معمولا وقتی آدم گریه میکند از هر دو چشماشک می ریزد ،حتی وقتی یکی از چشمها حساسیت دارد یا بخاطر ضربه ناگهانی مثل برخورد فرچه ی ریمل به درد می آید و سپس اشک ست که جاری میشود.ان یکی چشم هم بی جهت و بدون اینکه دردی حس کند نم بر میدارد و خیس میشود.
رابطه ی دو چشم رابطه ی عجیبی ست .
دو همسایه که هرگز همدیگر را نمی بینند اما برای درد و اشک همدیگر ،اشک می ریزند .
مرا مثل یک چشم دوست داشته باش در حالی که من هم تلاش میکنم شبیه دوست داشتن یک چشم تورا بخواهم و دردت را درد خودم بدانم .
میخواهم بگویم عشق و دوست داشتن یا حتی نه آنقدر بالا،بلکه حتی انسان دوستی چنین چیزی ست .
برای همراهی با یک نفر لازم نیست دردش را جز به جز بچشی تو حتی از تصور دردش،آن را در خود حس میکنی .
و چه باارزش است که در دنیای گوش ها چشم بود .
در دنیای آنهایی که هیچ کاری بهم ندارند و از وجود هم بی خبرند تو چشم باش و ندید، غم هم شکلت دلت را بدرد آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
رابطه ی دو چشم رابطه ی عجیبی ست .
دو همسایه که هرگز همدیگر را نمی بینند اما برای درد و اشک همدیگر ،اشک می ریزند .
مرا مثل یک چشم دوست داشته باش در حالی که من هم تلاش میکنم شبیه دوست داشتن یک چشم تورا بخواهم و دردت را درد خودم بدانم .
میخواهم بگویم عشق و دوست داشتن یا حتی نه آنقدر بالا،بلکه حتی انسان دوستی چنین چیزی ست .
برای همراهی با یک نفر لازم نیست دردش را جز به جز بچشی تو حتی از تصور دردش،آن را در خود حس میکنی .
و چه باارزش است که در دنیای گوش ها چشم بود .
در دنیای آنهایی که هیچ کاری بهم ندارند و از وجود هم بی خبرند تو چشم باش و ندید، غم هم شکلت دلت را بدرد آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22😢8👍1🕊1
خوشگل واقعی مامانامون هستن ❤️یه کرم و سرمه و رژ قرمز میزنن ادم حض میکنه نگاشون کنه🥺اونوقت ما هم دلمون خوشه که با یه کیلو بتونه کاری خوشگلیم😒
😁48❤20
"زنی کهگم کردم "
خوشگل واقعی مامانامون هستن ❤️یه کرم و سرمه و رژ قرمز میزنن ادم حض میکنه نگاشون کنه🥺اونوقت ما هم دلمون خوشه که با یه کیلو بتونه کاری خوشگلیم😒
تازه بابا ها هم همونجوری عاشق شونن،حالا نسل ما نیم ساعت باید قبل پسره بیدار بشیم که بدون آرایش مون و نبینه شازده مطلا😒
😁51💔8
«دانشجوئی هندی از استاد پورداوود پرسید که: در ایران از کدام آتشکده میتوان دیدن کرد؟
استاد پاسخ داد که: دلِ هر ایرانی یک آتشکده است.»
-مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران (۱۳۴۷)، شماره ۱و۲، ص۲۰۰
@adelehz
استاد پاسخ داد که: دلِ هر ایرانی یک آتشکده است.»
-مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران (۱۳۴۷)، شماره ۱و۲، ص۲۰۰
@adelehz
😢29❤10🕊9💔2
Forwarded from مجله هنرى ژوان🕊
@zhuanchannel
باید بیشتر از هر زمان دیگری به خود سازی رسید ،در جهانی که روز به روز سیاه تر میشود ،در جهانی که اتفاقات بد در آن بیشتر از رویدادهای خوب شکل می گیرد. لازم است به خودسازی رسید .
لازم است در درون وجود انسانی خود یک باغ کوچک سرشار از گل و خالی از آفت ساخت و کوشید که عطر آن گلها را به دیگر باغهای انسانی نیز متصاعد کرد .
باید خود را ساخت آنگونه که جهان نیز به تماشای خوبی هایت بنشیند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
باید بیشتر از هر زمان دیگری به خود سازی رسید ،در جهانی که روز به روز سیاه تر میشود ،در جهانی که اتفاقات بد در آن بیشتر از رویدادهای خوب شکل می گیرد. لازم است به خودسازی رسید .
لازم است در درون وجود انسانی خود یک باغ کوچک سرشار از گل و خالی از آفت ساخت و کوشید که عطر آن گلها را به دیگر باغهای انسانی نیز متصاعد کرد .
باید خود را ساخت آنگونه که جهان نیز به تماشای خوبی هایت بنشیند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤20🕊1
عاشقی در پختگی و سالهای بزرگسالی سیری چند با نوجوانی توفیر دارد .در آن سالهای طلایی است که آدم از رابطه اش آرامش می خواهد .دلش میخواهد از دنیا بِبُرد و پناه ببرد به کسی که پناه گاهت شده است.
در چنین حالی دیگر نه حوصله ی شکافتن عقده های کودکانه وجود دارد نه حالی برای گذشتن از آنچه ناپختگی های آدم روبرو ست .
آدم میخواهد لحظه ای آرامش داشته باشد کسی درکش کند و تمامیتش را بپذیرد .
در آن سالهای طلایی پختگی فرصتی برای باز آغاز کردن های عاطفی وجود ندارد .
در چنین روزهایی دریای روح آدم به آرامش نیاز دارد نه به جزر و مدی اضافه تر ...
این است که شاید خیلی از ادمها تنهایی را بر بودن با کسی ترجیح بدهند .
بخاطر ارامشی که نمیخواهند از آنها دریغ شود..
#عادله_زمانی
@adelehz
در چنین حالی دیگر نه حوصله ی شکافتن عقده های کودکانه وجود دارد نه حالی برای گذشتن از آنچه ناپختگی های آدم روبرو ست .
آدم میخواهد لحظه ای آرامش داشته باشد کسی درکش کند و تمامیتش را بپذیرد .
در آن سالهای طلایی پختگی فرصتی برای باز آغاز کردن های عاطفی وجود ندارد .
در چنین روزهایی دریای روح آدم به آرامش نیاز دارد نه به جزر و مدی اضافه تر ...
این است که شاید خیلی از ادمها تنهایی را بر بودن با کسی ترجیح بدهند .
بخاطر ارامشی که نمیخواهند از آنها دریغ شود..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26😢1
Forwarded from مجله هنرى ژوان🕊
@zhuanchannel
امید با تنهایی خداحافظی کرد و با رویا هم پرواز شد!
رویا همراه امید رفت
صبح امروز درناهای امید و رویا باهم تالاب فریدونکنار را به قصد گیلان ترک کردند.
امید که هرساله تنها کوچ میکرد به نظر امسال جفت بلژیکی خود یعنی رویا را هم در کنار خود در سفر به سیبری همراه خواهد داشت❤️.
ازاده مختاری
امید با تنهایی خداحافظی کرد و با رویا هم پرواز شد!
رویا همراه امید رفت
صبح امروز درناهای امید و رویا باهم تالاب فریدونکنار را به قصد گیلان ترک کردند.
امید که هرساله تنها کوچ میکرد به نظر امسال جفت بلژیکی خود یعنی رویا را هم در کنار خود در سفر به سیبری همراه خواهد داشت❤️.
ازاده مختاری
❤40🕊2
به من بگو که جهان به قدر سیاهی هایش روزهای نقره ای هم دارد .
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی
عکس هنگامه❤️
@adelehz
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی
عکس هنگامه❤️
@adelehz
❤22🕊3
.
تو را میخواهم
برای پنجاه سالگى
شصت سالگی
هفتاد سالگی
تو را میخواهم
برای خانهای که تنهاییم
تو را میخواهم برای چای عصرانه
تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم
تو را میخواهم برای تنهایی
تو را میخواهم وقتی باران است
برای راهپيمايى آهستهی دوتایی
نیمکتهای سراسر پارکهای شهر
برای پنجرهی بسته
وقتی سرما بیداد میکند
تو را میخواهم برای
پرسه زدنهای شب عيد
نشان كردن يك جفت ماهی قرمز
تو را میخواهم برای صبح
برای ظهر برای شب
برای همهی عمر
نادر_ابراهيمى
@adelehz
تو را میخواهم
برای پنجاه سالگى
شصت سالگی
هفتاد سالگی
تو را میخواهم
برای خانهای که تنهاییم
تو را میخواهم برای چای عصرانه
تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم
تو را میخواهم برای تنهایی
تو را میخواهم وقتی باران است
برای راهپيمايى آهستهی دوتایی
نیمکتهای سراسر پارکهای شهر
برای پنجرهی بسته
وقتی سرما بیداد میکند
تو را میخواهم برای
پرسه زدنهای شب عيد
نشان كردن يك جفت ماهی قرمز
تو را میخواهم برای صبح
برای ظهر برای شب
برای همهی عمر
نادر_ابراهيمى
@adelehz
❤39😢8🕊2
"زنی کهگم کردم "
. تو را میخواهم برای پنجاه سالگى شصت سالگی هفتاد سالگی تو را میخواهم برای خانهای که تنهاییم تو را میخواهم برای چای عصرانه تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم تو را میخواهم برای تنهایی تو را میخواهم وقتی باران است برای راهپيمايى آهستهی دوتایی نیمکتهای…
این عشق بزرگسالی و پختگیه ...مثل عسل شیرین..
❤25😢5
به من نگاه کن،من برای ادامه دادن در این باتلاق عمیق که نامش زندگی ست به ریسمانی از امید و زیبایی نیاز دارم.
و از تو چه پنهان آن ریسمان فقط از چشمان تو به دستانم خواهد رسید .
به من نگاه کن
من به نگاهت،به خودت ،به بودنت
نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
و از تو چه پنهان آن ریسمان فقط از چشمان تو به دستانم خواهد رسید .
به من نگاه کن
من به نگاهت،به خودت ،به بودنت
نیاز دارم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29💔8😢2🕊2😁1
گفتن از روز زن برای ما و مادران و مادربزرگهایمان که همیشه تاریخ تا خرتناق مجبورمان کرده است به زندگی کردن کار سختی ست .
اصولا به قول مادر بزرگی که خدایش بیامرزدش بهشت هم به اجبار نمی ارزد چه رسد به زندگی...
قبل ترها روز زن برای من معنی مهمی داشت اما امروز..راستش نمیدانم اصلا موقعیت تبریک گفتن چنین روزی وجود دارد یا نه ..
بهرحال روز ارزشمندی ست .نه به خاطر اینکه روز همبستگی با زنان جهان یا حتی روز زن است .
به این خاطر که به هر زنی فرصتی می دهد تا دوباره فکر کند ایا خوشحال است یا نه...
آیا زندگی می کند یا نه..؟
روز جهانی زن مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
اصولا به قول مادر بزرگی که خدایش بیامرزدش بهشت هم به اجبار نمی ارزد چه رسد به زندگی...
قبل ترها روز زن برای من معنی مهمی داشت اما امروز..راستش نمیدانم اصلا موقعیت تبریک گفتن چنین روزی وجود دارد یا نه ..
بهرحال روز ارزشمندی ست .نه به خاطر اینکه روز همبستگی با زنان جهان یا حتی روز زن است .
به این خاطر که به هر زنی فرصتی می دهد تا دوباره فکر کند ایا خوشحال است یا نه...
آیا زندگی می کند یا نه..؟
روز جهانی زن مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
🕊21💔11❤5
دو تا گنجشک بودن..
یکی داخل اتاق ،
یکی بیرون پشت شیشه
گنجشک کوچولو از پشت شیشه گفت: من همیشه باهات میمونم.......قول میدم!
و گنجشک توی اتاق فقط نگاهش کرد........!!
گنجشک کوچولو گفت :من واقعأ "عاشقتم" !! اما گنجشک توی اتاق فقط نگاش کرد....!! امروز دیدم گنجشک کوچولو پشت شیشه اتاقم "یخ زده" اون هیچوقت نفهمید ......گنجشک توی اتاقم "چوبی" بود !
حکایت بعضی ماهاست .......... خودمونو نابود میکنیم، واسه "آدمای چوبی" کسانی که نه ما رو میبینن ، نه صدامونو میشنونن.
@adelehz
یکی داخل اتاق ،
یکی بیرون پشت شیشه
گنجشک کوچولو از پشت شیشه گفت: من همیشه باهات میمونم.......قول میدم!
و گنجشک توی اتاق فقط نگاهش کرد........!!
گنجشک کوچولو گفت :من واقعأ "عاشقتم" !! اما گنجشک توی اتاق فقط نگاش کرد....!! امروز دیدم گنجشک کوچولو پشت شیشه اتاقم "یخ زده" اون هیچوقت نفهمید ......گنجشک توی اتاقم "چوبی" بود !
حکایت بعضی ماهاست .......... خودمونو نابود میکنیم، واسه "آدمای چوبی" کسانی که نه ما رو میبینن ، نه صدامونو میشنونن.
@adelehz
💔45😢12❤2
من از هزار زن عبور کرده ام تا به تو رسیده ام .از زنانی که شب و روز درون روح و ذهنم کار می کردند و شعر می بافتند.
آن زن ها تورا به حکم عقل نمی پسندیدند اما من فقط به حرفی یکی از آنها گوش دادم.به حرف دخترکی که گوشه ای از روحم خانه کرده بود و در هیچ جمعی از زنان عاقل روح من جای نداشت .من به حرف آن مجنونه ی کوچک گوش کردم و تو را دوست داشتم .و به خاطرت از هزاران زن عاقل عبور کردم.
#عادله_زمانی
@adelehz
آن زن ها تورا به حکم عقل نمی پسندیدند اما من فقط به حرفی یکی از آنها گوش دادم.به حرف دخترکی که گوشه ای از روحم خانه کرده بود و در هیچ جمعی از زنان عاقل روح من جای نداشت .من به حرف آن مجنونه ی کوچک گوش کردم و تو را دوست داشتم .و به خاطرت از هزاران زن عاقل عبور کردم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢5