"زنی کهگم کردم "
Hayedeh – Soghati
من توی زندگی های بعدی بازهم دنبال آهنگ سوغاتی هایده می گردم .
باید بشنومش...
اینواقعا یه نیازه ...
برای اینکه عمق قلبم رو بتونم واکاوی کنم بهش نیاز دارم...
#عادله_زمانی
باید بشنومش...
اینواقعا یه نیازه ...
برای اینکه عمق قلبم رو بتونم واکاوی کنم بهش نیاز دارم...
#عادله_زمانی
❤28🕊3😢2
نامم را بخاطر بسپار!
زنی که با گل ها و گنجشک ها
همخانه بود و
خیابان های بن بست را
دوست نداشت ...
فریده یوسفی
@adelehz
زنی که با گل ها و گنجشک ها
همخانه بود و
خیابان های بن بست را
دوست نداشت ...
فریده یوسفی
@adelehz
😢14❤12
بعضی اتفاقها فقط یک بار در زندگی رخ می دهد .و بعد از آن دیگر هیچ چیز شبیه به قبل نخواهد بود .
بعضی احساسات فقط یک بار در قلب آدمیزاد جوانه می زند و وقتی از ریشه در آمد دیگر هرگز در آن زمین دوباره احساسی جوانه نخواهد زد .
بعضی وقتها فقط یکبار میتوانی یک نفر را بطوری خاص دوست داشته باشی و بعد از آن دیگر هرگز هیچکس را آنگونه دوست نخواهی داشت .
نه که نخواهی ،نمی شود .
که دل مثل یک گل منحصر بفرد تنها یک بار در جهان می روید.
القصه آنکه ،یک بارهای کسی را خراب نکنید بگذارید با همان تنها شانسی که در جهان نصیبش میشود خوش باشد .
چرا که وقتی یک بارِ کسی را از او میگیرید او دوباره به خودش بر نمیگردد.
چون هرکس فقط یکبار برای همیشه از خودش می رود....
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی احساسات فقط یک بار در قلب آدمیزاد جوانه می زند و وقتی از ریشه در آمد دیگر هرگز در آن زمین دوباره احساسی جوانه نخواهد زد .
بعضی وقتها فقط یکبار میتوانی یک نفر را بطوری خاص دوست داشته باشی و بعد از آن دیگر هرگز هیچکس را آنگونه دوست نخواهی داشت .
نه که نخواهی ،نمی شود .
که دل مثل یک گل منحصر بفرد تنها یک بار در جهان می روید.
القصه آنکه ،یک بارهای کسی را خراب نکنید بگذارید با همان تنها شانسی که در جهان نصیبش میشود خوش باشد .
چرا که وقتی یک بارِ کسی را از او میگیرید او دوباره به خودش بر نمیگردد.
چون هرکس فقط یکبار برای همیشه از خودش می رود....
#عادله_زمانی
@adelehz
❤25💔24😢1
سازمان بهداشت جهانی پایان همه گیری کرونا را اعلام کرد .
من جز آن دسته آدمهایی هستم که بعد از کرونا دیگر هرگز به آدمی که قبل از آن بودم برنگشتم .
هنوز بعضی شبها به اوج تنهایی دایی احمدم در آن شبهای سیاه منتهی به رفتنش در بخش آی سی یو بیمارستان فکر میکنم و با اندوهی عجیب بخشی از قلبم ذوب میشود.
اولین بار که فهمیدم درگیر کروناست حتی در همان تصورات اولیه ام خاب چنین چیزی را نمیدیم .
از خاکسپاری عجیبش تا ان لحظه ای که جلوی در سالن عروجیان بهشت زهرا بلندترین و دردناک ترین جیغ زندگیم را کشیدم من هرگز دوباره به زندگی قبل از کرونا برنگشتم .
و حالا امروز که خبر پایان این همه گیری اعلام شد و سازمان بهداشت جهانی از مرگ بیست میلیون نفر در طول این مدت خبر داد .
من به میلیونها ادمی فکر کردم که بعد از ،از دست دادن عزیزشان به زندگی عادی برنگشتند .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
من جز آن دسته آدمهایی هستم که بعد از کرونا دیگر هرگز به آدمی که قبل از آن بودم برنگشتم .
هنوز بعضی شبها به اوج تنهایی دایی احمدم در آن شبهای سیاه منتهی به رفتنش در بخش آی سی یو بیمارستان فکر میکنم و با اندوهی عجیب بخشی از قلبم ذوب میشود.
اولین بار که فهمیدم درگیر کروناست حتی در همان تصورات اولیه ام خاب چنین چیزی را نمیدیم .
از خاکسپاری عجیبش تا ان لحظه ای که جلوی در سالن عروجیان بهشت زهرا بلندترین و دردناک ترین جیغ زندگیم را کشیدم من هرگز دوباره به زندگی قبل از کرونا برنگشتم .
و حالا امروز که خبر پایان این همه گیری اعلام شد و سازمان بهداشت جهانی از مرگ بیست میلیون نفر در طول این مدت خبر داد .
من به میلیونها ادمی فکر کردم که بعد از ،از دست دادن عزیزشان به زندگی عادی برنگشتند .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
😢49💔38❤7🕊2
من همیشه به دنبال آرامش، سفرهای بسیاری کردم غافل از انکه ارامش در همان نقطه ای که ایستاده بودم موج می زد .آن سفرها از بیرون نه که از درونم باید آغاز میشد .و تنها روزی که این سفر آغاز شد به ارامش رسیدم .
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31🕊7
و بی خوابی ها ما را رها نمیکنند.
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔26❤19😢10
مقصدی برای رسیدن ما وجود ندارد
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢12💔9
در محل کار اسمش را کوچلو گذاشته ام،دهه هشتادی ست .
سرشار از امید و زندگی از ممنوعه های نسل ما به عنوان حق اساسی زندگیش حرف می زند .
خنده ی قشنگی دارد و گاهی درگیر عشق و گاهی بر سر جنگ با پسرکی ست که پارتنر می نامدش ..
کیکهای قشنگی درست میکند و هربار کیک جدیدی درست می کند صبحش عکس جدیدی می اورد که با شوق فراوان خانم زمانی گویااان نشانم می دهد .
چشمهای گرد سرشار از زندگی و خنده های بلندی دارد.
امروز ناگهان گفت افسردگی شدید دارد و من دلم وسط خنده هایش لرزید .
دلم برای قشنگی هایش لرزید گفت که تحت درمان است و من دلم میخواست خنده های بلند کودکانه اش را در آغوش بگیرم .
نگرانش شده ام ..از اینکه درگیر افسردگی باشد ترس برم می دارد..
این دهه هشتادی های کوچک با تمام شجاعتشان وقتی اتفاقی برایشان می افتد مارا بیشتر می ترسانند.
تخس هستند و میگویند مشکلی نیست اما شبیه یکبچه گنجشک ترسیده هستند که خودش را به دیوارهای شیشه ای اتاق می کوبد.
لطفا بیشتر حواس تان به این دهه هشتادی های کوچلو باشد .تخس و خندان و درون گرا و برون گرا
اینها بلد نیستند نقش بازی کنند .اگر ناراحت باشند صدایشان بالا می رود ولی تهش همان بچه گنجشکهای ترسیده و خیس شده در بارانند .
حواس تان به دلهای کوچک شان باشد اینها بلدند ادای بزرگترها را در بیاورند ولی تهش خودشانند و همان قلب شیشه ای و کودکانه شان ..
حواس تان به دل شان باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
سرشار از امید و زندگی از ممنوعه های نسل ما به عنوان حق اساسی زندگیش حرف می زند .
خنده ی قشنگی دارد و گاهی درگیر عشق و گاهی بر سر جنگ با پسرکی ست که پارتنر می نامدش ..
کیکهای قشنگی درست میکند و هربار کیک جدیدی درست می کند صبحش عکس جدیدی می اورد که با شوق فراوان خانم زمانی گویااان نشانم می دهد .
چشمهای گرد سرشار از زندگی و خنده های بلندی دارد.
امروز ناگهان گفت افسردگی شدید دارد و من دلم وسط خنده هایش لرزید .
دلم برای قشنگی هایش لرزید گفت که تحت درمان است و من دلم میخواست خنده های بلند کودکانه اش را در آغوش بگیرم .
نگرانش شده ام ..از اینکه درگیر افسردگی باشد ترس برم می دارد..
این دهه هشتادی های کوچک با تمام شجاعتشان وقتی اتفاقی برایشان می افتد مارا بیشتر می ترسانند.
تخس هستند و میگویند مشکلی نیست اما شبیه یکبچه گنجشک ترسیده هستند که خودش را به دیوارهای شیشه ای اتاق می کوبد.
لطفا بیشتر حواس تان به این دهه هشتادی های کوچلو باشد .تخس و خندان و درون گرا و برون گرا
اینها بلد نیستند نقش بازی کنند .اگر ناراحت باشند صدایشان بالا می رود ولی تهش همان بچه گنجشکهای ترسیده و خیس شده در بارانند .
حواس تان به دلهای کوچک شان باشد اینها بلدند ادای بزرگترها را در بیاورند ولی تهش خودشانند و همان قلب شیشه ای و کودکانه شان ..
حواس تان به دل شان باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤45😢14💔2
تنها محبت است که کهنه نمیشود. همه چیز طراوت خودش را از دست میدهد. تازگیِ همه چیز به کهنگی و پوسیدگی میگراید. زیباترین چهرهها زیر چروکهای پیری دفن میشود. گرد تیره ی پیری، درخشندهترین چشمها را از لوندی و فطانت میاندازد... ولی محبت... نه!
📕 بیهودگی
✍🏽 احمد محمود
@adelehz
📕 بیهودگی
✍🏽 احمد محمود
@adelehz
❤36
به من از کوهنوردی صبح جمعه و سفر های یک روزه نگویید،برای من جمعه تنها ارامشی مطلق در فضایی با انبوهی از سکوت است.
سکوتی واقعی و ناب که میتواند مرا به همان جهان لطیف ارامش متصل کند . من از جمعه صدای حرف زدن و هیاهو نمیخواهم بلکه خیابانی عریض در ظهر جمعه با درختات سر به فلک کشیده ی سپیدار و توت میخواهم .
بوته های گل سرخ با عطری باور نکردنی
و سکوت
حریر نازکو لطیفی از خواب
و عبور از ظهر جمعه به سوی عصرش
عصری که شروعش یک لیوان چای است.
چایی تازه دم با هرشیرینی که دلت خواسته است .
جمعه باید ارامش باشد .
فقط ارامش نه بیشتر و نه کمتر ..
#عادله_زمانی
@adelehz
سکوتی واقعی و ناب که میتواند مرا به همان جهان لطیف ارامش متصل کند . من از جمعه صدای حرف زدن و هیاهو نمیخواهم بلکه خیابانی عریض در ظهر جمعه با درختات سر به فلک کشیده ی سپیدار و توت میخواهم .
بوته های گل سرخ با عطری باور نکردنی
و سکوت
حریر نازکو لطیفی از خواب
و عبور از ظهر جمعه به سوی عصرش
عصری که شروعش یک لیوان چای است.
چایی تازه دم با هرشیرینی که دلت خواسته است .
جمعه باید ارامش باشد .
فقط ارامش نه بیشتر و نه کمتر ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤48🕊6💔2😢1