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
داشتم به این فکر میکردم که اگر زنها نبودند این حجم از اهمیت دادن به جزئیات به کجا می رفت .
زنانی که مردان را وادار می‌کنند به خاطر جلب آنها به جزئیات رفتارشان توجه کنند .خیاطانی که لباسها را می دوزند طراحان کفش‌ها آرایشگران جواهرسازان و هرکس که قرار ست روی جزئی ترین مشخصات کار کند .گمان می‌کنم جهان با ریزبینی زنانه ی این قشر جالب زیباتر شده است.مجموع این جزئیات که کلیاتی باشکوه رل می سازند و تحویل بشریت می دهند.چه کسی می‌تواند بگوید که زنان زندگی آفرین نیستند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
41🍓8🕊4💯2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در کیسه ی جادویی خدا که هنگام خلقت دست در آن می‌برد و چیزهای قشنگ و سحرآمیز از آن بیرون می کشید تا بیافریندشان.
نور صبحگاهی، خودِصبح زیباترین شان بوده است ..
شکوه،زیبایی ،آرامش و جادوی سکون
هر آنچه باید باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
33
هر کس توی زندگی بهت اعتماد به نفس داد تا ابد بهش مدیونی ...

📕 صبحانه در تیفانی
✍🏻 ترومن کاپوتی

@adelehz
29💯6
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن داشته باشند ترکتان نخواهند کرد،
آن‌ها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت!

📗 #تنهایی_پر_هیاهو
✍🏻 #بهومیل_هرابال
@adelehz
💯2811😢6😁1🍓1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جمعه معشوقه ی گم شده ی هفته ست .
یعنی روزها خوبند،عزیزند اما راستش را بخواهید من تمامشان را برحسب رابطه شان با جمعه میشناسم .
مثلا میدانم که شنبه اولین روزِ غم انگیز بعد از رفتن جمعه ست .و پنجشنبه روز پرهیجان ِپیش از رسیدن جمعه ست‌.
من فکر میکنم روابط انسانی ما هم کم و بیش بر همین مبنا استوار شده مثلا من هر کس که مرتبط با تو باشد را میشناسم. عاشق کسانی هستم که تورا خوشحال میکنند و متنفر از آنهایی که دوستت ندارند و آزارت میدهند .
به همین سادگی محبوبِ من .
#عادله_زمانی
@adelehz
36💋3💯1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
22
چایی خوردن روز جمعه با دوستات❤️
@adelehz
22😁5
برای من تابستان فصل دایی احمد است ‌.
بیشتر از هرفصلی من او را با تابستان بیاد می آورم ‌.
علتش شاید این بود که من بیشتر تابستانها فرصت دیدارش را داشتم .آخرین تابستانی که دایی احمدم را در اوج گرمای جان سوز اواخر خرداد دیدم .آغاز تابستان ۱۳۹۶ بود آن نامه ای که بعدها با ذوق روی کابینت آشپزخانه چسبانده بود هم مربوط به همان سال بود .
بعدش تا زمانی که سفر کرد دوبار دیگر همدیگر را دیدیم اما هیچکدام در تابستان نبود.
تب و تاب ،گرمای روزها و تپش خیابان‌های تهران در عصرهای تابستانی مرا بیش از هر زمان دیگری بیادش می اندازد.
و عجیب است که این دلتنگی هرگز به پایان نخواهد رسید .
این روزها هر ظهر که به خانه برمیگردم به سنگ مزار دایی احمد فکر میکنم و با خودم می‌گویم در این گرما سنگش حتما داغ شده است نکند این گرما آزارش دهد؟
پس لیوانی آب یا شربتی خنک به دست کسی می دهم و از خدا میخواهم گرمای آن سنگ سنگین را از او دور کند .
میدانم که او تب تاب خیابان‌های تهران در عصرهای تابستان را بسیار دوست داشت .
گرمش که می‌شد باد خنک کولر نطقش را باز میکرد و عجیب آنکه با تمام آن گرما لیوان‌های بزرگ چای پررنگ می‌نوشید.
دلتنگش هستم و نمی‌دانم در آن باغ بهشتی که مسکن گزیده است ،در آن دشت فراسوی باورهای ما تابستانها چگونه میگذرد ؟
فقط از خدا میخواهم که نسیم های جان پرور خنک از کنار دایی احمدم بگذرد و لبش را به خنده بارها بگشاید .
از کنار او که معنای یک نسیم خنک بهاری در زندگی ما بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢4011🕊2
یکی میگفت ماشینو که طراحی میکنن یه آینه کوچیک میزارن واسه نگاه کردن به عقب
یه شیشه بزرگ میزارن واسه دیدن جلو همونقدر محدود به گذشته نگاه کنید، نگاهتون به جلو باشه!

@adelehz
💯30
آن‌چه تکانم داد دروغ گفتنت نبود،
این بود که دیگر تو را باور ندارم ...

📕 فراسوی نیک و بد
✍🏻 نیچه

@adelehz
22💯3
الهی ...تو ستاری
همه خوابند تو بیداری...

شب زیبا ❤️
@adelehz
25🕊4💯3💋2
زندگی چیزی فراتر از روزی که میگذرانی نیست ، آن حجم خاطرات گذشته و آرزوهایی که برای آینده انتخاب کردی زندگی نامیده نمی‌شود. آنچه هست در همین امروز است و چه افسوس که ما همیشه امروز را از دست می دهیم .
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
26
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
13
ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم.
بگذار بگویند غیرمنطقی یا غیراجتماعی هستیم؛ اما به این می‌ارزد که خودمان باشیم.

تا زمانی که رفتار ما و تصمیم‌های ما به کسی آسیبی نمیزند ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم؛ چقدر زندگی ها که با این توضیح خواستن‌ها و تلاشهای بیهوده برای قانع کردن دیگران بر باد رفته اند.

📕 #هنر_عشق_ورزیدن
✍🏻 #اریک_فروم

@adelehz
22💯11
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
15