روز دختر روز زیبایی ست اما بنظرم خوب ست کمی بیشتر به آن فکر کنیم .
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد
#عادله_زمانی
@adelehz
برای دخترانی که در تاریخی حداقل چند صدساله تمام عمرشان مقایسه شدند و همیشه هم در آن قیاس ها کفه به نفع رقبای شان ،پسران چربیده است اصولا از روز دختر حرف زدن شبیه یک فانتزی ست .
یک فانتزی صورتی و خوش رنگ
جایی خوانده بودم که گروهی پژوهشگر در یک بررسی متوجه شده اند استعداد دختران در کدنویسی کامپیوتر به مراتب بالاتر از پسران است اما در کمال تعجب دختران در امتحان پایانی قادر به پاس کردن امتحان نبودند چون هرچه مینوشتند پاک می کردند و بعد از پایان زمان کامیاب نشدند .
اما پسرها همه نوشته اند ،بلکم که بیشترشان هم غلط نوشته اند .
این میل به کامل بودن برای دختران از کجا می اید .تمایل به کامل بودن و اگر کامل نیستی پس بهتر است نباشی !
چرا دخترهای ما نمیتوانند صرف نظر از هر برچسبی که بعدها به هویت شان میخورد یا نمیخورد،دوست داشته و قبول شوند ؟انقدر که جرات داشته باشند وجود داشته باشند حتی اگر کامل نباشند .
من دوست دارم روز دختر را به همه ی اشکال از دختران تبریک بگویم .با هر راهی که انتخاب کرده اند تا طی کنند یا هر انتخابی که برای زندگی شان برگزیده اند .
جهان بطور کلی هرگز جای خیلی قشنگی برای دخترها نبوده است گرچه آنها سعی کردند با لطافت و سخت کوشی شان کفه را به سمت خود بچرخانند اما همیشه هم جواب دختران به قشنگی خودشان داده نشد .
تاریخ انقدر قصه از دختران قوی و تاثیر گذار دارد که میتوان هر روزش را روز یک دختر دانست .
اما بازهم بگذارید ساده بگویم همه شکل از دخترها،روزتان فرخنده باد
#عادله_زمانی
@adelehz
❤38💯8🍓3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا
من خیلی خسته ام
بهت اعتماد دارم
من میخوابم و میدونم که تو حواست به همه چیز هست .
خوبه که هستی
دستمو توی دستت میذارم و اروم چشمهامو میبندم .
این هواپیمارو به مقصد برسون کاپیتان همیشه بیدار
مسافرانت با اعتماد به تو به خواب خواهند رفت ..
#عادله_زمانی
من خیلی خسته ام
بهت اعتماد دارم
من میخوابم و میدونم که تو حواست به همه چیز هست .
خوبه که هستی
دستمو توی دستت میذارم و اروم چشمهامو میبندم .
این هواپیمارو به مقصد برسون کاپیتان همیشه بیدار
مسافرانت با اعتماد به تو به خواب خواهند رفت ..
#عادله_زمانی
❤25😢22
وقتی کسی آزار تان می دهد،جدال گسترده ای را با او براه نیندازید فقط دعا کنید با کسی چون خودش مواجهه شود.همین را بگویید و رها کنید .سرنوشت خودش تصمیم میگیرد که چگونه فیلم تلخی را که شما دیده اید به او همنشان دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤47💯31😢7
یاد بگیریم شخصیت آدمها را تفکیک کنیم.
شخصیت کاری و اجتماعی ادمها را یکی نکنیم .چیزی که در مورد زندگی شخصی کسی میدانیم در اکثر اوقات ارتباطی به محیط کار وی ندارد .
با درهم آویختن حقایق زندگی ادمها کار را برای ادامه دادن شان سخت تر نکنیم .
اینکه به آن نقطه از بلوغ برسیم تا بتوانیم آدمها را بدون قضاوت یا درهم آمیختن نقاط تاریک و روشن زندگی شان بپذیرم و به همزیستی با آنها ادامه دهیم هنر است .
و چه خوب که هنرمند باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
شخصیت کاری و اجتماعی ادمها را یکی نکنیم .چیزی که در مورد زندگی شخصی کسی میدانیم در اکثر اوقات ارتباطی به محیط کار وی ندارد .
با درهم آویختن حقایق زندگی ادمها کار را برای ادامه دادن شان سخت تر نکنیم .
اینکه به آن نقطه از بلوغ برسیم تا بتوانیم آدمها را بدون قضاوت یا درهم آمیختن نقاط تاریک و روشن زندگی شان بپذیرم و به همزیستی با آنها ادامه دهیم هنر است .
و چه خوب که هنرمند باشیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26💯13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کسی که این ویدئو را منتشر کرده است نوشته است این بچه زیباترین بچه ای ست که دیده ام ،اما نمیدانم برای دیدنش خوشحال باشم یا اندوهگین
کمتر پیش می آید که زندگی تمام خوبی ها را یکجا به مخلوقی هدیه کند اما آیا می توان از همان اندک زیبایی های حاصل از سخاوت روزگار چشم پوشید ؟
هرگز ..
#عادله_زمانی
کمتر پیش می آید که زندگی تمام خوبی ها را یکجا به مخلوقی هدیه کند اما آیا می توان از همان اندک زیبایی های حاصل از سخاوت روزگار چشم پوشید ؟
هرگز ..
#عادله_زمانی
😢35❤2
زمانهی سیاه سپری میشود، روشنایی بر آستانه ایستاده است، باران مینشیند، آسمان صاف خواهد شد، آرامش خواهد رسید و شوربختیها پایان میگیرد...
اما تا این همه در رسد، چه رنجها که بر ما نخواهد رفت!
استفان تسوایگ در وجدان بیدار
عکس : هنگامه جان
@adelehz
اما تا این همه در رسد، چه رنجها که بر ما نخواهد رفت!
استفان تسوایگ در وجدان بیدار
عکس : هنگامه جان
@adelehz
❤23💯4😢2👍1
«فَإِذَا قَضَىٰ أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ»
«خدا بخواهد غیرممکن هم ممکن میشود»
+از این خواستن ها لطفا الهی ❤️
@adelehz
«خدا بخواهد غیرممکن هم ممکن میشود»
+از این خواستن ها لطفا الهی ❤️
@adelehz
❤54🕊4💯4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی ما با وجود آنان که دوستشان داریم معنا پیدا میکند. پس هر صبح و هرشب به آنها یادآوری کن که وجودشان معنای حیات توست ..
که بی بودن آنها دوست داشتن، سیبی ست که در آب روان افتاده همان اندازه خارج از دست
#عادله_زمانی
@adelehz
که بی بودن آنها دوست داشتن، سیبی ست که در آب روان افتاده همان اندازه خارج از دست
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30
ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم.
بگذار بگویند غیرمنطقی یا غیراجتماعی هستیم؛ اما به این میارزد که خودمان باشیم.
تا زمانی که رفتار ما و تصمیمهای ما به کسی آسیبی نمیزند ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم؛ چقدر زندگی ها که با این توضیح خواستنها و تلاشهای بیهوده برای قانع کردن دیگران بر باد رفته اند.
📕 #هنر_عشق_ورزیدن
✍🏻 #اریک_فروم
📚 @adelehz
بگذار بگویند غیرمنطقی یا غیراجتماعی هستیم؛ اما به این میارزد که خودمان باشیم.
تا زمانی که رفتار ما و تصمیمهای ما به کسی آسیبی نمیزند ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم؛ چقدر زندگی ها که با این توضیح خواستنها و تلاشهای بیهوده برای قانع کردن دیگران بر باد رفته اند.
📕 #هنر_عشق_ورزیدن
✍🏻 #اریک_فروم
📚 @adelehz
💯39🕊5❤1
احساس میکنم به یک توکل بدون قید و شرط نیازمندم.
نه به اینکه بگویم اگر چیزی به همان شکل که من میخواهم پیش برود خوب ست .به آن شکل که بگویم مطمئنم تو یک راه خوب برای خوشحالی ام پیدا خواهی کرد.
خدایا من میخواهم چنین خودم را بتو بسپارم من به چنینچیزی در این لحظه زندگیم نیازمندم.
#عادله_زمانی
@adelehz
نه به اینکه بگویم اگر چیزی به همان شکل که من میخواهم پیش برود خوب ست .به آن شکل که بگویم مطمئنم تو یک راه خوب برای خوشحالی ام پیدا خواهی کرد.
خدایا من میخواهم چنین خودم را بتو بسپارم من به چنینچیزی در این لحظه زندگیم نیازمندم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤65🕊3
انسان تا وقتی که گرفتار مقایسه نشده است خوشبخت ست .اصلا گمان میکنم همین مقایسه کردن خود با دیگران ست که پایه و بنیان آرامش آدمی را به لرزه در می آورد.
این است که گاهی می نشینیم و فیلم ها و عکسهای مردمانی که قبل از ما روی زمین زیسته اند را می بینیم و به آرامش و خوشحالی شان غبطه میخوریم .
بعد با خودمان حساب کتاب میکنیم که چجوریاست؟
مردمی که از نظر رفاهی و امکانات بهینه ی زندگی از ما عقب تر بودند از ما خوشحال تر و سالم تر زندگی می کردند.
رازش در راضی بودن به داشته هاست نه اینکه آنها مردم ساده لوحی باشند یا ما خیلی هوش سرشاری داشته باشیم نه خیر آقایان و خانمها
داستان این است که آنها گرفتار آنچه توسط،دیگران طی پروسه ی نمایش مدام خوشبختی بزور به خرج داده میشد، نبودند.
مدام نداشته ی خودشان را با آنچه دیگران سعی میکردند نمایش بدهند مقایسه نمیکردند و غرق اندوه نمی گردیدند.
بنظرم شرط اول آرامش مقایسه ی خودت با هیچکس ست.
هیچکس حتی خودت
#عادله_زمانی
@adelehz
این است که گاهی می نشینیم و فیلم ها و عکسهای مردمانی که قبل از ما روی زمین زیسته اند را می بینیم و به آرامش و خوشحالی شان غبطه میخوریم .
بعد با خودمان حساب کتاب میکنیم که چجوریاست؟
مردمی که از نظر رفاهی و امکانات بهینه ی زندگی از ما عقب تر بودند از ما خوشحال تر و سالم تر زندگی می کردند.
رازش در راضی بودن به داشته هاست نه اینکه آنها مردم ساده لوحی باشند یا ما خیلی هوش سرشاری داشته باشیم نه خیر آقایان و خانمها
داستان این است که آنها گرفتار آنچه توسط،دیگران طی پروسه ی نمایش مدام خوشبختی بزور به خرج داده میشد، نبودند.
مدام نداشته ی خودشان را با آنچه دیگران سعی میکردند نمایش بدهند مقایسه نمیکردند و غرق اندوه نمی گردیدند.
بنظرم شرط اول آرامش مقایسه ی خودت با هیچکس ست.
هیچکس حتی خودت
#عادله_زمانی
@adelehz
💯32❤8🕊6
چندسال قبل ،شرایط فکری من با امروز چیزی شبیه فاصله ی زمین تا آسمان متفاوت بود .
اگز عادله ی امروز با عادله ی دیروز مواجهه می شدند قطعا همدیگر را نمی شناختند.
تازه درسم را تمام کرده بودم و روی یک هدف مشخص متمرکز بودم .این تمرکز به نحوی بود که هر تخطی از آن مرا نگران و مشوش می ساخت .
آن هدف آنقدر مقدس و لازم الوصول بود که حاضر نبودم هیچ نکته ی منفی را در موردش بپذیرم .
خدا میداند بخاطرش چقدر اشک ریختم و تلاش کردم .
خوابم و خیالم برهم ریخته بود وزن کم کرده بودم و حتی دیگر نمی توانستم براحتی خوشحال باشم .
اما با تمام این سختی ها من آن شاخه ی کم توان درخت تاک را با امید محکم نگه داشته بودم و به واسطه ی دلبستگی قلبی به آن هدف همچنان در سختی ها لبخند میزدم و امید به وصولش داشتم.
اما خوب قرار نیست تمام داستانهای امیدوارانه به پایانی خوش ختم شود کلیشه ی سریالهای آبکی همیشه و همه جا تکرار نمی شود .
در پایان طوفان شدیدی وزید و نه تنها آن تاک ضعیف امید من که تاکستان های فراوانی را ویران کرد و با خود برد .
آن هدف به نقطه ای تکرار نشدنی در تاریخ پیوست .
خوب میتوانید حدس بزنید من چه کردم ؟؟؟
با تمام توان غصه خوردم
اشک ریختم.
بر سر اطرافیان بی گناهم فریاد زدم .
خودم را در خانه حبس کردم
و ...
اما آیا تمام این ها باعث بازگرداندن آنچه از دست رفته بود ،شد؟
قطعا که نه
بعد از آن طوفان من آموختم که در واقع انسان ناچارست فقدان و شکست را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرد و با آن همراه شود گرچه آن هرگز لذت بخش نباشد .
آموختم که میتوانم طوفانها را مقهور اراده ام کنم اما هرگز نخواهم توانست که به آسمان دستور دهم تا طوفانی نفرستد.
میتوانم اندوهگین باشم اما نمیتوانم تمام عمر در آن حال بمانم ...
پس آموختم که
زندگی آنقدر ارزش دارد که تو باید بیاموزی به خاطر هر غصه یک بار اندوهگین شوی نه بیشتر
و به خاطر از دست دادن یکموقعیت یک بار عصبی شوی نه بیشتر
چون بیرون از خانه هزار قطار خالی منتظر سوار کردن توست .
تا تورا به مقصدی برساند که همیشه آرزویش را داشتی .
به امید رسیدن به رویاهای واقعی و ایستگاه های خوب کام روا شدن ها ...
#عادله_زمانی
@adelehz
اگز عادله ی امروز با عادله ی دیروز مواجهه می شدند قطعا همدیگر را نمی شناختند.
تازه درسم را تمام کرده بودم و روی یک هدف مشخص متمرکز بودم .این تمرکز به نحوی بود که هر تخطی از آن مرا نگران و مشوش می ساخت .
آن هدف آنقدر مقدس و لازم الوصول بود که حاضر نبودم هیچ نکته ی منفی را در موردش بپذیرم .
خدا میداند بخاطرش چقدر اشک ریختم و تلاش کردم .
خوابم و خیالم برهم ریخته بود وزن کم کرده بودم و حتی دیگر نمی توانستم براحتی خوشحال باشم .
اما با تمام این سختی ها من آن شاخه ی کم توان درخت تاک را با امید محکم نگه داشته بودم و به واسطه ی دلبستگی قلبی به آن هدف همچنان در سختی ها لبخند میزدم و امید به وصولش داشتم.
اما خوب قرار نیست تمام داستانهای امیدوارانه به پایانی خوش ختم شود کلیشه ی سریالهای آبکی همیشه و همه جا تکرار نمی شود .
در پایان طوفان شدیدی وزید و نه تنها آن تاک ضعیف امید من که تاکستان های فراوانی را ویران کرد و با خود برد .
آن هدف به نقطه ای تکرار نشدنی در تاریخ پیوست .
خوب میتوانید حدس بزنید من چه کردم ؟؟؟
با تمام توان غصه خوردم
اشک ریختم.
بر سر اطرافیان بی گناهم فریاد زدم .
خودم را در خانه حبس کردم
و ...
اما آیا تمام این ها باعث بازگرداندن آنچه از دست رفته بود ،شد؟
قطعا که نه
بعد از آن طوفان من آموختم که در واقع انسان ناچارست فقدان و شکست را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرد و با آن همراه شود گرچه آن هرگز لذت بخش نباشد .
آموختم که میتوانم طوفانها را مقهور اراده ام کنم اما هرگز نخواهم توانست که به آسمان دستور دهم تا طوفانی نفرستد.
میتوانم اندوهگین باشم اما نمیتوانم تمام عمر در آن حال بمانم ...
پس آموختم که
زندگی آنقدر ارزش دارد که تو باید بیاموزی به خاطر هر غصه یک بار اندوهگین شوی نه بیشتر
و به خاطر از دست دادن یکموقعیت یک بار عصبی شوی نه بیشتر
چون بیرون از خانه هزار قطار خالی منتظر سوار کردن توست .
تا تورا به مقصدی برساند که همیشه آرزویش را داشتی .
به امید رسیدن به رویاهای واقعی و ایستگاه های خوب کام روا شدن ها ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤42😢10💯9🕊3💋3
هرگاه باور کنم که جهان حول محور خانه ی کوچکم می چرخد شاید بتوانم آن را بسازم .
بگذارید صادقانه بگویم
دست از افسانه ها بکشید، شما نمیتوانید ابرقهرمان جهان شوید این امکانی در حدود یک درصد ست .اما ابر قدرت خانه ی خودتان میتوانید باشید، از طریق مهربانی و نور پخش کردن حتی در محیطی کوچک
که جهان بزرگ از جهان های کوچک ساخته میشود .
#عادله_زمانی
@adelehz
بگذارید صادقانه بگویم
دست از افسانه ها بکشید، شما نمیتوانید ابرقهرمان جهان شوید این امکانی در حدود یک درصد ست .اما ابر قدرت خانه ی خودتان میتوانید باشید، از طریق مهربانی و نور پخش کردن حتی در محیطی کوچک
که جهان بزرگ از جهان های کوچک ساخته میشود .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤39🕊4
داشتم به این فکر میکردم که اگر زنها نبودند این حجم از اهمیت دادن به جزئیات به کجا می رفت .
زنانی که مردان را وادار میکنند به خاطر جلب آنها به جزئیات رفتارشان توجه کنند .خیاطانی که لباسها را می دوزند طراحان کفشها آرایشگران جواهرسازان و هرکس که قرار ست روی جزئی ترین مشخصات کار کند .گمان میکنم جهان با ریزبینی زنانه ی این قشر جالب زیباتر شده است.مجموع این جزئیات که کلیاتی باشکوه رل می سازند و تحویل بشریت می دهند.چه کسی میتواند بگوید که زنان زندگی آفرین نیستند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
زنانی که مردان را وادار میکنند به خاطر جلب آنها به جزئیات رفتارشان توجه کنند .خیاطانی که لباسها را می دوزند طراحان کفشها آرایشگران جواهرسازان و هرکس که قرار ست روی جزئی ترین مشخصات کار کند .گمان میکنم جهان با ریزبینی زنانه ی این قشر جالب زیباتر شده است.مجموع این جزئیات که کلیاتی باشکوه رل می سازند و تحویل بشریت می دهند.چه کسی میتواند بگوید که زنان زندگی آفرین نیستند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤41🍓8🕊4💯2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در کیسه ی جادویی خدا که هنگام خلقت دست در آن میبرد و چیزهای قشنگ و سحرآمیز از آن بیرون می کشید تا بیافریندشان.
نور صبحگاهی، خودِصبح زیباترین شان بوده است ..
شکوه،زیبایی ،آرامش و جادوی سکون
هر آنچه باید باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
نور صبحگاهی، خودِصبح زیباترین شان بوده است ..
شکوه،زیبایی ،آرامش و جادوی سکون
هر آنچه باید باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤33