"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
شب به خیر رفقا
دوستتون دارم.
خدا پناهتون😍❤️
30
تعریف عشق در روانشناسی‌، تعریف جالبیه که آدمو به فکر وا می‌داره!

عشق در تعریف روانشناسی وجودی به معنی احترام قائل شدن برای بودن در دنیای فرد دیگر است
نوعی پذیرش نامشروط آن فرد، اینکه طرف مقابل را به همان صورتی که هست قبول کنیم و دوستش داشته باشیم❤️

@adelehz
26😢14
غم‌تمام وجودت را سانت به سانت تسخیر می کند وقتی خسته از مبارزه برای بدست آوردن حداقل حق زندگی ات گوشه ای در خود فرو می روی..
همیشه برنده بودن خوب نیست گاهی آدم نمی تواند برندا باشد،نمی کشد. کسی دستش را نمیگیرد همه حتی سنگهای بزرگتری پیش پایش می اندازند.
غروب می‌شود سرد می‌شود باران می بارد آدم خسته از نتواستن ،خسته از فریاد زدن و شنیده نشدن خسته از درک نشدن
می رود یگ گوشه ی خیس می نشیند و به غروب نگاه می کند ..
می رود و سکوت می کند چون فریادش هرگز شنیده نشده است.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢27💔125
همینقدر خسته ..
همینقدر ناتوان...
همینقدر به بن بست رسیده ...
@adelehz
😢34💔225
اسفند مظلوم ترین ماه سال ست .تصور کن باشی اما کسی نبیندت چون همه منتظر پایانت هستند.هیچ کس نخواهد که طولانی شوی..
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
85😢3🕊2
سالها پیش که من به عنوان داوطلب در بیمارستان کار میکردم، دختری به بیماری عجیب و سختی دچار شده بود و تنها شانسِ زنده ماندنش انتقال کمی از خون خانواده ‏اش به او بود، او فقط یک برادر 5 ساله داشت، دکتر بیمارستان با برادر کوچک دختر صحبت کرد،
پسرک از دکتر پرسید؛
آیا در این صورت خواهرم زنده خواهد ماند؟
دکتر جواب داد؛ بله و پسرک قبول کرد،
پسرک را کنار تخت خواهرش خواباندیم و لوله ‏های تزریق را به بدنش وصل کردیم، پسرک به خواهرش نگاه کرد و لبخندی زد و در حالی که خون از بدنش خارج میشد، به دکتر گفت؛ آیا من به بهشت میروم؟
پسرک فکر میکرد که قرار است تمامِ خون بدنش را به خواهرش بدهند...

👤پائولو کوئلیو

@adelehz
62😢13💔10
گیریم که بتوان بدی ها را بخشید، گیریم که دل مان هم دریا بود و آنچه تو بدی کردی درونش گم شد .گیریم که دل تنگی هم کم شد با اعتمادی که شکسته ست چه کنیم ؟ با باوری که دیگر نیست چه کنیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔38😢1
گفت: «آدم‌ها با رویاها‌شون زندگی می‌کنند.»
گفتم: «چرا که نه؟ مگه چیزی غیر از رویا هم وجود داره؟»
گفت: «به پایان رسیدن رویاها!»


چارلز بوکوفسکی
📕 عامه پسند
@adelehz
💔25😢3
به بعضی آدمها بگویید ولی تو آنقدری که فکر میکردی خوب نبودی فقط این من بودم که دوستت داشتم و عیب هایت را فریاد نمی زدم‌..

#عادله_زمانی
@adelehz
💔47😢5😁3
خدمتتون عارضم که دلار پرواز نمیکنه بلکه داره عین میگ میگ از کنارمون رد میشه😐😵‍💫

@adelehz
😢51💔9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
28
ما که بچه های نان مقدس بودیم ،مادرمان یادمان داده بود نان را از وسط کوچه برداریم ببوسیم و گوشه ی دیوار بگذاریم . ما که یاد گرفته بودیم می‌شود به نان قسم خورد یا نان آنقدر قوی و مقدس ست که می‌تواند به کمر آنکه بد است،بزند .ما که نان برایمان اوج تقدس بود ما دیگر چرا ؟ ما چرا آواره ی نان شدیم .ما چرا به دنبال نان دویدیم ما چرا نان نیافتیم و بخاطر نان نیافتن هم قطارانمان اشک ریختیم ما که فرزندان نانِ مقدس بودیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢45💔236👍2
محبوب دلخواهم ،گاهی حس میکردم آنقدر دوستت دارم که جهان برای جا دادن حجمش کوچک ست .این بود که از خود پرسیدم آیا من به جهان دیگری برای دوست داشتنت نیاز دارم و فهمیدم که من تورا در ده جهان دوست خواهم داشت ..
#عادله_زمانی
@adelehz
30💔8
آنچه در بزرگسالی به آن نیاز داریم آرامشی ست که خودمان باید آن را بیافرینیم.
آرامشی که حاصل دوری از آدم‌های اشتباه نشنیده گرفتن خیلی از حرفها،و تمرکز بر اصل بجای حاشیه های مختلف ست .
بزرگسالی و پختگی هدیه ای الهی برای بشر است .این است که آدم پخته ،کسی که خیلی چیزها آموخته و در برابر خیلی از طوفان‌ها محکم ایستاده جذاب ست .آنقدر جذاب که دیگران را محو خود کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
25
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
😁74
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خودت را در آغوش بگیر و بگو خسته نباشی عزیزترینم که در این روزهای سخت بی همدمی شجاعانه از خودت،از بودنت و احساست محافظت میکنی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
36😢1
به مرحله ای رسیدم که دیگه با خوابم خستگیم در نمیره🥺
😢42😁6💔6
پارسال این موقع‌ها، چهار پنج سال جوون تر بودیم..🙃
😢53💔25😁53
دعای لحظه خواب ایرانیان باستان:

پروردگارا سپیده دم که فلک بیدار می‌شود، سرزمینم از دروغ و تهمت پاک شود.
پروردگارا اکنون روحم به استراحت می‌رود و تو مراقبش باش...

📕 دو قرن سکوت
✍🏻 عبدالحسین زرین‌کوب
@adelehz
شبتون در پناه خدا رفقا❤️
60
آن قدیم تر ها ،جمعه ها روزِ ،نامه های نانوشته بودند .روزی که می‌توانستی بوی کاغذ نو را نفس بکشی و هر یک کلمه ای که مینوشتی واقعیت داشت ،حقیقی بود و انقدر عمق داشت که می‌شد در اعماق دریایش غرق شد .دلم می‌خواهد در این جمعه و در دهها جمعه دیگر نامه بنویسم ،یک نامه ی واقعی نامه ای که بوی صفا و صمیمت بدهد .نامه ای که آرامم کند و یک کوه حرف را بتوان بر خط هایش استوار کرد .جمعه های نرسیده و نامه های نانوشته ماییم و این حجم حرفی که هیچ جا زده نشد ..
#عادله_زمانی
@adelehz
16😢5
از من نپرس تنها هستم یا نه
بلکه نگاه کن ببین من با چند نفر حرف می زنم؟
ملاک تنهایی آدمها، تعداد آنهایی ست که دل آدمها می‌خواهد با ایشان حرف بزنند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
23😢6