عاشقی در پختگی و سالهای بزرگسالی سیری چند با نوجوانی توفیر دارد .در آن سالهای طلایی است که آدم از رابطه اش آرامش می خواهد .دلش میخواهد از دنیا بِبُرد و پناه ببرد به کسی که پناه گاهت شده است.
در چنین حالی دیگر نه حوصله ی شکافتن عقده های کودکانه وجود دارد نه حالی برای گذشتن از آنچه ناپختگی های آدم روبرو ست .
آدم میخواهد لحظه ای آرامش داشته باشد کسی درکش کند و تمامیتش را بپذیرد .
در آن سالهای طلایی پختگی فرصتی برای باز آغاز کردن های عاطفی وجود ندارد .
در چنین روزهایی دریای روح آدم به آرامش نیاز دارد نه به جزر و مدی اضافه تر ...
این است که شاید خیلی از ادمها تنهایی را بر بودن با کسی ترجیح بدهند .
بخاطر ارامشی که نمیخواهند از آنها دریغ شود..
#عادله_زمانی
@adelehz
در چنین حالی دیگر نه حوصله ی شکافتن عقده های کودکانه وجود دارد نه حالی برای گذشتن از آنچه ناپختگی های آدم روبرو ست .
آدم میخواهد لحظه ای آرامش داشته باشد کسی درکش کند و تمامیتش را بپذیرد .
در آن سالهای طلایی پختگی فرصتی برای باز آغاز کردن های عاطفی وجود ندارد .
در چنین روزهایی دریای روح آدم به آرامش نیاز دارد نه به جزر و مدی اضافه تر ...
این است که شاید خیلی از ادمها تنهایی را بر بودن با کسی ترجیح بدهند .
بخاطر ارامشی که نمیخواهند از آنها دریغ شود..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26😢1
Forwarded from مجله هنرى ژوان🕊
@zhuanchannel
امید با تنهایی خداحافظی کرد و با رویا هم پرواز شد!
رویا همراه امید رفت
صبح امروز درناهای امید و رویا باهم تالاب فریدونکنار را به قصد گیلان ترک کردند.
امید که هرساله تنها کوچ میکرد به نظر امسال جفت بلژیکی خود یعنی رویا را هم در کنار خود در سفر به سیبری همراه خواهد داشت❤️.
ازاده مختاری
امید با تنهایی خداحافظی کرد و با رویا هم پرواز شد!
رویا همراه امید رفت
صبح امروز درناهای امید و رویا باهم تالاب فریدونکنار را به قصد گیلان ترک کردند.
امید که هرساله تنها کوچ میکرد به نظر امسال جفت بلژیکی خود یعنی رویا را هم در کنار خود در سفر به سیبری همراه خواهد داشت❤️.
ازاده مختاری
❤40🕊2
به من بگو که جهان به قدر سیاهی هایش روزهای نقره ای هم دارد .
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی
عکس هنگامه❤️
@adelehz
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی
عکس هنگامه❤️
@adelehz
❤22🕊3
.
تو را میخواهم
برای پنجاه سالگى
شصت سالگی
هفتاد سالگی
تو را میخواهم
برای خانهای که تنهاییم
تو را میخواهم برای چای عصرانه
تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم
تو را میخواهم برای تنهایی
تو را میخواهم وقتی باران است
برای راهپيمايى آهستهی دوتایی
نیمکتهای سراسر پارکهای شهر
برای پنجرهی بسته
وقتی سرما بیداد میکند
تو را میخواهم برای
پرسه زدنهای شب عيد
نشان كردن يك جفت ماهی قرمز
تو را میخواهم برای صبح
برای ظهر برای شب
برای همهی عمر
نادر_ابراهيمى
@adelehz
تو را میخواهم
برای پنجاه سالگى
شصت سالگی
هفتاد سالگی
تو را میخواهم
برای خانهای که تنهاییم
تو را میخواهم برای چای عصرانه
تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم
تو را میخواهم برای تنهایی
تو را میخواهم وقتی باران است
برای راهپيمايى آهستهی دوتایی
نیمکتهای سراسر پارکهای شهر
برای پنجرهی بسته
وقتی سرما بیداد میکند
تو را میخواهم برای
پرسه زدنهای شب عيد
نشان كردن يك جفت ماهی قرمز
تو را میخواهم برای صبح
برای ظهر برای شب
برای همهی عمر
نادر_ابراهيمى
@adelehz
❤39😢8🕊2
"زنی کهگم کردم "
. تو را میخواهم برای پنجاه سالگى شصت سالگی هفتاد سالگی تو را میخواهم برای خانهای که تنهاییم تو را میخواهم برای چای عصرانه تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم تو را میخواهم برای تنهایی تو را میخواهم وقتی باران است برای راهپيمايى آهستهی دوتایی نیمکتهای…
این عشق بزرگسالی و پختگیه ...مثل عسل شیرین..
❤25😢5
به من نگاه کن،من برای ادامه دادن در این باتلاق عمیق که نامش زندگی ست به ریسمانی از امید و زیبایی نیاز دارم.
و از تو چه پنهان آن ریسمان فقط از چشمان تو به دستانم خواهد رسید .
به من نگاه کن
من به نگاهت،به خودت ،به بودنت
نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
و از تو چه پنهان آن ریسمان فقط از چشمان تو به دستانم خواهد رسید .
به من نگاه کن
من به نگاهت،به خودت ،به بودنت
نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29💔8😢2🕊2😁1
گفتن از روز زن برای ما و مادران و مادربزرگهایمان که همیشه تاریخ تا خرتناق مجبورمان کرده است به زندگی کردن کار سختی ست .
اصولا به قول مادر بزرگی که خدایش بیامرزدش بهشت هم به اجبار نمی ارزد چه رسد به زندگی...
قبل ترها روز زن برای من معنی مهمی داشت اما امروز..راستش نمیدانم اصلا موقعیت تبریک گفتن چنین روزی وجود دارد یا نه ..
بهرحال روز ارزشمندی ست .نه به خاطر اینکه روز همبستگی با زنان جهان یا حتی روز زن است .
به این خاطر که به هر زنی فرصتی می دهد تا دوباره فکر کند ایا خوشحال است یا نه...
آیا زندگی می کند یا نه..؟
روز جهانی زن مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
اصولا به قول مادر بزرگی که خدایش بیامرزدش بهشت هم به اجبار نمی ارزد چه رسد به زندگی...
قبل ترها روز زن برای من معنی مهمی داشت اما امروز..راستش نمیدانم اصلا موقعیت تبریک گفتن چنین روزی وجود دارد یا نه ..
بهرحال روز ارزشمندی ست .نه به خاطر اینکه روز همبستگی با زنان جهان یا حتی روز زن است .
به این خاطر که به هر زنی فرصتی می دهد تا دوباره فکر کند ایا خوشحال است یا نه...
آیا زندگی می کند یا نه..؟
روز جهانی زن مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
🕊21💔11❤5
دو تا گنجشک بودن..
یکی داخل اتاق ،
یکی بیرون پشت شیشه
گنجشک کوچولو از پشت شیشه گفت: من همیشه باهات میمونم.......قول میدم!
و گنجشک توی اتاق فقط نگاهش کرد........!!
گنجشک کوچولو گفت :من واقعأ "عاشقتم" !! اما گنجشک توی اتاق فقط نگاش کرد....!! امروز دیدم گنجشک کوچولو پشت شیشه اتاقم "یخ زده" اون هیچوقت نفهمید ......گنجشک توی اتاقم "چوبی" بود !
حکایت بعضی ماهاست .......... خودمونو نابود میکنیم، واسه "آدمای چوبی" کسانی که نه ما رو میبینن ، نه صدامونو میشنونن.
@adelehz
یکی داخل اتاق ،
یکی بیرون پشت شیشه
گنجشک کوچولو از پشت شیشه گفت: من همیشه باهات میمونم.......قول میدم!
و گنجشک توی اتاق فقط نگاهش کرد........!!
گنجشک کوچولو گفت :من واقعأ "عاشقتم" !! اما گنجشک توی اتاق فقط نگاش کرد....!! امروز دیدم گنجشک کوچولو پشت شیشه اتاقم "یخ زده" اون هیچوقت نفهمید ......گنجشک توی اتاقم "چوبی" بود !
حکایت بعضی ماهاست .......... خودمونو نابود میکنیم، واسه "آدمای چوبی" کسانی که نه ما رو میبینن ، نه صدامونو میشنونن.
@adelehz
💔45😢12❤2
من از هزار زن عبور کرده ام تا به تو رسیده ام .از زنانی که شب و روز درون روح و ذهنم کار می کردند و شعر می بافتند.
آن زن ها تورا به حکم عقل نمی پسندیدند اما من فقط به حرفی یکی از آنها گوش دادم.به حرف دخترکی که گوشه ای از روحم خانه کرده بود و در هیچ جمعی از زنان عاقل روح من جای نداشت .من به حرف آن مجنونه ی کوچک گوش کردم و تو را دوست داشتم .و به خاطرت از هزاران زن عاقل عبور کردم.
#عادله_زمانی
@adelehz
آن زن ها تورا به حکم عقل نمی پسندیدند اما من فقط به حرفی یکی از آنها گوش دادم.به حرف دخترکی که گوشه ای از روحم خانه کرده بود و در هیچ جمعی از زنان عاقل روح من جای نداشت .من به حرف آن مجنونه ی کوچک گوش کردم و تو را دوست داشتم .و به خاطرت از هزاران زن عاقل عبور کردم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢5
Forwarded from مجله هنرى ژوان🕊
@zhuanchannel
اری برن، روانشناس برجسته میگوید:
اگر انسانها نوازش نشوند، مغزشان متلاشی میشود و این کنایهایست از اهمیت نوازش بهعنوان غذای روح برای مغز .
نوازشها میتوانند مثبت و منفی باشند. لبخند زدن، جملات مهرآمیز گفتن و ... نمونههایی از نوازش مثبت و اخم کردن، مشاجره، انتقاد، نیش و کنایه زدن مواردی از نوازشهای منفی هستند.
نیاز به نوازش یا دیده شدن به اندازهای قوی است که بشر همه تلاش خود را به کار میگیرد تا دیگران او را ببینند، تایید کنند، دوست بدارند و تحسین کنند و اگر چنین چیزی اتفاق نیفتد به نوازشهای منفی نیز بسنده میکند، به عبارتی، ما حاضریم انتقاد شویم، بازخوردهای منفی بگیریم، زیر سوال برویم و... تا به خودمان ثابت کنیم که دیگران ما را میبینند و بههمین دلیل مهم هستیم.
نوازشها میتوانند کلامی و غیرکلامی باشند. کلمات مهرآمیز نمونههایی از نوازشهای کلامی هستند.
کارناتمام
شهربانو قهاری
اری برن، روانشناس برجسته میگوید:
اگر انسانها نوازش نشوند، مغزشان متلاشی میشود و این کنایهایست از اهمیت نوازش بهعنوان غذای روح برای مغز .
نوازشها میتوانند مثبت و منفی باشند. لبخند زدن، جملات مهرآمیز گفتن و ... نمونههایی از نوازش مثبت و اخم کردن، مشاجره، انتقاد، نیش و کنایه زدن مواردی از نوازشهای منفی هستند.
نیاز به نوازش یا دیده شدن به اندازهای قوی است که بشر همه تلاش خود را به کار میگیرد تا دیگران او را ببینند، تایید کنند، دوست بدارند و تحسین کنند و اگر چنین چیزی اتفاق نیفتد به نوازشهای منفی نیز بسنده میکند، به عبارتی، ما حاضریم انتقاد شویم، بازخوردهای منفی بگیریم، زیر سوال برویم و... تا به خودمان ثابت کنیم که دیگران ما را میبینند و بههمین دلیل مهم هستیم.
نوازشها میتوانند کلامی و غیرکلامی باشند. کلمات مهرآمیز نمونههایی از نوازشهای کلامی هستند.
کارناتمام
شهربانو قهاری
❤30💔1
❤35💔11
آدمها گمان می کنند اگر کسی دوست شان داشت مجوزی به آنها داده ست که بارها و بشکل های گوناگون قلبش را بشکنند و دلش را سلاخی کنند!
یا آنکه غرور کسی که بشما اهمیت می دهد یک شوخی بی اهمیت ست که میتوان هربار آن را به سخره گرفت .
آنچه انسانها نمی دانند این است که دل آدمی به همان اندازه که استعداد عشق ورزیدن دارد به همان میزان توانایی سنگ شدن هم دارد .
آدمی زاد بلاخره یک جایی از احساسش عبور میکند. بلاخره در یک نقطه هر چه دارد را به دریا می ریزد و روی شن های خیس هنگام غروبی سرد بر ساحل می نشیند .
میخواهم بگویم آدم عاشق شاید بارها ببخشد اما یک بار که نبخشد پایان خواهد یافت هر آنچه برایش ارزش داشته ست .
یک بار به ساحل می رود و همه چیز را به دریا می سپارد...
#عادله_زمانی
@adelehz
یا آنکه غرور کسی که بشما اهمیت می دهد یک شوخی بی اهمیت ست که میتوان هربار آن را به سخره گرفت .
آنچه انسانها نمی دانند این است که دل آدمی به همان اندازه که استعداد عشق ورزیدن دارد به همان میزان توانایی سنگ شدن هم دارد .
آدمی زاد بلاخره یک جایی از احساسش عبور میکند. بلاخره در یک نقطه هر چه دارد را به دریا می ریزد و روی شن های خیس هنگام غروبی سرد بر ساحل می نشیند .
میخواهم بگویم آدم عاشق شاید بارها ببخشد اما یک بار که نبخشد پایان خواهد یافت هر آنچه برایش ارزش داشته ست .
یک بار به ساحل می رود و همه چیز را به دریا می سپارد...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31💔11😢8
باور به اینکه تنهایی همیشه ناخوشایندست،باوری کهنه و خام ست .
تنهایی میتواند عرصه ی رشد و بلوغ باورهای آدمی شود ،تصورش را بکن که در سکوتی غلیظ فرصت کندکاو خودت و احساساتت را داشته باشی .
مثل اینکه کسی بتواند در سکوت و تنهایی یک باغچه را بیل بزند باغچه ای که احتمالا درونش گنجی نهفته است .
نسل بشر باید بیاموزد که به خاطر فرار از تنهایی به هر آدم و هر جمعی پناه نبرد ،چون این تنهایی می تواند ارزشی بسا بیشتر داشته باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
تنهایی میتواند عرصه ی رشد و بلوغ باورهای آدمی شود ،تصورش را بکن که در سکوتی غلیظ فرصت کندکاو خودت و احساساتت را داشته باشی .
مثل اینکه کسی بتواند در سکوت و تنهایی یک باغچه را بیل بزند باغچه ای که احتمالا درونش گنجی نهفته است .
نسل بشر باید بیاموزد که به خاطر فرار از تنهایی به هر آدم و هر جمعی پناه نبرد ،چون این تنهایی می تواند ارزشی بسا بیشتر داشته باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤35