دوستی دیشب به سوی امریکا پرواز کرد مادر پیرش در افغانستان از سفر فرزندش بیخبر است و مدام اصرار میکند که تا عید فطر به خانه برگردد.
اندوهگین و مبهوت نیمه شب به فرودگاه رفته و غم هجرتی ناخواسته را در چمدان چپانده به دنبال خود کشانده است ..
دوستم را چند شب پیش در رستورانی دیدم باهم غذا خوردیم او رفت و تنها خدا میداند ایا دوباره فرصت نوشیدن چای باهم خواهیم داشت یا نه ...
آه فرزند نداشته ام زندگی در جهان سوم اینگونه است که تو باید برای فرو بردن آبی به خوشی از گلویت قید مادرت،خانه ات ،دوستانت و انچه داری را بزنی ...
دیشب که می رفت آسمان تیره تر از هرشب بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
اندوهگین و مبهوت نیمه شب به فرودگاه رفته و غم هجرتی ناخواسته را در چمدان چپانده به دنبال خود کشانده است ..
دوستم را چند شب پیش در رستورانی دیدم باهم غذا خوردیم او رفت و تنها خدا میداند ایا دوباره فرصت نوشیدن چای باهم خواهیم داشت یا نه ...
آه فرزند نداشته ام زندگی در جهان سوم اینگونه است که تو باید برای فرو بردن آبی به خوشی از گلویت قید مادرت،خانه ات ،دوستانت و انچه داری را بزنی ...
دیشب که می رفت آسمان تیره تر از هرشب بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢50💔34❤3👎1
اونی رو ک باعث شده حس کنی خوب و کافی نیستی .
اونی که بهت این باور و داده که عیب و ایراد داری .
اونی که با رفتارش گیجت کرده یطوری که نفهمیدی گناهت چیه و چه کار بدی کردی
همون و بذار کنار .
لطفا و حتما ..
#عادله_زمانی
اونی که بهت این باور و داده که عیب و ایراد داری .
اونی که با رفتارش گیجت کرده یطوری که نفهمیدی گناهت چیه و چه کار بدی کردی
همون و بذار کنار .
لطفا و حتما ..
#عادله_زمانی
😢37❤27💔18🕊7
هیچ چیز غم انگیز تر از دیدن زن غمگینی که روزگاری دختر شادی بوده است،نیست.زنی که وارد رابطه ای نادرست شده یا در چنگال انسانی گیر کرده است که اجازه نداده او خودش باشد .مرتب بر وی خرده گرفته و به او فهمانده است که نباید از حدود تعینی او فراتر رود .
من زنهای زیادی را میشناسم که مدتی بعد از ازدواج دیگر دختر شاد سابق نیستند و چشمانشان برق نمی زند .
حتی خنده های شان مصنوعی است و حقیقت این است که اندوه درون انسان قابل پنهان و کتمان کردن نیست .
من برای همه ی دختران آرزو میکنم هرگز اسیر چنین رابطه ای نشوند .حتی اگر آن قفس طلایی باشد .
چون حق هر انسان و هر دختری ست که عشق و رابطه راهی برای شادی بیشتر او باشد نه اندوهی مضاعف بر دوشش
#عادله_زمانی
@adelehz
من زنهای زیادی را میشناسم که مدتی بعد از ازدواج دیگر دختر شاد سابق نیستند و چشمانشان برق نمی زند .
حتی خنده های شان مصنوعی است و حقیقت این است که اندوه درون انسان قابل پنهان و کتمان کردن نیست .
من برای همه ی دختران آرزو میکنم هرگز اسیر چنین رابطه ای نشوند .حتی اگر آن قفس طلایی باشد .
چون حق هر انسان و هر دختری ست که عشق و رابطه راهی برای شادی بیشتر او باشد نه اندوهی مضاعف بر دوشش
#عادله_زمانی
@adelehz
😢44💔35❤11🕊10👍1
الهی رایگان مگذار مارا
به دست این و آن مگذار مارا
کرم پروردگانیم ای خداوند
به لطف دیگران مگذار مارا...
به دست این و آن مگذار مارا
کرم پروردگانیم ای خداوند
به لطف دیگران مگذار مارا...
❤46🕊6😢2
به روی آینهٔ پُر غبار من بنویس
بدون عشق جهان جای زندگانی نیست!
@adelehz
بدون عشق جهان جای زندگانی نیست!
@adelehz
❤43💔10😢1
به هیچ کدام از مخلوقاتش حسادت نکنم مگر پرنده ای که آزاد و رها از آسمان شهری به شهر دیگر می رود بی آنکه از یافتن یا نیافتن دانه ای بهراسد یا لحظه ای نا آرام گردد.
اگر خدا در زندگی های بعدی از این روح ناآرام بپرسد در چه کالبدی تمنای بازگشتن داری من قطعا پرنده ای رها را انتخاب خواهم کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر خدا در زندگی های بعدی از این روح ناآرام بپرسد در چه کالبدی تمنای بازگشتن داری من قطعا پرنده ای رها را انتخاب خواهم کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32🕊20
و آنها که ما را می رنجانند آیا گمان کرده اند قلبهای ما برای شکسته شدن افریده شده اند ؟؟
بدون آنکه از خود بپرسند آیا خداوند این دل را برای دوست داشته شدن نیافرید؟
#عادله_زمانی
@adelehz
بدون آنکه از خود بپرسند آیا خداوند این دل را برای دوست داشته شدن نیافرید؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢24❤18🕊9
به مرحله ای از عرفان رسیدم که ادمهایی که روزی نگران برداشت شون از خودم بودم و کلا فراموش میکنم و بعد یه مدت یه جایی ممکنه یادشون بیفتم .
زیبا نیست؟🙂
زیبا نیست؟🙂
😁24❤14🕊4
دخترکم
لطفا این را بدان و بخاطر بسپار
هیچ کس و هیچ کس قول نداده ست که خوشبختت کند .آن کسی هم که قول داد معلوم نیست بتواند یا بخواهد سر قولش بایستد یا نه
دخترکم
خوشبخت شو
اینجا کسی مسئول لبخندت نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
لطفا این را بدان و بخاطر بسپار
هیچ کس و هیچ کس قول نداده ست که خوشبختت کند .آن کسی هم که قول داد معلوم نیست بتواند یا بخواهد سر قولش بایستد یا نه
دخترکم
خوشبخت شو
اینجا کسی مسئول لبخندت نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤50💔13🕊4
بیاموز که دیگران الزاما انقدر که تو با آنها خوب هستی،نمیخواهند با تو خوب باشند .
که هرکس دوستت میدانی خودش را دوست تو نمی داند .
که آنها که دلتنگ شان میشوی تورا بین روزمره گی هایشان فراموش می کنند .
بیاموز که زندگی همین است پس بیاموز که بر خودت متمرکز شوی .
که ببینی،عبور کنی و برنگردی
بیاموز که جز خدا هیچ کس معتمد نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
که هرکس دوستت میدانی خودش را دوست تو نمی داند .
که آنها که دلتنگ شان میشوی تورا بین روزمره گی هایشان فراموش می کنند .
بیاموز که زندگی همین است پس بیاموز که بر خودت متمرکز شوی .
که ببینی،عبور کنی و برنگردی
بیاموز که جز خدا هیچ کس معتمد نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32💔15
به یاد داشته باشید که تنها راهی که میتوانید به طور کامل از عشق در زندگی لذت ببرید این است که تصمیم بگیرید به چیزی «مهمتر از عشق» در زندگیتان بپردازید.
📕 عشق کافی نیست
✍🏻 مارک منسن
@adelehz
📕 عشق کافی نیست
✍🏻 مارک منسن
@adelehz
❤21💔1
اگر پدرانمان در مقابل چشمان ما مادرانمان
را مى بوسيدند،
اگر قديمى ترها به همسرشان نمى گفتند "منزل"
و با اسم فرزندِ پسر خطابشان نمى کردند
اگر گهگاهى به جاى پوشک و ملافه و آبکش ، کتاب و قلم دست مادرانمان مى ديديم
اگر ياد مى گرفتيم زنى که عطر ميزند فاحشه نيست
اگر ياد مى گرفتيم زنى که مى خندد و گيسوانش را به باد مى سپارد قصد خود فروشى ندارد
اگر با صداى پاشنه هاى کفش يک زن ، هزار و يک سر نمى چرخيد به سمت صدا
اگر هر مردى را که با همسرش مهربان بود و به او شاخه گلى تقديم مى کرد زن ذليل ناميده نمى شد
و هزار و يک اگر و اماى ديگر ..
امروز زن ها را معيار عقده هاى جنسى جامعه قرار نميدادند
معيارهايمان را اشتباه نوشتند
اشتباه ..!
@adelehz
را مى بوسيدند،
اگر قديمى ترها به همسرشان نمى گفتند "منزل"
و با اسم فرزندِ پسر خطابشان نمى کردند
اگر گهگاهى به جاى پوشک و ملافه و آبکش ، کتاب و قلم دست مادرانمان مى ديديم
اگر ياد مى گرفتيم زنى که عطر ميزند فاحشه نيست
اگر ياد مى گرفتيم زنى که مى خندد و گيسوانش را به باد مى سپارد قصد خود فروشى ندارد
اگر با صداى پاشنه هاى کفش يک زن ، هزار و يک سر نمى چرخيد به سمت صدا
اگر هر مردى را که با همسرش مهربان بود و به او شاخه گلى تقديم مى کرد زن ذليل ناميده نمى شد
و هزار و يک اگر و اماى ديگر ..
امروز زن ها را معيار عقده هاى جنسى جامعه قرار نميدادند
معيارهايمان را اشتباه نوشتند
اشتباه ..!
@adelehz
❤74😢18💔6👍1
گمانمیکنم همه ی ما ادمهایی که روزی جایی از یک حرف یا رفتار رنجیده و شکسته یا حتی ترک خورده ایم .
روزهای جمعه در سکوتی خلسه مانند فرو می رویم .خلسه از برای برگشتن دوباره و برای پاکسازی روحی خاک گرفته .
حالا بعضی ها اسمش را دل گیری در روز جمعه می گذارند .
من اما نامش را بازگشت به معصومیتی ازار دهنده می نامم.
معصومیتی که در عین زیبایی آزار دهنده است که ادم از اینکه اینقدر معصومانه به جهان نگاه کرده و احتمالا یک دستی خورده است از خودش ناراحت است.
حالا بماند که در طول زمان این خلسه کمکم برطرف میشود و تو به زندگی برمیگردی اما ...
اما چه کسی پاسخ معصومیتی که شکسته است را می دهد ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
روزهای جمعه در سکوتی خلسه مانند فرو می رویم .خلسه از برای برگشتن دوباره و برای پاکسازی روحی خاک گرفته .
حالا بعضی ها اسمش را دل گیری در روز جمعه می گذارند .
من اما نامش را بازگشت به معصومیتی ازار دهنده می نامم.
معصومیتی که در عین زیبایی آزار دهنده است که ادم از اینکه اینقدر معصومانه به جهان نگاه کرده و احتمالا یک دستی خورده است از خودش ناراحت است.
حالا بماند که در طول زمان این خلسه کمکم برطرف میشود و تو به زندگی برمیگردی اما ...
اما چه کسی پاسخ معصومیتی که شکسته است را می دهد ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😢27💔12❤4👍1