ولی ما که بچه بودیم هیچوقت نمیفهمیدیم معلمهامون چه حجم از غصه ای رو پشت در کلاس میذارن و میان داخل ..حالا که بزرگشدیم و فهمیدیم دیگه معلمی نداریم که بهش بگیم حالا خوب می فهمیم تون ...
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی
❤40💔6
❤39💔22😢10😁4👎1
یک کودک ''سه چیز'' میتواند به یک انسان بالغ بیاموزد:
بدون دلیل شاد بودن،
همیشه مشغول کاری بودن،
و اعلام خواستهی خویش با تمام قوا!
پائولو کوئلیو
@adelehz
بدون دلیل شاد بودن،
همیشه مشغول کاری بودن،
و اعلام خواستهی خویش با تمام قوا!
پائولو کوئلیو
@adelehz
❤24🕊6🥰1
اگر هر بار که به دیدارم امدی برایم کتابی آوردی می توانم تورا دوستم خطاب کنم .
دوستم همان کسی ست میتواند چیزی جدید برای آموختنم به من هدیه دهد .کتابی نو و راهی جدید
حیاتی تازه و قالبی متفاوت حتی اگر برای چند هفته ،این چنین باشد .
اگر دوستم هستی برایم کتابی بیاور
کهنه یا نو
گران یا ارزان
هرچه که بود بیاورش
من به حیاتی تازه تشنه ام ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دوستم همان کسی ست میتواند چیزی جدید برای آموختنم به من هدیه دهد .کتابی نو و راهی جدید
حیاتی تازه و قالبی متفاوت حتی اگر برای چند هفته ،این چنین باشد .
اگر دوستم هستی برایم کتابی بیاور
کهنه یا نو
گران یا ارزان
هرچه که بود بیاورش
من به حیاتی تازه تشنه ام ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤27
Forwarded from مجله هنرى ژوان🕊
@zhuanchannel
ساده نباش عزیزکم
به امید تغییر چیزی که هزار بار آن را آزموده ای هزار و یکمین بار به زمیننخور
از خدا بخواه نوری برای شکافتن تاریکی هایت بفرستد .
و آن راه هزار باره را برای بار هزار و یکمین بار نرو ..
از رها کردن نترس ،هرچه بیشتر اصرار کنی خارها محکم تر در دستانت فرو می روند رها کن تا زخم ها دوباره خوب شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
ساده نباش عزیزکم
به امید تغییر چیزی که هزار بار آن را آزموده ای هزار و یکمین بار به زمیننخور
از خدا بخواه نوری برای شکافتن تاریکی هایت بفرستد .
و آن راه هزار باره را برای بار هزار و یکمین بار نرو ..
از رها کردن نترس ،هرچه بیشتر اصرار کنی خارها محکم تر در دستانت فرو می روند رها کن تا زخم ها دوباره خوب شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31💔12😢1
طی این سالهای اخیری که پشت سر گذاشته ام بیشترین تجربه های زندگی را اموخته ام .هرچه رخ داده برایم درسی داشته است.متفاوت شده ام چه از نظر منطقم و چه از نظر احساسی
ترس هایم رنگش فرق کرده و دیگر مثل سابق خیلی چیزها برایم مهم نیست.
گذشت زمان چیزهای زیادی را تغییر می دهد شکل ادمها فرق می کند و حتی خودت با دیگران به گونه ای دیگر روبرو میشوی .
همیشه از ادمهایی می گوییمکه احتمالا به ما بد کرده اند و دل ما را شکسته اند غافل از اینکه شاید ما هم آدم بدهای داستان زندگی کسی باشیم.
شاید ناخواسته دلی شکسته ایم یا حتی عمدا و بخاطر حفظ منافع شخصی مان چشممان را بر ترکهای دل فردی بسته ایم .
هدفم آن است که بگویم ما هم میتوانیم آدم بدهای داستانها باشیم .
که خیر و برکت را از کسی دریغ کنیم یا حتی نان ببریم .
این است که باید هوشیار بود .هربار خود را بجای دیگری هم گذاشت و از خود پرسید که اگر من بجایش بودم چه ؟
شاید اینگونه قضاوت ها عادلانه تر می شد
شاید اینگونه کمتر دلی می شکستیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
ترس هایم رنگش فرق کرده و دیگر مثل سابق خیلی چیزها برایم مهم نیست.
گذشت زمان چیزهای زیادی را تغییر می دهد شکل ادمها فرق می کند و حتی خودت با دیگران به گونه ای دیگر روبرو میشوی .
همیشه از ادمهایی می گوییمکه احتمالا به ما بد کرده اند و دل ما را شکسته اند غافل از اینکه شاید ما هم آدم بدهای داستان زندگی کسی باشیم.
شاید ناخواسته دلی شکسته ایم یا حتی عمدا و بخاطر حفظ منافع شخصی مان چشممان را بر ترکهای دل فردی بسته ایم .
هدفم آن است که بگویم ما هم میتوانیم آدم بدهای داستانها باشیم .
که خیر و برکت را از کسی دریغ کنیم یا حتی نان ببریم .
این است که باید هوشیار بود .هربار خود را بجای دیگری هم گذاشت و از خود پرسید که اگر من بجایش بودم چه ؟
شاید اینگونه قضاوت ها عادلانه تر می شد
شاید اینگونه کمتر دلی می شکستیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32💔6🕊1
Forwarded from 🪴اتاق سبز🪴
طی این سالهای اخیری که پشت سر گذاشته ام بیشترین تجربه های زندگی را اموخته ام .هرچه رخ داده برایم درسی داشته است.متفاوت شده ام چه از نظر منطقم و چه از نظر احساسی
ترس هایم رنگش فرق کرده و دیگر مثل سابق خیلی چیزها برایم مهم نیست.
گذشت زمان چیزهای زیادی را تغییر می دهد شکل ادمها فرق می کند و حتی خودت با دیگران به گونه ای دیگر روبرو میشوی .
همیشه از ادمهایی می گوییمکه احتمالا به ما بد کرده اند و دل ما را شکسته اند غافل از اینکه شاید ما هم آدم بدهای داستان زندگی کسی باشیم.
شاید ناخواسته دلی شکسته ایم یا حتی عمدا و بخاطر حفظ منافع شخصی مان چشممان را بر ترکهای دل فردی بسته ایم .
هدفم آن است که بگویم ما هم میتوانیم آدم بدهای داستانها باشیم .
که خیر و برکت را از کسی دریغ کنیم یا حتی نان ببریم .
این است که باید هوشیار بود .هربار خود را بجای دیگری هم گذاشت و از خود پرسید که اگر من بجایش بودم چه ؟
شاید اینگونه قضاوت ها عادلانه تر می شد
شاید اینگونه کمتر دلی می شکستیم ..
🖊به قلم #عادله_زمانی
🎙#گندم
🤍🌾
ترس هایم رنگش فرق کرده و دیگر مثل سابق خیلی چیزها برایم مهم نیست.
گذشت زمان چیزهای زیادی را تغییر می دهد شکل ادمها فرق می کند و حتی خودت با دیگران به گونه ای دیگر روبرو میشوی .
همیشه از ادمهایی می گوییمکه احتمالا به ما بد کرده اند و دل ما را شکسته اند غافل از اینکه شاید ما هم آدم بدهای داستان زندگی کسی باشیم.
شاید ناخواسته دلی شکسته ایم یا حتی عمدا و بخاطر حفظ منافع شخصی مان چشممان را بر ترکهای دل فردی بسته ایم .
هدفم آن است که بگویم ما هم میتوانیم آدم بدهای داستانها باشیم .
که خیر و برکت را از کسی دریغ کنیم یا حتی نان ببریم .
این است که باید هوشیار بود .هربار خود را بجای دیگری هم گذاشت و از خود پرسید که اگر من بجایش بودم چه ؟
شاید اینگونه قضاوت ها عادلانه تر می شد
شاید اینگونه کمتر دلی می شکستیم ..
🖊به قلم #عادله_زمانی
🎙#گندم
🤍🌾
❤18🕊4💔2👎1
"زنی کهگم کردم "
Hayedeh – Soghati
من توی زندگی های بعدی بازهم دنبال آهنگ سوغاتی هایده می گردم .
باید بشنومش...
اینواقعا یه نیازه ...
برای اینکه عمق قلبم رو بتونم واکاوی کنم بهش نیاز دارم...
#عادله_زمانی
باید بشنومش...
اینواقعا یه نیازه ...
برای اینکه عمق قلبم رو بتونم واکاوی کنم بهش نیاز دارم...
#عادله_زمانی
❤28🕊3😢2
نامم را بخاطر بسپار!
زنی که با گل ها و گنجشک ها
همخانه بود و
خیابان های بن بست را
دوست نداشت ...
فریده یوسفی
@adelehz
زنی که با گل ها و گنجشک ها
همخانه بود و
خیابان های بن بست را
دوست نداشت ...
فریده یوسفی
@adelehz
😢14❤12
بعضی اتفاقها فقط یک بار در زندگی رخ می دهد .و بعد از آن دیگر هیچ چیز شبیه به قبل نخواهد بود .
بعضی احساسات فقط یک بار در قلب آدمیزاد جوانه می زند و وقتی از ریشه در آمد دیگر هرگز در آن زمین دوباره احساسی جوانه نخواهد زد .
بعضی وقتها فقط یکبار میتوانی یک نفر را بطوری خاص دوست داشته باشی و بعد از آن دیگر هرگز هیچکس را آنگونه دوست نخواهی داشت .
نه که نخواهی ،نمی شود .
که دل مثل یک گل منحصر بفرد تنها یک بار در جهان می روید.
القصه آنکه ،یک بارهای کسی را خراب نکنید بگذارید با همان تنها شانسی که در جهان نصیبش میشود خوش باشد .
چرا که وقتی یک بارِ کسی را از او میگیرید او دوباره به خودش بر نمیگردد.
چون هرکس فقط یکبار برای همیشه از خودش می رود....
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی احساسات فقط یک بار در قلب آدمیزاد جوانه می زند و وقتی از ریشه در آمد دیگر هرگز در آن زمین دوباره احساسی جوانه نخواهد زد .
بعضی وقتها فقط یکبار میتوانی یک نفر را بطوری خاص دوست داشته باشی و بعد از آن دیگر هرگز هیچکس را آنگونه دوست نخواهی داشت .
نه که نخواهی ،نمی شود .
که دل مثل یک گل منحصر بفرد تنها یک بار در جهان می روید.
القصه آنکه ،یک بارهای کسی را خراب نکنید بگذارید با همان تنها شانسی که در جهان نصیبش میشود خوش باشد .
چرا که وقتی یک بارِ کسی را از او میگیرید او دوباره به خودش بر نمیگردد.
چون هرکس فقط یکبار برای همیشه از خودش می رود....
#عادله_زمانی
@adelehz
❤25💔24😢1
سازمان بهداشت جهانی پایان همه گیری کرونا را اعلام کرد .
من جز آن دسته آدمهایی هستم که بعد از کرونا دیگر هرگز به آدمی که قبل از آن بودم برنگشتم .
هنوز بعضی شبها به اوج تنهایی دایی احمدم در آن شبهای سیاه منتهی به رفتنش در بخش آی سی یو بیمارستان فکر میکنم و با اندوهی عجیب بخشی از قلبم ذوب میشود.
اولین بار که فهمیدم درگیر کروناست حتی در همان تصورات اولیه ام خاب چنین چیزی را نمیدیم .
از خاکسپاری عجیبش تا ان لحظه ای که جلوی در سالن عروجیان بهشت زهرا بلندترین و دردناک ترین جیغ زندگیم را کشیدم من هرگز دوباره به زندگی قبل از کرونا برنگشتم .
و حالا امروز که خبر پایان این همه گیری اعلام شد و سازمان بهداشت جهانی از مرگ بیست میلیون نفر در طول این مدت خبر داد .
من به میلیونها ادمی فکر کردم که بعد از ،از دست دادن عزیزشان به زندگی عادی برنگشتند .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
من جز آن دسته آدمهایی هستم که بعد از کرونا دیگر هرگز به آدمی که قبل از آن بودم برنگشتم .
هنوز بعضی شبها به اوج تنهایی دایی احمدم در آن شبهای سیاه منتهی به رفتنش در بخش آی سی یو بیمارستان فکر میکنم و با اندوهی عجیب بخشی از قلبم ذوب میشود.
اولین بار که فهمیدم درگیر کروناست حتی در همان تصورات اولیه ام خاب چنین چیزی را نمیدیم .
از خاکسپاری عجیبش تا ان لحظه ای که جلوی در سالن عروجیان بهشت زهرا بلندترین و دردناک ترین جیغ زندگیم را کشیدم من هرگز دوباره به زندگی قبل از کرونا برنگشتم .
و حالا امروز که خبر پایان این همه گیری اعلام شد و سازمان بهداشت جهانی از مرگ بیست میلیون نفر در طول این مدت خبر داد .
من به میلیونها ادمی فکر کردم که بعد از ،از دست دادن عزیزشان به زندگی عادی برنگشتند .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
😢49💔38❤7🕊2
من همیشه به دنبال آرامش، سفرهای بسیاری کردم غافل از انکه ارامش در همان نقطه ای که ایستاده بودم موج می زد .آن سفرها از بیرون نه که از درونم باید آغاز میشد .و تنها روزی که این سفر آغاز شد به ارامش رسیدم .
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31🕊7
و بی خوابی ها ما را رها نمیکنند.
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
💔26❤19😢10
مقصدی برای رسیدن ما وجود ندارد
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢12💔9