"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
همینقدر خسته ..
همینقدر ناتوان...
همینقدر به بن بست رسیده ...
@adelehz
😢34💔225
اسفند مظلوم ترین ماه سال ست .تصور کن باشی اما کسی نبیندت چون همه منتظر پایانت هستند.هیچ کس نخواهد که طولانی شوی..
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
85😢3🕊2
سالها پیش که من به عنوان داوطلب در بیمارستان کار میکردم، دختری به بیماری عجیب و سختی دچار شده بود و تنها شانسِ زنده ماندنش انتقال کمی از خون خانواده ‏اش به او بود، او فقط یک برادر 5 ساله داشت، دکتر بیمارستان با برادر کوچک دختر صحبت کرد،
پسرک از دکتر پرسید؛
آیا در این صورت خواهرم زنده خواهد ماند؟
دکتر جواب داد؛ بله و پسرک قبول کرد،
پسرک را کنار تخت خواهرش خواباندیم و لوله ‏های تزریق را به بدنش وصل کردیم، پسرک به خواهرش نگاه کرد و لبخندی زد و در حالی که خون از بدنش خارج میشد، به دکتر گفت؛ آیا من به بهشت میروم؟
پسرک فکر میکرد که قرار است تمامِ خون بدنش را به خواهرش بدهند...

👤پائولو کوئلیو

@adelehz
62😢13💔10
گیریم که بتوان بدی ها را بخشید، گیریم که دل مان هم دریا بود و آنچه تو بدی کردی درونش گم شد .گیریم که دل تنگی هم کم شد با اعتمادی که شکسته ست چه کنیم ؟ با باوری که دیگر نیست چه کنیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔38😢1
گفت: «آدم‌ها با رویاها‌شون زندگی می‌کنند.»
گفتم: «چرا که نه؟ مگه چیزی غیر از رویا هم وجود داره؟»
گفت: «به پایان رسیدن رویاها!»


چارلز بوکوفسکی
📕 عامه پسند
@adelehz
💔25😢3
به بعضی آدمها بگویید ولی تو آنقدری که فکر میکردی خوب نبودی فقط این من بودم که دوستت داشتم و عیب هایت را فریاد نمی زدم‌..

#عادله_زمانی
@adelehz
💔47😢5😁3
خدمتتون عارضم که دلار پرواز نمیکنه بلکه داره عین میگ میگ از کنارمون رد میشه😐😵‍💫

@adelehz
😢51💔9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
28
ما که بچه های نان مقدس بودیم ،مادرمان یادمان داده بود نان را از وسط کوچه برداریم ببوسیم و گوشه ی دیوار بگذاریم . ما که یاد گرفته بودیم می‌شود به نان قسم خورد یا نان آنقدر قوی و مقدس ست که می‌تواند به کمر آنکه بد است،بزند .ما که نان برایمان اوج تقدس بود ما دیگر چرا ؟ ما چرا آواره ی نان شدیم .ما چرا به دنبال نان دویدیم ما چرا نان نیافتیم و بخاطر نان نیافتن هم قطارانمان اشک ریختیم ما که فرزندان نانِ مقدس بودیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢45💔236👍2
محبوب دلخواهم ،گاهی حس میکردم آنقدر دوستت دارم که جهان برای جا دادن حجمش کوچک ست .این بود که از خود پرسیدم آیا من به جهان دیگری برای دوست داشتنت نیاز دارم و فهمیدم که من تورا در ده جهان دوست خواهم داشت ..
#عادله_زمانی
@adelehz
30💔8
آنچه در بزرگسالی به آن نیاز داریم آرامشی ست که خودمان باید آن را بیافرینیم.
آرامشی که حاصل دوری از آدم‌های اشتباه نشنیده گرفتن خیلی از حرفها،و تمرکز بر اصل بجای حاشیه های مختلف ست .
بزرگسالی و پختگی هدیه ای الهی برای بشر است .این است که آدم پخته ،کسی که خیلی چیزها آموخته و در برابر خیلی از طوفان‌ها محکم ایستاده جذاب ست .آنقدر جذاب که دیگران را محو خود کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
25
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
😁74
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خودت را در آغوش بگیر و بگو خسته نباشی عزیزترینم که در این روزهای سخت بی همدمی شجاعانه از خودت،از بودنت و احساست محافظت میکنی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
36😢1
به مرحله ای رسیدم که دیگه با خوابم خستگیم در نمیره🥺
😢42😁6💔6
پارسال این موقع‌ها، چهار پنج سال جوون تر بودیم..🙃
😢53💔25😁53
دعای لحظه خواب ایرانیان باستان:

پروردگارا سپیده دم که فلک بیدار می‌شود، سرزمینم از دروغ و تهمت پاک شود.
پروردگارا اکنون روحم به استراحت می‌رود و تو مراقبش باش...

📕 دو قرن سکوت
✍🏻 عبدالحسین زرین‌کوب
@adelehz
شبتون در پناه خدا رفقا❤️
60
آن قدیم تر ها ،جمعه ها روزِ ،نامه های نانوشته بودند .روزی که می‌توانستی بوی کاغذ نو را نفس بکشی و هر یک کلمه ای که مینوشتی واقعیت داشت ،حقیقی بود و انقدر عمق داشت که می‌شد در اعماق دریایش غرق شد .دلم می‌خواهد در این جمعه و در دهها جمعه دیگر نامه بنویسم ،یک نامه ی واقعی نامه ای که بوی صفا و صمیمت بدهد .نامه ای که آرامم کند و یک کوه حرف را بتوان بر خط هایش استوار کرد .جمعه های نرسیده و نامه های نانوشته ماییم و این حجم حرفی که هیچ جا زده نشد ..
#عادله_زمانی
@adelehz
16😢5
از من نپرس تنها هستم یا نه
بلکه نگاه کن ببین من با چند نفر حرف می زنم؟
ملاک تنهایی آدمها، تعداد آنهایی ست که دل آدمها می‌خواهد با ایشان حرف بزنند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
23😢6
بهار که امد به مهمانی ات می آیم شاخه های گل نرگس به نشانه ی روزهای پیش روی بهاری برایت خواهم آورد.
خواهی گفت که بنشین چای دم کرده ام بنوشیم.
به تو خواهم گفت بر میگردم اما اینک بگذار تا گلهای نرگس بیشتری در شهر پخش کنم...
بگذار همه بدانند چه در راه ست..
بهار که بیاید به دیدنت می آیم تا قاصد خوب،خبرهای خوب باشم..
#عادله_زمانی
هنگامه 📷
@adelehz
19😢1
هنر و علم و  سیاست
همه خوبند ولی

ای به قربان همانی
که رفاقت بلد است ...

محمد مهدی درویش
@adelehz
28
چنتا سایت خفن و کاربردی که تو فضای مجازی و واقعی به کارتون میان :

1⃣ سایت chosic :

🌀اگر تو این وبسایت اسم آهنگ یا خواننده مورد نظرتون رو بنویسید ، تمام آهنگ ها و خواننده های مشابه رو براتون میاره.

2⃣ سایت zlibrary : ( کمیاب و محشر )

🌀 این سایت یکی از بزرگترین کتابخانه های الکترونیکی دنیاست هرکتاب گران خارجی و تخصصی ،عمومی و همه کتاب های موجود در آمازون رو رایگان به صورت pdf میتونید از این سایت دانلود کنید.

3⃣ سایت languagetool :

🌀 این سایت متن مکتوب انگلیسی (رایتینگ) رو تصحیح میکنه و اشکالات متنی که نوشتید رو میگه، این امکان رو هم داره که فایل ورد بهش بدید و اون تصحیح بکنه.

4⃣ سایت movie-map.vom :

🌀 اگر اسم فیلم مورد علاقتون رو توی این سایت بنویسید فیلم ها و سریال های هم سبکشو براتون میاره.


@adelehz
8