انسان تا وقتی که گرفتار مقایسه نشده است خوشبخت ست .اصلا گمان میکنم همین مقایسه کردن خود با دیگران ست که پایه و بنیان آرامش آدمی را به لرزه در می آورد.
این است که گاهی می نشینیم و فیلم ها و عکسهای مردمانی که قبل از ما روی زمین زیسته اند را می بینیم و به آرامش و خوشحالی شان غبطه میخوریم .
بعد با خودمان حساب کتاب میکنیم که چجوریاست؟
مردمی که از نظر رفاهی و امکانات بهینه ی زندگی از ما عقب تر بودند از ما خوشحال تر و سالم تر زندگی می کردند.
رازش در راضی بودن به داشته هاست نه اینکه آنها مردم ساده لوحی باشند یا ما خیلی هوش سرشاری داشته باشیم نه خیر آقایان و خانمها
داستان این است که آنها بستری برای مقایسه کردن در دسترس نداشتند .
رفت و آمدها به این سادگی نبود و براحتی یک استوری گذاشتن نمی شد خوشحالی یا موفقیت را فریاد زد .علی الخصوص که همدوره ای های ما ناراحتی یا بدشانسی ها فریاد نمی زنند و فقط خوشبختی ها را در چشم هم فرو می برند.
این است که اگر آدم آنقدر خوش شانس باشد که بتواند از تیغ مقایسه کردن خودش با بقیه قسر در رود می تواند خوشحال تر شود.
البته اگر بتواند...
#عادله_زمانی
@adelehz
این است که گاهی می نشینیم و فیلم ها و عکسهای مردمانی که قبل از ما روی زمین زیسته اند را می بینیم و به آرامش و خوشحالی شان غبطه میخوریم .
بعد با خودمان حساب کتاب میکنیم که چجوریاست؟
مردمی که از نظر رفاهی و امکانات بهینه ی زندگی از ما عقب تر بودند از ما خوشحال تر و سالم تر زندگی می کردند.
رازش در راضی بودن به داشته هاست نه اینکه آنها مردم ساده لوحی باشند یا ما خیلی هوش سرشاری داشته باشیم نه خیر آقایان و خانمها
داستان این است که آنها بستری برای مقایسه کردن در دسترس نداشتند .
رفت و آمدها به این سادگی نبود و براحتی یک استوری گذاشتن نمی شد خوشحالی یا موفقیت را فریاد زد .علی الخصوص که همدوره ای های ما ناراحتی یا بدشانسی ها فریاد نمی زنند و فقط خوشبختی ها را در چشم هم فرو می برند.
این است که اگر آدم آنقدر خوش شانس باشد که بتواند از تیغ مقایسه کردن خودش با بقیه قسر در رود می تواند خوشحال تر شود.
البته اگر بتواند...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردانی که واقعا عاشقند زیباترین موجودات عالم هستند.این به معنی عدم زیبایی زنان عاشق نیست اما حکایت مردان حکایت دیگری ست .
دنبال بحثهای فمنیستی یا من با تو برابرم نیستم من از عمق یک عشق مردانه میگویم از آنچه در طول هزاران سال تاریخ ساخته است.
تاریخ هیچ ملکه ای را ندارد که بخاطر عشق سرزمینی را فتح کرده باشد یا از سرزمینی به اقلیمی دیگر رفته باشد اما تا دلت بخواهد پادشاهانی دارد که بخاطر عشق هرچه توانستند کردند .
پادشاهانی که حتی بخاطر عشق قید سلطنت را زدند یا بر رقیبی عفو کردند و حتی رقیبی را به خاک نشاندند .
نمیخواهم بگویم زنان در عشق کم میگذارند نه اینچنین نیست ،حداقل بعنوان یک زن چنین جفایی به هم جنسانم نمیکنم .اما به جرات میگویم که اگر مردی واقعا عاشق شود و بخاطر خوشی معشوق با او دمساز،رفیق و همراه گردد میتواند زیباترین مخلوق عالم باشد .
#عادله_زمانی
دنبال بحثهای فمنیستی یا من با تو برابرم نیستم من از عمق یک عشق مردانه میگویم از آنچه در طول هزاران سال تاریخ ساخته است.
تاریخ هیچ ملکه ای را ندارد که بخاطر عشق سرزمینی را فتح کرده باشد یا از سرزمینی به اقلیمی دیگر رفته باشد اما تا دلت بخواهد پادشاهانی دارد که بخاطر عشق هرچه توانستند کردند .
پادشاهانی که حتی بخاطر عشق قید سلطنت را زدند یا بر رقیبی عفو کردند و حتی رقیبی را به خاک نشاندند .
نمیخواهم بگویم زنان در عشق کم میگذارند نه اینچنین نیست ،حداقل بعنوان یک زن چنین جفایی به هم جنسانم نمیکنم .اما به جرات میگویم که اگر مردی واقعا عاشق شود و بخاطر خوشی معشوق با او دمساز،رفیق و همراه گردد میتواند زیباترین مخلوق عالم باشد .
#عادله_زمانی
❤50💔5
بخواب
و بیاد داشته باش خداوند چشمان را برای اشک شوق ریختن هم آفریده است .
منتظر آن اشک ها باش ..
#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
و بیاد داشته باش خداوند چشمان را برای اشک شوق ریختن هم آفریده است .
منتظر آن اشک ها باش ..
#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
❤34😢5💔4🕊3