"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خاطراتی که تکرار نمی شوند.
@adelehz
32😢14💔6
@zhuanchannel
تابستان کودکانه ی من
نور را روی فرش های سرخ میان پذیرایی دنبال میکردم .مادرم پنجره های بزرگ را باز کرده بود تا هوای گرفته ی اتاق جایش را به هوای آزاد بیرون بدهد .از آشپزخانه اش بوی خوب کتلت در سالن می پیچید .مادرم سبزی های تمیز را روی ملافه ی سفیدی در گوشه ی اتاقی پهن کرده بود .
و من همچنان می دویدم تا نور را بگیرم ...
چیزی در آن تابستان کودکانه ی گرم وسبز وجود داشت که هرگز تکرار نشد .
نه آن خانه نه نور های فراری نه طعم و عطر آن کتلت

بنظرم چیزهایی در کودکی هرکس وجود دارد که هرگز تکرار نمیشود. حالا چه خوب چه بد
کاش کسی به ما آن سالها میگفت با تمام وجودت لذت ببر تو دوباره به اینجا برنمی گردی
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢8💔2👍1
پرتره ای مربوط به دختری از اوایل دهه ۴۰ شمسی در ایران
این حجم از زیبایی طبیعی در کلام نمی گنجد.
@adelehz
74
روز معلم خیلی مبارک .
یاد معلمهای مهربانمان هرجای دنیا که هستند بخیر ..
یاد آن کلاسهای سخت ریاضی و معلم کمی سخت گیرش
معلمان خوب ادبیات و شراب عشق الهی :)
معلمان پرورشی و زنگهایی که هیچ وقت حکمتش را نفهمیدیم ولی دلمان میخواست توی برنامه درسی مان جا داشته باشد.
معلمهای کمی مدرن تر ورزش و زنگهایی که به آوردن توپ از دفتر میگذشت و بدمینتون ها و والیبالهایی بدون  اصولی که بازی میکردیم .
معلمهای خوب علوم و آن روزهایی که دنبال انواع برگها در کوچه های اطراف مدرسه برایشان گشتیم ..
معلمان خوب زبان،عربی،تاریخ ،جغرافیا،فیزیک،شیمی زیست...
معلمهای فداکار روستاهای دورافتاده و راههای صعب العبور ...
معلمان صبور کودکان معلول و ناتوانان ذهنی و جسمی ...
یاد معلمان کلاس اول بخیر و دفترهایی که سیاه کردیم و صد آفرین هایی که پای دفترهایمان کوبیدند .
معلم هایی که وقتی میخندیدند دلمان باز می شد و وقتی نمی امدند ناجوانمردانه خوشحال بودیم :)
معلمهایی که اگر توی خیابان میدیمشان ذوق میکردیم ..
معلم های مهربان خسته نباشید .و این شاگردان قدیمی را ببخشید اگر روزی با درد یا غصه تان به کلاس آمدید پای تخته ها ایستادید ولی ما نفهمیدیم که معلم هم دل دارد و شاید دلگیرست...
که معلم هم مادر و یا پدرست و ممکن ست دلش هنگام درس دادن به ما، هزار جا باشد و پی هزار فکر ...
روزتان خیلی مبارک باشد اگرچه که همیشه در هرکلاسی تدریس داشتید میگفتید شما بدترین کلاسی هستید که تابحال داشتم :) ولی ما شاگردان سالهای دور هنوزهم دوستتان داریم و دلمان میخواهد زندگی تان آرام بگذرد و بی دغدغه ...
به احترام تمام سالهایی که به ما درس دادید به احترام مدادی که امروز از برکت صبر شما در آموزشمان در دست میگیریم به احترام گچهایی که پای تخته ها به بهای فهماندن جبر وهندسه و هزار درس دیگر به ما به خوردتان رفت ..به احترام سرشانه ها مانتوها و کت های همیشه گچی تان که گاهی امان تان را می برید ..روزتان هزاربار مبارک .
امروز اگر میتوانیم بنویسیم یا کلامی برای زندگی بهترمان بخوانیم وبیاموزیم امروز اگر کارمیکنیم و به ما میگویند باسواد بی شک از برکت دست پربرکت شما بود.
هرکجا که هستید معلمان مهربان امروز وسالهای دور خانه تان آباد
نان تان گرم و آب تان سرد ..
دعای شاگردان تان بدرقه راه تان
روزتان مبارک پیام آوران دانایی و چراغ افروزان دانش...
#عادله_زمانی
@adelehz
🕊1811
سرود معلم سپاس
@ARBmusic
🎧@adelehz
روزتان مبارک چراغ افروزان دانایی
11
ولی ما که بچه بودیم هیچوقت نمیفهمیدیم معلمهامون چه حجم از غصه ای رو پشت در کلاس میذارن و میان داخل ..حالا که بزرگ‌شدیم و فهمیدیم دیگه معلمی نداریم که بهش بگیم حالا خوب می فهمیم تون ...
#عادله_زمانی
40💔6
تو انقدرها هم خوب نیستی
منم که زیادی دوستت دارم .
#عادله_زمانی
@adelehz
39💔22😢10😁4👎1
یک کودک ''سه چیز'' می‌تواند به یک انسان بالغ بیاموزد:
بدون دلیل شاد بودن،
همیشه مشغول کاری بودن،
و اعلام خواسته‌ی خویش با تمام قوا!

پائولو کوئلیو
@adelehz
24🕊6🥰1
اگر هر بار که به دیدارم امدی برایم کتابی آوردی می توانم تورا دوستم خطاب کنم .
دوستم همان کسی ست میتواند چیزی جدید برای آموختنم به من هدیه دهد .کتابی نو و راهی جدید
حیاتی تازه و قالبی متفاوت حتی اگر برای چند هفته ،این چنین باشد .
اگر دوستم هستی برایم کتابی بیاور
کهنه یا نو
گران یا ارزان
هرچه که بود بیاورش
من به حیاتی تازه تشنه ام ...
#عادله_زمانی
@adelehz
27
@zhuanchannel
ساده نباش عزیزکم‌
به امید تغییر چیزی که هزار بار آن را آزموده ای هزار و یکمین بار به زمین‌نخور
از خدا بخواه نوری برای شکافتن تاریکی هایت بفرستد .
و آن راه هزار باره را برای بار هزار و یکمین بار نرو ..
از رها کردن نترس ،هرچه بیشتر اصرار کنی خارها محکم تر در دستانت فرو می روند رها کن تا زخم ها دوباره خوب شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
31💔12😢1
طی این سالهای اخیری که پشت سر گذاشته ام بیشترین تجربه های زندگی را اموخته ام .هرچه رخ داده برایم درسی داشته است.متفاوت شده ام چه از نظر منطقم و چه از نظر احساسی
ترس هایم رنگش فرق کرده و دیگر مثل سابق خیلی چیزها برایم مهم نیست.
گذشت زمان چیزهای زیادی را تغییر می دهد شکل ادمها فرق می کند و حتی خودت با دیگران به گونه ای دیگر روبرو میشوی .
همیشه از ادمهایی می گوییم‌که احتمالا به ما بد کرده اند و دل ما را شکسته اند غافل از اینکه شاید ما هم آدم بدهای داستان زندگی کسی باشیم‌.
شاید ناخواسته دلی شکسته ایم یا حتی عمدا و بخاطر حفظ منافع شخصی مان چشم‌مان را بر ترکهای دل فردی بسته ایم .
هدفم آن است که بگویم ما هم میتوانیم آدم بدهای داستانها باشیم .
که خیر و برکت را از کسی دریغ کنیم یا حتی نان ببریم .
این است که باید هوشیار بود .هربار خود را بجای دیگری هم گذاشت و از خود پرسید که اگر من بجایش بودم چه ؟
شاید اینگونه قضاوت ها عادلانه تر می شد
شاید اینگونه کمتر دلی می شکستیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
32💔6🕊1
Forwarded from 🪴اتاق سبز🪴
طی این سالهای اخیری که پشت سر گذاشته ام بیشترین تجربه های زندگی را اموخته ام .هرچه رخ داده برایم درسی داشته است.متفاوت شده ام چه از نظر منطقم و چه از نظر احساسی
ترس هایم رنگش فرق کرده و دیگر مثل سابق خیلی چیزها برایم مهم نیست.
گذشت زمان چیزهای زیادی را تغییر می دهد شکل ادمها فرق می کند و حتی خودت با دیگران به گونه ای دیگر روبرو میشوی .
همیشه از ادمهایی می گوییم‌که احتمالا به ما بد کرده اند و دل ما را شکسته اند غافل از اینکه شاید ما هم آدم بدهای داستان زندگی کسی باشیم‌.
شاید ناخواسته دلی شکسته ایم یا حتی عمدا و بخاطر حفظ منافع شخصی مان  چشم‌مان را بر ترکهای دل فردی بسته ایم .
هدفم آن است که بگویم ما هم میتوانیم آدم بدهای داستانها باشیم .
که خیر و برکت را از کسی دریغ کنیم یا حتی نان ببریم .
این است که باید هوشیار بود .هربار خود را بجای دیگری هم گذاشت و از خود پرسید که اگر من بجایش بودم چه ؟
شاید اینگونه قضاوت ها عادلانه تر می شد
شاید اینگونه کمتر دلی می شکستیم ..

🖊به قلم‌ #عادله_زمانی

🎙#گندم‌
🤍🌾
18🕊4💔2👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سلام ای کهنه عشق من ...❤️
41
"زنی که‌گم کردم "
Hayedeh – Soghati
من توی زندگی های بعدی بازهم دنبال آهنگ سوغاتی هایده می گردم .
باید بشنومش...
این‌واقعا یه نیازه ...
برای اینکه عمق قلبم رو بتونم واکاوی کنم بهش نیاز دارم...
#عادله_زمانی
28🕊3😢2
      نامم را بخاطر بسپار!
      زنی که با گل ها و گنجشک ها
      همخانه بود و
      خیابان های بن بست را
      دوست نداشت ...

      فریده یوسفی
@adelehz
😢1412
بعضی اتفاقها فقط یک بار در زندگی رخ می دهد .و بعد از آن دیگر هیچ چیز شبیه به قبل نخواهد بود .
بعضی احساسات فقط یک بار در قلب آدمیزاد جوانه می زند و وقتی از ریشه در آمد دیگر هرگز در آن زمین دوباره احساسی جوانه نخواهد زد .
بعضی وقتها فقط یکبار میتوانی یک نفر را بطوری خاص دوست داشته باشی و بعد از آن دیگر هرگز هیچکس را آنگونه دوست نخواهی داشت .
نه که نخواهی ،نمی شود .
که دل مثل یک گل منحصر بفرد تنها یک بار در جهان می روید.
القصه آنکه ،یک بارهای کسی را خراب نکنید بگذارید با همان تنها شانسی که در جهان نصیبش میشود خوش باشد .
چرا که وقتی یک بارِ کسی را از او میگیرید او دوباره به خودش بر نمیگردد.
چون هرکس فقط یکبار برای همیشه از خودش می رود....
#عادله_زمانی
@adelehz
25💔24😢1