"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادرم به دست‌پخت خوبش معروف است .کسی نبوده که غذایش را چشیده باشد و طعمش فراموشش شده باشد اما حکایت کتلت های مادرم ،حکایتی جدا ست.
آن ذوق و صبری که هنگام صاف کردن مواد کتلت کف دستش دارد آن جلز ولز دوست داشتنی گوشت در روغن که سر ظهرها از آشپزخانه اش به گوش می رسد .
و از همه مهمتر آن عطر خوب کتلت که خانه را پر می‌کند.
تمامش حکایت از سبک خاص مادرم برای پختن کتلت هایش دارد .بچه که بودم همیشه کنار کتلت هایش یک کتلت کوچک برای من درست می کرد و میگفت این مال دخترم است .
شبیه این کتلت کوچک من کنار قلبم یک قلب کوچک فقط برای تو دارم ...تو همان قلب کوچکی ..
گاهی احساس میکنم جهان با تمام فراخی اش برای هر مخلوقی به یک چیز ساده ی کوچک بند است و برای این مخلوق به کتلتی کوچک در ماهیتابه ی داغ مادرش کنار باقی کتلت های دیگر ...
#عادله_زمانی
@adelehz
49💔6
چهارشنبه سوری تون پر از نور قشنگا🔥
32😢2
خانم ها در سنین بالا بیشتر به دوستانشان نیاز پیدا می کنند

چند سال پیش با خانواده برای گردش کنار ساحل رفته بودیم. در آنجا یک گروه خانم دیدم که نزدیک به چهل سال داشتند.
در یک نگاه توانستم تشخیص دهم که آن ها واقعا می دانند چطور در یک جمع زنانه خوش بگذرانند. تمام چیزهایی که آن ها داشتند مثل بقیه یکسری خوراکی، کلاه، چتر و کیف و خرت و پرت بود. اما آن چه در آن ها جلب توجه می کرد خنده هایشان بود. به قدری شاد بودند که خنده هایشان حسادت هر کسی را در آن اطراف بر می انگیخت.
وقتی یکی از آن ها را از نزدیک دیدم درباره سرگرمی ها و خوش گذرانی هایشان از او پرسیدم. او لبخندی زد و پاسخ داد: ما با وجود تمام مشکلاتی که داریم سال هاست با هم به این سفر می آییم.

هرگز دوستانتان را از دست ندهید چون هر چه سن بالاتر می رود نیاز به آنان بیشتر احساس می شود.

صحبت هایش مرابه فکر انداخت. با این برای دوستانم ارزش زیادی قائل بودم ولی هرگز به این که با بالا رفتن سن ممکن است نیاز بیشتری به آن ها داشته باشم فکر نکرده بودم و از آن پس گفته هایشان در روابطم با دوستانم تاثیر زیادی گذاشت.

دوستان ما می توانند یک مصیبت را قابل تحمل کنند. می توانند فکر و احساسمان را بخوانند و می توانند تشخیص دهند که چه نیازهایی را برآورده کنند.
آن ها می توانند به حرف هایمان گوش دهند، ابراز همدردی کنند و به ما مهربانی کنند. آن ها می توانند آرامش برایمان داشته باشند و شانه ای برای گریه کردن.

وقتی درگیر تربیت بچه ها هستیم پرداختن به دوستی ها کمی سخت می شود.
گاهی اوقات ممکن است وقت و انرژی کافی برای دوستانم نداشته باشم اما چیزی که در این مدت یاد گرفتم این بود که باید دوستی ها را قوی و محکم نگه داشت تا هنگام نیاز و یا هنگام مصیبت بتواند تسکینی برای درد شما باشد.

خانواده و دوستان دست شما را می گیرند و شما را به سمت جلو حرکت می دهند. آن ها کمک می کنند تا به مسیرهای جدیدی راه پیدا کنید. آن ها همراه شما به کلاس یوگا می روند، کودکتان را برای خرید بستنی بیرون می برند، همراه با شما به سفر می روند و به هزاران روش قلبی و بی ریا دوست داشتن واقعی خود را به شما نشان می دهند.

برای این که دوستان خوبی داشته باشید باید دوست خوبی باشید. اگر واقعا برای آن ها وقت بگذارید می توانید در مواقع نیاز به آن ها تکیه کنید.
امیدوارم با خواندن این مطلب به خاطر بسپارید که اهمیت دوستان در خوبی ها و بدی ها، خنده و گریه به یک اندازه می باشد. این پستی بلندی های زندگی هستند که تعیین می کنند دوست واقعی کیست و کدام یک حاضر است غم شما را شریک شود.
هر خنده و شادی در کنار دوستان برای خود تاریخچه ای دارد. تاریخچه ای که باعث می شود خنده های واقعی سر دهید و حتی حسادت دیگران را برانگیزید.

#شما_فرستادین
20
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من نیاز دارم آنقدر آزاد باشم که بتوانم تا ابد تورا بدون ترس ِ از دست دادنت دوست داشته باشم.
من به ارزشهایی چون آزادی نیز برای بودن تو نیاز دارم.
اما افسوس که آزادی و تو شبیه هم هستید .
هرگز در زمانی که باید ،نیستید و انقدر دورید که نمی‌توان داشت تان...
#عادله_زمانی
@adelehz
28😢4
میگم یه موقع زشت نباشه من اصلا حس نمیکنم نوروز قراره بیاد !
یادم رفته اصلا☹️
💔74😢31😁42
وقتی برمیگردی و جای خالی عشقی که روزی وجود داشته است و امروز نه، را نگاه میکنی ..
خیال میکنی در میان یک صحرای خشک و در تنهایی ایستاده ای
در یک برهوت بی پایان
بدون اینکه کسی تورا بشنود ...
جای خالی بعضی چیزها هرگز پر نمی شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔34😢156🕊1
صبح در کوچه ی ما منتظر خنده ی توست
وقت آن است که خورشید مجدد باشی....

@adelehz
27
بابا لنگ دراز عزیزم ...
بعضی آدم ها را نميشود داشت !
فقط ميشود يک جور خاصی دوستشان داشت
بعضی آدم ها اصلا برای اين نيستند که
برای تو باشند يا تو برای آنها ؛
اصلا به آخرش فکر نميکنی آنها برای اينند که دوستشان بداری
آن هم نه دوست داشتن معمولی، نه حتی عشق،
يک جور خاصی دوست داشتن که اصلا هم کم نيست
اين آدم ها حتی وقتی که ديگر نيستند هم
در کنج دلت تا ابد يه جور خاص دوست داشته خواهند شد ...!

👤
جین وبستر
📙
بابا لنگ دراز
@adelehz
😢3913💔1
آخرین غروبِ آخرین جمعه ی سال ...و مایی که در این آخرین جمعه سال دلتنگ آنها می‌شویم که رفته اند و رفته اند و برنگشتند...
اگر در خلقت، فعل رفتن صرف نمی شد یا حداقل رفتن بی برگشتن وجود نداشت ما مخلوقات خوش تری بودیم .
اما آنها که رفته اند شاید در جهان و مقیاس دیگری شادترند آنقدر شاد که برگشتن از یادشان رفته ست .
در آخرین جمعه ی سال دلتنگی ها بروند و برنگردند
و آدمها هرگز نروند ...
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
💔24😢3
هر انسانی سزاوار این است که حداقل یک دوست داشته باشد که بتواند سر ترس‌ها و رازهایش، سر احساس گناه و شادی‌اش به او اعتماد کند. هرکسی سزاوار یک نفر است که بتواند به چشم‌هایش نگاه کند و بگوید: «تو کافی هستی. تو با تمام زخم‌هات، بی‌نقصی.»

بریتنی سی‌چری
@adelehz
💔3522😢1
پنجره را که باز کردم نسیمی هراسان و هول هولکی خورد توی صورتم انگار طفلکی اولین سالش بود که بابا نوروز برای آوردن پیام بهار استخدامش کرده بود .
نسیمی که نه خیلی سرد بود نه خیلی گرم ،برای آوردن پیام بهار ناشی بود اما می شد بوی خوب گلهای تازه رس شب بو را از وجودش نفس کشید.
و آن لحظه با آنکه خیلی واضح نبود اما فهمیده بودم بهار در راه است .
فهمیدم که بهار برای آب کردن احساسات یخ زده،برای گرم کردن دلهای سرد، برای امید را باور کردن حتی اگر دیگر امیدی باقی نمانده باشد دوباره می آید.
کاش امسال
قناری ها بیشتر بخوانند و مجال قارقار کردن از کلاغهای سیاه بربایند.
کاش امسال
بوته ی یاس امین الدوله بیشتر گل بدهد و جبران کند تمام زمستانهای بی برگی را ..
کاش امسال
دلتنگی ها بلور شکستنی شوند،بشکنند و دور ریخته شوند..
کاش امسال
مسافرها به خانه برگردند و عاشقها به قرار های عاشقانه برسند.میخانه ها و گلفروشی ها از هرجای شهر پررونق تر شود .
کاش امسال بادها همیشه موافق بوزند و هیچ کشتی به گِل نماند .
سالی که گذشت بر بودنمان با آن بیماری کذایی و دوران سیاه ترس و تنهایی با اشکهای روان سخت گرفته بود.
امسال کاش بهانه ی دوباره ی باهم بودنمان باشد
بهاری برای دوباره به آغوش کشیدن عزیزانمان ،آنها که دلتنگ آغوش و حضورشان هستیم .
کاش امسال فرصتی برای برگشتن تمام شادی های دم عیدی کودکانه مان باشد .
بله،بهار برای دوباره روشن کردن چراغ کم سوی امید خواهد آمد.
برای اینکه بتوان دوباره باور کرد خداوند جهان را بر پایه عشق و آرامش آفریده است حتی اگر هزار طوفان از سر گذشته باشد.
بهار خواهد آمد.

#عادله_زمانی
20😢1
دو روز تا بهار
@adelehz
32😁4
من اینقدر دوست دارم که بیا عیدی هام مال تو❤️
💔1413😢7
من هنوزهم انسان امیدواری هستم .هنوز هم به اتفاقات خوب باور دارم دنبال نکات منفی نمیگردم روزم را با شکرگزاری آغاز میکنم و به پایان می رسانم .
اما ذوق چیزی را داشتن حسابش جداست .متاسفم اما ذوق رسیدن به چیزی را آنقدر که بتواند تمام شب بیدارم نگه دارد دیگر ندارم .انگار ته همه چیز را خوانده باشم و بگویم خوب که چه؟
و حقیقتش این است که بدون ذوق حتی قشنگی ها هم آنقدر که باید قشنگ نیست .ماهیت ذوق و شوق داشتن برای هر چیزی شاید،لذت بردنی واقعی از آن باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
💔216😢3
یک روز تا بهار ❤️
30🕊8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهار می تابد چون خورشید بر افق های تیره مان و از زمستانی دیگر جان بسلامت می‌بریم. زنده می مانیم حتی اگر به ظاهر کسانی از این شهر مرده باشند .بهار می تابد و ما دوباره از خمود سرمای سیاه زمستان بر سبزی جوانه ها رخنه می کنیم .
بهار می تابد و دوباره کوهستان هایمان دوباره دشت های بی انتهایمان آغوش بر لاله های عاشق می گشایند.
بهار می تابد
و چه مبارک تابیدنی...
#عادله_زمانی
35
بهارتون مبارک بهار نارنج ها❤️😍
70😁1🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM