"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
Hayedeh – Soghati
من توی زندگی های بعدی بازهم دنبال آهنگ سوغاتی هایده می گردم .
باید بشنومش...
این‌واقعا یه نیازه ...
برای اینکه عمق قلبم رو بتونم واکاوی کنم بهش نیاز دارم...
#عادله_زمانی
28🕊3😢2
      نامم را بخاطر بسپار!
      زنی که با گل ها و گنجشک ها
      همخانه بود و
      خیابان های بن بست را
      دوست نداشت ...

      فریده یوسفی
@adelehz
😢1412
بعضی اتفاقها فقط یک بار در زندگی رخ می دهد .و بعد از آن دیگر هیچ چیز شبیه به قبل نخواهد بود .
بعضی احساسات فقط یک بار در قلب آدمیزاد جوانه می زند و وقتی از ریشه در آمد دیگر هرگز در آن زمین دوباره احساسی جوانه نخواهد زد .
بعضی وقتها فقط یکبار میتوانی یک نفر را بطوری خاص دوست داشته باشی و بعد از آن دیگر هرگز هیچکس را آنگونه دوست نخواهی داشت .
نه که نخواهی ،نمی شود .
که دل مثل یک گل منحصر بفرد تنها یک بار در جهان می روید.
القصه آنکه ،یک بارهای کسی را خراب نکنید بگذارید با همان تنها شانسی که در جهان نصیبش میشود خوش باشد .
چرا که وقتی یک بارِ کسی را از او میگیرید او دوباره به خودش بر نمیگردد.
چون هرکس فقط یکبار برای همیشه از خودش می رود....
#عادله_زمانی
@adelehz
25💔24😢1
سازمان بهداشت جهانی پایان همه گیری کرونا را اعلام کرد .
من جز آن دسته آدمهایی هستم که بعد از کرونا دیگر هرگز به آدمی که قبل از آن بودم برنگشتم .
هنوز بعضی شبها به اوج تنهایی دایی احمدم در آن شبهای سیاه منتهی به رفتنش در بخش آی سی یو بیمارستان فکر میکنم و با اندوهی عجیب بخشی از قلبم ذوب میشود.
اولین بار که فهمیدم درگیر کروناست حتی در همان تصورات اولیه ام خاب چنین چیزی را نمیدیم .
از خاکسپاری عجیبش تا ان لحظه ای که جلوی در سالن عروجیان بهشت زهرا بلندترین و دردناک ترین جیغ زندگیم را کشیدم من هرگز دوباره به زندگی قبل از کرونا برنگشتم .
و حالا امروز که خبر پایان این همه گیری اعلام شد و سازمان بهداشت جهانی از مرگ بیست میلیون نفر در طول این مدت خبر داد .
من به میلیونها ادمی فکر کردم که بعد از ،از دست دادن عزیزشان به زندگی عادی برنگشتند .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
😢49💔387🕊2
من همیشه به دنبال آرامش، سفرهای بسیاری کردم غافل از انکه ارامش در همان نقطه ای که ایستاده بودم موج می زد .آن سفرها از بیرون نه که از درونم باید آغاز میشد .و تنها روزی که این سفر آغاز شد به ارامش رسیدم .
#عادله_زمانی
@adelehz
31🕊7
و بی خوابی ها ما را رها نمیکنند.
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم‌.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔2619😢10
از این رفیق های لعنتی باشید :))))
@adelehz
42💔1
دنیا از چشمان یک عاشق این شکلیه دوستان :)
@adelehz
51💔7🕊4👎2
مقصدی برای رسیدن ما وجود ندارد
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
30😢12💔9
گفتم یکم حالتون قشنگ بشه❤️
@adelehz
38🕊2
در محل کار اسمش را کوچلو گذاشته ام‌،دهه هشتادی ست .
سرشار از امید و زندگی از ممنوعه های نسل ما به عنوان حق اساسی زندگیش حرف می زند .
خنده ی قشنگی دارد و گاهی درگیر عشق و گاهی بر سر جنگ با پسرکی ست که پارتنر می نامدش ..
کیکهای قشنگی درست میکند و هربار کیک جدیدی درست می کند صبحش عکس جدیدی می اورد که با شوق فراوان خانم زمانی گویااان نشانم می دهد .
چشمهای گرد سرشار از زندگی و خنده های بلندی دارد.
امروز ناگهان گفت افسردگی شدید دارد و من دلم وسط خنده هایش لرزید .
دلم برای قشنگی هایش لرزید گفت که تحت درمان است و من دلم میخواست خنده های بلند کودکانه اش را در آغوش بگیرم .
نگرانش شده ام ..از اینکه درگیر افسردگی باشد ترس برم می دارد..
این دهه هشتادی های کوچک با تمام شجاعتشان وقتی اتفاقی برایشان می افتد مارا بیشتر می ترسانند.
تخس هستند و میگویند مشکلی نیست اما شبیه یک‌بچه گنجشک ترسیده هستند که خودش را به دیوارهای شیشه ای اتاق می کوبد.
لطفا بیشتر حواس تان به این دهه هشتادی های کوچلو باشد .تخس و خندان و درون گرا و برون گرا
اینها بلد نیستند نقش بازی کنند .اگر ناراحت باشند صدایشان بالا می رود ولی تهش همان بچه گنجشکهای ترسیده و خیس شده در بارانند .
حواس تان به دلهای کوچک شان باشد اینها بلدند ادای بزرگترها را در بیاورند ولی تهش خودشانند و همان قلب شیشه ای و کودکانه شان ..
حواس تان به دل شان باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
45😢14💔2
تنها محبت است که کهنه نمی‌شود. همه‌ چیز طراوت خودش را از دست میدهد. تازگیِ همه چیز به کهنگی و پوسیدگی می‌گراید. زیباترین چهره‌ها زیر چروک‌های پیری دفن می‌شود. گرد تیره ی پیری، درخشنده‌ترین چشم‌ها را از لوندی و فطانت می‌اندازد... ولی محبت... نه!

📕 بیهودگی
✍🏽 احمد محمود


@adelehz
36
به من از کوهنوردی صبح جمعه و سفر های یک روزه نگویید،برای من جمعه تنها ارامشی مطلق در فضایی با انبوهی از سکوت است.
سکوتی واقعی و ناب که میتواند مرا به همان جهان لطیف ارامش متصل کند . من از جمعه صدای حرف زدن و هیاهو نمیخواهم بلکه خیابانی عریض در ظهر جمعه با درختات سر به فلک کشیده ی سپیدار و توت میخواهم .
بوته های گل سرخ با عطری باور نکردنی
و سکوت
حریر نازک‌و لطیفی از خواب
و عبور از ظهر جمعه به سوی عصرش
عصری که شروعش یک لیوان چای است‌.
چایی تازه دم با هرشیرینی که دلت خواسته است .
جمعه باید ارامش باشد .
فقط ارامش نه بیشتر و نه کمتر ..
#عادله_زمانی
@adelehz
48🕊6💔2😢1
شب بخیر❤️
💔6113😢10
به قول عباس معروفی در کتاب «فريدون سه پسر داشت»:

به آلمانی که حرف می‌زنی حالتی در صدات نيست، نه غمی، نه غمبادی، نه … ای مرده شور اين حال آدم را ببرد که فقط وقتی به زبان مادری حرف می‌زند، همه هستی اش می آيد بالا. آدم رو می‌شود. حرف که می‌زنی خودت را تعريف می‌کنی، همين که دهنت باز شود می‌فهمند کی هستی و چند مَرده حلاجی ...

@adelehz
36💔7😢4