"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
شب زیبا ❤️
@adelehz
34💔4
چه می دانستیم در این دنیای بی سر وته خدا یک نفر هم پیدا نمی‌شود که فهمیدنمان را بلد باشد ....خیال میکردیم بزرگ شدن هم مثل کودکی ست همیشه یک نفر پیدا می‌شود که علت اشک ریختنت را بفهمد اما دریغ ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢28💔124🕊2
من نیاز به یه پلی لیست جدید دارم .
پلی لیستی که با هیچکدوم از آهنگ هاش تا مغز استخوان خاطره نداشته باشم...
#عادله_زمانی
😢3812😁2
دایی احمد یک رادیو داشت که هر روز در اتاقش روشن بود صدایش کم بود و رادیو مدام با خودش آواز میخواند و گاهی هم اخبار تکراری روز را دوره می کرد اما همیشه روشن بود انگار جریان زندگی بشکلی ملایم در اتاق دایی قشنگ من جاری بود ...

وقتی رفت رادیویش خاموش شد ...
مثل چراغی که هر غروب روی پشت بام روشن میکرد تا پسر کم توان ذهنی همسایه دلش نگیرد ولی بعد ناگهان بی فروغ شد..
این هفته رادیویش به دستم رسید گذاشتمش کنار کامپیوترم همین که میشینم کار کنم روشنش می کنم،صدایش که در اتاق میپچد ..
انگار دایی ام یک لیوان چایی خوش رنگ ریخته و نشسته ست وسعی می‌کند مرا سر ذوق بیاورد تا اخبار صدبار شنیده شده اش را دوباره با شوق برایش شرح دهم..
رفیق بی معرفت من ،رفیق نیمه راه من اما
هرچقدر دور تر می شود من دلتنگ تر میشوم ...
رادیوی دایی قشنگم و روشن کردم به امید اینکه بیاید و کنارم بنشیند حتی اگر من نبینمش ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢3712
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من در تمام طول زندگیم به ایمان پدرم غبطه خوردم .به شکل رفاقتی که با خدا دارد به گونه ای که موجودات خدا برایش مهم هستند .به اعتمادی که خدایش دارد ..آنچنان که هرگز نمی پذیرد خدایی که میشناسدش حتی یک ثانیه دست او را رها کند .
به گریه های شبانه اش هنگام خواب در بستر در مناجاتش با خدا غبطه خوردم..
پدرم مردی که وقتی ده ساله بود خواهر محبوب و جوان شهیدش را با دستان خود در یک غروب سرد و خاموش به خاک سپرد ،مردی که هر وقت موهایم را شانه می زنم آنها را می بوسد ..مردی که به خیر و شر کسی کار ندارد و فقط خدای خودش را می‌شناسد ...
مردی که خدا هزار بار برایش در زندگی معجزه فرستاده ..
پدر مهربانم که با تن تب دار حاصل از بیماری به حاشیه ی شهر می رود تا فقط به سگی که ۶ توله دارد غذا برساند اگر نماد لطف خدا بر بندگانش نیست چیست؟
من ،خدا را از دو شناختم که هرگز دلی نشکست و دلش برای همه شکست...
دلم خواست این ویدئو کوتاه را نشر کنم فقط چون بگویم آدمهایی مثل پدر من بسیارند آنها که اهل گفتن نیستند اما خدا در رگ رگ شان جاری ست .

#عادله_زمانی
73💔1
هیچ‌ نیمه‌ی ‌گمشده‌ای وجود ندارد!
تنها چیزی که وجود دارد تکه‌هایی از زمان است که در آن‌ها، ما با کسی حال خوشی داریم؛ حالا ممکن است سه دقیقه باشد، دو‌ روز، پنج سال یا همه‌ی عمر …

زندگی من
آنتوان چخوف..
@adelehz
💔2111😢6😁1
چیزی نیست یه معجزه ی خوشگله که بعد از ۱۲۸ ساعت از زیر آوار زلزله ترکیه درش آوردن...
خدااااا
@adelehz
71😢8
@zhuanchannel
دنیا محل گذر است
انسان هم رهگذر است

یکی ازاهالی ترکیه در تويتر نوشته بود:

خلاصه زندگی و لذت زودگذر آن چند روز پیش صاحب خانه مرا بیرون انداخت چون تقاضای افزایش بیش از حد اجاره می کرد.
چند روز بعد از بیرون راندنم، زلزله رخ داد. حالا صاحب خونه‌ای که مرا بیرون کرد با من توی یک چادر باهم و درکنارهم پیش یک آتش می‌نشینیم!
دنیا زودگذر است و کسانی که در آن هستند.
بر دیگران سخت نگیریم.
از ژوان

@adelehz
24😢13💋1
شبتون پر از خوابای شیرین بچگانه😘❤️

@adelehz
30
حبیب آقا، نه کافه رفته است، نه ڪتاب خوانده است و نه سیگار برگ برلب گذاشته و ڪلاه ڪج بر سر.
نه با فیلم تایتانیڪ گریه ڪرده است و نه ولنتاین میداند چیست.
اما صدیقه خانم ڪه مریض شد، شبها ڪار میڪرد و صبحها به ڪار خانه میرسید.
در چشمانش خستگی فریاد میزد، خواب یڪ آرزو بود. اما جلوی بچه ها و صدیقه خانوم ذره ای ضعف بروز نمیداد.
حبیب آقا عشق را معنا میڪرد، نمایش نمیداد

@adelehz
34
اندر احوالات روز عشق

هرسال این حوالی از تقویم همه جای فضای مجازی قرمز میشود.
گلفروشی ها و شکلات فروشی ها و حتی عروسک فروشی های شهر گویای رسیدن ولنتاینِ فرنگی ها یا همان روز عشق ست.
خیلی ها منتقدند و میگوید اصلا چرا باید یک فرهنگ بیگانه را پیروی کرد خیلی ها علاقه مند هستند و دنبال میکنند.خیلی ها هم آنقدر افراط میکنند که خود فرنگی ها کلاه به نشانه ی تسلیم از سر برمیدارند.
اما یک چیز این میان نادیده گرفته میشود وآن هم این ست که؛ عشق بهرشکل زیباست ...
شاید کسی بگوید کلیشه ست، کسی بگوید چرندست کسی بگوید وجود ندارد ، آن یکی بگوید فقط ظاهرش زیباست .
اما عشق با تمام این تفاسیر عوض که نمیشود. عشق به ذات زیباست و شیرین ،به ذات خواستنی ست به ذات آفریننده ی انگیزه ی زندگی ست .

تعبیر از عشق آن عشق الهی مادروفرزندی نیست من دقیقا درمورد عشق بین دو جنس مخالف حرف میزنم نمیتوانیم خودمان را فریب بدهیم و نپذیریم که عشق بین زن ومرد از زیباترین و ملموس ترین حس های جاری در دنیاست .
خیلی وقتها عشق خاطره ی تلخی برجای مانده از معشوقی بی وفا ،گمشده یا حتی رها شده ست .اما نمیتوان فراموش کرد که با هر تلخی عشق حتی برای یک ثانیه حامل شیرینی و لذت و ارامشی بوده ست که هیچ جا نظیرش یافت نمیشود.

بله این میان عشق به بازی گرفته میشود ،خیلی ها نامش را خراب میکنند. خیلی ها وسیله اش میکنند برای رسیدن به هدفی نامبارک،اما واقعیت این ست که عشق، باران ست و اگر هزاران آلودگی هم درهوای شهر پراکنده باشد باران به ذات تمیز ست و لطیف.و کسی نمی تواند بگوید باران زیبا نیست.
میتوان از هرفرصتی برای حفظ و یا گرامی داشت این حس خوبِ زندگی بهره برد حالا فرنگی یا غیرفرنگی بودنش مگر چه تفاوتی دارد؟
مگر نه اینکه نسل بشر در احساسات مشترک است و خوب از عشق چه احساسی مشترک تر بین منِ شرقی و آن فرنگی غربی مآب؟؟
چون حس زیبای عشق و تعلق میان تمام نسل بشر مشترک ست.
اگر بارها در عشق ورزیدن و انتخاب معشوق خطا کردی بازهم ناامید نشو.
و مگر حافظ نگفته است که منم که شهره ی شهرم به عشق ورزیدن؟؟
از این حس خوب جدا نشو گرچه معشوق لایق نباشد تو از دوباره عاشق شدن نهراس ..
روزی نوبت عشق تو میشود و روزی معشوقِ لایق تورا می یابد آنچنان که رود دریا را ..

خلاصه کلام که گرچه روز عشق نامش فرنگی ست ولی تو به رسم و کلام شاعری که فرنگی نیست یادت بماندکه :
بی عشق سر مکن که دلت پیر میشود.
#عادله_زمانی

روز عشق مبارک❤️
@adelehz
29
ولی عشق قشنگه
اخرشم عشقه که پیروز میشه ..
33💔11😢5
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
9
خدایا این فصل زمستون و زودتر بخیر به اتمام برسون یخ زدم از سرما مردم از مدام سرما خورده بودن 😢
😢22😁63🕊3
تموم شد و رفتتت
@adelehz
😁372
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دخترکم
دخترک خسته ام
گرچه من تورا بدنیا نیاورده باشم اما دلم می‌خواهد شبیه یک مادر با تو حرف بزنم .تو که در جغرافیایی مردانه متولد شدی اما با خودت عطر یاسی زنانه به جهان آوردی..مبادا فراموش کنی که برای چه خلق شده ای !
و اگر میپرسی برای چه من بتو می‌گویم!
تو برای عشق،برای رنگ برای شور خلق شده ای .برای اینکه فضای شهر از عطر موهایت در عصری بهاری بوی بهشت بگیرد .تو خلق شده ای که زندگی بیافرینی آنگاه که مخلوقی دیگر را به جهان می دهی ..دخترک گمشده ام خودت را پیدا کن مبادا یادت برود عطر موهایت لازمه ی آمدن بهار است .
#عادله_زمانی
23🕊5💔2
عشق باید سبب شادی باشد،گرما باشد میان زمستان و بادی خنک بروی پوست تب کرده میانه ی تابستان.
عشق باید چای خوشرنگی باشد که بعد از یک روز روزه داری مینوشی یا گل هندوانه ای که بعد از شنایی سخت در دهان می‌گذاری..
عشق باید همین اندازه لذت بخش باشد که اگر غیر این باشد شاید باید به ماهیتش شک کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
18
مادرم همیشه می‌گه از خدا صبر نخواهید؛ صبر مقارن با درد و سختی‌ست و وقتی صبر بخواهید، یعنی درد و زجر را پذیرفته‌اید و برایش صبر طلب می‌کنید! به‌جایش از خدا آرامش و عافیت و لذت و خوشی بخواهید...


#ارسالی
@adelehz
27🕊8
در این روزهای ماتم‌زده‌ی سنگین، نگاه کنید ببینید چه کسی چه موقعیتی چه کاری کمی قلبتان را آرام میکند. و هر روز، فقط یک قدم کوچک، فقط یک قدم بردارید برای آرام شدن قلبتان. امروز برای آرام کردن قلبتان چه کار خواهید کرد؟!

"پونه مقیمی"

@adelehz
15😢2