سالها هممنتظر بمانی ، آن روز طلایی که منتظرش هستی به تو نمی رسد .همان روزی که تصور میکنی خیلی بهتر از امروز است و نمیدانم اصلا کی به تو گفته قرار است، بیاید.
آن روز طلایی که خیالی بیش نیست .مرا به خاطر برهم ریختن تصورات سرزنش نکن ولی واقعیت این است که هیچ روز فوق العاده ای قرار نیست برسد .بلکه این تو هستی که باید روزهای فوق العاده را بسازی .تو هستی که باید یک روز عادی را تبدیل به یک روز طلایی کنی
پس هر صبح به این فکر کن که چطور میتوانی ان روز را روزی بهتر بسازی.
آنگاه می بینی که جهان چقدر زیباتر خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
آن روز طلایی که خیالی بیش نیست .مرا به خاطر برهم ریختن تصورات سرزنش نکن ولی واقعیت این است که هیچ روز فوق العاده ای قرار نیست برسد .بلکه این تو هستی که باید روزهای فوق العاده را بسازی .تو هستی که باید یک روز عادی را تبدیل به یک روز طلایی کنی
پس هر صبح به این فکر کن که چطور میتوانی ان روز را روزی بهتر بسازی.
آنگاه می بینی که جهان چقدر زیباتر خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤24💔5
نشستم پشت میز و همینطور که دارم مینویسم اشکهام می ریزه ..پیروز فقط یه پوزپلنگ نبود..نماد امید یه جامعه بود ...نماد خواستن اما نرسیدن ...نماد شادی وسط درد اما ...
نمیدونم اما هیچ خبری نمیتونست اینقدر آزارم بده ..
پیروز کوچلوی نامراد🖤
امید های دوباره پر پر شده ...
ما چرا اینقدر میریم و میریم اما نمیرسیم...
#عادله_زمانی
نمیدونم اما هیچ خبری نمیتونست اینقدر آزارم بده ..
پیروز کوچلوی نامراد🖤
امید های دوباره پر پر شده ...
ما چرا اینقدر میریم و میریم اما نمیرسیم...
#عادله_زمانی
😢64💔28❤1
پیروز تنها یک توله یوزپلنگ با چشمان درشت و معصوم نبود .نماد امید یک ملت بود .
حس دوباره ی شادی و جوانه ی کم توان نور در میان تاریکی ها بود.
کم پیش می آید که یک ملت که هزاران قلب برای یک توله ی کوچک و نحیف بلرزد .اما پیروز قدرتش را داشت که چنین کند .
آنگاه که درنای امید برگشت و پیروز چشم گشود همه چیز گویا زیباتر پیش می رفت .
اینکه ما برای حال خوب به هر طنابی چنگ می اندازیم درد است .
و کاش پیروز می ماند تا حداقل باور کنیم آینده زیباتر خواهد بود .
اما راستش انگار هیچ کس جهانی که ما ساختیم را نمی خواهد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
حس دوباره ی شادی و جوانه ی کم توان نور در میان تاریکی ها بود.
کم پیش می آید که یک ملت که هزاران قلب برای یک توله ی کوچک و نحیف بلرزد .اما پیروز قدرتش را داشت که چنین کند .
آنگاه که درنای امید برگشت و پیروز چشم گشود همه چیز گویا زیباتر پیش می رفت .
اینکه ما برای حال خوب به هر طنابی چنگ می اندازیم درد است .
و کاش پیروز می ماند تا حداقل باور کنیم آینده زیباتر خواهد بود .
اما راستش انگار هیچ کس جهانی که ما ساختیم را نمی خواهد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔49😢18❤1
.
شاگرد خیلی قدیمیم نوشته:
توی ایستگاه اتوبوسی در استکهلم دارم گریه میکنم.
سخته توضیحش به مردم، که برای توله یوزپلنگی در خاورمیانه است.
kababak
@adelehz
شاگرد خیلی قدیمیم نوشته:
توی ایستگاه اتوبوسی در استکهلم دارم گریه میکنم.
سخته توضیحش به مردم، که برای توله یوزپلنگی در خاورمیانه است.
kababak
@adelehz
😢59💔10😁2❤1
❤32🕊4
دوستی از عشق زیبا ترست.دوستی می تواند تا ابد زنده بماند .کم و لطیف ادامه دارد و مثل باران بهاری ملایم بر صحرای خشک روزهایت فرو می ریزد .دوستی همانند عشق ویران گر نیست .ناگهان مثل طوفانی کشنده همه چیز را بر هم نمی ریزد و چون آتش جهان را نمی سوزاند .
اگر از من بپرسند خواهم گفت به من دوستی بدی که همیشه بتوانم در پناه دوستی اش آرام باشم نه عشقی که هر لحظه ترس ویرانگریش وجودم را بلرزاند .
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر از من بپرسند خواهم گفت به من دوستی بدی که همیشه بتوانم در پناه دوستی اش آرام باشم نه عشقی که هر لحظه ترس ویرانگریش وجودم را بلرزاند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤27💔6😢3
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همیشه از من گلایه کردی که آن عصر بارانی رهایت کردم
اما هرگز به این فکر نکردی که اگر یک فنجان چای ریخته بودی شاید به بهانه چای می ماندم و حرف میزدیم.
حرف می زدیم و آن بن بست لعنتی را پشت سر میگذاشتیم.
نه اینکه بگویم یک فنجان چای معجزه می کند میخواهم بگویم آدمها برای حرف زدن گاهی نیاز به بهانه دارند
#عادله_زمانی
@adelehz
اما هرگز به این فکر نکردی که اگر یک فنجان چای ریخته بودی شاید به بهانه چای می ماندم و حرف میزدیم.
حرف می زدیم و آن بن بست لعنتی را پشت سر میگذاشتیم.
نه اینکه بگویم یک فنجان چای معجزه می کند میخواهم بگویم آدمها برای حرف زدن گاهی نیاز به بهانه دارند
#عادله_زمانی
@adelehz
😢22❤11💔6
معمولا وقتی آدم گریه میکند از هر دو چشماشک می ریزد ،حتی وقتی یکی از چشمها حساسیت دارد یا بخاطر ضربه ناگهانی مثل برخورد فرچه ی ریمل به درد می آید و سپس اشک ست که جاری میشود.ان یکی چشم هم بی جهت و بدون اینکه دردی حس کند نم بر میدارد و خیس میشود.
رابطه ی دو چشم رابطه ی عجیبی ست .
دو همسایه که هرگز همدیگر را نمی بینند اما برای درد و اشک همدیگر ،اشک می ریزند .
مرا مثل یک چشم دوست داشته باش در حالی که من هم تلاش میکنم شبیه دوست داشتن یک چشم تورا بخواهم و دردت را درد خودم بدانم .
میخواهم بگویم عشق و دوست داشتن یا حتی نه آنقدر بالا،بلکه حتی انسان دوستی چنین چیزی ست .
برای همراهی با یک نفر لازم نیست دردش را جز به جز بچشی تو حتی از تصور دردش،آن را در خود حس میکنی .
و چه باارزش است که در دنیای گوش ها چشم بود .
در دنیای آنهایی که هیچ کاری بهم ندارند و از وجود هم بی خبرند تو چشم باش و ندید، غم هم شکلت دلت را بدرد آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
رابطه ی دو چشم رابطه ی عجیبی ست .
دو همسایه که هرگز همدیگر را نمی بینند اما برای درد و اشک همدیگر ،اشک می ریزند .
مرا مثل یک چشم دوست داشته باش در حالی که من هم تلاش میکنم شبیه دوست داشتن یک چشم تورا بخواهم و دردت را درد خودم بدانم .
میخواهم بگویم عشق و دوست داشتن یا حتی نه آنقدر بالا،بلکه حتی انسان دوستی چنین چیزی ست .
برای همراهی با یک نفر لازم نیست دردش را جز به جز بچشی تو حتی از تصور دردش،آن را در خود حس میکنی .
و چه باارزش است که در دنیای گوش ها چشم بود .
در دنیای آنهایی که هیچ کاری بهم ندارند و از وجود هم بی خبرند تو چشم باش و ندید، غم هم شکلت دلت را بدرد آورد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤22😢8👍1🕊1
خوشگل واقعی مامانامون هستن ❤️یه کرم و سرمه و رژ قرمز میزنن ادم حض میکنه نگاشون کنه🥺اونوقت ما هم دلمون خوشه که با یه کیلو بتونه کاری خوشگلیم😒
😁48❤20
"زنی کهگم کردم "
خوشگل واقعی مامانامون هستن ❤️یه کرم و سرمه و رژ قرمز میزنن ادم حض میکنه نگاشون کنه🥺اونوقت ما هم دلمون خوشه که با یه کیلو بتونه کاری خوشگلیم😒
تازه بابا ها هم همونجوری عاشق شونن،حالا نسل ما نیم ساعت باید قبل پسره بیدار بشیم که بدون آرایش مون و نبینه شازده مطلا😒
😁51💔8
«دانشجوئی هندی از استاد پورداوود پرسید که: در ایران از کدام آتشکده میتوان دیدن کرد؟
استاد پاسخ داد که: دلِ هر ایرانی یک آتشکده است.»
-مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران (۱۳۴۷)، شماره ۱و۲، ص۲۰۰
@adelehz
استاد پاسخ داد که: دلِ هر ایرانی یک آتشکده است.»
-مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران (۱۳۴۷)، شماره ۱و۲، ص۲۰۰
@adelehz
😢29❤10🕊9💔2
Forwarded from مجله هنرى ژوان🕊
@zhuanchannel
باید بیشتر از هر زمان دیگری به خود سازی رسید ،در جهانی که روز به روز سیاه تر میشود ،در جهانی که اتفاقات بد در آن بیشتر از رویدادهای خوب شکل می گیرد. لازم است به خودسازی رسید .
لازم است در درون وجود انسانی خود یک باغ کوچک سرشار از گل و خالی از آفت ساخت و کوشید که عطر آن گلها را به دیگر باغهای انسانی نیز متصاعد کرد .
باید خود را ساخت آنگونه که جهان نیز به تماشای خوبی هایت بنشیند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
باید بیشتر از هر زمان دیگری به خود سازی رسید ،در جهانی که روز به روز سیاه تر میشود ،در جهانی که اتفاقات بد در آن بیشتر از رویدادهای خوب شکل می گیرد. لازم است به خودسازی رسید .
لازم است در درون وجود انسانی خود یک باغ کوچک سرشار از گل و خالی از آفت ساخت و کوشید که عطر آن گلها را به دیگر باغهای انسانی نیز متصاعد کرد .
باید خود را ساخت آنگونه که جهان نیز به تماشای خوبی هایت بنشیند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤20🕊1
عاشقی در پختگی و سالهای بزرگسالی سیری چند با نوجوانی توفیر دارد .در آن سالهای طلایی است که آدم از رابطه اش آرامش می خواهد .دلش میخواهد از دنیا بِبُرد و پناه ببرد به کسی که پناه گاهت شده است.
در چنین حالی دیگر نه حوصله ی شکافتن عقده های کودکانه وجود دارد نه حالی برای گذشتن از آنچه ناپختگی های آدم روبرو ست .
آدم میخواهد لحظه ای آرامش داشته باشد کسی درکش کند و تمامیتش را بپذیرد .
در آن سالهای طلایی پختگی فرصتی برای باز آغاز کردن های عاطفی وجود ندارد .
در چنین روزهایی دریای روح آدم به آرامش نیاز دارد نه به جزر و مدی اضافه تر ...
این است که شاید خیلی از ادمها تنهایی را بر بودن با کسی ترجیح بدهند .
بخاطر ارامشی که نمیخواهند از آنها دریغ شود..
#عادله_زمانی
@adelehz
در چنین حالی دیگر نه حوصله ی شکافتن عقده های کودکانه وجود دارد نه حالی برای گذشتن از آنچه ناپختگی های آدم روبرو ست .
آدم میخواهد لحظه ای آرامش داشته باشد کسی درکش کند و تمامیتش را بپذیرد .
در آن سالهای طلایی پختگی فرصتی برای باز آغاز کردن های عاطفی وجود ندارد .
در چنین روزهایی دریای روح آدم به آرامش نیاز دارد نه به جزر و مدی اضافه تر ...
این است که شاید خیلی از ادمها تنهایی را بر بودن با کسی ترجیح بدهند .
بخاطر ارامشی که نمیخواهند از آنها دریغ شود..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26😢1
Forwarded from مجله هنرى ژوان🕊
@zhuanchannel
امید با تنهایی خداحافظی کرد و با رویا هم پرواز شد!
رویا همراه امید رفت
صبح امروز درناهای امید و رویا باهم تالاب فریدونکنار را به قصد گیلان ترک کردند.
امید که هرساله تنها کوچ میکرد به نظر امسال جفت بلژیکی خود یعنی رویا را هم در کنار خود در سفر به سیبری همراه خواهد داشت❤️.
ازاده مختاری
امید با تنهایی خداحافظی کرد و با رویا هم پرواز شد!
رویا همراه امید رفت
صبح امروز درناهای امید و رویا باهم تالاب فریدونکنار را به قصد گیلان ترک کردند.
امید که هرساله تنها کوچ میکرد به نظر امسال جفت بلژیکی خود یعنی رویا را هم در کنار خود در سفر به سیبری همراه خواهد داشت❤️.
ازاده مختاری
❤40🕊2
به من بگو که جهان به قدر سیاهی هایش روزهای نقره ای هم دارد .
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی
عکس هنگامه❤️
@adelehz
بگو که صدای عود و تار و رباب از کوچه ها باز هم به گوش می رسد .
به من بگو که عطر چای و بوی قهوه در سر سرای خانه ها مردم را به خوش خلق بودن فرا میخواند .
به من از گلهای مریم از بارانهای بهاری از بوی کاهگل آب زده بگو...
و چنین کن تا ایمان بیاورم که تو پیام آور خوشی ها هستی.
می دانم که جهان تاریک ست ولی تو از روشنی ها بگو
من میخواهم از تو بشنوم دوباره و هزار باره
#عادله_زمانی
عکس هنگامه❤️
@adelehz
❤22🕊3
.
تو را میخواهم
برای پنجاه سالگى
شصت سالگی
هفتاد سالگی
تو را میخواهم
برای خانهای که تنهاییم
تو را میخواهم برای چای عصرانه
تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم
تو را میخواهم برای تنهایی
تو را میخواهم وقتی باران است
برای راهپيمايى آهستهی دوتایی
نیمکتهای سراسر پارکهای شهر
برای پنجرهی بسته
وقتی سرما بیداد میکند
تو را میخواهم برای
پرسه زدنهای شب عيد
نشان كردن يك جفت ماهی قرمز
تو را میخواهم برای صبح
برای ظهر برای شب
برای همهی عمر
نادر_ابراهيمى
@adelehz
تو را میخواهم
برای پنجاه سالگى
شصت سالگی
هفتاد سالگی
تو را میخواهم
برای خانهای که تنهاییم
تو را میخواهم برای چای عصرانه
تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم
تو را میخواهم برای تنهایی
تو را میخواهم وقتی باران است
برای راهپيمايى آهستهی دوتایی
نیمکتهای سراسر پارکهای شهر
برای پنجرهی بسته
وقتی سرما بیداد میکند
تو را میخواهم برای
پرسه زدنهای شب عيد
نشان كردن يك جفت ماهی قرمز
تو را میخواهم برای صبح
برای ظهر برای شب
برای همهی عمر
نادر_ابراهيمى
@adelehz
❤39😢8🕊2
"زنی کهگم کردم "
. تو را میخواهم برای پنجاه سالگى شصت سالگی هفتاد سالگی تو را میخواهم برای خانهای که تنهاییم تو را میخواهم برای چای عصرانه تلفنهایی که میزنند و جواب نمیدهیم تو را میخواهم برای تنهایی تو را میخواهم وقتی باران است برای راهپيمايى آهستهی دوتایی نیمکتهای…
این عشق بزرگسالی و پختگیه ...مثل عسل شیرین..
❤25😢5