به نرگس شیراز می مانی
وسط زمستان سر و کله ات پیدا میشود و همانطور که نرگس ها جلا می دهند به گلفروشی ها
جلوه می دهی به خانه ی قلبم .
عطر داری ،رنگ داری،دیر هنگام می آیی و زودتر از آمدنت می روی
محبوبم
شما نرگس ها را چیده اید؟
یا نرگس ها شما را سرمشقِ وجود قرار داده اند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
وسط زمستان سر و کله ات پیدا میشود و همانطور که نرگس ها جلا می دهند به گلفروشی ها
جلوه می دهی به خانه ی قلبم .
عطر داری ،رنگ داری،دیر هنگام می آیی و زودتر از آمدنت می روی
محبوبم
شما نرگس ها را چیده اید؟
یا نرگس ها شما را سرمشقِ وجود قرار داده اند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29
مرسی از پیامهای متعدد تون عزیزای دلم، من خوبم خداروشکر فقط،یکم اینچند روز سرم شلوغ بوده ..ببخشید اگه نتونستم به کانال برسم
خیلی دوستتون دارم
بوس به قلب تون❤️💋
خیلی دوستتون دارم
بوس به قلب تون❤️💋
❤35
دختری که کتاب میخواند جذابتر از دختری ست که برای دست یافتن به خواسته هایش به یک مرد تکیه می کند ..
کتابها برای دخترها دوستان بهتری از الماس ها هستند .درخشان تر و بارزش تر
دختری که کتاب میخواند جهان را تغییر خواهد داد و چه بهتر از زندگی در جهانی که زنان تغییرش داده اند .
#عادله_زمانی
پ.ن رفیق برای هدیه ات مرسی ❤️
کتابها برای دخترها دوستان بهتری از الماس ها هستند .درخشان تر و بارزش تر
دختری که کتاب میخواند جهان را تغییر خواهد داد و چه بهتر از زندگی در جهانی که زنان تغییرش داده اند .
#عادله_زمانی
پ.ن رفیق برای هدیه ات مرسی ❤️
❤35🕊9
محبوبم ..مرا به گونه ای به آغوش بکش که باورم شود غیر از من زنی در دنیا وجود ندارد و طوری عاشقم باش که حتی لیلی هم به من حسودی کند .محبوبم من زیاده خواه نیستم اما در عشق کم نمیخواهم ..کم عاشقم نباش
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
❤27💔7
Forwarded from اتاق سفید همفکری
رابطه ی جنسی چقدر توی عشق و استحکام رابطه عاطفی مهمه؟
اتاق سفید همفکری
رابطه ی جنسی چقدر توی عشق و استحکام رابطه عاطفی مهمه؟
اگه خواستید به این سوال جواب بدید به کانال همفکری مون یه سر بزنید ..
@hamfekr123
@hamfekr123
کسی را گفتند:
به دیدار او مشتاق هستی؟
گفت: نه. شوق به کسی بُوَد که غایب بُوَد، وی همیشه حاضر است!
رساله قشیریه
@adelehz
به دیدار او مشتاق هستی؟
گفت: نه. شوق به کسی بُوَد که غایب بُوَد، وی همیشه حاضر است!
رساله قشیریه
@adelehz
💔17❤9😢4
نفرین ها انرژی عجیبی در ادبیات گفتاری آدم ها دارند .من همیشه به نفرین ها فکر میکنم از شکل اسمش تا انرژی هنگام به زبان آوردنش در فضا جاری میشود و انگار همان جا معلق می ماند.
از افسانه هایی که در موردشان وجود دارد تا حسی که بعد از نفرین کردن در وجود آدمها غلیان پیدا می کند .
من از آن نفرین های مشمئز کننده ای که برای بقیه طلب مرگ میکند نمی گویم.گرچه در مورد آن دسته آدم هایی که تا خرتناق به یک مخلوق دیگر ظلم می کنند نظر خاصی نمی دهم !
اما منظور من دسته ای دیگر از نفرین ها ست.
ِآن دسته از دعاهایی که از دل های خیلی شکسته بیرون می آید مثل دویدن زبانه ای آتش به بیرون از خانه ای در حال سوختن ..
مادرم هرگز اهل نفرین نبوده اما چند دعای جگر سوزانه از مادر بزرگش بیاد دارد که گاهی ناخودآگاه در اوج اندوهش از کسی که به او بد کرده از گلوگاه آغشته به بغضش بیرون می جهد .
یادم می آید وقتی کوچکتر بودم مادرم را میدیدم که با بغض پای پنجره نشسته و در حالی که سوزن گلدوزی اش را در پارچه فرو میبرد زیر لب زمزمه می کرد که امیدوارم به دود کسی کور شوی و به آتشش گرم نه
مادرم سخت رنجیده و شکسته بود بیاد ندارم مادر مهربانم را چه کسی تا این سر حد رنجانده بود که با دست لرزان از فرط اندوه چنین چیزی به زبان آورد..اما آن دعای بد هرگز فکر مرا رها نکرد..
به دود کسی کور شدن و به آتشش گرم نشدن یعنی کسی باشد اما آنقدر بودنش بد باشد که نتوانی تحملش کنی و نه هم بخواهی که نباشد ...
نه بتوانی بروی و نه بتوانی بمانی ..
دیوانه وار دنبال دستگیره ای برای نجات بگردی و آن را نیابی ..
نمیدانم آدمیزاد چرا باید آنقدر کسی را برنجاند که چنین دعایی نصیبش شود ..چرا آدمیزاد باید کسی را به این حد عاجز کند که درد قلب سوخته اش فقط با یک دعای سوزناک آرام گیرد.
من به نفرین ها بسیار فکر میکنم به مرغ امید که گاهی به راه ست و گاهی به نیمه راه هم فکر میکنم ..
من به درد قلبهای سوخته هنگام جز زدن بسیار فکر میکنم .
#عادله_زمانی
@adelehz
از افسانه هایی که در موردشان وجود دارد تا حسی که بعد از نفرین کردن در وجود آدمها غلیان پیدا می کند .
من از آن نفرین های مشمئز کننده ای که برای بقیه طلب مرگ میکند نمی گویم.گرچه در مورد آن دسته آدم هایی که تا خرتناق به یک مخلوق دیگر ظلم می کنند نظر خاصی نمی دهم !
اما منظور من دسته ای دیگر از نفرین ها ست.
ِآن دسته از دعاهایی که از دل های خیلی شکسته بیرون می آید مثل دویدن زبانه ای آتش به بیرون از خانه ای در حال سوختن ..
مادرم هرگز اهل نفرین نبوده اما چند دعای جگر سوزانه از مادر بزرگش بیاد دارد که گاهی ناخودآگاه در اوج اندوهش از کسی که به او بد کرده از گلوگاه آغشته به بغضش بیرون می جهد .
یادم می آید وقتی کوچکتر بودم مادرم را میدیدم که با بغض پای پنجره نشسته و در حالی که سوزن گلدوزی اش را در پارچه فرو میبرد زیر لب زمزمه می کرد که امیدوارم به دود کسی کور شوی و به آتشش گرم نه
مادرم سخت رنجیده و شکسته بود بیاد ندارم مادر مهربانم را چه کسی تا این سر حد رنجانده بود که با دست لرزان از فرط اندوه چنین چیزی به زبان آورد..اما آن دعای بد هرگز فکر مرا رها نکرد..
به دود کسی کور شدن و به آتشش گرم نشدن یعنی کسی باشد اما آنقدر بودنش بد باشد که نتوانی تحملش کنی و نه هم بخواهی که نباشد ...
نه بتوانی بروی و نه بتوانی بمانی ..
دیوانه وار دنبال دستگیره ای برای نجات بگردی و آن را نیابی ..
نمیدانم آدمیزاد چرا باید آنقدر کسی را برنجاند که چنین دعایی نصیبش شود ..چرا آدمیزاد باید کسی را به این حد عاجز کند که درد قلب سوخته اش فقط با یک دعای سوزناک آرام گیرد.
من به نفرین ها بسیار فکر میکنم به مرغ امید که گاهی به راه ست و گاهی به نیمه راه هم فکر میکنم ..
من به درد قلبهای سوخته هنگام جز زدن بسیار فکر میکنم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤24💔20😢5
چه می دانستیم در این دنیای بی سر وته خدا یک نفر هم پیدا نمیشود که فهمیدنمان را بلد باشد ....خیال میکردیم بزرگ شدن هم مثل کودکی ست همیشه یک نفر پیدا میشود که علت اشک ریختنت را بفهمد اما دریغ ...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
😢28💔12❤4🕊2
من نیاز به یه پلی لیست جدید دارم .
پلی لیستی که با هیچکدوم از آهنگ هاش تا مغز استخوان خاطره نداشته باشم...
#عادله_زمانی
پلی لیستی که با هیچکدوم از آهنگ هاش تا مغز استخوان خاطره نداشته باشم...
#عادله_زمانی
😢38❤12😁2
دایی احمد یک رادیو داشت که هر روز در اتاقش روشن بود صدایش کم بود و رادیو مدام با خودش آواز میخواند و گاهی هم اخبار تکراری روز را دوره می کرد اما همیشه روشن بود انگار جریان زندگی بشکلی ملایم در اتاق دایی قشنگ من جاری بود ...
وقتی رفت رادیویش خاموش شد ...
مثل چراغی که هر غروب روی پشت بام روشن میکرد تا پسر کم توان ذهنی همسایه دلش نگیرد ولی بعد ناگهان بی فروغ شد..
این هفته رادیویش به دستم رسید گذاشتمش کنار کامپیوترم همین که میشینم کار کنم روشنش می کنم،صدایش که در اتاق میپچد ..
انگار دایی ام یک لیوان چایی خوش رنگ ریخته و نشسته ست وسعی میکند مرا سر ذوق بیاورد تا اخبار صدبار شنیده شده اش را دوباره با شوق برایش شرح دهم..
رفیق بی معرفت من ،رفیق نیمه راه من اما
هرچقدر دور تر می شود من دلتنگ تر میشوم ...
رادیوی دایی قشنگم و روشن کردم به امید اینکه بیاید و کنارم بنشیند حتی اگر من نبینمش ...
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی رفت رادیویش خاموش شد ...
مثل چراغی که هر غروب روی پشت بام روشن میکرد تا پسر کم توان ذهنی همسایه دلش نگیرد ولی بعد ناگهان بی فروغ شد..
این هفته رادیویش به دستم رسید گذاشتمش کنار کامپیوترم همین که میشینم کار کنم روشنش می کنم،صدایش که در اتاق میپچد ..
انگار دایی ام یک لیوان چایی خوش رنگ ریخته و نشسته ست وسعی میکند مرا سر ذوق بیاورد تا اخبار صدبار شنیده شده اش را دوباره با شوق برایش شرح دهم..
رفیق بی معرفت من ،رفیق نیمه راه من اما
هرچقدر دور تر می شود من دلتنگ تر میشوم ...
رادیوی دایی قشنگم و روشن کردم به امید اینکه بیاید و کنارم بنشیند حتی اگر من نبینمش ...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢37❤12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من در تمام طول زندگیم به ایمان پدرم غبطه خوردم .به شکل رفاقتی که با خدا دارد به گونه ای که موجودات خدا برایش مهم هستند .به اعتمادی که خدایش دارد ..آنچنان که هرگز نمی پذیرد خدایی که میشناسدش حتی یک ثانیه دست او را رها کند .
به گریه های شبانه اش هنگام خواب در بستر در مناجاتش با خدا غبطه خوردم..
پدرم مردی که وقتی ده ساله بود خواهر محبوب و جوان شهیدش را با دستان خود در یک غروب سرد و خاموش به خاک سپرد ،مردی که هر وقت موهایم را شانه می زنم آنها را می بوسد ..مردی که به خیر و شر کسی کار ندارد و فقط خدای خودش را میشناسد ...
مردی که خدا هزار بار برایش در زندگی معجزه فرستاده ..
پدر مهربانم که با تن تب دار حاصل از بیماری به حاشیه ی شهر می رود تا فقط به سگی که ۶ توله دارد غذا برساند اگر نماد لطف خدا بر بندگانش نیست چیست؟
من ،خدا را از دو شناختم که هرگز دلی نشکست و دلش برای همه شکست...
دلم خواست این ویدئو کوتاه را نشر کنم فقط چون بگویم آدمهایی مثل پدر من بسیارند آنها که اهل گفتن نیستند اما خدا در رگ رگ شان جاری ست .
#عادله_زمانی
به گریه های شبانه اش هنگام خواب در بستر در مناجاتش با خدا غبطه خوردم..
پدرم مردی که وقتی ده ساله بود خواهر محبوب و جوان شهیدش را با دستان خود در یک غروب سرد و خاموش به خاک سپرد ،مردی که هر وقت موهایم را شانه می زنم آنها را می بوسد ..مردی که به خیر و شر کسی کار ندارد و فقط خدای خودش را میشناسد ...
مردی که خدا هزار بار برایش در زندگی معجزه فرستاده ..
پدر مهربانم که با تن تب دار حاصل از بیماری به حاشیه ی شهر می رود تا فقط به سگی که ۶ توله دارد غذا برساند اگر نماد لطف خدا بر بندگانش نیست چیست؟
من ،خدا را از دو شناختم که هرگز دلی نشکست و دلش برای همه شکست...
دلم خواست این ویدئو کوتاه را نشر کنم فقط چون بگویم آدمهایی مثل پدر من بسیارند آنها که اهل گفتن نیستند اما خدا در رگ رگ شان جاری ست .
#عادله_زمانی
❤73💔1
هیچ نیمهی گمشدهای وجود ندارد!
تنها چیزی که وجود دارد تکههایی از زمان است که در آنها، ما با کسی حال خوشی داریم؛ حالا ممکن است سه دقیقه باشد، دو روز، پنج سال یا همهی عمر …
زندگی من
آنتوان چخوف..
@adelehz
تنها چیزی که وجود دارد تکههایی از زمان است که در آنها، ما با کسی حال خوشی داریم؛ حالا ممکن است سه دقیقه باشد، دو روز، پنج سال یا همهی عمر …
زندگی من
آنتوان چخوف..
@adelehz
💔21❤11😢6😁1
@zhuanchannel
دنیا محل گذر است
انسان هم رهگذر است
یکی ازاهالی ترکیه در تويتر نوشته بود:
خلاصه زندگی و لذت زودگذر آن چند روز پیش صاحب خانه مرا بیرون انداخت چون تقاضای افزایش بیش از حد اجاره می کرد.
چند روز بعد از بیرون راندنم، زلزله رخ داد. حالا صاحب خونهای که مرا بیرون کرد با من توی یک چادر باهم و درکنارهم پیش یک آتش مینشینیم!
دنیا زودگذر است و کسانی که در آن هستند.
بر دیگران سخت نگیریم.
از ژوان
@adelehz
دنیا محل گذر است
انسان هم رهگذر است
یکی ازاهالی ترکیه در تويتر نوشته بود:
خلاصه زندگی و لذت زودگذر آن چند روز پیش صاحب خانه مرا بیرون انداخت چون تقاضای افزایش بیش از حد اجاره می کرد.
چند روز بعد از بیرون راندنم، زلزله رخ داد. حالا صاحب خونهای که مرا بیرون کرد با من توی یک چادر باهم و درکنارهم پیش یک آتش مینشینیم!
دنیا زودگذر است و کسانی که در آن هستند.
بر دیگران سخت نگیریم.
از ژوان
@adelehz
❤24😢13💋1
حبیب آقا، نه کافه رفته است، نه ڪتاب خوانده است و نه سیگار برگ برلب گذاشته و ڪلاه ڪج بر سر.
نه با فیلم تایتانیڪ گریه ڪرده است و نه ولنتاین میداند چیست.
اما صدیقه خانم ڪه مریض شد، شبها ڪار میڪرد و صبحها به ڪار خانه میرسید.
در چشمانش خستگی فریاد میزد، خواب یڪ آرزو بود. اما جلوی بچه ها و صدیقه خانوم ذره ای ضعف بروز نمیداد.
حبیب آقا عشق را معنا میڪرد، نمایش نمیداد
@adelehz
نه با فیلم تایتانیڪ گریه ڪرده است و نه ولنتاین میداند چیست.
اما صدیقه خانم ڪه مریض شد، شبها ڪار میڪرد و صبحها به ڪار خانه میرسید.
در چشمانش خستگی فریاد میزد، خواب یڪ آرزو بود. اما جلوی بچه ها و صدیقه خانوم ذره ای ضعف بروز نمیداد.
حبیب آقا عشق را معنا میڪرد، نمایش نمیداد
@adelehz
❤34
اندر احوالات روز عشق
هرسال این حوالی از تقویم همه جای فضای مجازی قرمز میشود.
گلفروشی ها و شکلات فروشی ها و حتی عروسک فروشی های شهر گویای رسیدن ولنتاینِ فرنگی ها یا همان روز عشق ست.
خیلی ها منتقدند و میگوید اصلا چرا باید یک فرهنگ بیگانه را پیروی کرد خیلی ها علاقه مند هستند و دنبال میکنند.خیلی ها هم آنقدر افراط میکنند که خود فرنگی ها کلاه به نشانه ی تسلیم از سر برمیدارند.
اما یک چیز این میان نادیده گرفته میشود وآن هم این ست که؛ عشق بهرشکل زیباست ...
شاید کسی بگوید کلیشه ست، کسی بگوید چرندست کسی بگوید وجود ندارد ، آن یکی بگوید فقط ظاهرش زیباست .
اما عشق با تمام این تفاسیر عوض که نمیشود. عشق به ذات زیباست و شیرین ،به ذات خواستنی ست به ذات آفریننده ی انگیزه ی زندگی ست .
تعبیر از عشق آن عشق الهی مادروفرزندی نیست من دقیقا درمورد عشق بین دو جنس مخالف حرف میزنم نمیتوانیم خودمان را فریب بدهیم و نپذیریم که عشق بین زن ومرد از زیباترین و ملموس ترین حس های جاری در دنیاست .
خیلی وقتها عشق خاطره ی تلخی برجای مانده از معشوقی بی وفا ،گمشده یا حتی رها شده ست .اما نمیتوان فراموش کرد که با هر تلخی عشق حتی برای یک ثانیه حامل شیرینی و لذت و ارامشی بوده ست که هیچ جا نظیرش یافت نمیشود.
بله این میان عشق به بازی گرفته میشود ،خیلی ها نامش را خراب میکنند. خیلی ها وسیله اش میکنند برای رسیدن به هدفی نامبارک،اما واقعیت این ست که عشق، باران ست و اگر هزاران آلودگی هم درهوای شهر پراکنده باشد باران به ذات تمیز ست و لطیف.و کسی نمی تواند بگوید باران زیبا نیست.
میتوان از هرفرصتی برای حفظ و یا گرامی داشت این حس خوبِ زندگی بهره برد حالا فرنگی یا غیرفرنگی بودنش مگر چه تفاوتی دارد؟
مگر نه اینکه نسل بشر در احساسات مشترک است و خوب از عشق چه احساسی مشترک تر بین منِ شرقی و آن فرنگی غربی مآب؟؟
چون حس زیبای عشق و تعلق میان تمام نسل بشر مشترک ست.
اگر بارها در عشق ورزیدن و انتخاب معشوق خطا کردی بازهم ناامید نشو.
و مگر حافظ نگفته است که منم که شهره ی شهرم به عشق ورزیدن؟؟
از این حس خوب جدا نشو گرچه معشوق لایق نباشد تو از دوباره عاشق شدن نهراس ..
روزی نوبت عشق تو میشود و روزی معشوقِ لایق تورا می یابد آنچنان که رود دریا را ..
خلاصه کلام که گرچه روز عشق نامش فرنگی ست ولی تو به رسم و کلام شاعری که فرنگی نیست یادت بماندکه :
بی عشق سر مکن که دلت پیر میشود.
#عادله_زمانی
روز عشق مبارک❤️
@adelehz
هرسال این حوالی از تقویم همه جای فضای مجازی قرمز میشود.
گلفروشی ها و شکلات فروشی ها و حتی عروسک فروشی های شهر گویای رسیدن ولنتاینِ فرنگی ها یا همان روز عشق ست.
خیلی ها منتقدند و میگوید اصلا چرا باید یک فرهنگ بیگانه را پیروی کرد خیلی ها علاقه مند هستند و دنبال میکنند.خیلی ها هم آنقدر افراط میکنند که خود فرنگی ها کلاه به نشانه ی تسلیم از سر برمیدارند.
اما یک چیز این میان نادیده گرفته میشود وآن هم این ست که؛ عشق بهرشکل زیباست ...
شاید کسی بگوید کلیشه ست، کسی بگوید چرندست کسی بگوید وجود ندارد ، آن یکی بگوید فقط ظاهرش زیباست .
اما عشق با تمام این تفاسیر عوض که نمیشود. عشق به ذات زیباست و شیرین ،به ذات خواستنی ست به ذات آفریننده ی انگیزه ی زندگی ست .
تعبیر از عشق آن عشق الهی مادروفرزندی نیست من دقیقا درمورد عشق بین دو جنس مخالف حرف میزنم نمیتوانیم خودمان را فریب بدهیم و نپذیریم که عشق بین زن ومرد از زیباترین و ملموس ترین حس های جاری در دنیاست .
خیلی وقتها عشق خاطره ی تلخی برجای مانده از معشوقی بی وفا ،گمشده یا حتی رها شده ست .اما نمیتوان فراموش کرد که با هر تلخی عشق حتی برای یک ثانیه حامل شیرینی و لذت و ارامشی بوده ست که هیچ جا نظیرش یافت نمیشود.
بله این میان عشق به بازی گرفته میشود ،خیلی ها نامش را خراب میکنند. خیلی ها وسیله اش میکنند برای رسیدن به هدفی نامبارک،اما واقعیت این ست که عشق، باران ست و اگر هزاران آلودگی هم درهوای شهر پراکنده باشد باران به ذات تمیز ست و لطیف.و کسی نمی تواند بگوید باران زیبا نیست.
میتوان از هرفرصتی برای حفظ و یا گرامی داشت این حس خوبِ زندگی بهره برد حالا فرنگی یا غیرفرنگی بودنش مگر چه تفاوتی دارد؟
مگر نه اینکه نسل بشر در احساسات مشترک است و خوب از عشق چه احساسی مشترک تر بین منِ شرقی و آن فرنگی غربی مآب؟؟
چون حس زیبای عشق و تعلق میان تمام نسل بشر مشترک ست.
اگر بارها در عشق ورزیدن و انتخاب معشوق خطا کردی بازهم ناامید نشو.
و مگر حافظ نگفته است که منم که شهره ی شهرم به عشق ورزیدن؟؟
از این حس خوب جدا نشو گرچه معشوق لایق نباشد تو از دوباره عاشق شدن نهراس ..
روزی نوبت عشق تو میشود و روزی معشوقِ لایق تورا می یابد آنچنان که رود دریا را ..
خلاصه کلام که گرچه روز عشق نامش فرنگی ست ولی تو به رسم و کلام شاعری که فرنگی نیست یادت بماندکه :
بی عشق سر مکن که دلت پیر میشود.
#عادله_زمانی
روز عشق مبارک❤️
@adelehz
❤29