"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
به من نگاه کن،من برای ادامه دادن در این باتلاق عمیق که نامش زندگی ست به ریسمانی از امید و زیبایی نیاز دارم.
و از تو چه پنهان آن ریسمان فقط از چشمان تو به دستانم خواهد رسید .
به من نگاه کن
من به نگاهت،به خودت ،به بودنت
نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
29💔8😢2🕊2😁1
گفتن از روز زن برای ما و مادران و مادربزرگهایمان که همیشه تاریخ تا خرتناق مجبورمان کرده است به زندگی کردن کار سختی ست .

اصولا به قول مادر بزرگی که خدایش بیامرزدش بهشت هم به اجبار نمی ارزد چه رسد به زندگی...
قبل ترها روز زن برای من معنی مهمی داشت اما امروز..راستش نمیدانم اصلا موقعیت تبریک گفتن چنین روزی وجود دارد یا نه ..
بهرحال روز ارزشمندی ست .نه به خاطر اینکه روز همبستگی با زنان جهان یا حتی روز زن است .
به این خاطر که به هر زنی فرصتی می دهد تا دوباره فکر کند ایا خوشحال است یا نه...
آیا زندگی می کند یا نه..؟

روز جهانی زن مبارک

#عادله_زمانی
@adelehz
🕊21💔115
❤️
38
این کارتون یادتونه؟☺️
44💔6
دو تا گنجشک بودن..
یکی داخل اتاق ،
یکی بیرون پشت شیشه
گنجشک کوچولو از پشت شیشه گفت: من همیشه باهات میمونم.......قول میدم!
و گنجشک توی اتاق فقط نگاهش کرد........!!
گنجشک کوچولو گفت :من واقعأ "عاشقتم" !! اما گنجشک توی اتاق فقط نگاش کرد....!! امروز دیدم گنجشک کوچولو پشت شیشه اتاقم "یخ زده" اون هیچوقت نفهمید ......گنجشک توی اتاقم "چوبی" بود !
حکایت بعضی ماهاست .......... خودمونو نابود میکنیم، واسه "آدمای چوبی" کسانی که نه ما رو میبینن ، نه صدامونو میشنونن.
@adelehz
💔45😢122
احمد پوری :

به هیچ‌کس از جانب من سلام نرسان.
کسی را از جانب من نبوس.
این نامه فقط برای توست؛
کاش فقط می‌توانستی خودت را
از جانب من ببوسی.....
29
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
7😢3
من از هزار زن عبور کرده ام تا به تو رسیده ام .از زنانی که شب و روز درون روح و ذهنم کار می کردند و شعر می بافتند.
آن زن ها تورا به حکم عقل نمی پسندیدند اما من فقط به حرفی یکی از آنها گوش دادم.به حرف دخترکی که گوشه ای از روحم خانه کرده بود و در هیچ جمعی از زنان عاقل روح من جای نداشت .من به حرف آن مجنونه ی کوچک گوش کردم و تو را دوست داشتم .و به خاطرت از هزاران زن عاقل عبور کردم.
#عادله_زمانی
@adelehz
30😢5
@zhuanchannel

اری برن، روان‌شناس برجسته می‌گوید:
اگر انسان‌ها نوازش نشوند، مغزشان متلاشی می‌شود و این کنایه‌ایست از اهمیت نوازش به‌عنوان غذای روح برای مغز .

نوازش‌ها می‌توانند مثبت و منفی باشند. لبخند زدن، جملات مهرآمیز گفتن و ... نمونه‌هایی از نوازش مثبت و اخم کردن، مشاجره، انتقاد، نیش و کنایه زدن مواردی از نوازش‌های منفی هستند.

نیاز به نوازش یا دیده شدن به اندازه‌ای قوی است که بشر همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا دیگران او را ببینند، تایید کنند، دوست بدارند و تحسین کنند و اگر چنین چیزی اتفاق نیفتد به نوازش‌های منفی نیز بسنده می‌کند، به عبارتی، ما حاضریم انتقاد شویم، بازخوردهای منفی بگیریم، زیر سوال برویم و... تا به خودمان ثابت کنیم که دیگران ما را می‌بینند و به‌همین دلیل مهم هستیم.

نوازش‌ها می‌توانند کلامی و غیرکلامی باشند. کلمات مهرآمیز نمونه‌هایی از نوازش‌های کلامی هستند.

کارناتمام
شهربانو قهاری
30💔1
تمام مي شود وآفتاب مي تابد
غمي نبوده به عالم كه ماندني باشد

@adelehz
35💔11
آدمها گمان می کنند اگر کسی دوست شان داشت مجوزی به آنها داده ست که بارها و بشکل های گوناگون قلبش را بشکنند و دلش را سلاخی کنند!
یا آنکه غرور کسی که بشما اهمیت می دهد یک شوخی بی اهمیت ست که می‌توان هربار آن را به سخره گرفت .
آنچه انسانها نمی دانند این است که دل آدمی به همان اندازه که استعداد عشق ورزیدن دارد به همان میزان توانایی سنگ شدن هم دارد .
آدمی زاد بلاخره یک جایی از احساسش عبور میکند. بلاخره در یک نقطه هر چه دارد را به دریا می ریزد و روی شن های خیس هنگام غروبی سرد بر ساحل می نشیند .

میخواهم بگویم آدم عاشق شاید بارها ببخشد اما یک بار که نبخشد پایان خواهد یافت هر آنچه برایش ارزش داشته ست .
یک بار به ساحل می رود و همه چیز را به دریا می سپارد...
#عادله_زمانی
@adelehz
31💔11😢8
باور به اینکه تنهایی همیشه ناخوشایندست،باوری کهنه و خام ست .
تنهایی می‌تواند عرصه ی رشد و بلوغ باورهای آدمی شود ،تصورش را بکن که در سکوتی غلیظ فرصت کندکاو خودت و احساساتت را داشته باشی .
مثل اینکه کسی بتواند در سکوت و تنهایی یک باغچه را بیل بزند باغچه ای که احتمالا درونش گنجی نهفته است .
نسل بشر باید بیاموزد که به خاطر فرار از تنهایی به هر آدم و هر جمعی پناه نبرد ،چون این تنهایی می تواند ارزشی بسا بیشتر داشته باشد .

#عادله_زمانی
@adelehz
35
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پس میدمت تورو
این دفعه برنگرد ‌‌
💔35🕊7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادرم به دست‌پخت خوبش معروف است .کسی نبوده که غذایش را چشیده باشد و طعمش فراموشش شده باشد اما حکایت کتلت های مادرم ،حکایتی جدا ست.
آن ذوق و صبری که هنگام صاف کردن مواد کتلت کف دستش دارد آن جلز ولز دوست داشتنی گوشت در روغن که سر ظهرها از آشپزخانه اش به گوش می رسد .
و از همه مهمتر آن عطر خوب کتلت که خانه را پر می‌کند.
تمامش حکایت از سبک خاص مادرم برای پختن کتلت هایش دارد .بچه که بودم همیشه کنار کتلت هایش یک کتلت کوچک برای من درست می کرد و میگفت این مال دخترم است .
شبیه این کتلت کوچک من کنار قلبم یک قلب کوچک فقط برای تو دارم ...تو همان قلب کوچکی ..
گاهی احساس میکنم جهان با تمام فراخی اش برای هر مخلوقی به یک چیز ساده ی کوچک بند است و برای این مخلوق به کتلتی کوچک در ماهیتابه ی داغ مادرش کنار باقی کتلت های دیگر ...
#عادله_زمانی
@adelehz
49💔6
چهارشنبه سوری تون پر از نور قشنگا🔥
32😢2
خانم ها در سنین بالا بیشتر به دوستانشان نیاز پیدا می کنند

چند سال پیش با خانواده برای گردش کنار ساحل رفته بودیم. در آنجا یک گروه خانم دیدم که نزدیک به چهل سال داشتند.
در یک نگاه توانستم تشخیص دهم که آن ها واقعا می دانند چطور در یک جمع زنانه خوش بگذرانند. تمام چیزهایی که آن ها داشتند مثل بقیه یکسری خوراکی، کلاه، چتر و کیف و خرت و پرت بود. اما آن چه در آن ها جلب توجه می کرد خنده هایشان بود. به قدری شاد بودند که خنده هایشان حسادت هر کسی را در آن اطراف بر می انگیخت.
وقتی یکی از آن ها را از نزدیک دیدم درباره سرگرمی ها و خوش گذرانی هایشان از او پرسیدم. او لبخندی زد و پاسخ داد: ما با وجود تمام مشکلاتی که داریم سال هاست با هم به این سفر می آییم.

هرگز دوستانتان را از دست ندهید چون هر چه سن بالاتر می رود نیاز به آنان بیشتر احساس می شود.

صحبت هایش مرابه فکر انداخت. با این برای دوستانم ارزش زیادی قائل بودم ولی هرگز به این که با بالا رفتن سن ممکن است نیاز بیشتری به آن ها داشته باشم فکر نکرده بودم و از آن پس گفته هایشان در روابطم با دوستانم تاثیر زیادی گذاشت.

دوستان ما می توانند یک مصیبت را قابل تحمل کنند. می توانند فکر و احساسمان را بخوانند و می توانند تشخیص دهند که چه نیازهایی را برآورده کنند.
آن ها می توانند به حرف هایمان گوش دهند، ابراز همدردی کنند و به ما مهربانی کنند. آن ها می توانند آرامش برایمان داشته باشند و شانه ای برای گریه کردن.

وقتی درگیر تربیت بچه ها هستیم پرداختن به دوستی ها کمی سخت می شود.
گاهی اوقات ممکن است وقت و انرژی کافی برای دوستانم نداشته باشم اما چیزی که در این مدت یاد گرفتم این بود که باید دوستی ها را قوی و محکم نگه داشت تا هنگام نیاز و یا هنگام مصیبت بتواند تسکینی برای درد شما باشد.

خانواده و دوستان دست شما را می گیرند و شما را به سمت جلو حرکت می دهند. آن ها کمک می کنند تا به مسیرهای جدیدی راه پیدا کنید. آن ها همراه شما به کلاس یوگا می روند، کودکتان را برای خرید بستنی بیرون می برند، همراه با شما به سفر می روند و به هزاران روش قلبی و بی ریا دوست داشتن واقعی خود را به شما نشان می دهند.

برای این که دوستان خوبی داشته باشید باید دوست خوبی باشید. اگر واقعا برای آن ها وقت بگذارید می توانید در مواقع نیاز به آن ها تکیه کنید.
امیدوارم با خواندن این مطلب به خاطر بسپارید که اهمیت دوستان در خوبی ها و بدی ها، خنده و گریه به یک اندازه می باشد. این پستی بلندی های زندگی هستند که تعیین می کنند دوست واقعی کیست و کدام یک حاضر است غم شما را شریک شود.
هر خنده و شادی در کنار دوستان برای خود تاریخچه ای دارد. تاریخچه ای که باعث می شود خنده های واقعی سر دهید و حتی حسادت دیگران را برانگیزید.

#شما_فرستادین
20
خوب رفقا
بعد از این توی این اتاق کوچک سفید به همفکری راجع به مشکلاتی که فرستاده میشه می‌پردازیم.
اتاقمون هنوز تازه راه افتاده پس لطفا توش عضو بشید و لینک شو برای دوستان تون هم ارسال کنید .
قصد داریم با حرف زدن بارهای سنگین روی دوشمون رو کمی سبک تر کنیم..