یه دوستی دارم خارج از کشور بعد گاهی باهم اینترنتی حرف می زدیم ،الان هرچی زنگ میزنه من نمیتونم باهاش وصل باشم چون هی تماس قطع میشه
اینم فکر میکنه دارم مسخرش می کنم .دلخور میشه😐
هیچ درکی از اینترنت ما نداره
حقیقتا موندم چجوری حالیش کنم🥲😐😄
اینم فکر میکنه دارم مسخرش می کنم .دلخور میشه😐
هیچ درکی از اینترنت ما نداره
حقیقتا موندم چجوری حالیش کنم🥲😐😄
😢45😁14🕊2
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani90
❤7
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
اسمش آقای احمدیان بود ،مرد اداره ای منضبط و خشکی که هر صبح راس ساعت کیف چرمی بدست ،با کت و شلواری مرتب و اتو کشیده با پیکان سفید و تمیزش به سمت اداره می رفت .
و هر عصر با حفظ حالت قبلی بجز کمی چروک که پشت کتش افتاده بود به خانه بر می گشت .
معدود کسانی در محله بودند که میتوانستند ادعا کنند خنده ی آقای احمدیان را دیدند .
او و همسرش نسرین خانم در یک خانه ی نقلی که باغچه ای بزرگ و زیبا داشت زندگی می کردند.از آن باغچه هایی که تابستانها کنارش فرش می انداختند و بساط چای و عصرانه را بپا می کردند.
یکتاب آهنی هم گوشه ی حیاط بود، به جز بعضی صبحها که نسرین خانم بعد از رفتن آقای احمدیان روی آن مینشست و به نقطه ای دور خیره میشد تقریبا دیگر هیچ استفاده ای نداشت .
آقای احمدیان و نسرین خانم بعد از سالها زندگی مشترک موفق نشده بودند فرزندی داشته باشند این بود که تاب آهنی توی حیاط اکثر روزها بی استفاده می ماند و فقط باد تکانش می داد .
آقای احمدیان آدم خشکی بود ولی نه برای نسرین خانم. در واقعا تنها جایی که میشد دید گوشه ی لبهایش کش می آید و انگار دلش لبخند میخواهد کنار نسرین خانم بود .
از اداره که می آمد بعد از بساط چای عصرگاهی برای نسرین خانم گرامافون روشن می کرد .
هرچه نسرین خانم اصرار میکرد که مرد حالا دیگر مردم دستگاه ضبط و نوارکاست دارند به خورد آقای احمدیان نمی رفت و میگفت این صفحه های قدیمی هوای دیگری دارد
گرچه آن اواخر به خاطر اینکه دیگر نمیشد براحتی صفحه گیر آورد آقای احمدیان هم به ضبط صوت و نوارهای کاستی که نسرین خانم با دقت برویش محتوای آن را می نوشت راضی شده بود .
می نشست و به نسرین خانم نگاه میکرد که موهایش را روی شانه هایش ریخته و دارد چایی بعد شام را می ریزد آنوقت زیر لب آرام میخواند:
تویی خورشید و ماهِ من، به هر بزمی و هر بامی
آنگاه عینکش را بر میداشت و کمی چشمان اندکی خیسش را می مالید .
اطرافیان جرات نداشتند به آقای احمدیان بگویند چرا حالا که مشکل از نسرین خانم ست او بفکر ازدواج دوباره یا جدایی نمی افتد؟
همگی به خوبی می دانستند که آقای احمدیان عاشق بچه هاست اما همه به همان اندازه هم می دانستند که او فقط میخواهد پدر بچه ای باشد که نسرین خانم مادرش ست .
دو سال بعد از بازنشسته شدن آقای احمدیان نسرین خانم از دنیا رفت .
او هرگز صاحب فرزندی نشد اما همسایه ها میگفتند تا مدتها بعد از فوت نسرین خانم شبها حدود ساعت ۹ از خانه ی آنها صدای آوازهای قدیمی که انگار روی صفحه ثبت شده است می آید.
حتی یکی از همسایه ها می گفت بارها از پنجره آقای احمدیان را دیده که روی مبلی روبروی آشپزخانه نشسته و چشمانش را پاک می کند .
بعد از آن هرگز کسی لبخند آقای احمدیان را ندید و تا روزی که به دیدار معشوقش رفت هنوز صفحات قدیمی کنار گرامافون جا خوش کرده بودند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
و هر عصر با حفظ حالت قبلی بجز کمی چروک که پشت کتش افتاده بود به خانه بر می گشت .
معدود کسانی در محله بودند که میتوانستند ادعا کنند خنده ی آقای احمدیان را دیدند .
او و همسرش نسرین خانم در یک خانه ی نقلی که باغچه ای بزرگ و زیبا داشت زندگی می کردند.از آن باغچه هایی که تابستانها کنارش فرش می انداختند و بساط چای و عصرانه را بپا می کردند.
یکتاب آهنی هم گوشه ی حیاط بود، به جز بعضی صبحها که نسرین خانم بعد از رفتن آقای احمدیان روی آن مینشست و به نقطه ای دور خیره میشد تقریبا دیگر هیچ استفاده ای نداشت .
آقای احمدیان و نسرین خانم بعد از سالها زندگی مشترک موفق نشده بودند فرزندی داشته باشند این بود که تاب آهنی توی حیاط اکثر روزها بی استفاده می ماند و فقط باد تکانش می داد .
آقای احمدیان آدم خشکی بود ولی نه برای نسرین خانم. در واقعا تنها جایی که میشد دید گوشه ی لبهایش کش می آید و انگار دلش لبخند میخواهد کنار نسرین خانم بود .
از اداره که می آمد بعد از بساط چای عصرگاهی برای نسرین خانم گرامافون روشن می کرد .
هرچه نسرین خانم اصرار میکرد که مرد حالا دیگر مردم دستگاه ضبط و نوارکاست دارند به خورد آقای احمدیان نمی رفت و میگفت این صفحه های قدیمی هوای دیگری دارد
گرچه آن اواخر به خاطر اینکه دیگر نمیشد براحتی صفحه گیر آورد آقای احمدیان هم به ضبط صوت و نوارهای کاستی که نسرین خانم با دقت برویش محتوای آن را می نوشت راضی شده بود .
می نشست و به نسرین خانم نگاه میکرد که موهایش را روی شانه هایش ریخته و دارد چایی بعد شام را می ریزد آنوقت زیر لب آرام میخواند:
تویی خورشید و ماهِ من، به هر بزمی و هر بامی
آنگاه عینکش را بر میداشت و کمی چشمان اندکی خیسش را می مالید .
اطرافیان جرات نداشتند به آقای احمدیان بگویند چرا حالا که مشکل از نسرین خانم ست او بفکر ازدواج دوباره یا جدایی نمی افتد؟
همگی به خوبی می دانستند که آقای احمدیان عاشق بچه هاست اما همه به همان اندازه هم می دانستند که او فقط میخواهد پدر بچه ای باشد که نسرین خانم مادرش ست .
دو سال بعد از بازنشسته شدن آقای احمدیان نسرین خانم از دنیا رفت .
او هرگز صاحب فرزندی نشد اما همسایه ها میگفتند تا مدتها بعد از فوت نسرین خانم شبها حدود ساعت ۹ از خانه ی آنها صدای آوازهای قدیمی که انگار روی صفحه ثبت شده است می آید.
حتی یکی از همسایه ها می گفت بارها از پنجره آقای احمدیان را دیده که روی مبلی روبروی آشپزخانه نشسته و چشمانش را پاک می کند .
بعد از آن هرگز کسی لبخند آقای احمدیان را ندید و تا روزی که به دیدار معشوقش رفت هنوز صفحات قدیمی کنار گرامافون جا خوش کرده بودند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
💔21❤10😢3
بگذار در یک شهر قدیمی عاشقت شوم
تا عشقمان به تاریخ پیوند خورد .
و در تاریخ بنویسند هزار پادشاه و هزار ملکه نتوانستند چون آنها عاشق شوند .
بگذار در خاکی که هزاران آدم در آن رفته اند و از آن سر برآورده اند عاشقت شوم .
این شهرهای تازه را رها کن بیا کهنه عشقی در شهری قدیمی بسازیم .
#عادله_زمانی
عکس:ارگ هرات،افغانستان❤️
@adelehz
تا عشقمان به تاریخ پیوند خورد .
و در تاریخ بنویسند هزار پادشاه و هزار ملکه نتوانستند چون آنها عاشق شوند .
بگذار در خاکی که هزاران آدم در آن رفته اند و از آن سر برآورده اند عاشقت شوم .
این شهرهای تازه را رها کن بیا کهنه عشقی در شهری قدیمی بسازیم .
#عادله_زمانی
عکس:ارگ هرات،افغانستان❤️
@adelehz
❤20😢1
آدم های خیالباف
همیشه حالشان خوب اسـت
با کسی کـه دوستش دارند
بـه میهمانی میروند
چای مینوشند و میرقصند
کسی را کـه دوستش دارند
همیشه هست...
نه میرود...
نه میمیرد...
و نه خیانت بلد اسـت...
@adelehz
همیشه حالشان خوب اسـت
با کسی کـه دوستش دارند
بـه میهمانی میروند
چای مینوشند و میرقصند
کسی را کـه دوستش دارند
همیشه هست...
نه میرود...
نه میمیرد...
و نه خیانت بلد اسـت...
@adelehz
❤28😢7
❤22💔11
چیزی در دنیا وجود ندارد که بتواند تورا بکشد .
به شبهایی فکر کن که با گریه صبح شد
هرچه باشد باعث میشود قوی تر شوی و قوی تر
القصه اینکه مبادا به خاطر چیزی خودت را شکست خورده بدانی نه امکان ندارد که باران همیشه بماند خورشید بلاخره طلوع خواهد کرد پس تا طلوع دوباره ی خورشید از دیدن باران لذت ببر.
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
به شبهایی فکر کن که با گریه صبح شد
هرچه باشد باعث میشود قوی تر شوی و قوی تر
القصه اینکه مبادا به خاطر چیزی خودت را شکست خورده بدانی نه امکان ندارد که باران همیشه بماند خورشید بلاخره طلوع خواهد کرد پس تا طلوع دوباره ی خورشید از دیدن باران لذت ببر.
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
❤25😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی هنوز برکت از دلخوشی های مردم نرفته بود :)
😁12❤11
"زنی کهگم کردم "
وقتی هنوز برکت از دلخوشی های مردم نرفته بود :)
خداوندا
حقیقتا به همچین سطحی از بیخیالی در زندگی نیازمندم :))
حقیقتا به همچین سطحی از بیخیالی در زندگی نیازمندم :))
😢12😁6
وقتی چشم امیدتان به خدا باشد.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که راست نباشد.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که پیش نیاید.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که دیر نپاید.
حال به همه ی موهبتهایی بیندیشید که چنین دور دست به نظر می آیند و از همین حالا منتظرشان باشید تا در پرتو لطف الهی و به گونه ای غیر منتظره به سراغتان بیایند.
چون خدا معجزات خود را از راه هایی عجیب به انجام میرساند.
✍🏻 فلورانس اسکاول شین
@adelehz
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که راست نباشد.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که پیش نیاید.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که دیر نپاید.
حال به همه ی موهبتهایی بیندیشید که چنین دور دست به نظر می آیند و از همین حالا منتظرشان باشید تا در پرتو لطف الهی و به گونه ای غیر منتظره به سراغتان بیایند.
چون خدا معجزات خود را از راه هایی عجیب به انجام میرساند.
✍🏻 فلورانس اسکاول شین
@adelehz
❤25🕊1
مادرمان حوا
سیب را که خورد
ندانسته دخترانش را راهی جاده ی میوه ی ممنوعه خوردن کرد.
هربار خواستم نخواهمت
نتوانستم ..
من دختر شبیهی به آن مادر بودم به گمانم...
#عادله_زمانی
@adelehz
سیب را که خورد
ندانسته دخترانش را راهی جاده ی میوه ی ممنوعه خوردن کرد.
هربار خواستم نخواهمت
نتوانستم ..
من دختر شبیهی به آن مادر بودم به گمانم...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26🕊2
اونی که بی بهانه و بی خبر یه جعبه شیرینی میگیره میاد خونه و میگه بیاید چایی باشیرینی بخوریم .
اون
آره همون
گلی از گلهای بهشتههه🥺
@adelehz
اون
آره همون
گلی از گلهای بهشتههه🥺
@adelehz
❤43😁6😢1
قدیمی تر ها یه باوری دارند که طبق اون معتقدند توی یه ازدواج مرد باید از زن عاشق تر باشه . آیا این درسته؟؟
anonymous poll
بله – 112
👍👍👍👍👍👍👍 84%
خیر – 22
👍 16%
👥 134 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
بله – 112
👍👍👍👍👍👍👍 84%
خیر – 22
👍 16%
👥 134 people voted so far. Poll closed.
❤11😁1
"زنی کهگم کردم " via @vote
قدیمی تر ها یه باوری دارند که طبق اون معتقدند توی یه ازدواج مرد باید از زن عاشق تر باشه . آیا این درسته؟؟ anonymous poll بله – 112 👍👍👍👍👍👍👍 84% خیر – 22 👍 16% 👥 134 people voted so far. Poll closed.
اگه خواستید راجع به این سوال توضیحی بدید یا نظرات بقیه رو بخونید
اینجا میتونید نظر بدید
https://t.me/hamfekr123/75
اینجا میتونید نظر بدید
https://t.me/hamfekr123/75
Telegram
اتاق سفید همفکری
قدیمی تر ها یه باوری دارند که طبق اون معتقدند توی یه ازدواج مرد باید از زن عاشق تر باشه .
مخاطبم هم خانمها و هم آقایون هستند لطفا نظر شخصی تون و بگید آیا این درسته؟؟؟؟
مخاطبم هم خانمها و هم آقایون هستند لطفا نظر شخصی تون و بگید آیا این درسته؟؟؟؟
انسان تا وقتی که گرفتار مقایسه نشده است خوشبخت ست .اصلا گمان میکنم همین مقایسه کردن خود با دیگران ست که پایه و بنیان آرامش آدمی را به لرزه در می آورد.
این است که گاهی می نشینیم و فیلم ها و عکسهای مردمانی که قبل از ما روی زمین زیسته اند را می بینیم و به آرامش و خوشحالی شان غبطه میخوریم .
بعد با خودمان حساب کتاب میکنیم که چجوریاست؟
مردمی که از نظر رفاهی و امکانات بهینه ی زندگی از ما عقب تر بودند از ما خوشحال تر و سالم تر زندگی می کردند.
رازش در راضی بودن به داشته هاست نه اینکه آنها مردم ساده لوحی باشند یا ما خیلی هوش سرشاری داشته باشیم نه خیر آقایان و خانمها
داستان این است که آنها بستری برای مقایسه کردن در دسترس نداشتند .
رفت و آمدها به این سادگی نبود و براحتی یک استوری گذاشتن نمی شد خوشحالی یا موفقیت را فریاد زد .علی الخصوص که همدوره ای های ما ناراحتی یا بدشانسی ها فریاد نمی زنند و فقط خوشبختی ها را در چشم هم فرو می برند.
این است که اگر آدم آنقدر خوش شانس باشد که بتواند از تیغ مقایسه کردن خودش با بقیه قسر در رود می تواند خوشحال تر شود.
البته اگر بتواند...
#عادله_زمانی
@adelehz
این است که گاهی می نشینیم و فیلم ها و عکسهای مردمانی که قبل از ما روی زمین زیسته اند را می بینیم و به آرامش و خوشحالی شان غبطه میخوریم .
بعد با خودمان حساب کتاب میکنیم که چجوریاست؟
مردمی که از نظر رفاهی و امکانات بهینه ی زندگی از ما عقب تر بودند از ما خوشحال تر و سالم تر زندگی می کردند.
رازش در راضی بودن به داشته هاست نه اینکه آنها مردم ساده لوحی باشند یا ما خیلی هوش سرشاری داشته باشیم نه خیر آقایان و خانمها
داستان این است که آنها بستری برای مقایسه کردن در دسترس نداشتند .
رفت و آمدها به این سادگی نبود و براحتی یک استوری گذاشتن نمی شد خوشحالی یا موفقیت را فریاد زد .علی الخصوص که همدوره ای های ما ناراحتی یا بدشانسی ها فریاد نمی زنند و فقط خوشبختی ها را در چشم هم فرو می برند.
این است که اگر آدم آنقدر خوش شانس باشد که بتواند از تیغ مقایسه کردن خودش با بقیه قسر در رود می تواند خوشحال تر شود.
البته اگر بتواند...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردانی که واقعا عاشقند زیباترین موجودات عالم هستند.این به معنی عدم زیبایی زنان عاشق نیست اما حکایت مردان حکایت دیگری ست .
دنبال بحثهای فمنیستی یا من با تو برابرم نیستم من از عمق یک عشق مردانه میگویم از آنچه در طول هزاران سال تاریخ ساخته است.
تاریخ هیچ ملکه ای را ندارد که بخاطر عشق سرزمینی را فتح کرده باشد یا از سرزمینی به اقلیمی دیگر رفته باشد اما تا دلت بخواهد پادشاهانی دارد که بخاطر عشق هرچه توانستند کردند .
پادشاهانی که حتی بخاطر عشق قید سلطنت را زدند یا بر رقیبی عفو کردند و حتی رقیبی را به خاک نشاندند .
نمیخواهم بگویم زنان در عشق کم میگذارند نه اینچنین نیست ،حداقل بعنوان یک زن چنین جفایی به هم جنسانم نمیکنم .اما به جرات میگویم که اگر مردی واقعا عاشق شود و بخاطر خوشی معشوق با او دمساز،رفیق و همراه گردد میتواند زیباترین مخلوق عالم باشد .
#عادله_زمانی
دنبال بحثهای فمنیستی یا من با تو برابرم نیستم من از عمق یک عشق مردانه میگویم از آنچه در طول هزاران سال تاریخ ساخته است.
تاریخ هیچ ملکه ای را ندارد که بخاطر عشق سرزمینی را فتح کرده باشد یا از سرزمینی به اقلیمی دیگر رفته باشد اما تا دلت بخواهد پادشاهانی دارد که بخاطر عشق هرچه توانستند کردند .
پادشاهانی که حتی بخاطر عشق قید سلطنت را زدند یا بر رقیبی عفو کردند و حتی رقیبی را به خاک نشاندند .
نمیخواهم بگویم زنان در عشق کم میگذارند نه اینچنین نیست ،حداقل بعنوان یک زن چنین جفایی به هم جنسانم نمیکنم .اما به جرات میگویم که اگر مردی واقعا عاشق شود و بخاطر خوشی معشوق با او دمساز،رفیق و همراه گردد میتواند زیباترین مخلوق عالم باشد .
#عادله_زمانی
❤50💔5