و بی خوابی ها ما را رها نمیکنند.
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔26❤19😢10
مقصدی برای رسیدن ما وجود ندارد
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢12💔9
در محل کار اسمش را کوچلو گذاشته ام،دهه هشتادی ست .
سرشار از امید و زندگی از ممنوعه های نسل ما به عنوان حق اساسی زندگیش حرف می زند .
خنده ی قشنگی دارد و گاهی درگیر عشق و گاهی بر سر جنگ با پسرکی ست که پارتنر می نامدش ..
کیکهای قشنگی درست میکند و هربار کیک جدیدی درست می کند صبحش عکس جدیدی می اورد که با شوق فراوان خانم زمانی گویااان نشانم می دهد .
چشمهای گرد سرشار از زندگی و خنده های بلندی دارد.
امروز ناگهان گفت افسردگی شدید دارد و من دلم وسط خنده هایش لرزید .
دلم برای قشنگی هایش لرزید گفت که تحت درمان است و من دلم میخواست خنده های بلند کودکانه اش را در آغوش بگیرم .
نگرانش شده ام ..از اینکه درگیر افسردگی باشد ترس برم می دارد..
این دهه هشتادی های کوچک با تمام شجاعتشان وقتی اتفاقی برایشان می افتد مارا بیشتر می ترسانند.
تخس هستند و میگویند مشکلی نیست اما شبیه یکبچه گنجشک ترسیده هستند که خودش را به دیوارهای شیشه ای اتاق می کوبد.
لطفا بیشتر حواس تان به این دهه هشتادی های کوچلو باشد .تخس و خندان و درون گرا و برون گرا
اینها بلد نیستند نقش بازی کنند .اگر ناراحت باشند صدایشان بالا می رود ولی تهش همان بچه گنجشکهای ترسیده و خیس شده در بارانند .
حواس تان به دلهای کوچک شان باشد اینها بلدند ادای بزرگترها را در بیاورند ولی تهش خودشانند و همان قلب شیشه ای و کودکانه شان ..
حواس تان به دل شان باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
سرشار از امید و زندگی از ممنوعه های نسل ما به عنوان حق اساسی زندگیش حرف می زند .
خنده ی قشنگی دارد و گاهی درگیر عشق و گاهی بر سر جنگ با پسرکی ست که پارتنر می نامدش ..
کیکهای قشنگی درست میکند و هربار کیک جدیدی درست می کند صبحش عکس جدیدی می اورد که با شوق فراوان خانم زمانی گویااان نشانم می دهد .
چشمهای گرد سرشار از زندگی و خنده های بلندی دارد.
امروز ناگهان گفت افسردگی شدید دارد و من دلم وسط خنده هایش لرزید .
دلم برای قشنگی هایش لرزید گفت که تحت درمان است و من دلم میخواست خنده های بلند کودکانه اش را در آغوش بگیرم .
نگرانش شده ام ..از اینکه درگیر افسردگی باشد ترس برم می دارد..
این دهه هشتادی های کوچک با تمام شجاعتشان وقتی اتفاقی برایشان می افتد مارا بیشتر می ترسانند.
تخس هستند و میگویند مشکلی نیست اما شبیه یکبچه گنجشک ترسیده هستند که خودش را به دیوارهای شیشه ای اتاق می کوبد.
لطفا بیشتر حواس تان به این دهه هشتادی های کوچلو باشد .تخس و خندان و درون گرا و برون گرا
اینها بلد نیستند نقش بازی کنند .اگر ناراحت باشند صدایشان بالا می رود ولی تهش همان بچه گنجشکهای ترسیده و خیس شده در بارانند .
حواس تان به دلهای کوچک شان باشد اینها بلدند ادای بزرگترها را در بیاورند ولی تهش خودشانند و همان قلب شیشه ای و کودکانه شان ..
حواس تان به دل شان باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤45😢14💔2
تنها محبت است که کهنه نمیشود. همه چیز طراوت خودش را از دست میدهد. تازگیِ همه چیز به کهنگی و پوسیدگی میگراید. زیباترین چهرهها زیر چروکهای پیری دفن میشود. گرد تیره ی پیری، درخشندهترین چشمها را از لوندی و فطانت میاندازد... ولی محبت... نه!
📕 بیهودگی
✍🏽 احمد محمود
@adelehz
📕 بیهودگی
✍🏽 احمد محمود
@adelehz
❤36
به من از کوهنوردی صبح جمعه و سفر های یک روزه نگویید،برای من جمعه تنها ارامشی مطلق در فضایی با انبوهی از سکوت است.
سکوتی واقعی و ناب که میتواند مرا به همان جهان لطیف ارامش متصل کند . من از جمعه صدای حرف زدن و هیاهو نمیخواهم بلکه خیابانی عریض در ظهر جمعه با درختات سر به فلک کشیده ی سپیدار و توت میخواهم .
بوته های گل سرخ با عطری باور نکردنی
و سکوت
حریر نازکو لطیفی از خواب
و عبور از ظهر جمعه به سوی عصرش
عصری که شروعش یک لیوان چای است.
چایی تازه دم با هرشیرینی که دلت خواسته است .
جمعه باید ارامش باشد .
فقط ارامش نه بیشتر و نه کمتر ..
#عادله_زمانی
@adelehz
سکوتی واقعی و ناب که میتواند مرا به همان جهان لطیف ارامش متصل کند . من از جمعه صدای حرف زدن و هیاهو نمیخواهم بلکه خیابانی عریض در ظهر جمعه با درختات سر به فلک کشیده ی سپیدار و توت میخواهم .
بوته های گل سرخ با عطری باور نکردنی
و سکوت
حریر نازکو لطیفی از خواب
و عبور از ظهر جمعه به سوی عصرش
عصری که شروعش یک لیوان چای است.
چایی تازه دم با هرشیرینی که دلت خواسته است .
جمعه باید ارامش باشد .
فقط ارامش نه بیشتر و نه کمتر ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤48🕊6💔2😢1
به قول عباس معروفی در کتاب «فريدون سه پسر داشت»:
به آلمانی که حرف میزنی حالتی در صدات نيست، نه غمی، نه غمبادی، نه … ای مرده شور اين حال آدم را ببرد که فقط وقتی به زبان مادری حرف میزند، همه هستی اش می آيد بالا. آدم رو میشود. حرف که میزنی خودت را تعريف میکنی، همين که دهنت باز شود میفهمند کی هستی و چند مَرده حلاجی ...
@adelehz
به آلمانی که حرف میزنی حالتی در صدات نيست، نه غمی، نه غمبادی، نه … ای مرده شور اين حال آدم را ببرد که فقط وقتی به زبان مادری حرف میزند، همه هستی اش می آيد بالا. آدم رو میشود. حرف که میزنی خودت را تعريف میکنی، همين که دهنت باز شود میفهمند کی هستی و چند مَرده حلاجی ...
@adelehz
❤36💔7😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دیپ فیک یا تقلب عمیق،وحشتناک و خطرناک
جهان داره به سمت گودال عمیق مکنده ای از تقلب و دروغ حرکت میکنه که دیگه نمی تونی توش به چشمهای خودت اعتماد کنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان داره به سمت گودال عمیق مکنده ای از تقلب و دروغ حرکت میکنه که دیگه نمی تونی توش به چشمهای خودت اعتماد کنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢34😁9👎2❤1
ایرج طهماسب
تو مهمونی میگفت :
آدم هایی که دوستشون داریم سرمایه ما هستند بهشون که فکر می کنیم قوی میشویم ،
حالا چه پیشمون باشند چه نباشند
خیلی راست میگفت...
@adelehz
تو مهمونی میگفت :
آدم هایی که دوستشون داریم سرمایه ما هستند بهشون که فکر می کنیم قوی میشویم ،
حالا چه پیشمون باشند چه نباشند
خیلی راست میگفت...
@adelehz
❤62😢8
آدمهایی که دنیا را نجات میبخشند:
مردی که در باغچهاش کار میکند؛
آن سان که ولتر آرزو داشت.
آن کس که از وجود موسیقی سپاسگزار است.
آن کس که از یافتن ریشه ی واژهای لذت میبرد.
آن دو کارگری که در کافهای در جنوب، سرگرم بازی خاموش شطرنجند.
کوزهگری که درباره رنگ یا شکل کوزهای میاندیشد.
حروفچینی که این صفحه را خوب میآراید؛ هرچند برایش چندان رضایتبخش نباشد.
زن و مردی که آخرین مصراعهای بند مُعَیّنی از یک شعر بلند را میخوانند.
آن کس که دست نوازشی بر سر حیوان خفتهای میکشد.
آن کس که ظلمی را که بر او رفته توجیه میکند یا دلش میخواهد که توجیه کند و
آن کس که ترجیح میدهد حق با دیگران باشد.
این آدمها، ناخودآگاه، دنیا را نجات میبخشند.
خورخه لوئيس بورخس
عکس: #عادله_زمانی
@adelehz
مردی که در باغچهاش کار میکند؛
آن سان که ولتر آرزو داشت.
آن کس که از وجود موسیقی سپاسگزار است.
آن کس که از یافتن ریشه ی واژهای لذت میبرد.
آن دو کارگری که در کافهای در جنوب، سرگرم بازی خاموش شطرنجند.
کوزهگری که درباره رنگ یا شکل کوزهای میاندیشد.
حروفچینی که این صفحه را خوب میآراید؛ هرچند برایش چندان رضایتبخش نباشد.
زن و مردی که آخرین مصراعهای بند مُعَیّنی از یک شعر بلند را میخوانند.
آن کس که دست نوازشی بر سر حیوان خفتهای میکشد.
آن کس که ظلمی را که بر او رفته توجیه میکند یا دلش میخواهد که توجیه کند و
آن کس که ترجیح میدهد حق با دیگران باشد.
این آدمها، ناخودآگاه، دنیا را نجات میبخشند.
خورخه لوئيس بورخس
عکس: #عادله_زمانی
@adelehz
❤21🕊6😢2
مادری سبزی خشک کرده است برای یکی از فرزندانش ،فرزندی که در خانه نیست در خانه ی پدری هم نیست .
فرزندی که شبی همه چیز را گذاشته و رفته است آن سوی دنیا برای چه؟
برای پیدا کردن زندگی بهتر !
چرا روی بسته ی سبزی اسم نوشته ؟ چون تنها یک فرزند نرفته و فرزندان رفته اند .حالا گشنیزهای خشک مادری مثل پرندگان مهاجر در مسیر رسیدن به کشورهای مختلف است برای رساندن ذره ای از طعم نوستالژیک خانه ای پدری که شبیه هیچ کجای عالم نیست .
القصه اینکه مهاجرت همان اندازه که قادرست درمان باشد همان اندازه یا بلکم بیشتر درد است .
وقتی آدم مجبور می شود بگذارد و برود نه اینکه فقط چیزی ببرد اتفاقا بسا چیزها که از وی برجای می ماند .
و انچه برجای می ماند قادر است اورا آنچنان بسوزاند که سالها رفتن نیز مرهم دردش نشود .
که رفتن حق هیچکس نیست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
فرزندی که شبی همه چیز را گذاشته و رفته است آن سوی دنیا برای چه؟
برای پیدا کردن زندگی بهتر !
چرا روی بسته ی سبزی اسم نوشته ؟ چون تنها یک فرزند نرفته و فرزندان رفته اند .حالا گشنیزهای خشک مادری مثل پرندگان مهاجر در مسیر رسیدن به کشورهای مختلف است برای رساندن ذره ای از طعم نوستالژیک خانه ای پدری که شبیه هیچ کجای عالم نیست .
القصه اینکه مهاجرت همان اندازه که قادرست درمان باشد همان اندازه یا بلکم بیشتر درد است .
وقتی آدم مجبور می شود بگذارد و برود نه اینکه فقط چیزی ببرد اتفاقا بسا چیزها که از وی برجای می ماند .
و انچه برجای می ماند قادر است اورا آنچنان بسوزاند که سالها رفتن نیز مرهم دردش نشود .
که رفتن حق هیچکس نیست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢47💔26🕊3❤2
دختران تان را رویا پرداز بار بیاورید.
به آنها مجال تخیل کردن بدهید بگذارید بر بال قوه خیال و تخیل شان به سرزمین های دورِ متفاوت از جایی که هستند سفر کنند.
آنها را از محدودیت ها نترسانید حتی اگر ته دل خودتان از این موضوع ترس دارد و می لرزد.
نگذارید دختران از همان اول باور کنند نمی توانند .گرچه نتوانستن بخشی از زندگی ست اما این نباید قاتل رویاهای دخترانه ی آنها باشد .
بگذارید دختران خود را یک بالرین معروف،دانشمندی که واکسنی جدید کشف کرده،ریاضی دانی شگفت انگیز،نویسنده ای بزرگ یا خواننده ی اپرایی با آوازی سحری آمیز تصور کنند.
چون هیچکس نمیتواند بگویید که آنها به آنچه تصور میکنند تبدیل نمی شوند .
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
به آنها مجال تخیل کردن بدهید بگذارید بر بال قوه خیال و تخیل شان به سرزمین های دورِ متفاوت از جایی که هستند سفر کنند.
آنها را از محدودیت ها نترسانید حتی اگر ته دل خودتان از این موضوع ترس دارد و می لرزد.
نگذارید دختران از همان اول باور کنند نمی توانند .گرچه نتوانستن بخشی از زندگی ست اما این نباید قاتل رویاهای دخترانه ی آنها باشد .
بگذارید دختران خود را یک بالرین معروف،دانشمندی که واکسنی جدید کشف کرده،ریاضی دانی شگفت انگیز،نویسنده ای بزرگ یا خواننده ی اپرایی با آوازی سحری آمیز تصور کنند.
چون هیچکس نمیتواند بگویید که آنها به آنچه تصور میکنند تبدیل نمی شوند .
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤28😢5